معرفی و دانلود کتاب صوتی دنیای دوپامین: رسیدن به تعادل در عصر زیاده‌روی

عکس جلد کتاب صوتی دنیای دوپامین: رسیدن به تعادل در عصر زیاده‌روی
قیمت:
۹۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دنیای دوپامین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دنیای دوپامین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دنیای دوپامین: رسیدن به تعادل در عصر زیاده‌روی

کتاب صوتی دنیای دوپامین نوشته‌ی آنا لمکی، که از عناوین پرفروش نیویورک‌تایمز نیز بوده است، مقوله‌ی «لذت» را از نقطه‌نظر علم بررسی می‌کند. نویسنده در این کتاب حاصل مطالعات موردی و پژوهش‌های گسترده‌اش در رابطه با «اعتیاد به لذت» را در اختیار مخاطب قرار داده تا نشان دهد که چطور زندگی مرفه و مدرن باعث ایجاد دردها و مشکلات فراوان شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی دنیای دوپامین

می‌توان با اطمینان این را گفت که از بدو خلقت انسان تا به همین امروز، با تمام تغییرات شگفت‌انگیزی که در جهان اطراف او رخ داده است، یک چیز ثابت و بدون تغییر مانده و آن نحوه‌ی اثرگذاری دوپامین بر رفتار انسان است. بشر اولیه با انسان مدرن امروزی هردو در این نکته اشتراک داشته‌اند که بر اثر ترشح دوپامین در مغزشان، به سمت انجام کار خاصی کشیده می‌شوند؛ کاری که در نهایت به‌عنوان پاداش، ترشح دوپامین بیشتر و خوشحالی بیشتر را به دنبال دارد. گرچه سازوکار و فیزیولوژی مغز در طول این سال‌ها تغییر چندانی نکرده، اما عادات و سبک زندگی‌ای که در طی قرن‌ها به‌کلی زیرورو شده، تأثیر چشمگیری بر رابطه‌ی مغز و دوپامین گذاشته است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی دنیای دوپامین

آنا لمکی (Anna Lembke) نویسنده‌ی کتاب صوتی دنیای دوپامین (Dopamine Nation: Why our Addiction to Pleasure is Causing us Pain)، یک روان‌پزشک خبره است که بر روی آثار دوپامین بر مغز تحقیق می‌کند. او در این کتاب صوتی، با ارائه‌ی تجربیات و شواهدی که از بیماران خود به دست آورده و همچنین تحقیقات علمی‌اش، به سراغ این موضوع رفته که سبک زندگی قرن بیست‌ویکمی انسان با تمام ویژگی‌ها و عناصر برجسته‌اش مثل دسترسی به دنیای دیجیتال و عصر اینترنت و غیره و غیره، چگونه عادت ترشح دوپامین مغز را دچار تحول کرده و حاصل این تحول برای انسان امروزی چه بوده است.

اغلب ما انسان‌ها، دست‌کم انسان‌های ساکن کشورهای جهان اولی که کتاب خطاب به آن‌ها نوشته شده، زندگی امروزی را بسیار مرفه و لذت‌بخش می‌دانند؛ از آن جهت که دسترسی به بسیاری از امکانات و نعمت‌ها بسیار آسان شده و این به معنای رسیدن آسان و بی‌دردسر به سرخوشی ناشی از ترشح دوپامین است. اما اگر با دقت بیشتری به اطراف نگاه کنیم، این میزان از لذت و سرخوشی بسیار ترسناک است. برای توضیح این نکته، باید مثالی بزنیم. تصور کنیم به یک مغازه‌ی عطرفروشی می‌رویم که صدها شیشه‌ی جذاب و خوشبو، در قفسه‌های آن خودنمایی می‌کند. قطعاً استشمام یک رایحه‌ی خوب، لذت‌بخش است، ولی اگر قرار باشد مابقی عمرمان را در آن عطرفروشی زندگی کنیم، احتمالاً تنها بعد از چندساعت قدرت بویایی خود را از دست می‌دهیم. نکته همین‌جاست؛ وجود میزان بیش‌ازحد محرک‌ها در محیط، باعث به وجود آمدن حالتی خنثی و بی‌حس می‌شود. اما مسئله به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ از آنجا که رابطه‌ی مغز با دوپامین، حیاتی و ضروری است، مغز تمام تلاشش را می‌کند تا در این محیط خنثی، دوباره موتور ترشح دوپامین را به کار بیندازد. برای این کار، مغز نیاز به تحریک شدن با محرک قوی‌تری را دارد و این خود، پیش‌زمینه‌ی ابتلا به انواع اعتیادهاست.

