معرفی و دانلود کتاب تو بودن: علم جدید خودآگاهی

عکس جلد کتاب تو بودن: علم جدید خودآگاهی
قیمت:
۱۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تو بودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تو بودن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تو بودن: علم جدید خودآگاهی

آیا تابه‌حال احساس کرده‌اید در حال زندگی درون یک واقعیت مجازی یا چیزی شبیه یک خواب هستید؟ احتمالاً این فکر چندان که تصور می‌کردید از حقیقت دور نیست. آنیل ست، دانشمند متخصص نوروساینس، در کتاب تو بودن استدلال می‌کند که واقعیت جهان اطراف، یا حداقل درک ما از آن، یک توهم کنترل‌شده است. آنیل ست در این کتاب پرفروش بین‌المللی به طرح و توجیه این ادعا می‌پردازد که اذهان فریبکار ما دائماً در حال تخریب و خلق دوباره‌ی تصور خود از واقعیت است و ما را به باور کردن ساخته‌های خود وادار می‌کنند.

درباره‌ی کتاب تو بودن

قرن‌هاست فلاسفه، دانشمندان و متفکران در حال تعمق پیرامون این سوال بوده‌اند که چرا و چگونه ما جهان را به این شکل درک می‌کنیم. تنها چیزی که از آن اطمینان داریم این است که ذهن ما جهان اطراف را در قالب‌ها و قاب‌های به‌خصوصی قرار داده و آن را به شکل قابل درکی در اختیار ما قرار می‌دهد. اما تا به‌امروز نتوانسته‌ایم در درک پیچ و خم‌ها و بالا و پایین‌های این مسیر چندان موفق باشیم.

آنیل ست (Anil Seth) در کتاب تو بودن (Being You: A New Science of Consciousness) با تعمق و تامل در روند درک و تشکیل آگاهی انسان به این نتیجه می‌رسد که هرآنچه تا امروز تصور می‌کردیم از جهان می‌دانیم چیزی جز نتیجه‌ی فریب مغزهای ما نیست. ست در این کتاب ادعا می‌کند اذهان ما دست به خلق جهانی تشکیل شده از رنگ‌ها، صداها، اشکال و احساسات می‌زنند که ما به‌واسطه‌ی آن با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و بر جهان تاثیر می‌گذاریم. ما حتی خودمان و هویت و استقلال خود را نیز از طریق توهم خلق می‌کنیم. برای درک این مسئله لازم است به تحقیق و پژوهش بیشتری درباره‌ی تجربه‌ی آگاهی و «بودن» بپردازیم.

آنیل ست در کتاب تو بودن از تمام علوم، از جمله فلسفه، روان‌شناسی، پزشکی، نوروساینس و حتی هوش مصنوعی کمک گرفته و در نهایت به این نتیجه می‌رسد که ذهن ما در واقع چیزی جز یک ماشین پیش‌بینی نیست. آنیل ست، بیش از دو دهه است که فعالیت حرفه‌ای خود را وقف تحقیق و پژوهش با موضوع آگاهی و عملکرد ذهن انسان کرده و به‌عنوان یکی از موفق‌ترین دانشمندان حوزه‌ی خود شناخته می‌شود. علاوه‌بر این‌ها، حضور ست در مستندهای تلویزیونی، پادکست‌ها و تدتاک‌های پرطرفدارش، شاهدی بر توانایی این دانشمند موفق در انتقال پیچیده‌ترین و دشوارترین مفاهیم علمی، به شکلی ساده و جذاب برای مخاطب عام است.

معرفی و دانلود کتاب تو بودن

آنیل ست در ادامه‌ی کتاب تو بودن ادعا می‌کند اذهان ما پس از دریافت و هضم جهان اطراف در قالبی یکپارچه و همانند، به مقایسه‌ی ابداعات خود با یکدیگر می‌پردازند. در این مرحله در صورتی که توهمات ما با همدیگر هماهنگ باشد آن را «واقعیت» لقب می‌دهیم و اگر درباره‌ی آن‌ها باهم اختلاف نظر داشته باشیم، آن را توهم می‌نامیم. اما واقعاً چه چیزی مرز واقعیت و توهم را مشخص می‌کند؟ تنها موافقت ما با دیگری درباره‌ی حقیقت آن کافیست؟ ست در ادامه ادعا می‌کند ما جهان را نه به شکلی که واقعاً هست، بلکه به شکلی که برایمان مفید است ادراک می‌کنیم. او با کمک نمونه‌های عملی متعدد ثابت می‌کند که قدرت آگاهی ما در هر تجربه به‌دنبال چیزی می‌گردد که انتظارش را دارد؛ و حتی گاهی دست به تغییر واقعیت برای اثبات انتظارات خود می‌کند.

در کتاب تو بودن، با پژوهشی تاریخی، علمی و فلسفی در زمینه‌ی آگاهی و ادراک انسان توسط یکی از به‌نام‌ترین دانشمندان این حوزه همراه می‌شویم و با سوالات و پاسخ‌هایی روبه‌رو خواهیم شد که جهان ما را زیر و رو خواهند کرد.

