معرفی و دانلود کتاب صوتی کشتن مرغ مقلد

عکس جلد کتاب صوتی کشتن مرغ مقلد
قیمت:
۱۴۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کشتن مرغ مقلد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کشتن مرغ مقلد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کشتن مرغ مقلد

یک جوان سیاه‌پوست بی‌گناه به نام تام زیر بار نژادپرستی حاکم بر جامعه‌ی آمریکا به زندان می‌افتد و اتیکوس فینچ، یک وکیل برابری‌خواه، به دفاع از او برمی‌خیزد. کتاب صوتی کشتن مرغ مقلد به قلم هارپر لی داستانی اخلاقی است که بر ضدنژادپرستی می‌شورد. گفتنی است که این کتاب از پرفروش‌ترین رمان‌های جهان به‌حساب می‌آید و برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی کشتن مرغ مقلد

همیشه و همه‌جا یاد داشته باش که کشتن مرغ مقلد گناه است! این پیام اصلی کتاب صوتی کشتن مرغ مقلد (To Kill a Mockingbird) اثری از هارپر لی (Harper Lee)، نویسنده‌ی محبوب آمریکایی است. این کتاب که از مهم‌ترین رمان‌های آمریکا و جهان به شمار می‌رود، فاجعه‌ی گرفتار شدن یک سیاه‌پوست را روایت می‌کند و عمق نژادپرستی این جامعه را نمایان می‌سازد.

به دهه‌ی سی میلادی و شهر آلاباما در آمریکا می‌رویم و با اسکوت همراه می‌شویم. اسکوت دختر کوچک یک وکیل سفیدپوست است که وکالت تام رابینسون، یک جوان سیاه‌پوست بی‌گناه را بر عهده گرفته. نام این وکیل انسان‌دوست اتیکوس فینچ است و خود را مأمور دفاع از تام نموده تا بی‌گناهی را از بند نجات بدهد. تام به جرم تجاوز به یک دختر سفیدپوست محکوم شده است. وکیل جوان تلاش‌های بسیاری به خرج می‌دهد و به هر دری می‌زند، اما تعصب و نژادپرستی جاری در جامعه‌ی آمریکا مانعی بزرگ بر سر راه او محسوب می‌شود. همه دست‌به‌دست هم می‌دهند تا تام را قربانی نفرت تاریخی خود از نژاد آفریقایی‌تبار کنند. کتاب صوتی کشتن مرغ مقلد لایه‌های تاریک این نژادپرستی تاریخی جامعه‌ی آمریکا را پیش چشم ما عریان می‌کند و نشان می‌دهد که چطور نفرت و خشونت جمعی منطقی جلوه داده می‌شود.

نویسنده ساختار کتاب صوتی کشتن مرغ مقلد را در سی‌ویک فصل تهیه و تدوین کرده است. او از زاویه دید دختر کوچکی و با زبان و فرم ساده به روایت داستان می‌پردازد و به‌سادگی منطق معیوب نژادپرستی را زیر سوال می‌برد. طنز جاری در قلم نویسنده به آن گیرایی دوچندانی بخشیده و خواننده صمیمیتی غیرقابل‌انکار در سطور آن احساس می‌کند. شخصیت‌های این اثر پیچیده و چندلایه است. نویسنده بر موضوعات بسیار حساسی از جمله تجاوز، خشونت نژادی، ریاکاری و طبقات اجتماعی دست گذاشته و انتقادات تندی وارد می‌کند. همچنین گفتنی است که بلوغ و مواجه شدن با جهان نیز در این داستان به تصویر کشیده شده و تغییراتی که در جهان کودکانه‌ی فرزندان فینچ رخ می‌دهند، یکی از وجوه داستان است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی کشتن مرغ مقلد

کتاب صوتی کشتن مرغ مقلد در ظاهر شرح روزمرگی‌های اسکوت فینچ است، اما اگر کمی دقیق‌تر شویم، می‌بینیم که نویسنده این روزمرگی‌ها را با مسائل مهم پیوند زده و از خلال همین وقایع، ما را با تاریکی‌های آشنا می‌سازد. اسکوت سال‌ها پیش مادرش را از دست داده و با پدر و برادرش، جم، زندگی می‌کند. اتیکوس تلاش کرده پدر خوبی برای فرزندانش باشد و آن‌ها را با باور به برابری نژادی تربیت کند. همین نگاه پیشرو است که به کتاب روحی انسانی و تکان‌دهنده می‌بخشد.

