معرفی و دانلود کتاب صوتی حکایت بانوی آزرده

عکس جلد کتاب صوتی حکایت بانوی آزرده
قیمت:
۵۲۵۰۰ ۳۶,۷۵۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حکایت بانوی آزرده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حکایت بانوی آزرده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حکایت بانوی آزرده

کتاب حاضر شامل پنج داستان کوتاه از جاناتان سویفت، نویسنده‌ی مشهور ایرلندی است. این مجموعه با عنوان کتاب صوتی حکایت بانوی آزرده شامل یکی از مشهورترین آثار این نویسنده‌ی طنزپرداز با عنوان «تأملی بر چوب جارو» است. اگر فکر می‌کنید در گذشته قیمت خانه هر روز بالاتر نمی‌رفته و همه چیز گران‌تر نمی‌شده؛ پس این مجموعه داستان‌ انتقادی و طنز را بخوانید که بیشتر آن‌ها در سال‌های ابتدایی 1700 نوشته شده‌اند.

درباره‌ی کتاب صوتی حکایت بانوی آزرده

داستان «تأملی بر چوب جارو» (Meditation Upon a Broomstick) که جاناتان سویفت (Jonathan Swift) آن‌ را در سال 1701 نوشت، در سال 1710 منتشر شد، ولی نویسنده‌ی آن‌ از ناشرش ناراضی بود. نکته‌ی جالب توجه در مورد این کتاب این است که اثری با رویکرد پارودی در نقد و مسخره‌کردن کتاب تأملات رابرت بویل است. به‌نظر می‌رسد که بویل بسیار سنتی بوده؛ اما سویفت فردی نیهیلیست بود؛ پس با قلم تند و تیز خود چنین نویسندگانی را در دوران عقل‌گرایی و در کتاب صوتی حکایت بانوی آزرده سوژه‌ی خود کرده است.

شاید حوصله‌ی شما از گوش‌دادن به داستان کوتاه «چشم‌اندازی کوتاه به مُلک ایرلند» سر برود؛ زیرا به‌نظر می‌رسد نقد تفکرات سیاسی اوایل قرن هجدهم باشد و ساختاری فرازمان ندارد؛ اما «حکایت بانوی آزرده» خیلی عاشقانه است. این داستان براساس یک نامه است. زنی درباره‌ی مردی شارلاتان به فردی دیگر نامه نوشته است. این مرد، دو زن را عاشق خود کرده و به هیچ کدام از آن‌ها نگفته که معشوقه‌ی دیگری دارد.

این زن در «حکایت بانوی آزرده» نوشته‌ی جاناتان سویفت، تلاش می‌کند شخصیت رقیب عشقی خود را نابود کند؛ زیرا این زن را فردی شپشو و کثیف معرفی می‌کند و تأکید می‌کند که زنی بد دهن و گداصفت است. او می‌نویسد: «هر جا دستش برسد دله‌دزدی می‌کند تا روزگارش بگذرد.» این زن حتی می‌گوید خانه‌ی این زن محل تجمع دزدان و اوباش است؛ اما مرد اشرافی مورد علاقه‌اش، چطور عاشق این زن گداگدوله شده است؟!

معرفی و دانلود کتاب صوتی حکایت بانوی آزرده

خاستگاه داستان‌های طنزآمیز جاناتان سویفت به دورانی بازمی‌گردد که به‌عنوان منشی ویلیام تمپل عمل می‌کرد. او کتاب رابرت بویل را به‌عنوان سرگرمی می‌خواند و از همین خوانش‌ها شوخی‌های خودش را هم با بویل انجام می‌داد. می‌گویند این کتاب بویل در مورد تأملات روزمره و مسائل معمولی بوده اما برخی اعتقاد دارند که مملو از تفکرات مذهبی و دینی است.

جاناتان سویفت در داستان کوتاه «توصیف رگبار شهری» با زبانی شاعرانه در مورد یک باران معمولی می‌نویسد. بارانی که باعث می‌شود دخترکی لباس‌ها را از روی رخت بردارد. رگباری که با خاک، درگیر شده و حالا شاعری در حال تماشای آن است تا شعری جانانه بسراید. سویفت می‌گوید زنان خاکی‌شده به مغازه‌ها پناه می‌برند اما پولی ندارند تا چیزی بخرند و فقط با مغازه‌داران چانه می‌زنند.

هارولد بلوم، منتقد مطرح آمریکایی اعتقاد دارد که جاناتان سویفت، وحشی‌ترین طنزپرداز تاریخ است و هر کسی که عقاید مسیحی گنوسی دارد باید داستان‌های او -خاصه «قصه‌ی لاوک»- را بخواند. تکنیک اصلی سویفت، پارودی و تقلید مسخره‌آمیز از کتاب‌های دیگر است. یکی از تفریحات این نویسنده‌ی مطرح ایرلندی -که حتماً انیمیشن «ماجراهای گالیور» را دیده‌اید که از اثر او اقتباس شده است- این بود که آثار خودش را به‌عنوان کتاب‌های مطرح آن دوران برای زنان اشرافی طبقات بالا می‌خواند.

