معرفی و دانلود کتاب صوتی پالتو: از کتاب بازار مکاره

عکس جلد کتاب صوتی پالتو: از کتاب بازار مکاره
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پالتو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پالتو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پالتو: از کتاب بازار مکاره

این‌جا در خیابان‌های سرد پترزبورگ روحی سرگردان در پیاده‌روهای شهر پرسه می‌زند، به شما نزدیک می‌شود و سعی می‌کند تا پالتوی‌تان را از تن‌تان بیرون بکشد. کتاب صوتی پالتو نوشته‌ی نیکلای گوگول، داستان زندگی یکنواخت کارمندی است که روزی وارد رقابتی ناخواسته با همکاران جوانش می‌شود. روح خسته و تهی‌دست او نمی‌تواند در برابر طعنه‌های آنان دوام بیاورد و او را به چاهی می‌اندازد که او برای بیرون آمدن از آن نیاز به چیزی بیش‌تر از یک پالتوی گران قیمت دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی پالتو

قبل از آن‌که درباره‌ی خاصیت منجی‌گرایانه‌ی نیکلای گوگول (Nikolai Gogol) با هم صحبت کنیم باید داستان کتاب صوتی پالتو (The Overcoat) را بدانیم. آکاکی آکاکیویچ، یک کارمند فقیر و رده‌پایین در اداره‌ای در پترزبورگ است. او هرروز با پالتویی کهنه و نخ‌نما در محیط کارش حاضر می‌شود. او تنها یک خواسته از جهان اطرافش دارد و آن هم این است که اطرافیان او را به حال خودش رها کنند و اجازه دهند حتی اگر در فقر است، این فقر را در آسایش سپری کند. اما کارمندان جوان و خودخواه این اداره تنها به همین یک خواسته‌ی کوچک او نیز احترام نمی‌گذارند و شروع می‌کنند به تمسخر کردن آکاکی مظلوم.

آکاکی سعی می‌کند تمسخر و شماتت‌های تحقیرآمیز همکارانش را تحمل کند اما در نهایت روزی از روزها طاقتش طاق می‌شود و تصمیم مهمی می‌گیرد: او باید یک پالتوی بسیار گران و مرغوب بخرد و دهان همکاران لوده‌گویش را برای همیشه ببندد. پس تصمیم می‌گیرد که پول‌هایش را پس‌انداز کند اما او که همین حالایش هم در نهایت کم‌خرجی خودش زندگی می‌کند! آکاکی باید فشار بیش‌تری به خودش وارد کند بنابراین تصمیم می‌گیرد شب‌ها چراغ را خاموش کند، وعده‌های غذایی‌اش را حذف کند و خلاصه دست به هرکاری بزند تا سکه‌سکه پول روی هم بگذارد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی پالتو

بعد از یک‌عالم سختی در نهایت روزِ خوبِ آکاکی هم فرا می‌رسد. او موفق می‌شود با پول‌هایی که برای‌ جمع کردن‌شان زحمت فراوانی کشیده است یک پالتوی خیره‌کننده بخرد؛ پالتویی که چشم همه‌ی هم‌کارانش را از حدقه دربیاورد. اما مثل تمام فقیران جهان، سرنوشت قهرمان کتاب صوتی پالتو نیز اسیر چنگال دیو بداقبالی است. دزد پالتوی آکاکی را از چنگ او می‌قاپد و حالا ما باید در ادامه‌ی این داستان شگفت‌انگیز به قلم نیکلای گوگول بخوانیم که آکاکی قرار است چگونه با این بداقبالی جهان تلخ و ناجوانمردانه‌ی اطرافش کنار بیاید.

ما داستایوفسکی بزرگ را با القاب فراوانی می‌شناسیم اما احتمالا کم‌تر کسی از ما بداند که اولین‌بار که منتقدان قصد داشتند از او به‌عنوان نویسنده‌ای بزرگ تعریف و تمجید کنند این‌طور توصیفش کردند: گوگول بعدی! داستایوفسکی، این غول بزرگ ادبیات، تقریبا پدر ادبی تمام رئال‌نویسان جهان بوده است. او اولین رمان خود به نام «بیچارگان» را در سال 1845 و در حالی منتشر کرد که تحت تاثیر نیکلای گوگول بود و به‌هیچ عنوان این مساله را از کسی مخفی نمی‌کرد. او بارها و بارها با صدای بلند و رسای خود تاکید کرده است که اولین رمان خود را تحت تاثیر نیکلای گوگول نوشته است.

