معرفی و دانلود کتاب مغز مبتلا به وسواس فکری عملی (OCD) خود را از نو سیم کشی کنید

عکس جلد کتاب مغز مبتلا به وسواس فکری عملی (OCD) خود را از نو سیم کشی کنید
قیمت:
۵۰۰۰۰ ۲۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مغز مبتلا به وسواس فکری عملی (OCD) خود را از نو سیم کشی کنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مغز مبتلا به وسواس فکری عملی (OCD) خود را از نو سیم کشی کنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مغز مبتلا به وسواس فکری عملی (OCD) خود را از نو سیم کشی کنید

جهان ما پر از تشویش است؛ جایی که همه از ما توقع دارند ثروتمند و موفق شویم و البته هزینه‌ی این موفقیت احتمالی عمر و سلامت ماست. کتاب مغز مبتلا به وسواس فکری عملی (OCD) خود را از نو سیم کشی کنید اثر کاترین ام پیتمن و ویلیام اچ یانگز به ما کمک می‌کند تا در میان جهان پر از آشوب، مدیریت افکار و احساساتمان را به دست بگیریم. این کتاب ما را به راهروهای تودرتوی مغز وارد می‌کند تا عوامل اضطراب و وسواس ذهنی‌تان را بیابیم و حرکت در مسیر آرامش را آغاز کنیم.

درباره‌ی کتاب مغز مبتلا به وسواس فکری عملی (OCD) خود را از نو سیم کشی کنید

ساعت شش و سی دقیقه صبح است. صدای زنگ ساعت موبایلتان خانه را روی سرش گذاشته است. یک دقیقه و بیست ثانیه وقت دارید تا به خود بیایید، نام و شغلتان را به‌خاطر آورید و از رخت‌خواب بلند شوید؛ در غیر این‌صورت ممکن است به اتوبوس نرسید، با تأخیر در محل کار خود حاضر شوید و احتمالاً رئیستان با توبیخ و جریمه انتظارتان را بکشد. بعد هم همان‌طور که به سقف اتاق خیره شده‌اید، صحنه‌ی اخراج شدن از محل کار و بی‌پولی و کارتن‌خواب شدن در ذهنتان مجسم می‌شود. اگر به‌محض بیدار شدن از خواب این وقایع شوم و حوادث منفی در ذهنتان نقش می‌بندند و با یک اتفاق کوچک، بدترین سناریوها در مغز شما به روی صحنه می‌روند، باید ورودتان به انجمن سِری «OCDها» را گرامی بداریم. دوست من! شما مبتلا به وسواس فکری عملی هستید. مطمئن باشید اگر با همین فرمان در جاده‌ی زندگی پیش روید، قبل از اینکه به انتهایش برسید، یک نقطه‌ی سالم در جسم و روانتان نمی‌ماند. از فکر و خیال بیهوده دست بردارید. می‌دانیم کار سختی است اما راهی ندارید جز اینکه قبل از غرق شدن در گرداب وسواس و اضطراب، از روان‌شناسان و روان‌پزشکان کمک بگیرید. کتاب مغز مبتلا به وسواس فکری عملی (OCD) خود را از نو سیم کشی کنید (Rewire your OCD brain) ابتدا شما را با اختلالی که مشغول ویرانی روح و جسمتان است آشنا و سپس قدم‌به‌قدم تا رسیدن به آرامش روانی و سلامت بدنی همراهیتان می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب مغز مبتلا به وسواس فکری عملی (OCD) خود را از نو سیم کشی کنید

لطفاً یک دقیقه آرام باشید. احتمالاً موفق نخواهید شد اما تلاشتان را بکنید. اگر هم خودتان بخواهید، آمیگدال (بادامه‌) مغز بیش‌فعالتان اجازه‌ی آرام شدن را به شما نمی‌دهد. شاید چندان با این بخش از مرکز فرماندهی بدنتان آشنا نباشید، اما او به‌خوبی شما را می‌شناسد. تمام ترس‌ها، تروماهای گذشته‌ و وحشت از آینده‌تان را با تمام جزئیات می‌شناسد. کافی است یک سردرد موقتی به‌سراغتان بیاید، آمیگدال کاری می‌کند که ترس ابتلا به بیماری‌های پیچیده‌ای مثل «تومور مغزی» و انواع سرطان‌ها دست از سرتان برندارد. کاترین ام پیتمن (Catherine M Pittman) و ویلیام اچ یانگز (William H Youngs) پیش از ارائه‌ی راه‌های بهبود اختلال Ocd شما را با ساختار مغز و کارکرد بخش آمیگدال آشنا می‌کند. آمیگدال به فرمان مغز، موظف است که از شما در برابر خطرات احتمالی محافظت کند، مثلاً هنگام رد شدن از خیابان به هشدار می‌دهد که مراقب خود باشید، اما گاهی اوقات بیش‌ازحد کار می‌کند و حتی برای یک دقیقه هم به مرخصی نمی‌رود. بعضی اوقات آمیگدال آن‌قدر آزاردهنده می‌شود که شلوغی میز، متوازی نبودن خطوط روی پیراهن، مساوی نبودن ابعاد ابرهای آسمان هم باعث نا‌آرامی‌اش می‌شوند. کتاب مغز مبتلا به وسواس فکری عملی (OCD) خود را از نو سیم کشی کنید آمیگدال را ریشه‌ی اضطراب‌ها و وسواس فکری - عملی معرفی می‌کند.