فرزانه دوستی کتاب صوتی حکایت بانوی آرزده را به فارسی برگردانده و انتشارات کتاب پارسه آن را روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است. نشر صوتی جیحون نیز نسخه‌ی صوتی این کتاب را با صدای فرهاد اتقیایی و نسترن نجاران در اختیار شما قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی کلاسیک‌های جیبی

این مجموعه شامل آثار کوتاه و کمتر چاپ‌ شده یا کمتر دیده‌ شده‌ی نویسندگان بزرگ جهان است.

نکوداشت‌های کتاب حکایت بانوی آزرده

  • یک کمدی و یک پارودی کلاسیک است. (پابلیک دومین ریویو)
  • نثر سویفت از برترین نثرهاست. (هارولد بلوم)
  • این کتاب در بین نثر و نظم در حرکت است. (جیمز کامینز)
  • قرار گرفتن در یک وضعیت سرگیجه‌آور. (کتلین ویلیامز)

کتاب صوتی حکایت بانوی آزرده برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به طرفداران ماجراهای گالیور و شهر لی‌لی‌پوت پیشنهاد می‌دهیم؛ ولی بدانید که مربوط به اوایل قرن هجدهم می‌شود و از سری کارهای کلاسیک است. اگر کارهای طنز و کمدی را دوست دارید می‌توانید این کتاب را گوش کنید.

در بخشی از کتاب صوتی حکایت بانوی آزرده می‌شنویم

سوئیفت جوان در انگلستان به استعداد طنزپردازی خود پی برد و همزمان در حرفه‌ی منشی در دستگاه سر ویلیام تمپل، سیاستمدار بازنشسته و نخست‌وزیر سابق کشور مشغول به کار شد و تا 1699یعنی زمان مرگ تمپل در این سمت باقی ماند. در همین دوران سوئیفت تحصیلات خود را در دانشگاه آکسفورد ادامه می‌داد و به گشت‌وگذار در کتابخانه‌ی بی‌نظیر خاندان تمپل می‌پرداخت و با تاریخ تمدن و سیاست و هنر و ادبیات مأنوس می‌شد. سوئیفت در آستانه‌ی سی‌سالگی به مطالعه‌ی مذهب روی آورد در 1692 از دانشگاه آکسفورد فارغ‌التحصیل و در کسوت کشیش در کلیسای رسمی ایرلند به دور از مراکز شهرت و قدرت به خدمت عوام مشغول شد.

در همان دوران با دختر خوانده‌ی یکی از کارمندان تمپل به نام «استر جانسون» آشنا شد و رابطه‌ای عمیق بر پایه‌ی پارسایی و خرد بین آن دو شکل گرفت که اگرچه سندی دال بر ازدواج آن‌ها در دست نیست، نامه‌های جاناتان به او تحت عنوان «نامه‌هایی به استلا» حکایت از این دلبستگی‌های بالنده دارد. این تنها تجربه‌ی سوئیفت با زنان نبود. پس از سال‌ها درگیری در سیاست و اجتماع و اتهام دسیسه از جانب پارلمان و تجربه‌ی زندان و فرار به فرانسه، سویفت پیش از آنکه سرانجام به ایرلند بازگردد، با استر وانوم رایت آشنا شد. سوئیفت این استر ثانی را وانسا خطاب می‌کرد؛ دختری پرشور و جوان که آن چنان شیفته‌ی جاناتان بود که برای دیدنش به ایرلند سفر کرد اما معشوق موهومش را مردی بی‌احساس و سرد یافت. سوئیفت ماجرای این عشق را در کتاب «کادنوس و وانسا» بازمی‌گوید ولی شعر را که اشارات صریحی به روابط آن‌ها دارد، سه سال پس از مرگ دختر در سال 1726 منتشر می‌کند. این دو زن نماینده‌ی دو تجربه‌ی اجتماعی متفاوت بودند: سویفت «استلا» را نماد زندگی وارسته و فرهیخته می‌دانست و «وانسا» را نماد غلیان احساسات و تعلقات جسمانی و طنز روزگار.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی کتاب
23 دقیقه
دیباچه‌ی مترجم
4 دقیقه
تاملی بر چوب جارو
5 دقیقه
توصیف رگبار شهری
21 دقیقه
چشم‌اندازی کوتاه به ملک ایرلند
25 دقیقه
پیشنهاد متواضعانه
23 دقیقه
حکایت بانوی آزرده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حکایت بانوی آزرده
نویسنده
مترجمفرزانه دوستی
راویفرهاد اتقیایی، نسترن نجاران
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۵۲۵۰۰ ۳۶,۷۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی حکایت بانوی آزرده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حکایت بانوی آزرده

برای دریافت کتاب صوتی حکایت بانوی آزرده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.