اما نیکلای گوگول کیست؟ اگر اطلاعات کمی درمورد ادبیات کلاسیک و به‌طور ویژه ادبیات روسیه داشته باشیم ممکن است کم‌تر به اسم نیکلای گوگول برخورد کرده باشیم و شنیدن این مطلب که نویسندگان بزرگی در جهان مانند داستایوفسکی تحت تاثیر او بوده باشند برای ما تعجب برانگیز باشد. اگر فکر می‌کنید تعجب واقعی در اینجاست، صبر کنید و داستان صوتی پالتوی او را بشنوید. این داستان هم‌چنین تحت عنوان "شنل" نیز مکررا منتشر شده است.

شما یکی از بزرگترین نویسنده‌های ادبیات جهان هستید اما هنوز خودتان بی‌خبرید! این بی‌خبری جایی قطع می‌شود که شما کتاب صوتی پالتو را می‌شنوید. این اتفاقی است که برای داستایوفسکی هم افتاد. خب او دقیقا نسخه‌ی صوتی این کتاب را گوش نداده بود اما در عمق چاه فقر و ناامیدی بود و ناگهان طنابی از آن بالا برای نجاتش به پایین فرستاده شد و آن چیزی نبود جز داستان پالتو نوشته‌ی نیکلای گوگول. کتاب صوتی پالتو توسط نشر صوتی رادیو گوشه منتشر شده است و می‌توانید آن را با صدای حامد فعال بشنوید. وظیفه‌ی انتشار متنی این کتاب برعهده‌ی نشر چشمه بوده است و ترجمه‌ی این کتاب را نیز عباس علی عزتی به انجام رسانده است.

اقتباس‌های سینمایی کتاب پالتو

غیرممکن است که کتابی به بزرگی و ارزش کتاب پالتو پیش رو داشته باشیم و فرض کنیم که اقتباس‌های سینمایی و انیمیشنی فراوانی از آن در دنیای هنر در دست تولید قرار نگرفته باشند. اولین اقتباس سینمایی از داستان پالتو در سال 1926 توسط گریگوری کوزینتسف انجام شد. بعدها در سال 1956 فیلمی به همین نام توسط الکسی باتالوف ساخته شد. اقتباس‌های انیمیشی این کتاب نیز بسیارند. در سال 1981 یوری نورتستین و در سال 2018 شان مولن به ساخت انیمیشین‌هایی از داستان پیش‌رو پرداختند. صداپیشگی شخصیت آکاکی در انیمیشین پالتو (2018) را کیلین مورفی، بازیگر برنده‌ی جایزه‌ی اسکار برعهده دارد.

نکوداشت‌های کتاب پالتو

  • ما همه از پالتو (شنل) گوگول درآمده‌ایم. (داستایوفسکی)
  • فوق‌العاده‌ترین داستان کوتاه به زبان روسی که تاکنون نوشته شده است. (ولادیمیر ناباکوف)
  • انتشار داستان شنل در سال 1842 باعث آغاز فصلی جدید در ادبیات روسیه شد. (وبسایت آمازون)

کتاب صوتی پالتو برای چه کسانی مناسب است؟

ادبیات روسیه همواره جای بسیار مهمی در دل‌های علاقمندان به آثار فاخر ادبی دنیا داشته است و شنیدن داستان صوتی پالتو از نیکلای گوگول می‌تواند برای مشتاقان دنیای ادبیات می‌تواند بسیار روح‌نواز باشد.

در بخشی از کتاب صوتی پالتو: از کتاب بازار مکاره می‌شنویم

آکاکی آکاکیویچ مثل آدمی جاافتاده می‌خواست آستین‌ها را امتحان کند. پتروویچ کمکش کرد تا دستش را توی آستین فرو کند و معلوم شد که آستین‌ها هم خوبند. خلاصه معلوم شد که پالتو عالی و بی‌نقص است. پتروویچ هم کوتاهی نکرد و گفت که این کار را فقط به این دلیل که بدون تابلو در خیابانی کوچک کار می‌کند و علاوه بر آن چون مدت‌هاست که آکاکی آکاکیویچ را می‌شناسد انجام داده و به همین دلیل هم بسیار ارزان حساب کرده است. اگر نه در خیابان نفسکی برای دوختن این پالتو هفتادوپنج روبل از او می‌گرفته‌اند. آکاکی آکاکیویچ نمی‌خواست در این‌باره با پتروویچ بحث کند و از همه‌ی مبالغ هنگفتی که پتروویچ دوست داشت با آن‌ها گردوخاک راه بیندازد واهمه داشت. پولش را داد، از او تشکر کرد و بی‌درنگ با پالتوی نو به اداره رفت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
33 دقیقه
قسمت اول
27 دقیقه
قسمت دوم
31 دقیقه
قسمت سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پالتو: از کتاب بازار مکاره
نویسنده
مترجمعباس علی عزتی
راویحامد فعال
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های داستان کوتاه خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی پالتو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پالتو

برای دریافت کتاب صوتی پالتو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.