بد نیست اشاره کنیم که هارپر لی، نویسنده‌ی کتاب صوتی کشتن مرغ مقلد خود در رشته‌ی حقوق به تحصیل پرداخت و در دوره‌ای از زندگی‌اش وکالت دو مرد سیاه‌پوست را در جریان پرونده‌ی قتل یک سفیدپوست بر عهده گرفت. به‌واسطه‌ی این پرونده دریچه‌ای جدید به روی او باز شد و عمق تعصبات نژادی را لمس کرد. همین تجربه بود که او را به نوشتن رمان حاضر سوق داد. هارپر لی، پنجاه سال بعد، ادامه‌ای بر این کتاب نوشت که سرنوشت شخصیت‌های آن را بیست سال بعد از دادگاه تام روایت می‌کند. هر دوی این آثار با استقبال و تحسین بسیاری مواجه شده‌اند.

نسخه‌ی انگلیسی کتاب صوتی کشتن مرغ مقلد نخستین بار در سال 1960 به انتشار رسید و سروصدای بسیاری به پا کرد. نسخه‌ی حاضر به قلم رضا ستوده به فارسی برگردانده شده است. مؤسسه‌ی انتشاراتی نگاه آن را روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده و نشر صوتی آوانامه با صداپیشگی شیما درخشش، آرمان سلطان زاده، مهبد قناعت پیشه، حامد فعال و فرهاد اتقیایی در اختیار شما قرار داده است.

جوایز و افتخارات کتاب کشتن مرغ مقلد

کتاب کشتن مرغ مقلد به چهل زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده و در سراسر جهان، در ادوار مختلفی در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار گرفته است. همچنین جوایز و افتخارات بسیاری را کسب کرده که فهرستی از آن را اینجا می‌آوریم:

  • برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب ملی آمریکا؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی آئودی در سال 2007؛
  • پرفروش‌ترین رمان کلاسیک سایت آمازون؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی هنرمند آلاباما در سال 1961؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی کوئیل؛
  • محبوب‌ترین کتاب‌های آمریکا از منظر برنامه‌ی «بهترین کتاب‌های آمریکایی» در شبکه‌ی پی بی اس؛

نکوداشت‌های کتاب کشتن مرغ مقلد

  • شخصیت‌های داستان کتاب کشتن مرغ مقلد واقعی و ستایش‌ برانگیز نوشته شده‌اند. این کتاب فوق‌العاده است! ‌(نیویورک تایمز)
  • نویسنده در این اثر دو ژانر کمدی و تراژدی را در هم آمیخته و به طرز غریبی آن را زیبا نوشته است. او با این کتاب نشان داده که هنوز به طبیعت بشر امیدوار است. (ساندی تایمز)
  • هارپر لی با لحنی طنزآمیز غیرمنطقی بودن دیدگاه و رفتار آدم‌ها در نسبت با نژاد و طبقه‌ی اجتماعی در دهه‌ی 1930 میلادی را نشان می‌دهد. (نشریه‌ی ویک)
  • داستانی ماهرانه، ساده و بدیع... درعین‌حال خشن، ملودراماتیک، ‌ دقیق و خنده‌دار. (نشریه‌ی نیویورکر)
  • یک جواهر نایاب این کتاب فوق‌العاده را نوشته است. هارپر لی نویسنده‌ای سرشار از احساس سرزندگی و طبع طنازی منحصربه‌فرد است. کتاب کشتن مرغ مقلد بسیار همدلانه، دوست‌داشتنی و خردمندانه است. (ترومن کاپوتی)

