معرفی و دانلود کتاب صوتی نیه توچکا

عکس جلد کتاب صوتی نیه توچکا
قیمت:
۱۲۵۰۰۰ ۸۷,۵۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نیه توچکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نیه توچکا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نیه توچکا

دخترک یتیم و بیچاره‌ای به نام نیه توچکا که کودکی سختی را پشت سر می‌گذارد و در نوجوانی توسط یک شاهزاده به سرپرستی گرفته می‌شود، داستان زندگی خود را در کتاب صوتی نیه توچکا بازگو می‌کند. نویسنده‌ی شهیر روسیه، فئودور داستایوفسکی، در این داستان از سه دوره‌ی مختلف زندگی‌ دخترک روایتی گیرا و عمیق به دست می‌دهد و احساسات پیچیده و شگرفی را به نمایش می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب صوتی نیه توچکا

آنجا که زندگی فرسنگ‌ها دورتر از واقعیت تلخ، در قلمرو خیال‌پردازی، جانی دوباره می‌گیرد و تخیلات شگرفْ تنها لذت موجود می‌شود، آن‌جا همان نقطه‌ای است که نیه توچکا بر لبه‌ی آن ایستاده. او یک دخترک یتیم بیچاره است که کتاب صوتی نیه توچکا (Netochka Nezvanova) اثری از فئودور داستایوفسکی (Fyodor Dostoevsky) داستان دردناک عشق، وابستگی، سردرگمی و خیال‌بافی‌اش را به تصویر می‌کشد.

نیه توچکا دخترک فقیری است که پدرش را در دو سالگی از دست داد و مادرش با مردی به نام یفیماف ازدواج کرد. یفیماف تاثیر بسیار زیادی بر نیه توچکا گذاشت، اما در تمام کودکی او و مادرش را آزار داد و در نهایت نیز باعث مرگ مادر شد. دوران کودکی نیه توچکا در فقر و گریه گذشت تا اینکه خانواده‌ای اشرافی او را به سرپرستی گرفت و دوران نوجوانی و جوانی‌اش را متحول کرد.

ساختار روایی کتاب صوتی نیه توچکا در هفت فصل نوشته شده است. این هفت فصل سه دوره‌ی مختلف زندگی نیه توچکا را از زبان خودش روایت می‌کنند؛ کودکی، نوجوانی و جوانی. بخش اول که دوران کودکی او را شرح می‌دهد، به رابطه‌ی متناقض او با ناپدری‌اش می‌پردازد. ازآنجاکه اثری از فئودور داستایوفسکی می‌خوانیم، باید بدانیم که یفیماف هم آدم بدبختی است. او نوازنده‌ی بیچاره‌ای است که در موسیقی به کامیابی نرسیده و مادر نیه توچکا را عامل این بدبختی می‌داند. مسئله به همانجا ختم نمی‌شود و یفیماف نفرت از مادر را به ذهن دخترک هم سرایت می‌دهد و با قصه‌ها و نوازش‌هایش او را شیفته‌ی خود می‌کند. در این بخش پیچیدگی احساسات دخترک و وضعیت ضد و نقیض او را شاهد هستیم که با مرگ مادر و رها شدن دختر در خیابان پایان می‌یابد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی نیه توچکا

در بخش بعدی کتاب صوتی نیه توچکا، دوره‌ی نوجوانی، یک خانواده‌ی اشرافی نیه توچکا را از وضعیت پیشین نجات می‌دهد. یک شاهزاده که دختری به نام کاتیا دارد، او را با خود به خانه‌اش می‌برد و آنجاست که نیه توچکا شیفته‌ی کاتیا می‌شود و باز هم احساسات و تخیلاتش جان می‌گیرند. این دوره با نقل مکان شاهزاده به مسکو و سکونت نیه توچکا در خانه‌ی خواهر ناتنی کاتیا، الکساندرا میخاییلونا، به پایان می‌رسد. در دوره‌ی بعدی، جوانی دخترک را شاهد هستیم؛ او زمانش را به مطالعه‌ی کتاب در کتابخانه‌ی غنی میخاییلونا می‌گذراند و با مفاهیم اخلاقی همچون دوستی و شجاعت آشنا می‌شود. نیه توچکا در طول سال‌های جوانی، کتاب‌های فراوانی می‌خواند، اما سرانجام مورد سواستفاده‌ی عاطفی همسر الکساندرا میخاییلونا قرار می‌گیرد. با این‌همه آنقدر آن زن را دوست دارد که نمی‌تواند شکستن قلب او را تحمل کند. به این ترتیب سعی می‌کند او را با داستانی خیالی نسبت به شوهرش آگاه کند و همین مسئله وضعیت دشواری را برای او رقم می‌زند.