کتاب مغز مبتلا به وسواس فکری عملی (OCD) خود را از نو سیم کشی کنید شما را با وسواس فکری و اضطراب تنها نمی‌گذارد. کاترین پیتمن و ویلیام یانگز روش‌های آرام کردن آمیگدال را با شما در میان می‌گذارند. نباید توقع داشته باشید این روش‌ها فوری جواب دهند. درمان اختلال OCD کار یک روز و یک ماه نیست و باید به‌طور مداوم آن‌ها را انجام دهید. یکی از نخستین کارها خوابیدن است. اضطراب و خواب دشمن هم‌دیگرند و هرقدر مضطرب باشید، از کیفیت خوابتان کاسته می‌شود. یک ساعت قبل از خواب از شبکه‌های اجتماعی و اخبار دور بمانید. ساعت مشخصی برای خواب داشته باشید. دمای اتاق را در حالت مطلوبی قرار و به موسیقی آرامش‌بخش گوش دهید. باور کنید هیچ‌کاری در دنیا مهم‌تر حفظ سلامتی‌تان نیست و خواب کافی و باکیفیت، یکی از کلیدی‌ترین فرماندهان گارد محافظتی سلامت شماست.

کتاب مغز مبتلا به وسواس فکری عملی (OCD) خود را از نو سیم کشی کنید، پیشنهاد می‌دهد که جدولی طراحی کنید و عوامل اضطراب‌آور را بنویسید؛ مهم نیست که آن عامل چقدر منطقی یا غیرمنطقی است. اگر بوی ادکلن یا غذای خاصی هم موجب استرس شما می‌شود، آن را روی کاغذ بیاورید. نوشتن یکی بهترین راه‌ها برای تخلیه‌ی روانی است. بعضی اوقات «افکار مزاحم» به شما حمله می‌کنند. این افکار اغلب خشونت‌آمیز و بسیار سیاه هستند؛ مثلاً کنار ریل قطار ایستاده‌اید و صدایی در ذهنتان مدام می‌گوید: «خودت را در ریل بینداز.» نخستین چیزی که باید بدانید این است که این صدای «دام» مغز شماست. مغز بسیار پیچیده است و تصاویر سیاهی را در ناخودآگاه خود ذخیره می‌کند. سعی کنید ذهن خود را منحرف و روی چیزهای جالبی مثل غذای مورد علاقه و فیلمی که دوستش دارید متمرکز شوید. افکار مزاحم همان‌قدر که بی‌مقدمه خود را بروز می‌دهد، ناگهان هم محو و نابود می‌شوند.

کاترین ام پیتمن و ویلیام اچ یانگز در انتهای کتاب، جملات مثبتی مانند: «هیچ‌کس بی‌نقص نیست.» را بازگو می‌کنند تا به مخاطبان خود راه‌های آرام شدن و رهاشدن از نشخوار فکری را بیاموزند. شاید باورش دشوار باشد اما الگوی کاری مغز، مثل ژله است. آن را در موقعیت و ظرفی که قرار دهیم، همان ماهیت را به خود می‌گیرد. اگر در میان افکار منفی رهایش کنیم، چیزی جز استرس و اضطراب در انتظارمان نیست، اما اگر مراقبش باشیم و جملات مثبت را به زبان آوریم، مغزمان نیز در فضایی سالم و روشن قرار خواهد گرفت.

کتاب مغز مبتلا به وسواس فکری عملی (OCD) خود را از نو سیم‌کشی کنید با ترجمه‌ی هدیه شایسته در انتشارات مازیار منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب مغز مبتلا به وسواس فکری عملی (OCD) خود را از نو سیم کشی کنید

  • این کتاب به شما کمک می‌کند تا از وسواس‌ها و اجبارهای مغز خود رها شوید. خواندن این اثر برای روان‌پزشکان ضروری است. (تارا بیسکی، بنیان‌گذار courageously.u)
  • کتاب حاضر به مغز شما کمک می‌کند تا از شر افکار مزاحم رها شود و در مقابل OCD قدرت و کنترل از دست رفته‌اش را باز پس گیرد. (Rachel Hiraldo، بنیانگذار و مشاور اصلی در Vivify Counseling and Wellness)
  • پیتمن و یانگز موفق شده‌اند تا مفاهیم پیچیده‌ی عصب‌شناسی و روان‌پزشکی را با بیانی قابل فهم و صریح بازگو کنند. این کتاب به ما می‌آموزد چگونه بین OCD و مغز پلی برقرار کنیم. (سالی وینستون، روان‌شناس)

کتاب مغز مبتلا به وسواس فکری عملی (OCD) خود را از نو سیم کشی کنید برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای اغلب ما مناسب است؛ مایی که بیشتر از هر حس دیگری با احساس اضطراب درگیریم و از فکر فجایع رخ نداده و آینده‌ای که اصلاً معلوم نیست برایمان چه خوابی دیده، خواب به چشممان نمی‌آید. به‌علاوه، این کتاب به دانشجویان روان‌پزشکی و روان‌پزشکان کمک می‌کند تا حال بیماران مبتلا به اختلال اضطراب و OCD را بهبود بخشند.