معرفی و دانلود کتاب صوتی کشتن مرغ مقلد

اقتباس‌های فرهنگی و سینمایی از کتاب کشتن مرغ مقلد

  • رابرت مالیگن (Robert Mulligan)، کارگردان بِنام آمریکایی فیلم تحسین‌شده‌ی کشتن مرغ مقلد را در سال 1962 ساخت. گریگوری پک و مری بدهام در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند. گفتنی است که اثر حاضر برنده‌ی سه جایزه‌ی اسکار شده است، بیش از بیست میلیون دلار فروش داشته و همچنین در فهرست بزرگ‌ترین فلیم‌های آمریکایی قرار دارد؛
  • فرد فوردهم (Fred Fordham) در سال 2018 رمان تصویری کشتن مرغ مینا را نوشت؛
  • آرون سورکین (Aaron Sorkin)، فیلم‌نامه‌نویس و نمایشنامه‌نویس شهیر آمریکایی، نمایش کشتن مرغ مقلد را در سال 2018 به اجرا درآورد که نامزد نه جایزه‌ی تونی و برنده‌ی یک جایزه از آن شد.

کتاب صوتی کشتن مرغ مقلد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات آمریکا علاقه دارید، یا به دنبال یک رمان مدرن و اجتماعی هستید، این کتاب برای شماست. همچنین اگر در رابطه با موضوع نژادپرستی کنجکاوی دارید، به این کتاب گوش فرادهید.

در بخشی از کتاب صوتی کشتن مرغ مقلد می‌شنویم

جم دوازده ساله شده بود. ازآنجاکه ناسازگار و دمدمی‌مزاج بود، زندگی با او دشوار می‌نمود. اشتهای وحشتناکی پیدا کرده بود و بارها به من گفت به او پیله نکنم. این‌ها را با اتیکوس در میان گذاشتم: «فکر نمی‌کنی کرم کدو گرفته باشه؟» اتیکوس جواب منفی داد و گفت جم در حال رشد است و در مقابلش باید صبور باشم و تا جایی که امکان دارد، مزاحمش نشوم. فقط چند صباحی از فوت خانم دوبوز گذشته بود که این تغییرها در عرض تنها چند هفته در جم پدیدار شد. زمانی که موقع کتاب خواندن برای خانم دوبوز همراهی‌اش می‌کردم، به نظر می‌رسید از من ممنون باشد، ولی ظاهرا یک‌شبه ارزش‌های عجیب‌وغریبی پیدا کرده بود و سعی می‌کرد آن‌ها را به من تحمیل کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
46 دقیقه
درباره‌ی کتاب و بخش اول: فصل یک
25 دقیقه
فصل دو
31 دقیقه
فصل سه
29 دقیقه
فصل چهار
29 دقیقه
فصل پنج
26 دقیقه
فصل شش
21 دقیقه
فصل هفت
36 دقیقه
فصل هشت
47 دقیقه
فصل نه
33 دقیقه
فصل ده
46 دقیقه
فصل یازده
38 دقیقه
بخش دوم: فصل دوازده
27 دقیقه
فصل سیزده
31 دقیقه
فصل چهارده
36 دقیقه
فصل پانزده
35 دقیقه
فصل شانزده
42 دقیقه
فصل هفده
37 دقیقه
فصل هجده
31 دقیقه
فصل نوزده
23 دقیقه
فصل بیست
21 دقیقه
فصل بیست و یک
17 دقیقه
فصل بیست و دو
34 دقیقه
فصل بیست و سه
34 دقیقه
فصل بیست و چهار
14 دقیقه
فصل بیست و پنج
21 دقیقه
فصل بیست و شش
24 دقیقه
فصل بیست و هفت
41 دقیقه
فصل بیست و هشت
14 دقیقه
فصل بیست و نه
20 دقیقه
فصل سی
17 دقیقه
فصل سی و یک

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کشتن مرغ مقلد
نویسنده
مترجمرضا ستوده
راویشیما درخشش، آرمان سلطان زاده، مهبد قناعت پیشه، حامد فعال، فرهاد اتقیایی
ناشر چاپیانتشارات نگاه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های ادبیات مدرن
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کشتن مرغ مقلد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کشتن مرغ مقلد

برای دریافت کتاب صوتی کشتن مرغ مقلد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.