معرفی و دانلود کتاب هزار زندگی بهتر از یک زندگی

عکس جلد کتاب هزار زندگی بهتر از یک زندگی
قیمت:
۱۲۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هزار زندگی بهتر از یک زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هزار زندگی بهتر از یک زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هزار زندگی بهتر از یک زندگی

هنرپیشه‌ی سرشناس سینمای موج نو فرانسه، ژان پل بلموندو در کتاب هزار زندگی بهتر از یک زندگی، خاطرات شیرین و دلنشین خود را از دوران کودکی‌اش که همزمان با برهه‌ی جنگ بوده تا سنین هشتادوچندسالگی برای دوست‌داران و علاقه‌مندانش نگاشته است. کتاب هزار زندگی بهتر از یک زندگی اطلاعات بسیار مهمی را در زمینه‌های مختلف به خوانندگان منتقل خواهد کرد.

درباره‌ی کتاب هزار زندگی بهتر از یک زندگی

ژان پل بلموندو (Jean-Paul Belmondo) در 9 آوریل سال 1933 چشم به جهان گشود و در 6 سپتامبر سال 2021 دیده از جهان فروبست. او یکی از برجسته‌ترین بازیگران سینمای موج نو فرانسه بود و از سال 1958 تا سال 2008 به‌عنوان یک بازیگر مطرح در نقش‌های اصلی فیلم‌های مختلف فرانسوی به بازیگری اشتغال داشت. ژان پل بلموندو با کارگردانانی نظیر ژان لوک گدار، ژان پیر ملویل، ویتوریو دسیکا و آلن رنه تجربه‌ی همکاری دارد. پدر و مادر ژان پل بلموندو هر دو هنرمند بودند و به فعالیت‌های هنری می‌پرداختند. پدر او مجسمه‌ساز و مادرش نقاش بود. بلموندو علاقه‌ای به درس خواندن نداشت و زمان زیادی را صرف تحصیل نکرد. ژان پل بلموندو حرفه‌ی خود را با بازیگری در دو تئاتر و یکی از فیلم کوتاه‌های مولیر کلید زد. او پس از همکاری با ژان لوک گدار در فیلم «از نفس افتاده» در سال 1960 به یکی از هنرپیشگان اصلی سینمای موج نو فرانسه تبدیل شد. از فیلم‌های مهم او می‌توان به «از نفس افتاده»، «کلاه»، «تک‌تاز»، «آلپاگور» و «آن مرد از ریو» اشاره کرد.

کتاب هزار زندگی بهتر از یک زندگی (Mille vies valent mieux qu'une) درواقع زندگینامه‌ی خودنوشت ژان پل بلموندو است. ترکیبی است از زندگینامه و دل‌نوشته. دل‌نوشته‌هایی که شما را به عمق نوستالژی‌های شگفت‌انگیز بلموندو می‌رساند. در ابتدای کتاب مشخص می‌شود که منظور از از هزار زندگی در واقع نقش‌هایی است که ژان پل بلموندو در گذشته بازی کرده است، در نتیجه می‌توان گفت مفهومی که از نام کتاب دریافت می‌شود تقریباً چیزی شبیه به ترجیح دادن زندگی بازیگرانه‌ی ژان پل بلموندو به زندگی تک‌خطی‌اش است.

معرفی و دانلود کتاب هزار زندگی بهتر از یک زندگی

علاقه به زندگی ماجراجویانه در روحیه‌ی بلموندو از ابتدای کتاب قابل‌ردگیری است. زمانی که از علاقه‌اش به اتومبیل‌رانی می‌گوید، زمانی که با لحنی آکنده از حسرت زندگی شاد و دیوانه‌وار گذشته را می‌طلبد، وقتی که از عشق و دوستی ازدست‌رفته‌ای می‌گوید که امروز دیگر در زندگی‌اش جاری نیست. ازاین‌رو می‌توان گفت که کتاب هزار زندگی بهتر از یک زندگی می‌تواند برای کسانی که طالب تجربه‌های نوستالژی‌وار هستند، تجربه‌ی شیرین و لذت بخشی باشد.

ژان پل بلموندو علاوه‌بر حسرت‌های گذشته، از روحیه‌ی هنجارگریز خود نیز صحبت می‌کند: از هنجارگریزی در مدرسه تا هنجارگریزی در سینما و حرفه‌ی بازیگری. او می‌گوید: «الگوها را بر هم زدم و پیش‌فرض‌ها را نابود کردم. کلاسیک‌ها را آزار دادم و مدرن‌ها را شاد کردم. درواقع از ابتدا قراری نداشتم که با هنجارها تطبیق پیدا کنم. هنجار من را پس می‌زد. مدرسه از من بیزار بود؛ و وقتی با خنده‌هایم که دیوار کنسرواتور را به لرزه درآورده بود، آنجا را ترک کردم، حتی پیگیری هم نکردند.»

