معرفی و دانلود کتاب صوتی 101 کلید روانشناسی: 101 مطلب کلیدی در روانشناسی به زبان ساده

عکس جلد کتاب صوتی 101 کلید روانشناسی: 101 مطلب کلیدی در روانشناسی به زبان ساده
قیمت:
۶۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی 101 کلید روانشناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی 101 کلید روانشناسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی 101 کلید روانشناسی: 101 مطلب کلیدی در روانشناسی به زبان ساده

بدن در دوران بلوغ، انواع هورمون‌ها را ترشح می‌کند که باعث مشکلات زیادی بین فرزندان و اعضای خانواده می‌شود؛ اکنون پرسش این است که این بلوغ دقیقاً چیست؟ دیو رابینسون در کتاب صوتی 101 کلید روانشناسی با زبانی ساده و قابل‌فهم، موضوعاتی کلیدی در روانشناسی مثل بلوغ را برای شما توضیح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی 101 کلید روانشناسی

یک چهارم از عمر ما مربوط به رشد می‌شود. آیا تا حالا به مراحل رشد خودتان فکر کرده‌اید؟ مثلاً به دوران پیری اندیشه کرده‌اید؟ غالباً افراد تا سن 70 سالگی رشد می‌کنند ولی برای خیلی‌ها معلوم نیست که این رشد دقیقاً چه تأثیری روی رابطه می‌گذارد. شما وقتی پیر می‌شوید دیگر علاقه‌ای ندارید که دوستان جدید پیدا کنید؛ همچنین بیشتر دوست دارید در بین خانواده‌ی خودتان باشید. این‌ها توضیحات دیو رابینسون (David Robinson) در کتاب صوتی 101 کلید روانشناسی (Teach Yourself 101 Key Ideas: Psychology) است.

بخش سوم این کتاب با مفهوم پرخاشگری شروع می‌شود که یک مسئله‌ی مهم در زندگی ماست. مثلاً شخصیتی به نام جیمز باید در یک جلسه‌ی مهم شرکت کند. او دیر می‌کند اما در مسیر با یک تراکتور مواجه می‌شود. جیمز بر سر راننده فریاد می‌زند و از ماشین بیرون می‌پرد. این نمونه‌ی یک رفتار پرخاشگرانه است. افراد معمولاً در موقعیت‌های سخت، چنین رفتاری را انجام می‌دهند اما برخی در موقعیت‌های ناخوشایند، می‌توانند خود را کنترل کنند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی 101 کلید روانشناسی

از سوی دیگر، تا وقتی ندانیم یک موقعیت ناخوشایند چیست، نمی‌توانیم آن را بررسی و کنترل کنیم. مثلاً دیو رابینسون در بخش چهارم کتاب صوتی 101 کلید روانشناسی که مربوط به اضطراب می‌شود، مثالی از نشستن شما در یک هواپیما را می‌زند. اینکه چرا در این وسیله‌ی پرنده دچار استرس شدید می‌شوید. مشکل کجاست؟ راهکار چیست؟ به‌عنوان مثال، 15 درصد از جمعیت آمریکا دچار اضطراب شدید شده‌اند. آیا شما هم اضطراب دارید؟ پس به این کتاب صوتی گوش کنید.

از طرف دیگر، افرادی که وسواس دارند، دچار تشویش شدید در مورد موقعیت‌های مختلف می‌شوند. نشانه‌ی وسواس، تمرکز ذهن روی یک رخداد تخیلی و انجام رفتاری خاص و تکراری است. اگر می‌خواهید وسواس‌های خود را بشناسید باید به رفتارهای تکراری خود توجه کنید. مثلاً پیش آمده در ماشین را چند بار چک کنید؟ اگر این کار را تکرار می‌کنید یعنی وسواس دارید.

دیو رابینسون در بخش 22 به روانشناسی شناختی می‌پردازد. به‌عنوان مثال، روانشناسان فرایندهای ذهنی‌ای مانند آگاهی و حافظه را در این زمینه بررسی می‌کنند. نویسنده در کتاب صوتی 101 کلید روانشناسی درباره‌ی بازی بسکتبالی می‌گوید که شب گذشته از تلویزیون پخش شده است. اگر حافظه‌ی شما این بازی را به‌خوبی به یاد بیاورد یعنی حافظه‌ی خوبی دارید اما اگر نگهداری اطلاعات در ذهن شما ضعیف باشد، با یک پرسش کلیدی روبه‌رو می‌شوید. اینکه چگونه می‌توانید اطلاعات را در ذهن خود نگه دارید؟

گویندگی کتاب صوتی 101 کلید روانشناس اثر دیو رابینسون و ترجمه‌ی منیره ارومچی را کامبیز خلیلی انجام داده که توسط انتشارات جیحون منتشر شده است.

کتاب صوتی 101 کلید روانشناسی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر مخصوص افرادی است که وقت کمی دارند اما علاقه‌ی زیادی به مفاهیم روانشناسی معاصر دارند. به‌طور کلی این کتاب صوتی، یک آشنایی ساده و کلی با مفاهیم کلیدی روانشناسی است.

در بخشی از کتاب صوتی 101 کلید روانشناسی: 101 مطلب کلیدی در روانشناسی به زبان ساده می‌شنویم

اختلالات مربوط به تنش پس از ضربه‌ی روانی

زارا چند سالی بود که در یک جواهرفروشی کار می‌کرد. در یکی از روزهای بهار دو نفر مسلحه وارد مغازه شدند. صاحب مغازه خواست به پلیس خبر دهد اما یکی از مردان مسلح به او تیراندازی کرد. مرد مسلح دیگر اسلحه را به طرف زارا گرفت و فریاد زد که پول‌ها و جواهرات را در کیسه‌ی او بگذارد. زارا از ترس می‌لرزید. اما به هر حال هر چه به او دستور دادند انجام داد. در آخر کار اسلحه را محکم بر سر او کوبیدند و فرار کردند. وقتی کمک رسید صاحب مغازه درگذشته بود. یکی دو ماه بعد از این حادثه جراحاتی که به سر او وارد کرده بودند بهبود یافت اما...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
2 دقیقه
مقدمه
19 دقیقه
بخش اول
17 دقیقه
بخش دوم
17 دقیقه
بخش سوم
17 دقیقه
بخش چهارم
18 دقیقه
بخش پنجم
15 دقیقه
بخش ششم
16 دقیقه
بخش هفتم
18 دقیقه
بخش هشتم
19 دقیقه
بخش نهم
17 دقیقه
بخش دهم
18 دقیقه
بخش یازدهم
19 دقیقه
بخش دوازدهم
18 دقیقه
بخش سیزدهم
15 دقیقه
بخش چهاردهم
16 دقیقه
بخش پانزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی 101 کلید روانشناسی: 101 مطلب کلیدی در روانشناسی به زبان ساده
نویسنده
مترجممنیره ارومچی
راویکامبیز خلیلی
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی 101 کلید روانشناسی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی 101 کلید روانشناسی

برای دریافت کتاب صوتی 101 کلید روانشناسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.