آنچه گفته شد، ماهیت زندگی امروز ما و موضوع کتاب صوتی دنیای دوپامین ست. ما با محرک‌های شادی‌آور فراوانی محاصره شده‌ایم؛ غذاهای خوشمزه، خرید آنلاین، بالا و پایین کردن انواع شبکه‌های مجازی و ارتباط با دیگران، همه و همه به بخشی از روتین روزمره‌ی ما بدل شده‌اند. این دسترسی آسان و همیشگی، ما را به حسی شبیه به حس تهی بودن و پوچی کشانده و اغلب از داشتن تمام این امکانات آن‌طور که باید، خوشحال نمی‌شویم. برای همین نیز هر روز و هر لحظه در حال دست‌وپا زدنیم تا محرک قوی‌تری برای بیدار کردن مغز و ترشح دوپامین پیدا کنیم. این کار مانند راه رفتن بر روی تیغی دولبه، یا باعث رسیدن به همان شادی‌ای می‌شود که به دنبالش بودیم، و یا آن‌چنان در ایجاد محرک قوی‌تر با شدت عمل می‌کنیم که مغزمان درگیر یک اعتیاد می‌شود. کتاب صوتی دنیای دوپامین اثر آنا لمکی، راهنمایی واقعی برای زندگی در همین شرایط است تا با ایجاد تعادل، زندگی شاد و آرامی را تجربه کنیم.

کتاب صوتی دنیای دوپامین کاری از نشر صوتی آوانامه و انتشارات مازیار است. این کتاب را با ترجمه‌ی محمداسماعیل فلزی و گویندگی فرناز رسولی در اختیار دارید.

افتخارات کتاب دنیای دوپامین

  • از عناوین پرفروش نیویورک تایمز؛
  • در لیست پرفروش‌ترین‌های لس‌آنجلس تایمز؛
  • از کتاب‌های پرفروش سایت آمازون.

نکوداشت‌های کتاب دنیای دوپامین

  • کتابی خارق‌العاده، قانع‌کننده و هوشمندانه! ( بت میسی، نویسنده)

  • افرادی که طالب ایجاد تعادل در زندگی هستند، از این راهنمای آموزنده و جذاب بهره خواهند برد. (پابلیشرز ویکلی)

  • این اثر بینش ما درمورد مفاهیمی مثل بیماری‌های روانی، لذت، درد، پاداش و استرس را به‌‌کلی متحول خواهد کرد. (دانیل لویتین، نویسنده)

کتاب صوتی دنیای دوپامین برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما نیز حس می‌کنید که در امواج بی‌امان اتفاقات و محرک‌های زندگی امروزی گرفتار شده‌اید و زندگی کم‌کم رنگ و بوی پوچی به خود می‌گیرد، این کتاب می‌تواند کمکتان کند که این چرخه‌ی باطل را از بین ببرید.

در بخشی از کتاب صوتی دنیای دوپامین: رسیدن به تعادل در عصر زیاده‌روی می‌شنویم

داروهایی که موجب آزادسازی مقادیر بالایی از دوپامین می‌شوند همیشه مشکلاتی نیز به بار می‌آورند، مانند مشکلات در روابط انسانی و مشکلات اخلاقی. اگر هم در ابتدای مصرف چنان مشکلاتی وجود نداشته باشند بعدها از راه می‌رسند. اینکه دلیله نمی‌توانست غیر از تنش فزاینده‌ی خانوادگی جنبه‌ی منفی دیگری در کار مصرف مواد ببیند، ناشی از سن و تجربه کم او بود... البته سایر گروه‌های سنی هم می‌توانند دچار چنین خطایی شوند. این برداشت نادرست به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود.

