معرفی و دانلود کتاب صوتی حساس‌ها: قدرت پنهان آدم‌های بسیار حساس در جهان پیچیده‌ی امروز

عکس جلد کتاب صوتی حساس‌ها: قدرت پنهان آدم‌های بسیار حساس در جهان پیچیده‌ی امروز
قیمت:
۱۱۰۰۰۰ ۵۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حساس‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حساس‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حساس‌ها: قدرت پنهان آدم‌های بسیار حساس در جهان پیچیده‌ی امروز

کتاب صوتی حساس‌ها با همکاری جن گرانمن و آندره سولو به نگارش درآمده است تا پرده از قدرت‌های پنهان شخصیت‌های حساس بردارد. این کتاب بر پایه‌ی پژوهش‌های علمی و عصب‌شناختی و تجربیات شخصی خود نویسندگان و افراد حساس دیگر، از ویژگی‌ها، چالش‌ها و فرصت‌های حساس بودن می‌گوید و شناختی عمیق‌تر از این افراد به دست می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی حساس‌ها

«حساس نباش! سخت نگیر!» چند بار در عمرتان این جمله‌ها را شنیده‌اید؟ چقدر به شما توصیه کرده‌اند که در روابط عاطفی‌تان از میزان حساسیت‌ها بکاهید و از برخی رفتارها چشم‌پوشی کنید؟ چند بار به خاطر حساسیت‌تان آزار دیده‌اید و مجبور شده‌اید آن را از دیگران پنهان کنید؟ احتمالا دفعات زیادی هم پیش آمده است که احساس کردید حساسیت نقطه‌ضعفتان است، باید آن را برطرف کنید و مثل باقی آدم‌ها نسبت به اطرافتان بی‌خیال‌تر باشید. جن گرانمن (Jenn Granneman) و آندره سولو (Andre Sólo) کتاب صوتی حساس‌ها (Sensitive: The Power of a Thoughtful Mind in an Overwhelming World) را نوشته‌اند تا به شما بگویند برعکس توصیه‌های دیگران، نباید این ویژگی شخصیتی را رها کنید. از نظر آن‌ها حساس بودن نعمتی است که قدرت‌های پنهان و پتانسیل‌های بسیاری را به شخصیت شما اضافه می‌کند. می‌گویید نه؟ کافی است با راهنمایی آن‌ها این پتانسیل‌ها را کشف کنید تا تاثیرات مثبش را در زندگی‌تان ببینید.

نویسندگان کتاب صوتی حساس‌ها با تکیه بر تحقیقات علمی و داستان‌هایی از تجربیات واقعی، دنیای آدم‌های حساس را توضیح می‌دهند، شما را با فرصت‌هایی که این افراد به واسطه‌ی حساسیت بالا از آن برخوردارند، آشنا می‌کنند و راه‌های برقراری رابطه و درک آن‌ها را به شما نشان می‌دهند. در عین حال با بررسی تجربیات، دشواری‌ها و خصوصیات مثبت و منفی شخصصیت‌های حساس، تکنیک‌ها و ابزارهایی ارائه می‌دهد که به آن‌ها کمک می‌کند در دنیای پر از شتاب و پرسروصدای ما راحت‌تر از پس چالش‌های روزمره برآیند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی حساس‌ها

حساس بودن یعنی نسبت به محیط اطرافتان بی‌اعتنا نباشید و تجربیاتتان را تا عمیق‌ترین لایه‌ها تحلیل کنید. حساسیت، نه یک عیب، بلکه یک ویژگی شخصیتی به حساب می‌آید که در مواقع زیادی مفید هم هست. حتی می‌توان آن را موهبتی منحصر به فرد دانست که به افراد بسیار حساس ارزانی شده و بر خلاف تصور عموم، خصوصیتی ضروری است که جهان امروز بسیار به آن نیاز دارد. فقط باید آن را هدایت کنید و پرورشش بدهید تا از حقایق دقیق‌تر و عمیق‌تری که به شما عرضه می‌کند، بهره ببرید. کتاب صوتی حساس‌ها پنج خصوصیت مشترک را در افراد حساس برمی‌شمارد: قدرت پردازش عمیق، همدلی بالا، احساسات عمیق‌تر و خلاقیت. از نظر نویسندگان، رابطه‌ی مستقیمی میان حساسیت و خلاقیت در بیان هنری وجود دارد. این ویژگی علی رغم مثبت بودن، محدودیت‌ها و آسیب‌پذیری‌هایی را نیز با خود به همراه می‌آورد. کتاب حاضر توصیه‌هایی کاربردی در زمینه‌ی شیوه‌های مراقبت از خود در اختیار افراد حساس می‌گذارد تا مرزبندی‌های قاطع‌تری داشته باشند و از جسم و روانشان محافظت کنند.

