معرفی و دانلود کتاب طنزآوران جهان نمایش 19

عکس جلد کتاب طنزآوران جهان نمایش 19
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طنزآوران جهان نمایش 19 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طنزآوران جهان نمایش 19 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طنزآوران جهان نمایش 19

کتاب طنزآوران جهان نمایش 19 که توسط داریوش مودبیان گردآوری شده است، دو نمایش‌نامه‌ی کمدی از نویسنده‌ی برجسته‌ی روس، نیکولای گوگول را با نام‌های عروسی و قماربازان دربردارد. علاوه‌بر آن، گردآورنده در این کتاب تاریخ تئاتر در روسیه و جایگاه گوگول در این هنر نمایشی را بررسی کرده است.

درباره‌ی کتاب طنزآوران جهان نمایش 19

داریوش مودبیان در کتاب طنزآوران نمایش 19 به معرفی نیکولای گوگول (Nikolai Gogol) و آثار نمایشی او، به‌ویژه نمایش‌نامه‌های کمدی‌اش، خواهد پرداخت. در کتاب حاضر دو نمایش‌نامه از گوگول به مخاطبان عرضه شده است. علاوه‌بر آن، گردآورنده‎‌ی کتاب، تئاتر در روسیه و نقش و جایگاه گوگول در هنر نمایشی روس را به خوانندگان معرفی کرده است.

نیکولای گوگول، نویسنده‌ی مشهور روس را یکی از بزرگ‌ترین طنزپردازان جهان و بانی سبک رئالیسم انتقادی در ادبیات روسی می‌دانند. او آثار متعدد و مهمی را در قالب‌های داستان کوتاه، رمان و نمایش‌نامه از خود به جای گذاشته و بر نویسندگان پس از خود بسیار تأثیرگذار بوده است. گوگول در آثارش حقیقت آنچه را که در جامعه‌ی روسیه می‌بیند، بی‌‌هیچ اغماضی، بیان می‌کند و از این جهت، به اتهام سیاه‌نمایی مورد هجمه و انتقاد برخی معاصرانش قرار گرفته است.

نیکولای گوگول شش نمایش‌نامه دارد که از میان آن‌ها، سه نمایش‌نامه‌ی کمدی او از اهمیت بسیاری برخوردار است. گردآورنده‌ی کتاب، نمایش‌نامه‌ی «بازرس» را در کتاب طنزآوران جهان نمایش 18 و دو نمایش‌نامه‌ی عروسی (Marriage) و قماربازان (The Gamblers) را در مجلد حاضر به چاپ رسانده است.

سبک طنز گوگول در این نمایش‌نامه‌ها، منحصربه‌فرد، پیچیده و اجتماعی است. طنزی تأثیرگذار که شاخصه‌هایش را در «داستان‌های پترزبورگی» او نیز می‌بینیم. او را به همراه پوشکین و برخی دیگر از نویسندگان روسیه، از تأثیرگذاران طنز اجتماعی در تئاتر نوپای این کشور به شمار آورده‌اند. گرچه او بیش از همه‌ی معاصرانش به تئاتر تعلق دارد.

کتاب طنزآوران جهان نمایش 19 ترجمه و گردآورده‌ی داریوش مودبیان به همت نشر گویا به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی طنزآوران جهان نمایش

طنزآوران جهان نمایش مجموعه‌ای است که به دست داریوش مودبیان گردآوری شده. او در این مجموعه قصد دارد مخاطبانش را به شیوه‌ای علمی با مبانی و زیربناهای هنر نمایش‌ و فنون نمایش‌نامه‌نویسی آشنا کند. او در هرجلد از این مجموعه به آثار یک نمایش‌نامه‌نویس نام‌آور توجه کرده و چند نمایش‌نامه‌ی طنز او را گردآوری می‌کند. در بعضی از مجلدات مجموعه نیز، علاوه‌بر گردآوری نمایش‌نامه‌ها، تکنیک‌های هنری آثار نویسنده‌ی منتخب را تا حد امکان تحلیل کرده و به مخاطبان باازمی‌نمایاند.

