معرفی و دانلود کتاب هنر منطق در دنیای بی‌منطق

عکس جلد کتاب هنر منطق در دنیای بی‌منطق
قیمت:
۶۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر منطق در دنیای بی‌منطق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر منطق در دنیای بی‌منطق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر منطق در دنیای بی‌منطق

در کتاب هنر منطق در دنیای بی‌منطق، نوشته‌ی یوجینا چنگ، مبانی تفکر منطقی، با زبانی ساده و همه‌فهم بررسی شده است. دغدغه‌ی اصلی نویسنده‌ی این کتاب، آموزش شیوه‌ای موثر برای تقویت توانایی تفکر منطقی بوده او توانسته به‌خوبی این هدف را در کتاب پیشِ رو پی بگیرد.

درباره کتاب هنر منطق در دنیای بی‌منطق

علم منطق، در یک تعریف ساده و ابتدایی، دانشی‌ست ناظر به کشفِ بنیان‌های تفکر انسان. این تعریف نیاز به توضیح بیشتری دارد. مقصود از بنیان‌های تفکر انسان چیست، و هنگامی که از «کشف این بنیان‌ها» سخن می‌گوییم، چه منظوری در نظر داریم؟ بزرگان علم منطق، از ارسطوی کبیر تا راسل و گودل، هر یک پاسخی خاص به این پرسش‌ها داده‌اند. در نظر برخی از منطق‌دانان، منطق، جهانِ صورت‌های محض است، و از این منظر، بیشترین شباهت را به ریاضیات دارد. در نظر برخی دیگر از صاحب‌نظران حوزه‌ی منطق اما، هنگام بحث از منطق نمی‌توان تنها متوجه صورت استدلال‌ها بود، و بایست به محتوای آن‌ها نیز اعتنا کرد.

معرفی و دانلود کتاب هنر منطق در دنیای بی‌منطق

علم منطق، همچنان‌که مُرَوّجان پرشوری داشته، مخالفانی نیز داشته و دارد. شاید سردسته‌ی این مخالفان، فریدریش نیچه، فیلسوف پرآوازه‌ی آلمانی باشد، که در کتاب خود با عنوان «انسانی، بسیار انسانی»، صراحتاً از علم منطق به عنوان فریب و توهم یاد می‌کند. با این همه، حتی تفکر خود نیچه نیز، از الزاماتی پیروی می‌کند که علم منطق وضع، یا بهتر آن‌که بگوییم، کشف کرده است. این الزامات چه هستند؟ علم منطق درباره‌ی شیوه‌ی تفکر انسان چه به ما می‌آموزد؟ آیا توجه به قواعد منطق در استدلال، ما را به انسانی عقلانی و منطقی بدل می‌کند؟ عواطف و احساسات چه نقشی را در شکل دادن به نظام منطقی ذهن انسان ایفا می‌کنند؟ در کتاب هنر منطق در دنیای بی‌منطق (The Art of Logic in an Illogical World) بناست همراه نویسنده، یوجینا چنگ، درباره‌ی این قبیل از پرسش‌ها تأمل کنید.

یوجینا چنگ به عنوان یکی از منطق‌دانانِ برجسته‌ی زمانه، در کتاب هنر منطق در دنیای بی‌منطق اصول اساسی علم منطق را به ما آموزش داده و آن‌گاه یادمان می‌دهد که در زندگی روزمره، از این اصول در جهت تقویت توانایی تفکر منطقی در خود، بهره بگیریم.