کمی درباره‌ی نویسندگان کتاب بگوییم. جن گرانمن نویسنده‌ی جوان آمریکایی و موسس بزرگترین انجمن درون‌گرایان جهان است که به صورت آنلاین اداره می‌شود. این انجمن در سال 2013 به صورت یک وبلاگ شخصی با نام «درون‌گرای گرامی» تاسیس شد و پس از آن فعالیت او در این زمینه جدیت بیشتری یافت. تا کنون مقالات بسیاری از جن گرانمن در نشریات نیویورک تایمز و واشنگتن پست به انتشار رسیده است. در کنار این‌ها، او چندین کتاب نیز به چاپ رسانده که کتاب «زندگی‌های پنهان درون گرایان» به شهرت قابل توجهی رسیده است. آندره سولو نیز نویسنده، پژوهشگر و بنیانگذار وب سایت مشهور «پناهگاه افراد حساس» است. او در کنار مقالاتی که پیرامون ویژگی‌های افراد حساس در نشریات مختلفی از جمله هافینگتن پست و تلگراف منتشر کرده است، پادکست‌هایی نیز در این زمینه دارد که در آن‌ها از تجربیات افراد حساس می‌گوید.

کتاب صوتی حساس‌ها برای اولین بار در سال 2023 به انتشار رسید. علی تهمتن آن را به فارسی برگردانده و به کوشش نشر دیوار به انتشار رسیده است. نسخه‌ی صوتی کتاب نیز با صدای مترجم و همکاری نشر صوتی رادیو گوشه در اختیار شما قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب حساس‌ها

  • نویسندگان کتاب حاضر، تصویری درخشان از آدم‌های با حساسیت بالا ارائه می‌دهند. (فایننشنال تایمز)
  • نگاهی تامل برانگیز و منسجم به حساس بودن که توسط سازندگان یکی از پربارترین انجمن‌های آنلاین افراد حساس تبدیل به کتاب شده است. (جودیت اورلف، نویسنده‌ی مشهور کتاب‌های حوزه‌ی روانشناسی)
  • این کتابِ مهم دیدگاه ما را نسبت به حساس بودن تغییر می‌دهد. (سوزان کین، نویسنده‌ی کتاب پرفروش «قدرت تلخ و شیرین»)
  • نویسندگان کتاب صوتی حساس‌ها با مهارت تمام از تصورات نادرست پیرامون افراد حساس می‌گویند، با استدلالی درست برای برطرف کردنشان می‌کوشند و راه‌های کنترل این ویژگی شخصیتی و چالش‌های آن را به مخاطبین نشان می‌دهند. با استفاده از اثر حاضر می‌توانید حساسیت‌تان را به یک نقطه‌ی قوت تبدیل کنید. (پابلیشرز ویکلی)

کتاب صوتی حساس‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که از حساسیت بالایی برخوردارند و تمام کسانی که در زندگی با این افراد در ارتباط هستند، مخاطبین اصلی کتاب حاضر به حساب می‌آیند. علاوه بر این، علاقه‌مندان به کتاب‌های حوزه‌ی روانشناسی و خودیاری نیز می‌توانند از آن بهره ببرند.

در بخشی از کتاب صوتی حساس‌ها: قدرت پنهان آدم‌های بسیار حساس در جهان پیچیده‌ی امروز می‌شنویم

این داستان با پسر و دختری شروع می‌شه که هرگز یکدیگر رو ملاقات نکردن اما داستان زندگی‌شون یکسان آغاز شده. هر دو اهل میدوِست هستند و در دستان پدر و مادری کارگر و با جیب‌هایی خالی بزرگ شده‌اند. هیچ یک از خونواده‌ها نمی‌دونن که با این بچه‌ها چه باید کرد. چون این‌ها با بچه‌های دیگه کاملا متفاوت‌اند و خواهید دید این تفاوت ذره‌ذره در حال آشکار شدنه. البته اون‌ها همیشه هم غیرعادی به نظر نمی‌رسن. پسر قوانین مهدکودک رو رعایت می‌کنه، با مربی‌هاش خوش‌رفتار و با بچه‌های دیگه کاملا مهربونه، اما وقتی زنگ تفریح فرا می‌رسه، از بچه‌های دیگه دوری می‌کنه. زمین بازی به دلیلی برایش ناخوشاینده. به جای اینکه برای بازی‌هایی مثل کیک بال، گرگم به هوا یا سلطان جنگل به دیگر بچه‌ها بپیونده، از اون‌ها فرار می‌کنه. از جیغ و داد و خنده فراریه و همیشه در تنها پناهگاهی که می‌شناسه، پنهان می‌شه؛ یک لوله‌ی فاضلاب قدیمی.

