معرفی و دانلود کتاب صوتی جمهور

عکس جلد کتاب صوتی جمهور
قیمت:
۱۵۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جمهور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جمهور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جمهور

تصویری از یک مدینه‌ی فاضله که از چندین قرن پیش به دست ما رسیده! افلاطون در کتاب صوتی جمهور، با بیان اصول و پایه‌های زندگی اجتماعی ایده‌آل، شیوه‌ی رسیدن به عدالت اجتماعی و جامعه‌ی ساختاریافته را توضیح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی جمهور

از بدو شکل‌گیری زندگی اجتماعی برای انسان تا همین لحظه که مشغول زندگی کردن جدید‌ترین تکنولوژی‌ها و سبک زندگی‌های متنوع هستیم، هزاران خط فکری مختلف و برنامه‌های مدون ارائه شده که انسان زیست سعادتمندی را تجربه کند و هر آنچه را از فضیلت‌های اخلاقی می‌شناخته، برای ساخت یک جامعه‌ی والا و ارزشمند به کار بگیرد.

در طول قرن‌ها زندگی روی کره‌ی زمین، اندیشمندان، فلاسفه، پیامبران، مبلغان دینی و هزاران آدم دیگر با عناوین و اسامی مختلف آمده‌اند و ایده‌های مختلفی را مطرح کرده‌اند تا به مسیر زندگی انسان‌ها جهت بدهند و آن‌ها را برای یک زندگی متعالی‌تر آماده کنند. در میان این اسامی، نام افلاطون (Plato) فیلسوف و اندیشمند شاخص یونانی نیز به چشم می‌خورد که ایده‌هایش را برای یک زندگی آرمانی در کتاب صوتی جمهور (Republic) توضیح می‌دهد. این کتاب که در ده بخش یا ده کتاب تدوین شده، از مشهورترین و تأثیرگذارترین متون کلاسیک فلسفه‌ی سیاسی در غرب به‌شمار می‌رود. هم‌اکنون نسخه‌ی صوتی این کتاب، در اختیار شماست.

معرفی و دانلود کتاب صوتی جمهور

شاید بتوانیم افلاطون را، اولین فیلسوف و اندیشمندی بدانیم که کتابی را درباره‌ی عدالت منتشر کرده است. قطعاً پیش از او نیز کسانی بوده‌اند که چنین کاری را انجام دهند، اما تفاوت افلاطون با آن‌ها، ابتدا در جامع و جهان‌شمول بودن ایده‌ها و سپس در نگارش و مکتوب کردن آن‌هاست. افلاطون در نوشته‌هایش در کتاب صوتی جمهور، معنی واقعی عدالت را از دیدگاه خود توضیح داده و همچنین خاطرنشان کرده که نوع بشر برای رسیدن به چنین عدالتی، باید چه مسیری را بپیماید. اینکه با وجود چنین راهنمایی‌هایی از هزاران سال پیش، هنوز هم عدالت برای انسان رویایی دست‌نیافتنی است، خود این سوال را به ذهن متبادر می‌کند که چه نفعی در بی‌عدالتی برای انسان نهفته که ترجیح می‌دهد عدالت را در برابر آن قربانی کنند. البته که افلاطون گوشه‌چشمی هم به این موضوع داشته و خردش را در رابطه با این شرایط نیز، در اختیار مخاطب قرار داده.

این موضوع صحت دارد که در رابطه با حقوق زنان، تلاش‌های فراوانی صورت گرفته و پیشرفت‌های چشمگیری نیز حاصل شده، اما همچنان در قرن بیست‌ویکم مردسالاری و چالش‌های آن به‌طور کامل از بین نرفته و همچنان حقوق زن پایمال می‌شود. افلاطون قرن‌ها پیش، در برنامه‌ای که برای ساخت جامعه‌ی آرمانی و رویایی‌اش در کتاب جمهور معرفی کرده، جایگاه زنان را نیز توضیح داده و در جهت دفاع از حق و حقوق آنان، قوانینی را نیز پیش‌بینی کرده است که در کتاب صوتی جمهور، مطالبی را در رابطه با آن می‌شنویم.

افلاطون در کتابش، به اقتضای زمانی که در آن می‌زیسته، مردم را به سه گروه حاکمان، سربازان و تولیدکنندگان تقسیم‌بندی کرده و وظایف و حقوق هر دسته را نیز توضیح داده. او همچنین از مفاسد اجتماعی مختلفی که به‌خصوص به دست گروه حاکمان صورت می‌گیرد، صحبت کرده و این رفتار را مصداق بارز تجاوز به ساحت عدالت در نظر گرفته که زندگی دیگر افراد را به شکلی منفی دستخوش تغییر می‌کند.