کتاب تو بودن با ترجمه‌ی عهدیه عبادی و چاپ نشر سایلاو به شما تقدیم می‌شود.

جوایز و افتخارات کتاب تو بودن

  • کتاب سال به انتخاب مجله‌های گاردین، اکونومیست، فایننشال تایمز، بلومبرگ، Five Books و NEW STATESMAN؛
  • کتاب پرفروش بین‌المللی.

نکوداشت‌های کتاب تو بودن

  • هیجان‌انگیز ... یک پدیده‌ی گسترده و دستاوردی که بدون شک به یکی از مراجع علمی باارزش بدل خواهد شد. (گاردین)
  • ست در کتاب تو بودن استدلال قانع‌کننده‌ای در این زمینه ارائه می‌دهد که توهم چگونه خود را در لباس واقعیت ظاهر می‌کند ... اثری روان و قابل فهم. (فایننشال تایمز)
  • ست با کمک اصول فلسفه، زیست‌شناسی، نوروساینس و هوش مصنوعی ثابت می‌کند که اذهان ما ماشین‌های پیش‌بینی هستند که که دائماً در حال اختراع جهان اطراف و اصلاح اشتباهات ما هستند، تا مطمئن شوند درک ما از خودمان تنها از بدنمان سرچشمه می‌گیرد. (نیچر)
  • یک نگاه جذاب و روان به عمق کارکرد ذهن انسان، در ستایش طبیعت فریبکار ذهن. ( Kirkus Reviews)

کتاب تو بودن برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب تو بودن را به تمام علاقه‌مندان فلسفه‌ی ذهن و آگاهی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب تو بودن: علم جدید خودآگاهی می‌خوانیم

گاهی فیلسوفان در مورد نوعی «خودآگاهی‌سنج» فرضی صحبت می‌کنند که می‌تواند خودآگاه بودن یا نبودن هر چیزی -فردی دیگر، حیوان یا شاید حتی ماشین- را تعیین کند. در همایشی در دهه 90 و در اوج دوران مطرح‌شدن مسئله دشوار، دیوید چالمرز سشواری قدیمی را برداشت و آن را به‌طرف سر خود گرفت تا تأکید کند که اگر چنین چیزی وجود داشت، چقدر مفید بود. در این صورت، می‌توانید خودآگاهی‌سنج خود را به سمت هر چیزی بگیرید و پاسخ را بخوانید. آنگاه دیگر هیچ رمز و رازی در مورد اینکه دایره افسون خودآگاهی تا کجا گسترش پیدا می‌کند وجود نخواهد داشت.

البته همان‌طور که داستان دما نشان می‌دهد، ارزش اندازه‌گیری نه‌فقط در ارائه پاسخ‌های بله یا خیر در مورد وجود یا عدم وجود یک ویژگی، بلکه در ممکن ساختن آزمایش‌های کمّی است؛ آزمایش‌هایی که ظرفیت ایجاد تحول در درک علمی را دارند.

اگر خودآگاهی چیزی شبیه دما از آب دربیاید -یعنی اگر فرآیند فیزیکی واحدی وجود داشته باشد که زمینه‌ساز «خودآگاه بودن» و یکسان با آن باشد- نتیجه چشمگیر خواهد بود. در این صورت، ما نه‌تنها قادر به تعیین «میزان خودآگاهی» هر فردی خواهیم بود، بلکه می‌توانیم درباره «سطوح» و «درجات» خودآگاهی و انواع خودآگاهی که فاصله بسیاری با نمونه‌های انسانی کوته‌بینانه ما دارند، به‌طور منطقی صحبت کنیم.

اما حتی اگر داستان خودآگاهی به شکل متفاوتی رقم بخورد و آن‌طور که من حدس می‌زنم کمتر شبیه دما و بیشتر شبیه زندگی باشد، توانایی انجام اندازه‌گیری‌های دقیق همچنان به‌عنوان گامی اساسی در ساختن پل‌های توضیحی -در توضیح، پیش‌بینی و کنترل ماهیت تجربه‌های ذهنی- مطرح خواهد بود. در هر دو سناریو، اندازه‌گیری مقوله کیفی را به کمّی تبدیل می‌کند و مبهم را به دقیق.

فهرست مطالب کتاب

در ستایش کتاب
پیش‌گفتار
بخش اول: سطح
1: مسئله واقعی
2: اندازه‌گیری خودآگاهی
3: فی
بخش دوم: محتوا
4: ادراک از درون به بیرون
5: جادوگر شانس
6: سهم بیننده
بخش سوم: خویشتن
7: روان‌آشفتگی
8: منتظر خودتان باشید
9: ماشین جانوری بودن
10: ماهی در آب
11: درجات آزادی
بخش چهارم: دیگری
12: فراسوی انسان
13: ذهن‌های ماشینی
بخش پایانی
پس‌گفتار
منابع لاتین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تو بودن: علم جدید خودآگاهی
نویسنده
مترجمعهدیه عبادی
ناشر چاپیانتشارات سایلاو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات304
زبانفارسی
شابک978-622-7124-53-8
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تو بودن

برای دریافت کتاب تو بودن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.