برخی از مطالب این مجموعه، پیش‌تر در نشریه‌ها و مجلات مربوط به نمایش، ذیل همین عنوان، به چاپ رسیده است که در این مجموعه با کیفیت بهتر و بیش‌تری به مخاطبان عرضه شده‌اند.

برخی از مجلدات این مجموعه عبارت‌اند از:

  • طنزآوران جهان نمایش 8: کارل فالنتین
  • طنزآوران جهان نمایش 10: ژان باتیست پوکلن (مولیر)
  • طنزآوران جهان نمایش 14: پنج کمدی فرس

کتاب طنزآوران جهان نمایش 19 برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان و هنرجویان رشته‌های تئاتر و ادبیات نمایشی و علاقه‌مندان به هنر نمایش و نمایش‌نامه‌نویسی مناسب است.

در بخشی از کتاب طنزآوران جهان نمایش 19 می‌خوانیم

شووخنیف: بله، یک نابغه‌ی تمام و کمال بود. یک روز دایی‌اش به من گفت... (به اوته‌شیتلنی اشاره دارد) همون «آندره ایوانوویچ پیاتکین»؛ بله، به من گفت: «شووخنیف، دوست داری یک معجزه رو تماشا کنی؟ یک پسربچه، تازه یازده سالش شده، پسر «کوبیشیف»، نابغه‌ایه تو بازی با ورق، دست تمام حرفه‌ای‌هارو از پشت بسته. اگه می‌خوای ببینی‌ش برو سراغ خانواده‌ی کوبیشیف!» بله، من رفتم سراغ کوبیشیف، جلوی در خونه‌شون، کارت ویزیتم رو فرستادم داخل و تقاضای دیدار شخص خودِ آقای کوبیشیف رو کردم. یک آقای مسن محترم اومد دم در. بهش گفتم: «خیلی ببخشید من رو!»

بعد از این‌که خودم رو معرفی کردم و شناسایی دادم، بهش گفتم: «شنیده‌ام خداوند به شما یک فرزند استثنایی اعطا کرده.» خیلی ساده جوابم رو داد: «بله، حقیقت داره، بفرمائید داخل و خودتون ببینیدش!» از این پدر خیلی خوشم اومد، چون نه ادعا داشت، نه فیس و افاده می‌کرد. بعد به من گفت: «بله، درست به عرضتون رسوندند. گرچه تعریف از خود کردن، خلاف ادبه؛ اما این پسر از جهاتی همه رو متعجب و حیرون می‌کنه. میشا!» بعد پسرش رو صدا زد: «آهای میشا، بیا این‌جا، تبحر و استعدادت رو به مهمان عزیزمون نشون بده!» بله، اون‌وقت، یک پسرک یازده ساله اومد تو اتاق، قدش تا این‌جای من هم نمی‌رسید، برق استعداد از چشم‌هاش می‌بارید. یک دست ورق برداشت، بُر زد، کوپ کرد... من مجبور شدم باهاش بازی کنم، بانک گذاشتم و... دست آخر من باختم. مبهوت‌کننده بود!

ایخاریف: شما متوجه، علامت، نشونه، چیزی روی ورق‌ها نشدید؟

شووخنیف: هیچی و هیچی. هیچ اثری، علامتی، نه هیچی!

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار دفتر نوزدهم
تئاتر روسیه و نیکولای گوگول
عروسی
قماربازان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طنزآوران جهان نمایش 19
نویسنده
مترجمداریوش مودبیان
ناشر چاپینشر گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-622-7291-72-8
موضوع کتابکتاب‌های نمایشنامه کمدی خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طنزآوران جهان نمایش 19

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب طنزآوران جهان نمایش 19

برای دریافت کتاب طنزآوران جهان نمایش 19 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.