معرفی و دانلود کتاب صوتی تحلیل ذهن

عکس جلد کتاب صوتی تحلیل ذهن
قیمت:
۹۵۰۰۰ ۶۶,۵۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تحلیل ذهن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تحلیل ذهن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تحلیل ذهن

کتاب صوتی تحلیل ذهن نوشته‌ی برتراند راسل، پژوهشی درباره‌ی چیستی و عملکرد ذهن در انسان، حیوانات و گیاهان است که از نظریه‌های مادی‌گرایانه و غیرمادی‌گرایانه برای بررسی ابعاد مختلف این مبحث بهره می‌برد. راسل در این کتاب نظریه‌های روان‌شناسی و فیزیک را نیز در جهت اثبات گفته‌هایش به کار می‌گیرد.

درباره‌ی کتاب صوتی تحلیل ذهن

تحلیل ماهیت و نحوه‌ی عملکرد ذهن موضوع اصلی کتاب صوتی تحلیل ذهن (The Analysis of Mind) نوشته‌ی برتراند راسل (Bertrand Russell) است. ازآنجاکه راسل دو ستون «ماده» و «ذهن» را برای عالم متصور شده‌، دو دیدگاه مادی‌گرایانه و غیرمادی‌گرایانه را محور اصلی پژوهش‌هایش قرار داده تا از رهگذر آن‌ها بتواند به واکاوی ذهن انسان، حیوانات و حتی ماهیت گیاهان دست بزند. او همچنین آخرین دستاوردها و نظریه‌های علم فیزیک و روان‌شناسی را به کار گرفته تا به غنای کتاب فلسفی‌اش بیفزاید.

در تاریخ همیشه تقابلی میان دانشمندان و فلاسفه وجود داشته که هریک به طریقی تلاش کرده‌اند تا یکی از این دو وجوه عالم، یعنی ماده یا ذهن را زیر سوال ببرند. فلاسفه با تأکید بر قلمروی ذهن، ماده را انکار می‌کردند و دانشمندان علوم طبیعی نیز دنیا را سراسر محصول ماده می‌دانستند و حتی اعتقاد داشتند که ذهن نیز خود زیرمجموعه‌ای از ماده محسوب می‌شود. با پیشرفت‌هایی که در سال‌های اخیر در علوم طبیعی و روان‌شناختی حاصل شده، بنیان هر دوی این تفکرات تا حدی متزلزل شده که برتراند راسل در مسیر بررسی ساختار ذهن، به این موضوع نیز اشاره کرده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی تحلیل ذهن

تغییرات اخیر نقطه‌ی مشترکی میان ذهن و ماده لحاظ کرده‌اند که به زمین بی‌طرفی برای انجام تحقیقات بیشتر بدل شده. علم روان‌شناسی رفتاری معتقد است ذهن را به تنهایی نمی‌توان بررسی کرد و از سمت دیگر، علم فیزیک نیز که همیشه به بررسی پدیده‌های مادی پرداخته، اذعان دارد که تمام عالم هستی را نمی‌توان از منظر ماده تحلیل کرد. نقطه‌ی مشترک و به بیان دیگر صلحی که میان این دو طرز فکر ایجاد شده نیز، در کتاب صوتی تحلیل ذهن مورد بررسی قرار گرفته است.

ویلیام جیمز و نئورئالیست‌های آمریکایی و بعد هم برتراند راسل،‌ اعتقاد دارند که جوهره‌ی اصلی جهان نه صرفاً مادی و نه صرفاً ذهنی است، بلکه ماهیت و ذاتی ترکیبی دارد. در پس این باور، راسل تلاش کرده تا مفهوم خودآگاهی، غریزه، عادت، احساسات و باور را نیز مورد بررسی قرار دهد.

