معرفی و دانلود کتاب صوتی حکایت یاکوبس کوتزیه

عکس جلد کتاب صوتی حکایت یاکوبس کوتزیه
قیمت:
۶۹۰۰۰ ۴۸,۳۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حکایت یاکوبس کوتزیه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی حکایت یاکوبس کوتزیه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی حکایت یاکوبس کوتزیه

«در بین قهرمانانی که تن به خطر دادند و وارد آفریقای جنوبی شدند... یاکوب کوتزیه مقامی پر افتخار گرچه کوچک دارد.» کتاب صوتی حکایت یاکوبس کوتزیه نوشته‌ی جان ماکسول کوتسی که از برندگان جایزه‌ی نوبل است به سفرهای ماجراجویانه‌ی یاکوب، کاشف زرافه در آفریقا می‌پردازد. کسی که شاید قهرمانی بزرگ نباشد؛ اما انسانی جسور و نترس بود که پا به سرزمین‌های ناشناخته گذاشت.

درباره‌ی کتاب صوتی حکایت یاکوبس کوتزیه

رمان ماجراجویانه و تاریخی حکایت یاکوبس کوتزیه با عنوان اصلی سرزمین‌های گرگ‌ومیش (Dusklands) نوشته‌ی جان ماکسول کوتسی (J. M. Coetzee) است. او نویسنده‌‌ای هلندی‌تبار و ساکن آفریقا است که جوایز بی‌شماری را گرفته است. این کتاب اولین رمان جان ماکسول کوتسی برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات در سال 2003 است.

جان ماکسول کوتسی در کتاب صوتی حکایت یاکوبس کوتزیه، نقدی جسورانه و مستقیم را علیه رفتار امپریالیستی اروپا مطرح می‌کند، خاصه فشاری که دنیای غرب علیه آفریقا وارد کرد و سرمایه‌های آن‌ها را ربود. این رمان هم از نظر ادبی و هم از نظر تاریخی، فرایندی را نشان می‌دهد که جهانگردان یا جنگجویان غربی از طریق آن وارد سرزمین‌های ناشناخته می‌شدند و آن‌جا را تبدیل به مکان‌هایی خطرناک می‌کردند و عقب‌مانده توصیف می‌کردند.

فکر نکنید جان ماکسول کوتسی توانسته از دل سرزمین سیاه آفریقا یا به‌قول جوزف کنراد، دل تاریکی، تبدیل به نویسنده‌ای جهانی شود؛ زیرا او بخشی از زندگی خود را در کشورهای غربی و سرزمین‌های جهان اول گذرانده است. کوتزیه در سال 1965 وارد دانشکده‌ی تحصیلات تکمیلی دانشگاه تگزاس در آستین شد و در سال 1968 با مدرک دکترا در زبان انگلیسی، زبان‌شناسی و زبان‌های آلمانی فارغ‌التحصیل شد. پایان‌نامه‌ی دکترای جان ماکسول کوتسی درباره‌ی داستان‌های متقدم ساموئل بکت بود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی حکایت یاکوبس کوتزیه

جان ماکسول کوتسی در سال 1969 شروع به نوشتن داستان و رمان کرد. اولین کتاب او به‌نام «سرزمین‌های گرگ‌ومیش» در سال 1974 در آفریقای جنوبی منتشر شد. شاید این کتاب، فقط یک رمان نباشد؛ بلکه دو رمان کوتاه باشد که به یک موضوع مشترک می‌پردازند. شهلا طهماسبی مترجم کتاب صوتی حکایت یاکوبس کوتزیه که از سوی انتشارات کتاب پارسه منتشر شده است، بخش مربوط به ویتنام را حذف کرده است. مضمون اصلی این کتاب صوتی، اکتشاف قدرت است؛ زیرا این رمان در مورد قدرت ذهن برای درک چگونگی تحقیر یک ملت توسط مردمی از جهان غرب است.

جان ماکسول کوتسی در بخشی از کتاب صوتی حکایت یاکوبس کوتزیه تأکید می‌کند که این کتاب سفر اکتشافی یک کاپیتان در 12 اوت 1761 تا 27 آوریل 1762 است؛ سفری به سرزمین ناماکوای بزرگ. او ماجراهای زیادی را تعریف می‌کند که به جنگ ربط دارند؛ اما مضمون کلیدی و محوری این کتاب صوتی، استعمار و قدرت است. ما شاهد نظامیانی هستیم که به سرزمین‌هایی ناشناخته می‌روند و تلاش می‌کنند قدرت خود را به مردم ساده و بومی آن‌جا نشان دهند.

«سحر به اردوگاه آن‌ها حمله‌ور شدیم، ساعتی که نویسندگان کلاسیک برای جنگ توصیه کرده‌اند.» این‌ها کلمات کلیدی این رمان ماجراجویانه هستند. رمانی که هم به سفر می‌پردازد و هم به جنگ؛ داستانی که هم به انسانیت می‌پردازد و هم به فلسفه‌ و معنای زندگی. شما در این رمان مدام از کلمه‌ی دشمن و جنگ می‌شنوید. دائماً غریبه‌هایی را پیدا می‌کنید که با دیگران مشکل دارند.

کتاب صوتی حکایت یاکوبس کوتزیه تنها در مورد قدرت ماشین‌های نظامی عظیم یا برتری سفیدپوستان و استثمار نیست؛ بلکه درباره‌ی پیامدهای گاه مرگبار برخورد فرهنگ‌ها، درگیری تمدن‌ها، فروپاشی روح انسان و نابودی کامل یک سبک زندگی است. سبکی که با ورود غربی‌های موبور نابود شد و به تاریخ پیوست. قلم جان ماکسول کوتسی بسیار قدرتمند است؛ زیرا نظریه‌های روان‌کاوی و پسااستعماری را با یکدیگر ترکیب می‌کند. شاید باید او را تحت‌تأثیر ادوارد سعید فلسطینی و میشل فوکوی فرانسوی بدانیم.