ساختار نوشتاری کتاب صوتی جمهور بسیار هوشمندانه است. افلاطون به جای اینکه ایده‌هایش را در قالب «باید چنین بشود» یا «چنان نشود» به مخاطب ارائه کند و فهرستی از دستورات خشک و متقن را ارائه دهد، افکارش را در قالب یک گفتگوی فیلسوف‌مأبانه شرح داده است. بخش اعظمی از این گفتگوها میان افلاطون و استادش سقراط در جریان است، اما به غیر از این‌ها نیز، شخصیت‌های دیگری هم به این مجادله اضافه می‌شوند و جهان‌بینیشان را در ارتباط با موضوع مطرح‌شده، ارائه می‌دهند. برای مثال در کتاب اول، مباحثه در منزل کفالوس پیر، واقع در نزدیکی دروازه‌ی پیرائوس در شهر آتن رخ می‌دهد. کفالوس پیر، مردی ثروتمند و آریستوکرات است. در جمع کسانی که در خانه‌ی او هستند، علاوه بر سقراط، پولمارخوس پسر صاحبخانه، گلاوکن و آدیمانتوس برادران افلاطون، و تراسیماخوس سوفسطایی نیز به چشم می‌خورند. در این اولین مباحثه، صحبت درباره‌ی زمان پیری است و صاحبخانه یعنی کفالوس، اعتقاد دارد که پیری به معنای رستن از بند وابستگی‌ها و شهوات جوانی است. در نهایت احوالات روحی هر کس در زمان پیری به این بستگی دارد که چه تجاربی به دست آورده و زندگی‌اش را چطور گذرانده است.

کتاب صوتی جمهور کاری از نشر صوتی آوانامه و انتشارات نگاه است. این کتاب را با ترجمه‌ی فواد روحانی و گویندگی فریاد موسویان و مهدی صفری در اختیار دارید.

کتاب صوتی جمهور برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید جایگاه عدالت را در فلسفه، از دیدگاه شهیرترین عالم جهان فلسفه بشنوید و با برنامه‌ی افلاطون برای ساخت یک جامعه‌ی آرمانی آشنا شوید، این کتاب صوتی را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی جمهور می‌شنویم

گفتم: «در نقاشی و دیگر هنرهای زیبا هم این صفات ظاهر می‌شود. همچنین در صنایع پارچه‌بافی و حاشیه‌دوزی و معماری و ساختن اسباب خانه و نیز در موجودات طبیعی اعم از ژاندارها و رستنی‌ها. بدین معنی که در همه‌ی این‌ها زیبایی یا عدم زیبایی مشهود است. و همچنان که عدم زیبایی و فقدان وزن و مقام با زشتی گفتار و کردار ملازمه دارد، وجود آن صفات هم با طبیعت فرزانه و خصلت نیکو همراه و قرین است.» گفت: «صحیح است.»

پرورش در محیط زیبایی

گفتم: «پس وظیفه‌ی ما منحصر به این نیست که شعرا را تحت مراقبت قرار داده، آنان را مجبور کنیم که یا در اشعار خود فقط فضائل اخلاقی را مجسم نمایند، یا اساساً در شهر ما شعر نسازند.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
18 دقیقه
دیباچه‌ی مترجم
62 دقیقه
کتاب اول - بخش اول
58 دقیقه
کتاب اول - بخش دوم
54 دقیقه
کتاب دوم - بخش اول
54 دقیقه
کتاب دوم - بخش دوم
61 دقیقه
کتاب سوم - بخش اول
61 دقیقه
کتاب سوم - بخش دوم
54 دقیقه
کتاب چهارم - بخش اول
53 دقیقه
کتاب چهارم - بخش دوم
65 دقیقه
کتاب پنجم - بخش اول
64 دقیقه
کتاب پنجم - بخش دوم
61 دقیقه
کتاب ششم - بخش اول
56 دقیقه
کتاب ششم - بخش دوم
52 دقیقه
کتاب هفتم - بخش اول
55 دقیقه
کتاب هفتم - بخش دوم
53 دقیقه
کتاب هشتم - بخش اول
56 دقیقه
کتاب هشتم - بخش دوم
46 دقیقه
کتاب نهم - بخش اول
45 دقیقه
کتاب نهم - بخش دوم
54 دقیقه
کتاب دهم - بخش اول
56 دقیقه
کتاب دهم - بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جمهور
نویسنده
مترجمفواد روحانی
راویفریاد موسویان، مهدی صفری
ناشر چاپیانتشارات نگاه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۸ ساعت و ۵۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی جمهور

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جمهور

برای دریافت کتاب صوتی جمهور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.