کتاب هنر منطق در دنیای بی‌منطق توسط وحید قهرمان به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی انتشارات مازیار در اختیار مخاطبان علاقه‌مند قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب هنر منطق در دنیای بی‌منطق

  • کتابی سرگرم‌کننده و مفرح، و درآمدی عالی بر تفکر منطقی. (نشریه‌ی کیرکاس ریویوز)
  • یوجینا چنگ در کتاب هنر منطق در دنیای بی‌منطق با شوخ‌طبعی به بررسی مبانی علم منطق می‌پردازد. (نشریه‌ی ام‌ای‌ای ریویوز)
  • تأکید چنگ بر این‌که باید در استدلال‌های منطقی خود جایی هم برای عواطف کنار بگذاریم، در نوع خود بسیار جسورانه و منحصربه‌فرد است. (نشریه‌ی پابلیشرز ویکلی)

کتاب هنر منطق در دنیای بی‌منطق مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به مباحث حوزه‌ی فلسفه و منطق، مخاطبان اصلی کتاب هنر منطق در دنیای بی‌منطق به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب هنر منطق در دنیای بی‌منطق می‌خوانیم

به یاد می‌آورم که یک سال به هنگام تماشای مسابقه قایقرانی بین اکسفورد و کمبریج، قایق‌ها محکم با یکدیگر تصادم کردند و کمبریج جریمه شد. من که کمبریجی بودم خشمگین شدم، چون به نظر من آکسفورد آشکارا و عمدی وارد مسیر کمبریجی‌ها شد و از این‌رو آکسفورد می‌بایست مقصر شناخته می‌شد. فکر کردم که داور با اکسفورد تبانی کرده و جانب آن‌ها را گرفته است. با این حال، به جای آن که تسلیم باور این توطئه فرضی بشوم، برای این که سعی کنم آنچه را اتفاق افتاده بفهمم به تفسیر و توضیح چند تن از کارشناسان رشته‌ی قایقرانی متوسل شدم. از آن پس یاد گرفتم که در جریان مسابقه روی رودخانه‌ی تایمز، یک خط خیالی می‌کشند که رودخانه را دو قسمت می‌کند و تیم‌های قایقرانی در دو طرف این خط فرضی صف می‌کشند و هر تیم قایقرانی در قسمت خود حق تقدم دارد به این معنی که هر قایق می‌تواند فضای زیادی بین خود و خط میانی فرضی، به ویژه هنگام سبقت گرفتن سر پیچ‌ها، بگذارد و آن فضای خالی می‌تواند دامی شود برای اغوا کردن اعضای تیم حریف. آنگاه قایقی که حق تقدم دارد عمدی خودش را به قایقی می‌زند که از خط وسط گذشته است چون می‌داند که جریمه شامل او نمی‌شود. آیا این کار به لحاظ اخلاقی درست است؟ چه کسی گناهکار واقعی است؟ ما پرسش‌هایی درباره‌ی سرزنش و مسئولیت را در فصل 5 بررسی خواهیم کرد.

ایده‌ی داشتن چارچوبی مشخص برای دستیابی به اتفاق‌آرای همگانی، همچون تشخیص بیماری‌ها در حرفه‌ی پزشکی است. در حرفه‌ی پزشکی سعی بر این است که، براساس فهرست دقیقی از علائم بیماری‌ها، پزشک به نتیجه‌ای قطعی برسد، چندان که با تشخیص دیگر پزشکان سازگار باشد...

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: قدرت منطق
1. چرا منطق
2. منطق چیست؟
3. جهت‌دار بودن منطق
4. مخالفت‌ها و ابطال‌ها
5. تقصیر و مسئولیت
6. روابط
7. چگونه درست باشیم
بخش دوم: محدودیت‌های منطق
8. حقیقت و انسان
9. پارادوکس‌ها
10. جاهایی که منطق نمی‌تواند کمک کند
بخش سوم: فراسوی منطق
11. اصول موضوعه
12. خطوط مشخص و مناطق خاکستری
13. همانندی‌ها
14. هم‌ارزی
15. عواطف
16. هوش و عقلانیت
نمایه
در ستایش کتاب
معرفی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر منطق در دنیای بی‌منطق
نویسنده
مترجموحید قهرمان
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات296
زبانفارسی
شابک978-622-95034-9-2
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر منطق در دنیای بی‌منطق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هنر منطق در دنیای بی‌منطق

برای دریافت کتاب هنر منطق در دنیای بی‌منطق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.