معرفی و دانلود کتاب صوتی کالسکه: از کتاب بازار مکاره

عکس جلد کتاب صوتی کالسکه: از کتاب بازار مکاره
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کالسکه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کالسکه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کالسکه: از کتاب بازار مکاره

داستانی کوتاه و خنده‌دار از یکی از مشاهیر ادبیات روسیه! نیکولای گوگول در کتاب صوتی کالسکه، که از مجموعه‌ کتاب‌های «تجربه‌های کوتاه» نشر چشمه است، داستان مضحک ادعاهای مستانه‌ای را روایت می‌کند که به بدترین شکل ممکن، به رسوایی می‌رسند!

درباره‌ی کتاب صوتی کالسکه

کتاب صوتی کالسکه (The Carriage) اثری جذاب و شنیدنی از نابغه‌ی ادبیات روسیه، نیکولای گوگول (Nikolai Gogol) است که در قالب قصه‌ای کوتاه، ماجرای مردی ساده و سبک‌سر به نام فیثاغور فیثاغوروویچ را روایت می‌کند. فیثاغوروویچ شخصیت عجیبی دارد؛ او به طرز باورنکردنی‌ای تشنه‌ی دیده شدن و تایید گرفتن از دیگران است تا حتی شده به اندازه‌ی ذره‌ای، به اعتبار پوشالی‌اش نزد دیگران اضافه کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی کالسکه

فیثاغور فیثاغوروویچ روزگاری برای خودش کیاوبیایی داشته، برای همین هم هست که هنوز در مجلس بزرگان جایی دارد. اما با گذر زمان و رفتارهای سبک‌سرانه‌اش، کم‌کم اعتبارش را از دست داد و صرفاً به نامی توخالی تبدیل شد که بزرگان برای خالی نبودن عریضه به مهمانی‌هایشان دعوتش می‌کردند. این بار هم او دوباره به یک مجلس میهمانی که برای نظامیان ترتیب داده‌اند، دعوت شده و سر از پا نمی‌شناسد تا هرچه‌زودتر، با بلوف‌ها و ریاکاری‌هایش، قدری از توجه این مردان بزرگ را به سمت خودش بکشاند.

در مجلس مهمانی، همه‌جور غذا و نوشیدنی‌ای دیده می‌شود. آقایانِ ژنرال هر یک به رسم زمان استراحت و جشن گرفتن، دکمه‌های پیراهن‌هایشان را باز کرده‌اند، دسته‌دسته دور هم جمع شده‌اند و گپ می‌زنند. فیثاغور فیثاغوروویچ هم خودش را میان یکی از همین دسته‌ها، که از قضا فرمانده هم میانشان نشسته جا داده و به پرحرفی مشغول است.

در ادامه‌ی داستان کتاب صوتی کالسکه می‌شنویم که فیثاغور فیثاغورویچ خودش را به میز شراب‌ها می‌رساند و دلی از عزا درمی‌آورد. همین هم باعث می‌شود که پرحرفی‌هایش که قبل از این هم مایه‌ی دردسر بوده‌اند، کم‌کم از کنترل خارج شوند. فرمانده در صدر مجلس نشسته و از یکی از اسب‌هایش که چنین است و چنان است و همتایی برایش در جهان پیدا نمی‌شود تعریف می‌کند. فیثاغوروویچ هم که حالا حالت طبیعی ندارد، بنا می‌کند به بیان نظرات تخصصی که چنین اسبی نیاز به کالسکه‌ای دارد که فنرهایی به نرمی پنبه داشته باشد و تودوزی تشک‌های داخلش زربفت باشد و صندوقچه‌هایش گنجایش جا دادن یک فیل را داشته باشند و چه و چه و چه. خب، گمان می‌کنید که چنین کالسکه‌ای را از کجا می‌توان پیدا کرد؟ فیثاغوروویچ ادعا می‌کند که چنین کالسکه‌ی افسانه‌ای را در منزل خود دارد و از آقایان نظامی به خصوص فرمانده، می‌خواهد که فردا سری به منزلش بزنند تا ضمن صرف ناهار، این کالسکه‌ی معرکه را نیز نشانشان بدهد...

کتاب صوتی کالسکه کاری از نشر صوتی رادیو گوشه و انتشارات چشمه است. این کتاب را با ترجمه‌ی عباس علی عزتی و روایت مسعود کرامتی می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های تجربه‌های کوتاه

بسیاری از شما در طول روز فرصت مطالعه یک رمان بلند را پیدا نمی‌کنید یا کتاب‌هایتان نیمه‌خوانده باقی می‌مانند. راه‌حل این موضوع روی آوردن به آثار کم‌حجم و کم‌ورق است که می‌توان آن‌ها را به‌سادگی مطالعه کرد. این مجموعه بهترین فرصت را برای شما عاشقان کتاب فراهم می‌کند تا در وقت‌های اندک خود از شاهکارهای تاریخ ادبیات جهان و تاریخ نمایش لذت ببرید.

اقتباس فرهنگی از کتاب کالسکه

  • در سال 2005 یک نمایش اپرای تک‌پرده بر اساس این قصه به نمایش درآمد.

در نکوداشت کتاب کالسکه

  • نیکولای گوگول واقعاً هنرمند است! داستان «کالسکه»‌ی او به‌تنهایی دویست هزار روبل ارزش دارد. خواندن این قصه لذت مطلق است! ( آنتوان چخوف)

کتاب صوتی کالسکه برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های کلاسیک ادبیات روسیه، از شنیدن این قصه لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی کالسکه: از کتاب بازار مکاره می‌شنویم

در ضیافتی که ژنرال داده بود غیر از او چند مالک دیگر هم بودند، که ما حرفی درباره‌ی آن‌ها نداریم. بقیه مهمانان صرفاً افسران هنگ سواره‌نظام به اضافه‌ی دو افسر از ستاد بودند؛ یک سرهنگ و یک سرگرد خیلی چاق. خود ژنرال هم طبعاً حاضر بود، مردی تنومند، گنده و قوی‌هیکل که تصادفاً فرماندهی بسیار خوب هم بود. او با صدایی کلفت و بم و پرابهت سخن می‌گفت.

ناهار، پرجلال و شکوه و خیره‌کننده بود. کباب اوزون برون، خوراک ماهی سفید، خوراک مارچوبه، کباب تیهو، کباب کبک و خوراک قارچ، همه و همه، حکایت از این داشت که آشپز از یک روز قبل از مهمانی، لب به مشروب نزده است. چهار سرباز هم تمام شب را چاقوبه‌دست، در معیت آشپز کار کرده بودند تا خوراک مرغ و دسر را آماده کنند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
35 دقیقه
کالسکه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کالسکه: از کتاب بازار مکاره
نویسنده
مترجمعباس علی عزتی
راویمسعود کرامتی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۳۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های داستان کوتاه خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کالسکه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کالسکه

برای دریافت کتاب صوتی کالسکه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.