معرفی و دانلود کتاب فکر و خیال نکن!

عکس جلد کتاب فکر و خیال نکن!
قیمت:
۵۹۰۰۰ ۲۹,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فکر و خیال نکن! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فکر و خیال نکن! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فکر و خیال نکن!

کتاب فکر و خیال نکن! نوشته‌ی نیک ترنتون در جست‌وجوی افکار مزاحمی است که ذهن شما را آشفته می‌کنند و نمی‌گذارند بر اهداف و کارهایتان متمرکز شوید. نویسنده در این کتاب راه‌هایی را برای مقابله با این افکار مزاحم به شما خواهد آموخت و ذهنتان را از شر فکر و خیال‌های بیهوده خلاص خواهد کرد.

درباره‌ی کتاب فکر و خیال نکن

مسئله‌ی نشخوار فکری و فکروخیال‌های مزاحم و درگیرکننده که انسان را از تمرکز بر افکار مثبت و اهداف و کارهای روزمره‌اش باز می‌دارند، امری است که بیشتر انسان‌ها را درگیر خود کرده است. اضطراب‌ها و چالش‌های زندگی مدرن، به این فکر و خیال‌ها دامن می‌زنند و در نهایت موجب بروز اختلال در زندگی طبیعی خواهند شد. این افکار مزاحم باید به نحوی مدیریت شوند تا شما بتوانید به کارهایتان برسید و یک آرامش نسبی را تجربه کنید. نیک ترنتون (Nick Trenton) تلاش کرده است تا در کتاب فکر و خیال نکن (Stop Overthinking) علاوه بر ریشه‌یابی پدیده‌ی نشخوار فکری و پیدا کردن دلایل آن، راه‌های کاربردی و کارآمدی را به شما ارائه کند تا بتوانید با افکار مزاحمتان مقابله کرده و اضطراب‌هایتان را مدیریت کنید.

معرفی و دانلود کتاب فکر و خیال نکن!

بیش از حد فکر کردن به یک موضوع، نتیجه‌ی اضطرابی است که انسان در قبال آن موضوع دارد. ما تلاش می‌کنیم تا در ذهنمان همه‌ی جوانب موضوعات را بسنجیم و بدین ترتیب آنقدر درباره‌ی آن فکر می‌کنیم که به‌نحوی ناخواسته، از اضطراب کوچکمان یک غول می‌سازیم! فکر و خیال کردن درباره‌ی موضوعات استرس‌زا، باعث دامن زدن به اضطراب ما می‌شود و این چرخه تا آنجا ادامه پیدا می‌کند که در نهایت اضطراب و نگرانی ذهن ما را در خود فرومی‌بلعد.

کتاب حاضر در تلاش است تا با ارائه‌ی مطالبی، خوانندگانش را از چرخه‌ی اضطراب‌های تودرتو که به واسطه‌ی فکر و خیال کردن ایجاد می‌شود، خارج کند و ذهن آرامی را برای او به ارمغان بیاورد.

نیک ترنتون در این کتاب، الگوهای ذهنی خواننده را تغییر می‌دهد و با بررسی نتایج میدان دادن به فکر و خیال‌های مزاحم، تکنیک‌هایی را برای مدیریت اضطراب آموزش می‌دهد. او از این طریق چالش‌های فکری خواننده را کاهش می‌دهد و با کم کردن اضطراب‌ها و تنش‌ها، بازده ذهنی خواننده را برای کارهای روزمره و تمرکز بر اهداف زندگی، افزایش خواهد داد.

نویسنده با آموزش 23 تکنیک تجربه‌شده برای مقابله با فکر و خیال، ذهن شما را مجدداً تنظیم خواهد کرد تا افکارتان را کنترل کنید و عادت‌های ذهنی خود را تغییر دهید. با بهره گرفتن از تکنیک‌های این کتاب، از عذاب‌های گذشته و منفی‌بافی درباره‌ی آینده راحت خواهید شد!

کتاب فکر و خیال نکن نوشته‌ی نیک ترنتون توسط معصومه علی گل ترجمه شده و در انتشارات کهکشان دانش به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی مسیر آرامش

نیک ترنتون در مجموعه کتاب مسیر آرامش (The Path to Calm)، به دنبال نشان دادن راهی‌ست که بتوانیم با پیشروی در آن از احساسات منفی درونی‌مان رها شویم و آرامش را جایگزین آن‌ها کنیم. آثار این مجموعه بر کنترل افکار و احساسات منفی، بهبود عملکردهای فردی و غلبه بر نگرانی و استرس و بررسی آثار مخرب آن‌ها متمرکز شده‌اند. کتاب این قدر فکر و خیال نکن از این مجموعه کتاب‌ است که راهکارهای تاثیرگذاری برای رهایی از اضطراب، مدیریت افکار و تغییر الگوهای نادرست ذهنی ارائه می‌کند.

