معرفی و دانلود کتاب صوتی کار، عشق یا بازی؟: استفاده از عواطف مثبت در زندگی

عکس جلد کتاب صوتی کار، عشق یا بازی؟: استفاده از عواطف مثبت در زندگی
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کار، عشق یا بازی؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کار، عشق یا بازی؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کار، عشق یا بازی؟: استفاده از عواطف مثبت در زندگی

لنور تر و باربارا فردریکسون با تکیه بر تجربیات درمانی بالینی و تحقیقات علمی، کتاب صوتی کار، عشق یا بازی؟ را به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند تا اهمیت بازی را برای حفظ سلامت روان در تمامی دوره‌های زندگی انسان یادآوری کنند. این کتاب از بازی با اهداف درمانی بهره می‌برد و آن را به‌عنوان راهی برای فراروی از تروماها و آسیب‌های روانی معرفی می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی کار، عشق یا بازی؟

وقتی بچه هستیم، تا می‌توانیم بازی می‌کنیم. کوچک‌ترین وقت فراغتی به بازی کردن ختم می‌شود، اما هرچه که بزرگ‌تر می‌شویم، ‌بازی را از یاد می‌بریم و بیشتر از آن فاصله می‌گیریم. بنا بر نظر روانپزشکان و روان‌درمانگران این روند اشتباهی است که اکثر بزرگ‌سالان طی می‌کنند. بازی یک نیاز ضروری برای سلامت روان انسان است و متخصصین حوزه‌ی روانشناسی بر این ضرورت پافشاری می‌کنند. این تاکید از مطالعات فروید تا به حال ادامه یافته است. اگرچه فروید خود چندان به بازی نمی‌پرداخت، اما در پژوهش‌هایش اهمیت بازی را برای کودکان و بزرگ‌سالان نشان داده است. لنور تر (Lenore Terr) و باربارا فردریکسون (Barbara Fredrickson) نیز از جمله متخصصینی هستند که بازی را ابزاری مهم برای پشت سر گذاشتن آسیب‌های روانی می‌دانند. کتاب صوتی کار، عشق یا بازی؟ حاصل مطالعات آن‌ها در همین زمینه است.

بازی چیست؟ هر فعالیت پرهیجانی که در جهت تفریح و سرگرم شدن انجام می‌دهید، بازی نامیده می‌شود. در حین بازی همه چیز را فراموش می‌کنید و آزادانه تمرکزتان را بر بازی می‌گذارید. بنابراین ذهنتان را از تمامی تنش‌ها و اضطراب‌ها رها می‌کنید و قوه‌ی تخیل و خلاقیتتان را پرورش می‌دهید. انواع بازی‌ها را می‌توان در چند دسته‌ی کلی بازی‌های خیالی، بازی با کلمات، بازی‌های قانونمند و بازی‌های ورزشی برشمرد که هر کدام فواید و قوانین خاص خود را دارند. بعضی از بازی‌ها فردی هستند و بعضی دیگر به صورت دسته‌جمعی انجام می‌شوند. لازم به ذکر است که فعالیت‌هایی از جمله باغبانی، گلکاری و حتی تماشای بازی‌هایی مثل فوتبال و والیبال نیز بازی محسوب می‌شوند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی کار، عشق یا بازی؟

کتاب صوتی کار، عشق یا بازی؟ در واقع از دو کتاب تشکیل شده است. بخش اول کتاب را لنور تر با عنوان انگلیسی BEYOND LOVE AND WORK: Why Adults Need to Play به رشته‌ی تحریر درآورده که بر اهمیت بازی به‌عنوان ابزار روان‌درمانگری تاکید دارد و بخش دوم را باربارا فردریکسون نگاشته که عنوان اصلی آن Positivity: Top-Notch Research Reveals the 3-to-1 Ratio That Will Change Your Life است. بخش اول کتاب در ده قسمت نوشته شده است و از تعریف بازی آغاز می‌کند. تاریخ بازی را در دنیا شرح می‌دهد، سپس انواع بازی را برمی‌شمارد، تفاوت میان بازی‌های دخترها و پسرها را می‌گوید و اهمیت بازی را بر مراحل رشد انسان تشریح می‌کند. البته بازی، به‌ویژه بازی‌های کامپیوتری و ویدئویی، جنبه‌های منفی هم دارد که در این بخش به آن اشاره می‌شود. بخش دوم کتاب شامل تحقیقات علمی است که نقش عواطف مثبت را در پرورش شخصیت و روان کودک توضیح می‌دهد. این بخش بر اهمیت ابزار عشق و دوستی به کودکان تاکید می‌گذارد و می‌گوید عشق دادن به کودکان به سلامت روان آن‌ها و تقویت خلاقیت ذهنی‌شان می‌انجامد.

