معرفی و دانلود کتاب صوتی آزادی آزاد بودن و چند مقاله‌ی دیگر

عکس جلد کتاب صوتی آزادی آزاد بودن و چند مقاله‌ی دیگر
قیمت:
۵۶۰۰۰ ۳۳,۶۰۰ تومان ۴۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آزادی آزاد بودن و چند مقاله‌ی دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آزادی آزاد بودن و چند مقاله‌ی دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آزادی آزاد بودن و چند مقاله‌ی دیگر

کتاب صوتی آزادی آزاد بودن و چند مقاله‌ی دیگر شامل یک مقاله‌ی مهم از نویسنده و نظریه‌پرداز یهودی، هانا آرنت، یک سخنرانی و گفت‌وگو از او به همراه یادداشتی کوتاه برای درک عمیق‌تر سیر اندیشه‌های وی است. آرنت در اثر حاضر نسبت‌های میان آزادی و انقلاب و همچنین حقیقت و سیاست را بررسی می‌کند و از تجربیات شخصی و آثارش حرف می‌زند.

درباره‌ی کتاب صوتی آزادی آزاد بودن و چند مقاله‌ی دیگر

اثری که پیش رو دارید، کتاب صوتی آزادی آزاد بودن و چند مقاله‌ی دیگر (The Freedom to Be Free: from thinking without a banister) دربرگیرنده‌ی اندیشه‌های نظریه‌پرداز پرآوازه‌ی آلمانی، هانا آرنت (Hannah Arendt) است. آرنت در این کتاب پیرامون مسائلی از قبیل آزادی، انقلاب، حقیقت، سیاست، ‌اشکال زندگی جمعی در دنیای مدرن و دولت‌های ملی در اقتصاد جهانی پرسش‌های مهمی مطرح می‌کند و خود می‌کوشد پاسخ‌هایی را نیز ارائه بدهد.

کتاب صوتی آزادی آزاد بودن و چند مقاله‌ی دیگر در چهار بخش اصلی تدوین شده است. این کتاب مقاله‌ی معروف آرنت به همین نام و یک مقاله‌ی دیگر از او را در برمی‌گیرد که با مقاله‌ای از توماس مه‌یر درباره‌ی «آزادی آزاد بودن» و گفت‌وگوی گونتر گاوس با نویسنده همراه شده است. بخش اول کتاب که مقاله‌ی اصلی این اثر محسوب می‌شود، در سال 1963 به انتشار رسید و در سال 1967 با تجدیدنظر خود نویسنده دوباره منتشر شد. نویسنده در این مقاله نسبت میان آزادی و انقلاب را بررسی می‌کند و ضمن بررسی تاریخی مفهوم انقلاب در جوامع مختلف، به تحلیل انقلاب‌های فرانسه و آمریکا و تاثیرات به جا مانده از آن‌ها بر تمامی انقلاب‌های بعدی می‌پردازد. او آزادی سیاسی را به معنای برابری و رهایی از فقر و ترس می‌داند و آن را در رابطه‌ی تنگاتنگ با انقلاب می‌بیند. هانا آرنت در برابر مشروعیت‌زدایی از ایده‌ی آرمان شهر می‌ایستد و معتقد است انقلاب‌های تاریخ، فارغ از هر نتیجه‌ای که به بار آورده باشند، تجربیاتی ارزشمند هستند که امکان همیشگی آغاز دوباره را به بشر یادآوری می‌کنند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی آزادی آزاد بودن و چند مقاله‌ی دیگر