ژان پل بلموندو با تمامی این توصیفات انسان شادی بود و تا پایان عمر، در جایگاه یک انسان خوشحال در جهان باقی ماند. او بیان می‌کند که با وجود این حجم از تراژدی در جهان، باز هم با تراژدی میانه‌ی خوبی نداشته و حتی اشک ریختن و گریه کردن برایش در فیلم‌هایی که بازی کرده سخت بوده است. او می‌خواست بعد از موفقیت در فیلم از نفس افتاده و رسیدن به جایگاه دلخواهش، با حرفه‌ی بازیگری انسانیت را کشف کند و بالاتر از تلاش برای کشف، با این حرفه تفریح و بازی کند؛ چرا که کمدین‌ها این اجازه را دارند که جوانی خود را محفوظ نگه دارند، کودک بمانند، ادا دربیاوردند و در لحظه به غلیان و جوشش و خروش برسند. او می‌گوید که این لذت را دوباره در سن هشتاد و سه سالگی با جان و دلش لمس کرده است.

ژان پل بلموند زندگی خود را به ترتیب از کودکی‌اش در جنگ تا هشتاد و سه‌سالگی‌اش را در کتاب هزار زندگی بهتر از یک زندگی به‌صورت صمیمانه و شیرین و با صداقتی وصف‌ناپذیر برای خوانندگان تعریف می‌کند. نوع نگارش کتاب و نوع بینش بلموند کتابی را در اختیار شما می‌گذارد که بسیار خاطره‌ساز خواهد بود. کتابی که احساس لذت و شیرینی و شادی گذشته را به شما منتقل می‌کند.

کتاب هزار زندگی بهتر از یک زندگی نوشته‌ی ژان پل بلموندو، توسط شبنم درویش به فارسی برگردانده شده و به همت انتشارات پارسه به چاپ رسیده است.

کتاب هزار زندگی بهتر از یک زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب هزار زندگی بهتر از یک زندگی به تمامی عاشقان هنر فرانسه، سینمادوستان، علاقه‌مندان به شخصیت ژان پل بلموندو و دوست‌داران سینمای موج نو پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب هزار زندگی بهتر از یک زندگی می‌خوانیم

علاقه به دیوانه‌بازی، از همان ابتدا در دی‌ان‌ای من حک شده اما در تماس با آدم‌های شوخ و دلقکی مثل ماریل، روشفور، بون، ورنیه و ریش، شکل‌های مختلفی به خود می‌گیرد. حتی در ریتم تحمیلی دوره‌های کنسرواتوار، موفق می‌شوم بازۀ زمانی روزانه‌ای را به شیطنت و خرابکاری اختصاص دهم: وقت ناهار. سالن غذاخوری دانشکدۀ ما رستورانی عادی نیست و بهترین گزینه برای خرابکاری است.

ما میزهای بزرگ ناهارخوری را با دانشجویان شوخ‌طبع و شنگول و حقه‌باز رشتۀ پزشکی شریک نیستیم، بلکه با موش‌های موذی و جوان رشتۀ اپرا سر یک میز می‌نشینیم که در نهایت مشقت، هشیار و حواس‌جمع‌اند. بنابراین، باید حواس‌مان را شش‌دانگ جمع کنیم تا آب حیاتی را که توی تنگ‌ها ریخته‌اند، حرام نشود. و درنتیجه، به کمک سرخوشی جاری در رگ‌هایمان که قوۀ تخیل‌مان را به‌کار انداخته، مثل جان‌مان از تنگ‌ها مراقبت می‌کنیم. گاهی پیش می‌آید که به قول معروف پایمان را از گلیم‌مان درازتر می‌کنیم.

از خروج از محدودۀ ادب یا نجابت هیچ ترسی نداریم. برعکس، هیجان‌زده‌مان می‌کند و به‌راحتی در جنون خالص غوطه‌ور می‌شویم. در تلاش‌ایم تا چرخ‌دنده‌های زنگ‌زدۀ کنسرواتوار را آزاد و اهالی پیر و جوانش را نرم کنیم. اگر نگذاریم بقیۀ دنیا از خوشی‌های پاک و شادمانۀ ما سودی ببرند، مایۀ شرمساری خواهد بود.

در این غذاخوریِ پر از آدم‌های جورواجور، با اینکه بین شوخی‌های دیوانه‌وارمان فرصت نمی‌کنیم لقمه‌ای غذا بخوریم، از هیچ‌چیز نمی‌ترسیم، مثلاً یک روز که با صندوقدار به مشکل برمی‌خورم، بشقاب‌های عدسی‌مان را روی اسکناس‌ها و سکه‌هایی که در کشویش با دقت نگهداری می‌کند، خالی می‌کنیم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
1- مادلین و اراده
2- نیروهای آزاد
3- بازی دلقک
4- کارهای هنری، نامه ‌ها و سعادت
5- بی ‌عرضه
6- شغل واقعی
7- بولوار سن ‌ژرمن، بولوار خوشی
8- راه ‌های میان ‌بُر
9- باخت، بزم و سینما
10- و سرانجام، گدار
11- همه و بیش از آن
12- کشیش بی ‌کلیسا
13- همدستان
14- نوشداروها
15- زندگی آزاد
16- بدنام
17- جدی ‌تر
18- سیاه و سفید و خاکستری
19- کلمۀ «پایان» را ننویسید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هزار زندگی بهتر از یک زندگی
نویسنده
مترجمشبنم درویش
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-600-253-880-2
موضوع کتابکتاب‌های اتوبیوگرافی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هزار زندگی بهتر از یک زندگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هزار زندگی بهتر از یک زندگی

برای دریافت کتاب هزار زندگی بهتر از یک زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.