معرفی و دانلود کتاب صوتی کج باوری: چرا آدم‌های منطقی باورهای غیرمنطقی دارند

عکس جلد کتاب صوتی کج باوری: چرا آدم‌های منطقی باورهای غیرمنطقی دارند
قیمت:
۹۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کج باوری: چرا آدم‌های منطقی باورهای غیرمنطقی دارند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کج باوری: چرا آدم‌های منطقی باورهای غیرمنطقی دارند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کج باوری: چرا آدم‌های منطقی باورهای غیرمنطقی دارند

دن آریلی در کتاب صوتی کج باوری: چرا آدم‌های منطقی باورهای غیرمنطقی دارند، به سراغ این موضوع رفته که چطور اخبار غیرواقعی در میان مردم پخش و توسط آن‌ها پذیرفته می‌شود. نویسنده در این کتاب که آن را پس از انتشار شایعه‌ای در رابطه با خودش نگاشت، به سراغ بعد روان‌شناختی و جامعه‌شناختی‌ای می‌رود که در ایجاد باورهای غیرمنطقی دخیلند.

درباره‌ی کتاب صوتی کج‌باوری: چرا آدم‌های منطقی باورهای غیرمنطقی دارند

تصور کنید به سال 2020 بازگشته‌ایم. ویروس کرونا در سرتاسر جهان جولان می‌دهد و قربانی می‌گیرد، همه‌جا تعطیل است و مردم در قرنطینه‌اند و زندگی شکلی تازه به خود گرفته که پیش از این هیچ‌کس شبیهش را ندیده. همین تغییر در روال جهان، علاوه بر مرگ و میر روزانه‌ی انسان‌های مختلف و ترس از بیماری، شرایطی را به وجود آورده که همه نگران و کلافه‌اند؛ اما چون دقیقاً نمی‌دانند که چه کسی مسئول ایجاد این وضعیت است، نمی‌توانند کسی را متهم کنند و خشمشان را بر سر او خالی کنند.

در میانه‌ی تمام این احساسات آشفته و وضعیت خطرناک، ناگهان شایعه‌ای در شبکه‌های مجازی - که به لطف قرنطینه‌ی همگانی بازارشان بسیار داغ شده - پخش می‌شود که دن آریلی (Dan Ariely) نویسنده، محقق و کارآفرین معروف، یکی از دستان پنهان پشت پرده‌ی شیوع کووید نوزده است که با دولت‌های خارجی همکاری داشته تا بشر را به انزوا بکشاند. بخش‌های خاصی از سخنرانی‌های وی نیز با دقت و ظرافت و هوشمندی کنار هم تدوین شده‌اند که نشان می‌دهد او طرفدار چنین وضعیتی است. حدس زدن آنچه بعد از این اتفاق می‌افتد، کار چندان سختی نیست؛ موج غیرقابل‌باوری از خشونت و توجه رسانه‌ای، معطوف به فردی می‌شود که این شایعه‌ درباره‌اش منتشر شده. دن آریلی که خودش هم با ایمیل خشونت‌آمیزی از یک دوست متوجه این ماجرا شده، بعد از مدتی تصمیم می‌گیرد تا این پدیده را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهد و نتیجه‌اش نیز کتاب کج‌باوری: چرا آدم‌های منطقی باورهای غیرمنطقی دارند (Misbelief: What Makes Rational People Believe Irrational Things) می‌شود که هم‌اکنون نسخه‌ی صوتی آن پیش روی شماست.