در بخشی از کتاب مغز مبتلا به وسواس فکری عملی (OCD) خود را از نو سیم کشی کنید می‌خوانیم

گرچه در فرهنگ ما، اهمیت خواب به کم‌ترین حد ممکن رسیده، ولی اگر مبتلا به OCD هستید، نباید از تأثیر کم‌خوابی بر بادامه غافل شوید. دچار اختلال وسواس فکری-عملی که باشید، معمولاً افکار کمال‌گرایانه در سر می‌پرورانید، نیاز دارید که کارها را به روش خاصی (صحیح) انجام دهید یا عادت دارید بیش‌ازحد به مسائل فکر کنید، پس معمولاً زمان از دست‌تان در می‌رود و به خواب‌تان لطمه وارد می‌شود. شاید برای افراد مبتلا به OCD حیاتی باشد که از خواب‌شان بزنند تا بتوانند کاری را «به‌نحو احسن» انجام دهند. به‌راحتی، حتی بدون اینکه متوجه شوید، خواب را از اولویت‌های مهم زندگی‌تان حذف می‌کنید. مردم معمولاً فکر می‌کنند که مغزشان طی خواب خاموش می‌شود، اما در واقع در طول خواب، مغز کارهای بسیار مهمی انجام می‌دهد. وقتی خواب هستید، مغزتان باید از آزادسازی هورمون‌ها، تأمین ناقل‌های عصبی مورد نیاز، از بین رفتن مواد سمی و ذخیره خاطرات، اطمینان حاصل کند. اگر به‌اندازه کافی نخوابید، این کارها انجام نخواهد شد. اما مسئله مهم‌تر این است که وقتی کم‌خوابی داشته باشید، بادامه‌تان راحت‌تر فعال می‌شود، اضطراب بیشتری ایجاد می‌کند و OCD شما تشدید می‌شود. (باید این را هم بگوییم که کم‌خوابی می‌تواند علل مختلفی داشته باشد، از جمله درد، عدم تعادل هورمونی، مشکلات تنفسی، و شماری اختلالات دیگر که شاید لازم باشد این عوامل زیر نظر متخصص خواب بررسی و درمان شوند. لطفاً درصورت لزوم، چنین مواردی را پیگیری کنید.)

تحقیقات نشان می‌دهد که پس از کم خوابی، واکنش‌پذیری بادامه بیشتر می‌شود. از دانشجویان حاضر در یک آزمایش خواستند تا پیش از حضور در کلاس، کمتر بخوابند، سپس آن‌ها را با دانشجویانی که شب قبل خواب کافی داشته‌اند مقایسه‌ کردند، تفاوت بارزی در واکنش‌پذیری بادامه (آمیگدال) این دو گروه مشاهده شد. بادامه دانشجویانی که کم‌خوابی داشتند، واکنش قوی‌تری به تصاویر احساسی نشان می‌داد (یو و همکاران 2007). دوره‌هایی از زندگی را در نظر بگیرید که طی آن خواب کافی نداشته‌اید، آیا در این دوران اضطراب‌تان تشدید شده بود؟

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: مبانی مغز وسواسی
1- وسواس در مغز: مغز شگفت‌انگیز و ترسناک انسان
2- ریشه اضطراب: درک بادامه مغز
3- قشر مغز: کلید ایجاد اختلال وسواس فکری-عملی
4- ریشه های نگرانی و وسواس فکری
بخش 2: آرام کردن بادامه
5- درک پاسخ دفاعی و کنار آمدن با آن
6- آرام کردن بادامه با استفاده از راهبردهای آرمیدگی
7- ورزش و خواب برای بادامه
8- زبان بادامه
9- آموزش به بادامه
بخش 3: مدیریت قشر مغز (کورتکس)
10- نحوه مدیریت افکار وسواسی
11- نحوه آرام کردن قشر مغز
نتیجه گیری
تقدیر و تشکر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مغز مبتلا به وسواس فکری عملی (OCD) خود را از نو سیم کشی کنید
نویسنده،
مترجمهدیه شایسته
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-622-7061-46-8
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
۵۰۰۰۰ ۲۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مغز مبتلا به وسواس فکری عملی (OCD) خود را از نو سیم کشی کنید

برای دریافت کتاب مغز مبتلا به وسواس فکری عملی (OCD) خود را از نو سیم کشی کنید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.