کتاب صوتی کار، عشق یا بازی؟ یک بخش سوم هم دارد که تمریناتی را برای تقویت مثبت‌گرایی و افزایش تمرکز ذهنی ارائه می‌دهد. این تمرین‌ها را می‌توانید با اختیار خودتان انتخاب و به‌صورت روزانه تمرین کنید. تکنیک‌هایی نیز برای برخورد با اشخاص منفی‌گرا در اختیارتان قرار می‌گیرد.

بد نیست اشاره کنیم که لنور تر روان‌پزشک کودکان و بزرگ‌سالان است و سال‌ها بر صدمات به جا مانده از دوران کودکی کار کرده. باربارا فردریکسون نیز استاد دانشگاه کارولینای شمالی و روان‌شناس است که بر عواطف و افکار مثبت تمرکز دارد. تحقیقات او سال‌ها بر نقش عشق و تفکر مثبت در پرورش کودک و سلامت روان خانواده ادامه داشته و حاصل نتایج آن را در کتاب حاضر می‌شنوید.

کتاب صوتی کار، عشق یا بازی؟ توسط مهدی شریفیان به فارسی ترجمه شده و به همت نشر مروارید با همکاری نشر صوتی موج کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. شما آن را با صدای انسیه سعیدی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب کار، عشق یا بازی

  • نویسندگان نتایج پژوهش‌های علمی و توصیه‌های تجربی و درمانی خود را با هم در هم آمیخته‌اند و با صراحت و شفافیت کتاب حاضر را نوشته‌اند. مخاطب این کتاب «خواننده‌ی عزیز» خطاب می‌شود و همین مسئله بر صمیمیت متن افزوده است. (پابلیشرز ویکلی)
  • اثر حاضر مثال‌های فراوانی درمورد رابطه‌ی میان بازی کردن و بهبود سلامت روانی افراد مثال‌های فراوانی آورده است. روش‌هایی نیز برای تقویت علاقه به بازی کردن و عملی کردن آن‌ها در اختیار شما قرار گرفته و یک راهنمای کاربردی برای مخاطبین خاص و عام تهیه شده است که همه را تشویق به بازی می‌کند. (کرکوس ریویوز)
  • کتاب کار، عشق یا بازی ساده‌ترین موهبت زندگی، یعنی بازی، را کندوکاو می‌کند. اثری دلگرم‌کننده و جامع که کودک درونتان را قلقلک می‌دهد تا بیرون بیاید و بادبادک‌هایش را در آسمان زندگی به پرواز دربیاورد. (سیاتل تایمز بوک ریویو)
  • کتابی فوق‌العاده که روش‌های مؤثر داشتن یک زندگی شادتر را به شما نشان می‌دهد. (دانیل گلمن، نویسنده و روان‌شناس آمریکایی)

کتاب صوتی کار، عشق یا بازی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های روان‌شناسی، خودیاری و توسعه‌ی شخصی و روان‌شناسی مثبت‌گرا علاقه دارید، یا به دنبال روش‌هایی برای وارد کردن بازی‌ها به فعالیت‌های روزمره‌تان هستید، کتاب صوتی کار، عشق یا بازی؟ را گوش بدهید.

