معرفی و دانلود کتاب هنر رها کردن

عکس جلد کتاب هنر رها کردن
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر رها کردن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر رها کردن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر رها کردن

کتاب هنر رها کردن نوشته‌ی نیک ترنتون، با عنوان فرعی‌ خود، «زیاد فکر نکنید، مارپیچ‌های منفی ذهن را متوقف کنید» به خوبی معرفی می‌شود. در این کتاب شما یاد می‌گیرید با تکنیک‌های مختلف روانشناسی، بر افکار منفی خود غلبه کنید، به ذهن‌آگاهی دست یابید، بر کمال گرایی فائق آیید و دست از عادت‌ها و دلبستگی‌های سمی بکشید.

درباره‌ی کتاب هنر رها کردن

بسیاری از ما، به نوعی درگیر موقعیتی هستیم که خیال می‌کنیم رها کردن آن بالاتر از سطح توانمان است. ممکن است در رابطه‌ای عاطفی گیر کرده باشیم که نه تنها روزهای سختی برایمان ساخته است، بلکه احساسات متناقضی نیز در ما ایجاد می‌کند که باعث می‌شود نتوانیم به نبود طرف مقابلمان فکر کنیم. بعضی دیگر، در شغلی اسیریم که بیشتر ساعات عمرمان را به هدر می‌دهد اما می‌ترسیم اگر استعفا بدهیم، زندگی سخت‌تری در انتظارمان باشد. بعضی دیگر هم، اعتقاداتی داریم که با اینکه در اعماق وجود می‌دانیم غلطند، با رها کردنشان احساس بد بودن می‌کنیم. اگر این احساسات و افکار دشوار را با تمام وجود لمس کرده باشیم و بخواهیم به سطح بالاتری از آگاهی، قدرت ذهنی و انرژی درونی برسیم، خواندن کتاب هنر رها کردن (The Art of Letting Go: Stop Overthinking, Stop Negative Spirals, and Find Emotional Freedom) نوشته‌ی نیک ترنتون (Nick Trenton) می‌تواند بسیار یاری‌رسان باشد.

نیک ترنتون، کتاب‌های متعددی درباره‌ی توقف نشخوار فکری، کاهش اضطراب و فکر کردن بیش‌ازحد دارد. او در کتاب‌هایش علاوه‌بر اینکه موقعیت و مشکل ما را شرح می‌دهد، تکنیک‌های متعددی نیز ارائه می‌کند تا بتوانیم با به‌کارگیری آن‌ها از شر موقعیتی که در آن گرفتار شده‌ایم، خلاص شویم. در کتاب هنر رها کردن نیز، او با ارائه‌ی تمرین‌ها و تکنیک‌هایی کاربردی، یادمان می‌دهد چگونه فکر خود را تربیت کنیم تا از رها کردن نترسیم و در موقعیت‌های دشواری که نمی‌توانیم کنترل کنیم، بهترین رفتار را داشته باشیم.

معرفی و دانلود کتاب هنر رها کردن

نیک ترنتون در کتاب هنر رها کردن، بر سه مفهوم مهم، که تاثیر به‌سزایی در بهبود وضعت ما دارند تاکید می‌کند؛ مفاهیم دوگانگی کنترل، فکر قضاوتگر و فاصله گرفتن از خود. پس از توضیح کامل هر کدام از این مفاهیم، تمرین‌هایی برای یادگیری هر کدام و افزایش مهارت ما در آن زمینه ارائه می‌دهد. دوگانگی کنترل به‌طورکلی به این معناست که ما بتوانیم تمرکزمان را بر مسئله‌ای بگذاریم که روی آن کنترل داریم و فکرمان را درگیر مسائلی که کنترلی بر آن نداریم نکنیم. فکر قضاوتگر، درباره‌ی این است که بتوانیم بدون تعصب و قضاوت، به مسائل و موقعیت‌ها نزدیک شویم تا با ذهنی باز تصمیماتی منطقی‌تر و دقیق‌تر بگیریم. همین‌طور فاصله گیری از خود به ما کمک می‌کند که یاد بگیریم چگونه نگاهی عینی‌تر به موقعیت خود داشته باشیم، بدون اینکه احساسات و افکار شخصی‌مان روی نظرمان درباره‌ی واقعیت اثر بگذارد.

علاوه‌بر مفاهیم بالا که جا افتادن هر کدام در ذهن، وضعیت روانی و سطح زندگی‌مان را دگرگونه می‌کند، موضوعات مهم دیگری نیز در کتاب هنر رها کردن هستند که کمکمان می‌کند ساده‌تر موقعیت‌های دشوار را کنترل کنیم. یکی از مهم‌ترین این موضوعات، بخشش است که شامل بخشش خود و دیگران می‌شود. کتاب همچنین راهی منطقی و درعین‌حال واقع‌بینانه برای رسیدن به آرامش پس از ضربه‌ای احساسی به ما ارائه می‌دهد. کنترل کمال‌گرایی، رهاسازی خودانگاره‌های منفی، کنترل خشم، تنظیم زمان استفاده از فضای مجازی و... دیگر نکاتی است که در کتاب مطرح می‌شود.

همه‌ی موارد گفته‌شده، به‌علاوه‌ی موارد متعدد دیگر، در یک نظم منطقی، در کتاب هنر رها کردن، کنار هم قرار گرفته‌اند تا ما را به‌سوی زندگی بهتر، بدون بندهای غیرضروری که از رشد بازمان می‌دارند، رهنمون سازند. این کتاب محبوب را بی‌تا حسینی ترجمه و انتشارات نقش و نگار به چاپ رسانده است.

کتاب هنر رها کردن برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب هنر رها کردن برای همه‌ی کسانی که دوست دارند از بند رابطه‌های سمی، موقعیت‌های دشوار، ذهنیت‌های دست و پا گیر یا وضعیت روانی ناسالم رهایی یابند، بسیار مفید است.