یکی از تکنیک‌های جالب جان ماکسول کوتسی در کتاب صوتی حکایت یاکوبس کوتزیه، وارد شدن به ذهن کاراکترها است. او فرقی بین شخصیت‌های غربی و آفریقایی نمی‌گذارد و به تمام عقده‌های آن‌ها می‌پردازد؛ پس بازنمایی «عقده‌ها» از منظر روا‌ن‌کاوی، از مضمون‌های کلیدی این نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات است. او دو بار برنده‌ی جایزه‌ی بوکر و سه بار برنده‌ی جایزه‌ی «سی‌ان‌ای» شده است؛ پس با یک نویسنده‌ی گردن‌کلفت مواجه هستید.

شما می‌توانید کتاب صوتی حکایت یاکوبس کوتزیه را با صدای هومن شاطری‌پور و شهره روحی بشنوید که از سوی انتشارات جیحون منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی کلاسیک‌های جیبی

این مجموعه شامل آثار کوتاه و کمتر چاپ‌ شده یا کمتر دیده‌ شده‌ی نویسندگان بزرگ جهان است.

جوایز و افتخارات کتاب حکایت یاکوبس کوتزیه

  • جان ماکسول کوتسی در هنگام دریافت جایزه‌ی نوبل در سال 2003 ارجاعات بسیاری به این رمان داد.
  • کتاب محبوب فیلم جی.آی. جین به کارگردانی ریدلی اسکات در سال 1997 که قهرمان آن مدام این کتاب را می‌خواند.

نکوداشت‌های کتاب حکایت یاکوبس کوتزیه

  • من فکر می‌کردم اولین کتاب جان ماکسول کوتسی شروع ضغیفی داشته باشد ولی این‌طور نبود. (لیتریری کیکس)
  • با راوی‌هایی طرف هستیم که دست‌هایشان در وحشیگری آلوده است. (آکسفورد آکادمیک)
  • رابطه‌ی جان ماکسول کوتسی در این رمان با تاریخ دوسویه و پیچیده است. (پیتر کوهلر)

کتاب صوتی حکایت یاکوبس کوتزیه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب مناسب علاقه‌مندان به داستان و ادبیات آفریقای جنوبی است. اما اگر به تاریخ و فرایند استعمار علاقه دارید می‌توانید به سراغ گوش کردن این کتاب بروید و اطلاعات جالبی از آن را کشف کنید.

در بخشی از کتاب صوتی حکایت یاکوبس کوتزیه می‌شنویم

شکافی که ما را از هوتنتوت‌ها جدا می‌کند مسیحیت‌مان است. ما مسیحی هستیم مردمانی هستیم که به تقدیر اعتقاد داریم. آن‌ها هم مسیحی می‌شوند اما مسیحیت‌شان یک کلمه تو خالی است. آن‌ها احمق نیستند می‌دانند که غسل تعمید یک راهی است برای محافظت از خود، می‌دانند که اگر به تو تهمت بزنند که باهاشان بدرفتاری که چون مسیحی‌اند باهاشان همدردی می‌شود از این که بگذریم برایشان مسیحی‌بودن با کافربودن هیچ‌فرقی ندارد اگر معنی خواندن دعایی که تو می‌خوانی این باشد که یک‌شنبه‌ها خودشان را با غذاهایی که تو می‌خوری خفه کنند این کار را می‌کنند. به زندگی بعد از مرگ هم اعتقادی ندارند. حتى بوشمن وحشى که معتقد است بین ستاره‌های آسمان می‌تواند گوزن آفریقایی را تشخیص دهد، از آن‌ها دین‌دارتر است. هوتنتوت توی زمان حال حبس شده و برای‌اش مهم نیست که از کجا آمده یا به کجا می‌رود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
1 دقیقه
متن پشت جلد
2 دقیقه
درباره‌ی نویسنده
2 دقیقه
یادداشت مترجم متن هلندی به انگلیسی
18 دقیقه
حکایت یاکوبس
16 دقیقه
سفر به آن‌سوی گریت ریور
24 دقیقه
اقامت در سرزمین ناماکوای بزرگ
15 دقیقه
اقامت در سرزمین ناماکوای بزرگ-قسمت دوم
29 دقیقه
اقامت در سرزمین ناماکوای بزرگ-قسمت سوم
27 دقیقه
اقامت در سرزمین ناماکوای بزرگ-قسمت چهارم
23 دقیقه
اقامت در سرزمین ناماکوای بزرگ-قست پنجم
26 دقیقه
دومین سفر به سرزمین ناماکوای بزرگ-قسمت ششم
26 دقیقه
پی‌گفتار-قسمت اول
21 دقیقه
پی‌گفتار-قسمت دوم
8 دقیقه
پیوست-شهادت یاکوبس کوتزیه ۱۷۶۰

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی حکایت یاکوبس کوتزیه
نویسنده
مترجمشهلا طهماسبی
راویهوتن شاطری پور، شهره روحی
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۵۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۶۹۰۰۰ ۴۸,۳۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی حکایت یاکوبس کوتزیه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی حکایت یاکوبس کوتزیه

برای دریافت کتاب صوتی حکایت یاکوبس کوتزیه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.