کتاب فکر و خیال نکن برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای کسانی که درگیر افکار مزاحم، درباره‌ی اتفاقات گذشته یا پیش‌بینی‌های عذاب‌آور، درباره‌ی وقایع آینده هستند و با میدان دادن به فکر و خیال‌های بیهوده از بازدهی مثبت در زندگی خود کاسته‌اند، مناسب است.

در بخشی از کتاب فکر و خیال نکن! می‌خوانیم

ذهن، بدن و احساسات با هم در ارتباط هستند و همگی روی یکدیگر اثر می‌گذارند. اما احتمالاً متوجه شده‌اید که وقتی صحبت از اضطراب به میان می‌آید، ذهن مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند. طرز فکر، ساختار ذهنی و ادراک شناختی درونی ما از دنیاست که تجربیات ‌ما را شکل می‌دهد. با دانستن این موضوع، درمان شناختی‌رفتاری یا CBT سعی دارد تا با راه یافتن به ریشه ادراکات ما از دنیا، افکارمان را موثرتر و سازش‌پذیرتر کند.

تقریباً پشت‌پرده تمام فکروخیال‌ها الگوی‌های افکار منفی قرار دارد. با کمک درمان شناختی‌رفتاری به ریشه افکار اختلال یافته راه پیدا کرده و افکار بهتری خلق خواهید کرد، افکاری که کمک ‌می‌کنند تا بدون مصرف دارو و فقط با آرامش و حس کنترل بیشتر در دنیا پیش بروید. از درمان شناختی‌رفتاری برای اختلالات اضطراب مثل اختلال پنیک، OCD یا اختلال اضطراب فراگیر استفاده می‌شود، اما از برخی تکنیک‌های آن برای کنترل هر نوع استرسی می‌توانیم بهره ببریم، به‌ویژه اگر منشأ آن افکار خودمان باشد.

لایه بنیادین و اساسی درمان شناختی‌رفتاری این است: افکار ما (نه دنیای بیرون) روی اینکه دنیا را چطور می‌بینیم و رفتار می‌کنیم تاثیر می‌گذارد. افکار خالق احساسات است، احساساتی که شکل‌دهنده ادراک و تغییردهنده باورهای ما نسبت به خودمان و عملکردمان هستند. با تغییر افکار، سایر موارد هم به دنبال آن تغییر خواهد کرد. مثلاً ریشه فکروخیال ما ممکن است چنین فکری باشد: «اصلاً هیچ شکستی قابل قبول نیست، اگر شکست بخورم یعنی آدم مزخرفی هستم»، این بدین معناست که شکست خوردن حس بدی را در شما ایجاد می‌کند و شاید رفتارتان را هم تغییر دهد و دیگر هیچ‌وقت نخواهید خطر کنید، چراکه ممکن است شکست بخورید. اگر فکر شما این باشد که: «شکست امری طبیعی است و با شکست خوردن دنیا به آخر نمی‌رسد»، آن‌گاه اگر شکست هم بخورید، کمی ناامید می‌شوید، اما فوراً خودتان را جمع‌وجور می‌کنید و ادامه می‌دهید.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: فکر و خیال فقط درباره فکر و خیال نیست
فصل 2: فرمول استرس‌زدایی و چند مورد دیگر
فصل 3: زمان و ورودی‌هایتان را مدیریت کنید
فصل 4: چطور ذن فوری پیدا کنیم
فصل 5: الگوهای افکارتان را از نو شکل دهید
فصل 6: نگرش‌های جدید و تنظیمات احساسی
خلاصه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فکر و خیال نکن!
نویسنده
مترجممعصومه علی گل
ناشر چاپیانتشارات کهکشان دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات86
زبانفارسی
شابک978-622-7402-92-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۹۰۰۰ ۲۹,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فکر و خیال نکن!

خانم خداپرست
۱۴۰۳/۶/۲۴
ببینید این کتاب نکات خوبی داشت، اما بعضی وقتها برام حوصله سر بر بود و دلم میخواست زودتر تموم شه ولی خب بی فایده هم نبوده موفق باشید
حمیدرضا
۱۴۰۳/۶/۱۷
بسم الله الرحمن الرحیم سلام خیلی راضیم ممنونم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب فکر و خیال نکن!

برای دریافت کتاب فکر و خیال نکن! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.