فئودور داستایوفسکی در کتاب صوتی نیه توچکا همچون دیگر آثارش احساسات پیچیده‌ای را به میان می‌گذارد. توهم، اخلاق، خیانت و زیستن ناآگاهانه از مفاهیم جاری در این اثر است و هریک از شخصیت‌های آن می‌کوشند به چیزی دروغین چنگ بیندازد تا از کشمکش‌های درونی خود فرار کنند، اما داستایوفسکی مثل همیشه، دست آن‌ها را رو می‌کند و با بی‌رحمی شخصیت‌ها را به مواجهه با خود وامی‌دارد. از طرفی، چیز دیگری که در این رمان مورد توجه قرار می‌گیرد مسئله‌ی زن و شرایط زندگی او در جامعه‌ی قرن نوزدهم روسیه است. شخصیت اصلی این داستان یک زن است و همه چیز از زبان خود او نیز روایت می‌شود. نیه توچکا دختری یتیم و آواره است که با وجود تمامی بیچارگی‌اش، به نقطه‌ای می‌رسد که تصمیم می‌گیرد زندگی‌اش را در دست بگیرد و اوضاع را تغییر بدهد. نام او به معنای «هیچ کس بدون نام» است، اما او تصمیم می‌گیرد برای خودش کسی باشد.

کتاب صوتی نیه توچکا را مترجم پرآوازه‌ی ایرانی، محمد قاضی به فارسی برگردانده و شرکت انتشارات علمی و فرهنگی با همکاری نشر صوتی ماه آوا به انتشار رسانده است. شما آن را با صدای سپیده مالمیر می‌شنوید.

کتاب صوتی نیه توچکا برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که به رمان علاقه دارند، به‌ویژه دوست‌داران فئودور داستایوفسکی و ادبیات روسیه کتاب حاضر را از دست ندهند.

در بخشی از کتاب صوتی نیه توچکا می‌شنویم

ایجاد خاطره در من بسیار دیر، یعنی تقریبا از نه سالگی، شروع شده است. نمی‌دانم چگونه چنین چیزی ممکن است، اما هر چه پیش از آن سن بر سر من آمده است، هیچ اثری که در خور اهمیت باشد، در من به جا نگذاشته است. در عوض از هشت سال و نیمی به بعد همه چیز را با کمال وضوح و روز به روز بدون انقطاع به یاد می‌آورم. چنان که گویی هر چه از آن زمان به بعد بر سر من آمده، همین دیروز بوده است. البته ممکن است بعضی وقایع مربوط به قبل از آن سن را نیز به خاطر بیاورم، ولی به خواب و خیال مریض بیشتر شبیه است. مثلا پیه‌سوزی را به خاطر می‌آورم که در گوشه‌ی تاریکی از اتاق نزدیک تمثال کهنه‌ی مریم می‌سوزد. باز به یاد می‌آورم که روزی در کوچه از اسب افتاده‌ام و به طوریکه بعدها به من گفته‌اند، سه ماه بستری شده‌ام. همچنین به یاد دارم که در دوران آن بیماری، شبی در کنار مادرم که با او می‌خوابیدم، ناگهان بر اثر دیدن خواب‌هایی پریشان و به علت سکوت محیط و خرت‌خرت موشی که در گوشه‌ای به جویدن مشغول بود، وحشت‌زده و سراسیمه از خواب پریدم و باقی شب را ترسان و لرزان، در حالیکه زیر لحاف چهارچنگول شده بودم، گذراندم؛ بی‌آنکه جرات بیدار کردن مادرم را داشته باشم و از آنجا فکر می‌کنم که از مادرم بیش از همه‌ی آن عوامل می‌ترسیدم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
72 دقیقه
معرفی کتاب و فصل اول
62 دقیقه
فصل دوم
68 دقیقه
فصل سوم
35 دقیقه
فصل چهارم
108 دقیقه
فصل پنجم
60 دقیقه
فصل ششم
74 دقیقه
فصل هفتم- قسمت اول
52 دقیقه
فصل هفتم- قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نیه توچکا
نویسنده
مترجممحمد قاضی
راویسپیده مالمیر
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۲۵۰۰۰ ۸۷,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نیه توچکا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نیه توچکا

برای دریافت کتاب صوتی نیه توچکا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.