در بخشی از کتاب هنر رها کردن می‌خوانیم

وقتی ارتباط خود را با کسی قطع می‌کنید، به یاد داشته باشید که توضیح دقیقی از دلایل خود به طرف مقابل ندهید. توضیح بیش‌از‌حد، گاهی اوقات می‌تواند وضعیت را بدتر کند، زیرا افراد سمّی ممکن است از این اطلاعات برضد‌ افراد استفاده یا سعی نمایند برخلاف تصمیم‌شان استدلال کنند. در عوض، بهتر است درباره‌ی تصمیم خود شفاف و مختصر توضیح دهید، بدون اینکه وارد بحث شوید. برای مثال، اگر فردی با یک شریک سمّی درگیر می‌شود، ممکن است به‌سادگی بگوید: «به این نتیجه رسیده‌ام که بهتر است راه‌های جداگانه‌ای را در پیش بگیریم». لزوماً نیازی به وارد‌شدن به جزئیات هر مشکلی در رابطه نیست. به‌طور مشابه، اگر کسی می‌خواهد از یک دوست یا همکار فاصله بگیرد، جمله‌ی ساده‌ی «فکر نمی‌کنم این رابطه برای من سالم باشد» می‌تواند کافی باشد. مهم این است که به یاد داشته باشیم نیازی به متقاعد‌کردن طرف مقابل درباره‌ی تصمیم ما یا توجیه آن برای ما نیست. این تصمیم خود ماست و حق داریم آن را به‌گونه‌ای به دیگران منتقل کنیم که احساس امنیت و احترام به آن‌ها داشته باشیم.

به‌طور کلی، نکته‌ی کلیدی این است که در ارتباط خود شفاف، موجزگو و محترم باشید. افراد باید از درگیر‌شدن در بحث یا تلاش برای توجیه بیش‌از‌حد تصمیم‌شان اجتناب کنند. اگر طرف مقابل سعی کرد بحث یا مذاکره کند، کاملاً قابل‌قبول است که مرزی تعیین کنیم و توضیح دهیم که علاقه‌ای به بحث بیشتر درباره‌ی آن موضوع نداریم. پس از تعیین یک مرز مشخص، طبیعی است که انتظار پاسخ داشته باشید. وقتی مرزها را مشخص یا ارتباط با کسی را قطع می‌کنید، مهم است که برای واکنش آن‌ها آماده باشید. افراد سمّی اغلب به این نوع تصمیمات واکنش منفی نشان می‌دهند و این واکنش ممکن است شدید باشد. مهم است بدانید که واکنش آن‌ها بازتابی از تصمیم شما نیست. افراد این حق را دارند که همیشه رابطه را بازتعریف کنند و رفاه خود را در اولویت بگذارند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: هنر رها کردن
دوگانگی کنترل
چگونگی تمرین و به‌کاربستن دوگانگی کنترل
تکنیک مدیتیشن دو‌دقیقه‌ای دوگانگی کنترل
فکر غیرقضاوتگر
تمرین پرورش یک وضعیت بدون قضاوت
قضاوت در عدم قضاوت
قضاوت‌های تکراری
فاصله‌گیری از خود
روش‌های فاصله‌گیری از خود
نکات فصل
فصل دوم: شکستن زنجیرها‌ی منفی‌گرایی
رهاکردن منتقد درونی خود
راه‌های رهایی از منتقد درونی
تغییر کمال‌گرایی به عالی‌گرایی
نحوه‌ی تغییر کمال‌گرایی به عالی‌گرایی، رهاکردن توقعات غیرواقعی و ساکت‌کردن منتقد درونی
تمرین عدم ‌دلبستگی
چگونگی پرورش عدم دلبستگی به خود به‌عنوان زمینه
پرسشگری انعکاسی
تنظیم زمان استفاده از رسانه‌های اجتماعی
چگونگی کنترل و تنظیم استفاده از رسانه‌ها و رهایی از منفی‌نگری
نکات فصل
فصل سوم: ذهنیت رشد (مسیر فکری رشد)
پذیرش تغییر
تلاش برای غلبه بر ترس از تغییر
مقابله با ترس‌های کاذب
بازبینی تغییر
غلبه بر ضعف طبیعی انسان
تخلیه‌ی مغز
یک تمرین ساده‌ی تخلیه‌ی مغز را امتحان کنید
از تخلیه‌ی مغز تا موارد قابل‌اجرا
نکات فصل
فصل چهارم: راهبرد‌های روان‌شناسی برای رهاسازی
رهاسازی خودنگاره‌های منفی
چگونه خودنگاره‌های منفی را بازبینی کنیم؟
برون‌سازی یا روایت‌درمانی
نکات فصل
فصل پنجم: گذر از درد
رهایی از افراد سمّی
تعیین میزان فاصله
مرز مشخص کنید
روش ارتباط خود را انتخاب کنید
تصمیم خود را بیش‌از‌حد توجیه نکنید
یاد بگیرید که ببخشید
چهار مرحله‌ی بخشش
چهار مرحله‌ی بخشش خود
مسئولیت
پشیمانی
ترمیم
نوسازی
یاد بگیرید چگونه خود را ببخشید
رهاکردن خشم با تکنیکِ دیدن مسئله از نگاه دیگران
نکاتی برای بهبود توانایی دیدن مسئله از نگاه دیگران
نکات فصل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر رها کردن
نویسنده
مترجمبیتا حسینی
ناشر چاپیانتشارات نقش و نگار
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات157
زبانفارسی
شابک978-600-8584-91-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر رها کردن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هنر رها کردن

برای دریافت کتاب هنر رها کردن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.