بخش دوم کتاب صوتی آزادی آزاد بودن و چند مقاله‌ی دیگر، یادداشت مه یر، از زمینه‌ی شکل‌گیری اثر حاضر می‌گوید و به جزئیات زندگی و مسیر فکری آرنت می‌پردازد. او تلاش می‌کند درک عمیقی از افکار نوین انقلابی هانا آرنت ارائه بدهد و معتقد است مقاله‌ی حاضر نتیجه‌ی منطقی مسیر فکری اوست. بخش سوم کتاب حاضر نیز متن سخنرانی نویسنده است که در سال 1969 ارائه داده است. او در این بخش به مسئله‌ای که در آثار دیگرش نیز به چشم می‌خورد، اشاره می‌کند؛ اهمیت شاهدان وقایع در کار ثبت حقیقت و البته توجه به جایگاه شاهدان در طول تاریخ. همچنین رابطه‌ی میان حقیقت و سیاست را بررسی می‌کند و می‌پرسد آیا سیاست ماهیتا با تمام اشکال حقیقت ناسازگار است یا خیر. علاوه بر این، تفاوت میان دروغ پردازی در سیاست سنتی و دروغ‌پردازی‌های ساختارمند در سیاست مدرن از طریق پروپاگاندا و تحریف تاریخ به وسیله‌ی رسانه‌های جمعی را نیز مورد تحلیل قرار می‌دهد.

در بخش آخر کتاب صوتی آزادی آزاد بودن و چند مقاله‌ی دیگر قسمت‌هایی از زندگی شخصی آرنت از زبان خود او بیان می‌شود. او در این گفت‌وگو که در سال 1964 صورت گرفته است، تجربیات قابل توجهی از دوران کودکی تا برآمدن فاشیسم در آلمان و فضاهای روشنفکری که در آن می‌زیست را روایت می‌کند و موضع خود را در برابر مسئله‌ی یهود روشن می‌نماید. همچنین پیرامون کتاب پرسروصدای خود، «آیشمن در اورشلیم»، و نقدهایی که دریافت کرده است نیز سخن می‌گوید.

کتاب صوتی آزادی آزاد بودن و چند مقاله‌ی دیگر به همت نشر خوب و ذیل مجموعه کتاب‌های درنگ به انتشار رسید و رادیو گوشه نسخه‌ی صوتی آن را تهیه کرده است. هاجر خرقانی این کتاب را به فارسی برگردانده و بهار کاتوزی وظیفه‌ی گویندگی آن را بر عهده داشته است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های درنگ

مجموعه کتاب‌های درنگ مجموعه‌ی کتاب‌هایی از نویسندگان مختلف است که به همت نشر خوب به انتشار رسیده. این مجموعه آثاری با موضوعات متنوع و متفاوت را در برمی‌گیرد که نقطه‌ی اشتراکشان مسائل زندگی روزمره‌ی ما است. تمامی این کتاب‌ها حجم کمی دارند و با هدف فراهم کردن فرصتی کوتاه برای درنگ کردن در شتاب روزمره‌ی زندگی گردآوری شده‌اند. موضوعات این مجموعه از روانشناسی تا سیاست و فلسفه را در برمی‌گیرد و آنقدر گسترده و متفاوت است که هر کدامشان یک گوشه از زندگی امروزین ما را تحت پوشش قرار می‌دهد و در نقش جرقه‌ای ظاهر می‌شود تا لحظه‌ای متوقف شویم و درنگ کنیم و به مسائل ضروری زمانه‌ی امروز فکر کنیم. کتاب آزادی آزاد بودن و چند مقاله دیگر و کتاب روانشناسی حماقت دو مجلد از این مجموعه است.

کتاب صوتی آزادی آزاد بودن و چند مقاله‌ی دیگر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعه‌ی کتاب‌های حوزه‌ی فلسفه‌ی سیاسی علاقه‌مند هستید، یا پیرامون مسئله‌ی آزادی پرسش‌هایی دارید، این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی آزادی آزاد بودن و چند مقاله‌ی دیگر می‌شنویم

یکی از مهم‌ترین نتایج انقلاب فرانسه این بود که برای اولین بار در تاریخ، مردم را به خیابان‌ها آورد و رؤیت‌پذیرشان کرد. با این اتفاق، معلوم شد که نه‌فقط آزادی، بلکه آزادیِ آزاد بودن نیز همواره سهم اقلیت بوده. دقیقاً به همین دلیل، انقلاب آمریکا تا حد زیادی در درک تاریخی ما از انقلاب بی‌تأثیر ماند، حال آنکه انقلاب فرانسه، به‌رغم شکست پرسروصدایش، تا امروز فهم ما از سنت انقلابی را تعیین کرده و همچنان می‌کند.