در ابتدا، مربی‌های مهدکودک حتی متوجه این موضوع نمی‌شن، چون همیشه در پایان زنگ تفریح خیلی بی‌سروصدا به زمین بازی برمی‌گرده و هیچ کس متوجه غیبتش نمی‌شه. اما یک روز تصمیم می‌گیره یکی از توپ‌های کیک بال رو با خودش ببره تا در اونجا تنها نباشه. شاید این کار در حالت عادی بامزه به نظر برسه، اما زمانی که بچه‌های دیگر اونو در حال فرار با یکی از توپ‌ها می‌بینن، شکایت می‌کنن، چون هیچ وقت توپ کافی برای تمام بچه‌ها وجود نداره. این درست همون زمانیه که مربی‌ها پسربچه رو پیدا می‌کنن و نگرانی‌ها آغاز می‌شه. پدر و مادرش با نگرانی می‌پرسن: «چرا در لوله‌ی فاضلاب قایم شدی؟ اونجا چی کار می‌کردی؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی کتاب
24 دقیقه
قسمت اول
37 دقیقه
قسمت دوم
41 دقیقه
قسمت سوم
28 دقیقه
قسمت چهارم
27 دقیقه
قسمت پنجم
26 دقیقه
قسمت ششم
36 دقیقه
قسمت هفتم
31 دقیقه
قسمت هشتم
31 دقیقه
قسمت نهم
29 دقیقه
قسمت دهم
27 دقیقه
قسمت یازدهم
25 دقیقه
قسمت دوازدهم
31 دقیقه
قسمت سیزدهم
32 دقیقه
قسمت چهاردهم
39 دقیقه
قسمت پانزدهم
33 دقیقه
قسمت شانزدهم
31 دقیقه
قسمت هفدهم
35 دقیقه
قسمت هجدهم
29 دقیقه
قسمت نوزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حساس‌ها: قدرت پنهان آدم‌های بسیار حساس در جهان پیچیده‌ی امروز
نویسنده،
مترجمعلی تهمتن
راویعلی تهمتن
ناشر چاپیانتشارات دیوار
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۵۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
۱۱۰۰۰۰ ۵۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی حساس‌ها

امین حسنی
۱۴۰۳/۳/۲۷
از بهترین کتاب هاست بررسی دقیق و علمی و جامع نسبت به یکی از مبتلا به‌ترین ویژگی‌های انسانی با ترجمه روان و همه فهم صدای شیوای گوینده از اونجایی که خودم آدم حساسی هستم میتونم بگم بالغ بر 90 درصد مطالب این کتاب درست و دقیق بیان شدنو در برخی مطالب واقعا شگفت آوره خصوصا سه فصل اولش واقعا جذابهتا قبل از گوش دادم به مطالب این کتاب، از بخشی از خودم بیزار بودم بخشی که زودرنج و حساس بود و نگاهم به اون بخش، نگاهی منفی بود اما الان خیلی واقع گرایانه تر و با نگاه مثبت تری بهش نگاه میکنم
امیرحسین علیپور
۱۴۰۳/۴/۶
پیشنهاد میکنم حتما مطالعه شود. آدم های حساس، مغزهایی دارند که از سیستم عصبی باسرعتی برخوردارن و سریع پردازش میکنن و سریع متوجه تغییرات در محیط و درون خودشون میشن. مطالعه روی همچین آدم هایی مثل خودم واقعا حس خوبی بهم داد.
niloofar hosseini
۱۴۰۳/۴/۹
کتاب بسیار عالی. هم ترجمه دکتر علیتای عزیز هم صدای دلنشینشون. خیلی دقیق خصوصیات حساس ها توی کتاب توصیف شده. ممنون از کتابراه و دکتر علیتای عزیز.
مریم فرهادی
۱۴۰۳/۳/۲۴
عالی و بی نظیره حتما بشنوید 😍
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حساس‌ها

برای دریافت کتاب صوتی حساس‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.