معرفی و دانلود کتاب صوتی کج باوری: چرا آدم‌های منطقی باورهای غیرمنطقی دارند

شاید کج‌باورانه‌ترین شکل دیدن این اتفاق این باشد که انتشار دادن و باور کردن و طرفداری از یک شایعه و پدیده‌ی غلط را به ساده‌لوحی، نادانی، و یا غیرمنطقی بودن افراد گره بزنیم. دن آریلی در کتاب صوتی کج‌باوری: چرا آدم‌های منطقی باورهای غیرمنطقی دارند ادعا دارد که این اتفاق، چیزی بیشتر از یک اشتباه و سوءتفاهم است و در لایه‌های عمیق‌تر، پا در قلمروی اصول روان‌شناسی می‌گذارد. آریلی این اتفاق را از منظر علوم رفتاری بررسی کرده تا ببیند در پس این رفتار اجتماعی ناهنجار، چه مکانیزم روانی‌ای نهفته است. با شروع تحقیق در رابطه با این موضوع آریلی متوجه می‌شود که عوامل زیادی، از جمله عوامل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و بسیار عوامل دیگر در شکل‌گیری و البته تسریع این اتفاق نقش دارند.

در مجموع کتاب صوتی کج‌باوری: چرا آدم‌های منطقی باورهای غیرمنطقی دارند از نقطه‌نظری همدلانه و بدون سوگیری و اتهام، مکانیزم باور شایعات را بررسی می‌کند و کمک می‌کند تا با بالا بردن آگاهی در این حوزه، افراد تبدیل به مهره‌ی دیگری از دومینوی انتشار اطلاعات غلط نشوند.

کتاب صوتی کج‌باوری: چرا آدم‌های منطقی باورهای غیرمنطقی دارند کاری از نشر صوتی جیحون و انتشارات کتاب‌سرای همراز است. این کتاب را با ترجمه‌ی امید حسینی و روایت مهدی فضلی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی کج‌باوری: چرا آدم‌های منطقی باورهای غیرمنطقی دارند

  • این کتاب با هوشمندی تمام نوشته شده و دن آریلی در آن خواننده را با خود به سفری می‌برد که باتلاقِ کج‌باوری را در روایتی واقعی و ملموس به او می‌شناساند و او را به مهارت‌هایی مجهز می‌کند که به‌سادگی در این دام نیفتد. (یووال هراری)
  • این اثر می‌تواند راهنمایی برای ساخت جامعه‌ای همدل‌تر و آگاه‌تر باشد. (دنیل اچ پینک)
  • دن آریلی در نوشته‌هایش ما را به تفکر و تأمل درمورد ماهیت انسانی خود دعوت می‌کند. در کتاب کج‌باوری، او به ما یاد می‌دهد که چطور ماهیت باورهای خود را درک کنیم و بفهمیم نظرهایمان چگونه شکل می‌گیرند و اطلاعات نادرست چه قدرتی در تغییر مسیر نظرات و عقاید ما دارند. (آریانا هافینگتن)
  • آریلی در این کتاب قصد ندارد افرادی را که اطلاعات غلط را باور می‌کنند متهم کند، بلکه قصد دارد به خواننده نشان دهد باور کردن اطلاعات اشتباه چقدر آسان است و تا چه اندازه باید آگاه باشد تا فریب نخورد. (بوک‌لیست)

کتاب صوتی کج‌باوری: چرا آدم‌های منطقی باورهای غیرمنطقی دارند برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را برای بالا بردن سواد رسانه به عموم افراد پیشنهاد می‌کنیم. همچنین کسانی که به کتبی با موضوع روان‌شناسی و جامعه‌شناسی علاقه‌مندند از این اثر استقبال خواهند کرد.