در بخشی از کتاب صوتی کار، عشق یا بازی؟: استفاده از عواطف مثبت در زندگی می‌شنویم

یکی از اولین بازی‌های کودکان پس از راه‌افتادن، ‌دویدن و دنبال‌کردن والدین، ‌کشتی‌گرفتن با آن‌ها و غلت‌زدن‌هایشان است. دنبال همدیگر دویدن در کودکان، ‌شروع رقابت و پیشی‌جستن، بازی لِی‌لِی و دیدن فیلم‌های ‌مهیج مثل سوپرمن، ‌غریزه‌ی جنگ و ستیز را در آن‌ها ارضا می‌کند.

دخترها کمتر از پسرها خشونت را دوست دارند و آن را نشان می‌دهند و در سنین شش و هشت‌سالگی از بازی‌کردن با پسرها خودداری می‌کنند و شاید این دلیل جنسی دارد.

تظاهر‌کردن در بازی شایع است و به‌نظر می‌رسد آغاز تخیل و آرزو‌هاست. بازی در بزرگسالان هم لحظات کوتاهی به خیال و آرزو می‌انجامد و آن‌گاه به نوعی ظرافت در رفتار و زیرکی در روابط جمعی تبدیل می‌شود.

با ابداع و ظهور فیلم‌های ‌سینمایی و سهولت دسترسی به آن‌ها، انواع سرگرمی‌ها ‌و بازی‌های ‌هنری و تجاری، وابسته به فیلم و تئاتر به‌وجود آمده است.
خواندن داستان برای کودکان، فیلم‌های ‌سرگرم‌کننده و تفریحی مخصوص خردسالان در جهت آموزش و تربیت آن‌ها تولید شده است.
فیلم‌های ‌جنایی و پلیسی مورد علاقه‌ی بسیاری از مردم هستند. ماجراجویی، ‌سفر به مناطق دوردست و حیرت‌انگیز، در دسترس همه است.
همین‌طور فیلم‌ها ‌و مجله‌های مبتذل، فراوان شده است و گاه خارج از حد متعادل و متعارف جامعه مورد استفاده و سرگرمی هستند و گاه می‌توانند به ایجاد وسواس و ستیزه‌جویی یا ناهنجاری‌های ‌رفتاری منجر شوند.

تخیلات غیرمعقول در روابط جنسی و خشونت را نمی‌توان نوعی تفریح یا بازی دانست.
انسان بالغ و متمدن، ‌معمولاً در عواطف و غرایز خود تعادل ایجاد می‌کند، از ظرافت و نکته‌سنجی رفتار و کردار اجتماعی برخوردار است و همیشه بر رفتار و بازی‌های ‌خود در روابط اجتماعی نظارت دارد.

تخیل و آرزوهای رمانتیک، ‌هماهنگ با آداب و رسوم اجتماعی می‌توانند مفید و سازنده باشند. در روابط استوار خانوادگی چنین تخیلات و روابط عاشقانه‌ی ‌خارج از دایره‌ی خانواده، معمولاً دوام زیادی ندارند. کودکان و جوانان در مورد بازی‌ها و فعالیت‌های ‌جمعی و تفریحی‌شان نیاز به مراقبت و راهنمایی مربیان و والدین دارند تا به تفاهمی بهتر نسبت به بازی‌های ‌خود برسند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
19 دقیقه
معرفی کتاب و بخش اول: بازی و کار- قسمت اول
13 دقیقه
بخش اول- قسمت دوم
16 دقیقه
بخش اول- قسمت سوم
23 دقیقه
بخش دوم: عواطف مثبت و خوشبختی- قسمت اول
17 دقیقه
بخش دوم- قسمت دوم
16 دقیقه
بخش دوم- قسمت سوم
27 دقیقه
بخش سوم: راهنمایی و تمرین- قسمت اول
18 دقیقه
بخش سوم- قسمت دوم
18 دقیقه
بخش سوم- قسمت سوم
23 دقیقه
بخش سوم- قسمت چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کار، عشق یا بازی؟: استفاده از عواطف مثبت در زندگی
نویسنده،
مترجممهدی شریفیان
راویانسیه سعیدی
ناشر چاپیانتشارات مروارید
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی عمومی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کار، عشق یا بازی؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کار، عشق یا بازی؟

برای دریافت کتاب صوتی کار، عشق یا بازی؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.