برتراند راسل نویسنده‌ی کتاب صوتی تحلیل ذهن،‌ یکی از نوابغ قرن نوزدهم و بیستم به شمار می‌رفت که مانند دانشمندان اعصار پیشین،‌ در چندین علم سرآمد و صاحب نظر بود. او که در کارنامه‌اش، سابقه‌ی اکتشافات مهم و همچنین دریافت جایزه‌ی نوبل ادبی ثبت شده،‌ در علومی مانند منطق و فلسفه، جامعه‌شناسی، علوم سیاسی، داستان‌نویسی و همچنین ریاضیات دستی بر آتش دارد. راسل در اظهار نظر جالبی عنوان کرده که در جوانی، زمانی که ذهنش گنجایش و توانایی بیشتری داشت مشتاق به یادگیری ریاضیات بود، در میان‌سالی که ذهنش دیگر به قدرتمندی قبل نبود به فلسفه پرداخت و در دوران پیری که دیگر کاملاً ذهنش از کار افتاده بود به سراغ سیاست رفت. برتراند راسل با اینکه زندگی سختی داشت و تمام عزیزانش را در سن کم از دست داد،‌ اما توانست به پشتوانه‌ی علم زندگی تازه‌ای برای خود بسازد و هدفی باارزش برای خود تعیین کند. راسل که در طول عمر نودوهفت ساله‌ی خود، آثار دو جنگ جهانی را به چشم دیده بود، در عرصه‌ی سیاست به مخالفت با قوانین و تصمیمات مخرب زیادی از جمله حمله‌ی آمریکا به ویتنام و استفاده از سلاح هسته‌ای پرداخت و در این راه نیز تاوان زیادی پرداخت کرد که اخراج از دانشگاه و حبس در زندان از جمله‌ی آن‌ها بودند.

کتاب صوتی تحلیل ذهن اثری از نشر صوتی ماه آوا و انتشارات خوارزمی است. منوچهر بزرگمهر و رضا عمرانی به ترتیب، مترجم و گوینده‌ی این کتاب هستند.

نکوداشت‌های کتاب تحلیل ذهن

  • کتاب تحلیل ذهن درخشان‌ترین مقاله در روان‌شناسی است. (New Statesman)
  • یک تجربه‌ی لذت‌بخش. (Joseph Conrad. Philosopher, mathematician and social critic)

کتاب صوتی تحلیل ذهن برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به بررسی ذهن از دیدگاه فلسفه و روان‌شناسی، از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی تحلیل ذهن می‌شنویم

یکی از مقاصد عمده‌ی این کتاب، فراهم ساختن مبانی استدلالی این عقیده است که، تمایز میان ذهن و ماده آ‌ن طوری که عرفاً تصور می‌شود، تمایزی ذاتی و اساسی نیست. در فصل پیش به اختصار درباره‌ی جنبه‌ی مادی مسئله بحث کردیم و بیان داشتیم آنچه ما عین مادی می‌نامیم، جوهری بسیط نیست بلکه یک نظام و هیئت تألیفی است از جزئیاتی که ماهیتاً مشابه با حسیات‌اند و حسیات واقعی قالباً جزو آن‌ها به شمار می‌روند. بنابراین، مایه‌ی اصلی‌ای که اعیان طبیعی از آن ترکیب شده، لااقل به‌طور جزئی، با مایه‌ی اصلی حیات ذهنی ما ربط و نسبت پیدا می‌کند. اما انجام عکس این عمل هم از لحاظ بحث ما ضرورت دارد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
معرفی
87 دقیقه
فصل اول: نقد مفهوم خودآگاهی در ایام اخیر
44 دقیقه
فصل دوم: غریزه و عادت
49 دقیقه
فصل سوم: احساسات
41 دقیقه
فصل چهارم: تأثیر روزگار گذشته بر وقایع کنونی در سازمندان جاندار
39 دقیقه
فصل پنجم: قوانین علی در عالم ماده و ذهن
43 دقیقه
فصل ششم: مراقبت در نفس یا درون‌نگری
34 دقیقه
فصل هفتم: تعریف ادراک
49 دقیقه
فصل هشتم: احساس و تخیل
79 دقیقه
فصل نهم: حافظه
66 دقیقه
فصل دهم: الفاظ و معانی
38 دقیقه
فصل یازدهم: مفاهیم کلی و تفکر
59 دقیقه
فصل دوازدهم: اعتقاد یا تصدیق
67 دقیقه
فصل سیزهم: حقیقت و بطلان یا صدق و کذب
18 دقیقه
فصل چهاردهم: هیجانات نفسانی و اراده
58 دقیقه
فصل پانزدهم: خصوصیات امور ذهنی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تحلیل ذهن
نویسنده
مترجممنوچهر بزرگمهر
راویرضا عمرانی
ناشر چاپیانتشارات خوارزمی
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۵۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
۹۵۰۰۰ ۶۶,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تحلیل ذهن

واو شین
۱۴۰۳/۵/۲۶
صدای برتر آدمیزاد هست صدای آقای عمرانی. کناب هم که قطعاً تعریف نداره، راسل جزو لازمه‌های زندگیه. ممنون.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تحلیل ذهن

برای دریافت کتاب صوتی تحلیل ذهن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.