در بخشی از کتاب صوتی کج باوری: چرا آدم‌های منطقی باورهای غیرمنطقی دارند می‌شنویم

آدم‌ها همیشه عاشق شخصیت‌های منفی بوده‌اند. بدون آن‌ها کل آثار داستانی‌مان - از اساطیر باستان گرفته تا فیلم‌های اکشن و پرهزینه‌ی امروزی- خسته‌کننده می‌شوند. با کمک شخصیت‌های منفی می‌توانیم نتایج اخلاقی درست بگیریم، هیجان و تنش درست کنیم و پایان رضایت‌بخشی با شکست شر بسازیم. اما شخصیت‌های منفی‌مان همیشه تخیلی نیستند. در طول تاریخ، چندین تجسم واقعی از شر دیده‌ایم که شخصیت‌های داستانی در برابرشان هیچ‌اند. اما امروزه شاهد رویه‌ی آزاردهنده‌ای هستیم. زبانی را که قبلاً فقط برای شخصیت‌های منزجرکننده مثل آدولف هیتلر (Adolf Hitler) به کار می‌بردیم، حالا برای هر کسی که با ما مخالف باشد هم استفاده می‌کنیم. کافی است چند ساعت در شبکه‌های اجتماعی درباره‌ی مسائل جنجالی بخوانید تا ببینید کاربران چند بار از لقب‌های نازی، فاشیست، دیکتاتور، جنایت‌کار و از این‌جور واژه‌ها استفاده می‌کنند. حالا دیگر اینکه بگوییم نظر کسی با ما فرق دارد، کافی نیست؛ بلکه باید از او یک آدم شرور بسازیم. نمی‌شود هیلاری کلینتون (Hillary Clinton) را فقط یک فمینیست و لیبرالِ کمی بدجنس ببینیم که مخالفان زیادی دارد؛ باید از او یک مغز متفکرِ بچه‌باز و بچه‌کش بسازیم. نمی‌توانیم دونالد ترامپ را فقط یک رهبر گستاخ و جاه‌طلب و پوپولیست بدانیم که مخالف‌های زیادی دارد؛ باید از او یک جاسوس فاشیست روسی بسازیم که می‌خواهد دموکراسی را نابود و حکومت نظامی وضع کند. با آدم‌های عادی در اینترنت و خیابان هم مثل شخصیت‌های شرور رفتار می‌کنیم؛ نه فقط با نامزدهای ریاست‌جمهوری.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
1 دقیقه
متن پشت جلد
26 دقیقه
تصویر شیطانی
19 دقیقه
تصویر شیطانی ـ قسمت دوم
24 دقیقه
بخش اول: سیاه‌چاله‌ی کج‌باوری
18 دقیقه
بخش اول ـ قسمت دوم
27 دقیقه
بخش دوم: مؤلفه‌های عاطفی و داستان استرس
24 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت دوم
26 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت سوم
24 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت چهارم
23 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت پنجم
20 دقیقه
بخش دوم ـ قسمت ششم
24 دقیقه
بخش سوم: مؤلفه‌های شناختی و ماشین خراب پردازش اطلاعات
26 دقیقه
بخش سوم ـ قسمت دوم
24 دقیقه
بخش سوم ـ قسمت سوم
27 دقیقه
بخش سوم ـ قسمت چهارم
24 دقیقه
بخش سوم ـ قسمت پنجم
21 دقیقه
بخش چهارم: مؤلفه‌های شخصیتی و داستان تفاوت‌های فردی‌مان
33 دقیقه
بخش چهارم ـ قسمت دوم
12 دقیقه
بخش چهارم ـ قسمت سوم
22 دقیقه
بخش چهارم ـ قسمت چهارم
21 دقیقه
بخش چهارم ـ قسمت پنجم
25 دقیقه
بخش پنجم: مؤلفه‌های اجتماعی و داستان قبیله‌گرایی
19 دقیقه
بخش پنجم ـ قسمت دوم
25 دقیقه
بخش پنجم ـ قسمت سوم
26 دقیقه
بخش پنجم ـ قسمت چهارم
20 دقیقه
بخش ششم: کج‌باوری، اعتماد و داستان آینده‌مان
20 دقیقه
بخش ششم ـ قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کج باوری: چرا آدم‌های منطقی باورهای غیرمنطقی دارند
نویسنده
مترجمامید حسینی
راویمهدی فضلی
ناشر چاپیانتشارات کتابسرای همراز
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کج باوری: چرا آدم‌های منطقی باورهای غیرمنطقی دارند

برای دریافت کتاب صوتی کج باوری: چرا آدم‌های منطقی باورهای غیرمنطقی دارند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.