نخست آنکه بیشتر افراد حین مصرف مواد قادر به درک درست پیامدهای این کار نیستند. مواد و رفتارهایی که منجر به آزادسازی مقادیر بالای دوپامین می‌شوند توانایی سنجش علت و معلول را در فرد مختل می‌کنند.

دانیل فریدمن یکی از متخصصان علوم اعصاب که که اعمال تهاجمی و رفتار حین شکار مورچه‌های قرمز را مطالعه کرده یک بار به من گفت «جهان از نظر حسی غنی اما از نظر هدف و معنی فقیر است.» یعنی ما می‌دانیم که شیرینی خوشمزه است، اما نمی‌دانیم اگر به مدت یک ماه روزی یک شیرینی دونات بخوریم، پنج پوند به وزن ما اضافه می‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
30 دقیقه
مقدمه و فصل اول: ماشین خودارضایی
32 دقیقه
فصل اول ـ قسمت دوم
35 دقیقه
فصل دوم: گریز از درد
35 دقیقه
فصل سوم: تعادل لذت-درد
36 دقیقه
فصل چهارم: اجتناب از دوپامین
25 دقیقه
فصل پنجم: مکان، زمان و معنا
38 دقیقه
فصل پنجم ـ قسمت دوم
40 دقیقه
فصل ششم: برهم خوردن تعادل
30 دقیقه
فصل هفتم: فشار بر کفه‌ی درد
41 دقیقه
فصل هفتم ـ قسمت دوم
33 دقیقه
فصل هشتم: صداقت کامل
43 دقیقه
فصل هشتم ـ قسمت دوم
38 دقیقه
فصل نهم: شرم جامعه‌مدار
23 دقیقه
فصل نهم ـ قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دنیای دوپامین: رسیدن به تعادل در عصر زیاده‌روی
نویسنده
مترجممحمداسماعیل فلزی
راویفرناز رسولی
ناشر چاپیانتشارات مازیار
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دنیای دوپامین

Hoori
۱۴۰۳/۵/۶
تا اینجا که گوش دادم کتاب فوق العاده ایه با ترجمه ی روان و صدای فوق العاده شیوا و مسلط به خوانش. یک پکیج کامل و عالیه این کتاب قطعا بعد از اتمام کتاب، بیشتر خواهم نوشت. اما اگر به چیزی اعتیاد دارید باشنیدن این کتاب، چیزهای زیادی یاد میگیرید که برای ترک کردن مفیده و به خوب کردن حالتون کمک میکنه.
علیرضا ترکاشوند
۱۴۰۳/۵/۲۹
باید اثراتی که در مغزمون به وجود میاد رو مهم تر از اثراتی که در بدنمون هست در نظر بگیریم. کتاب پیش روتون راهنمای خوبی هست برای این مسیر
محمد امیری
۱۴۰۳/۵/۲۵
فقط میتونم بگم اگه به هر نوع اعتیاد و رفتار‌های اعتیاد گونه مبتلا هستی، این کتاب از نون شب برات واجب تره!
جعفر قرقانی
۱۴۰۳/۶/۸
ممنونم از همه دوستان که زحمت ترجمه و نسخه صوتی کتاب رو کشیدن
کتاب فوق العاده‌ای هستش
مهدی نصیری
۱۴۰۳/۵/۲۷
کتاب عالی برای دنیای امروز که انسان در گرداب لذت های دنیای سرمایه داری ده ها اعتیاد مختلف پیدا کرده
حسین بستانیان
۱۴۰۳/۵/۲۰
عصر زیاده روی رو خیلی زیبل توضیح می‌ده و چرخه درد و لذت رو به شکل زیبایی به تصویر می‌کشه
ابوالفضل شهریارپناه
۱۴۰۳/۶/۷
بسیار عالی کتابی کامل و جالب برای پیدا کردن سوزن در انبار کاه
Del
۱۴۰۳/۵/۱۱
خیلی خوب است که خیلی از کتابها را به شکل صوتی دارید. ممنونم.
پویان طریقی
۱۴۰۳/۵/۱۱
همون کتابی بود که کاش سالها پیش خونده بودم
مجتبی بذرافشان
۱۴۰۳/۶/۱۳
به نظرم کتاب عالی است
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دنیای دوپامین

برای دریافت کتاب صوتی دنیای دوپامین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.