سال 1789 در پاریس چه اتفاقی افتاد؟ آزادی از ترس، بیش از هرچیز امتیازی است که حتی اقلیت هم فقط تاحدی در دوره‌هایی کوتاه از تاریخ از آن بهره برده‌اند، اما آزادی از فقر امتیاز مهمی بوده که درصد بسیار اندکی از بشریت را در کل تاریخ برجسته کرده. بخش بزرگی از آنچه ما تاریخ مکتوب بشریت می‌نامیم، تاریخ آن اقلیت سهم‌بر است. تنها آن‌هایی که رهایی از فقر را می‌شناسند، قادرند قدر رهایی از ترس را به‌ معنای واقعی کلمه بدانند، و تنها آن‌هایی که از هر دوی ترس و فقر رهایند، قادرند عشق به آزادی جمعی را درک کنند، طعم آزادی را بچشند و ذوق ویژهٔ برابری را که حامل آزادی است، در خود بپرورند.

به‌لحاظ ساختاری می‌توان گفت هر انقلابی پیش از آنکه به آزادی دست یابد، ابتدا مرحلهٔ رهاسازی را پشت سر می‌گذارد، سپس وارد مرحلۀ دوم و تعیین‌کننده، یعنی بنای شکل جدیدی از حکومت و بدنۀ سیاسی می‌شود. در جریان انقلاب آمریکا، مرحلۀ رهاسازی به‌ معنای رهاسازی از قیدوبندهای سیاسی بود، مثلاً از خودکامگی یا نظام پادشاهی یا هر واژه‌ای که برایش به کار می‌برده‌اند. خصیصۀ مرحلۀ اول خشونت بود، اما در مرحلۀ دوم مسئله بر سر غوروبررسی، بحث و اقناع بود، یا به‌عبارتی استفاده از «علم سیاست»، مطابق دریافت پدران بنیانگذار ایالات متحدۀ آمریکا از آن. ولی در فرانسه کلاً اتفاق دیگری افتاد. ویژگی بارز مرحلۀ اول انقلاب، بیشتر گسیختگی بود تا خشونت، و آن هنگام که انقلاب وارد مرحلۀ دوم شد و کنوانسیون ملی، فرانسه را جمهوری اعلام کرد، قدرت پیشاپیش به خیابان منتقل شده بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی کتاب
19 دقیقه
مقدمه
29 دقیقه
آزادی آزاد بودن - قسمت اول
36 دقیقه
آزادی آزاد بودن - قسمت دوم
23 دقیقه
هانا آرنت یا انقلابِ اندیشه
18 دقیقه
حقیقت و سیاست: یک
26 دقیقه
حقیقت و سیاست: دو
38 دقیقه
حقیقت و سیاست: سه
39 دقیقه
حقیقت و سیاست: چهار
19 دقیقه
حقیقت و سیاست : پنج
30 دقیقه
گفت‌وگوی گونتر گاوس با هانا آرنت - قسمت اول
32 دقیقه
گفت‌وگوی گونتر گاوس با هانا آرنت - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آزادی آزاد بودن و چند مقاله‌ی دیگر
نویسنده
مترجمهاجر خرقانی
راویبهار کاتوزی
ناشر چاپینشر خوب
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی
۵۶۰۰۰ ۳۳,۶۰۰ ت ۴۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آزادی آزاد بودن و چند مقاله‌ی دیگر

برای دریافت کتاب صوتی آزادی آزاد بودن و چند مقاله‌ی دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.