معرفی و دانلود کتاب فلسفه اخلاق کانت

عکس جلد کتاب فلسفه اخلاق کانت
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فلسفه اخلاق کانت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فلسفه اخلاق کانت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فلسفه اخلاق کانت

کتاب فلسفه اخلاق کانت، ترجمه‌ی مدخلی از دانشنامه‌ی فلسفه‌ی استنفورد تحت همین عنوان است که توسط رابرت ن. جانسون به نگارش درآمده و هرآنچه لازم است درباره‌ی اخلاق کانت بدانید را در اختیارتان قرار خواهد داد. کانت به‌عنوان یکی از محوری‌ترین چهره‌های فلسفه‌ی مدرن و نمایندگان ایدئالیسم آلمانی، در عرصه‌های مختلف فلسفه، از جمله متافیزیک، معرفت‌شناسی، زیباشناسی و اخلاق، ردپای عمیقی از خود به جا گذاشته است. این کتاب بهترین گزینه برای آشنایی با ایده‌ها و اصول فلسفی این متفکر بزرگ است.

درباره‌ی کتاب فلسفه اخلاق کانت

امانوئل کانت (Immanuel Kant) گرچه به‌عنوان یکی از سرشناس‌ترین و کلیدی‌ترین چهره‌های فلسفه‌ی مدرن شناخته شده و به دلیل انقلابی که در فلسفه برپا کرده در تاریخ ماندگار شده است، اما قلم، اندیشه و سیر استدلالی‌اش چنان پیچیده و دشوار است که تازه‌واردان و دانشجویان غیرمتخصص را در اولین مواجهه به وحشت و استیصال وامی‌دارد. حتی دوست و همراه قدیمی کانت و یکی از بزرگ‌ترین متفکران قرن هجدهم، موسی مندلسون هم در وصف کتاب «نقد عقل محض» او ادعا کرده که این کتاب «اعصاب مغز انسان را از درون می‌خورد». اگر شما هم از جمله‌ی این گروه افرادی هستید که از مطالعه و درک فلسفه‌ی کانت، به‌خصوص فلسفه‌ی اخلاق او ناامید شده‌اید شما را به مطالعه‌ی کتاب فلسفه اخلاق کانت (Kant’s Moral Philosophy) دعوت می‌کنیم.

معرفی و دانلود کتاب فلسفه اخلاق کانت

رابرت ن. جانسون (Robert N. Johnson) یکی از اساتید فلسفه‌ی دانشگاه میزوری کلمبیا و کانت‌پژوهی باتجربه است که با همکاری سردبیران و متخصصان دپارتمان فلسفه‌ی استنفورد، مدخل فلسفه‌ی اخلاق کانت را در دانشنامه‌ی آنلاین استنفورد به نگارش درآورده و در اختیار جهانیان قرار داده است. این مدخل شامل تمام عناصر، مفاهیم، اصول و استدلال‌های اخلاقی امانوئل کانت است و با هدف فهم‌پذیری هرچه‌تمام‌تر، به زبان و قلمی ساده و سرراست نوشته و حالا تحت شصت و سومین جلد مجموعه‌ی دانشنامه‌ی فلسفه استنفورد ترجمه و منتشر شده است. در صورتی که می‌خواهید با استدلال‌ها و اصول اخلاقی این متفکر بزرگ تاریخ بیشتر آشنا شوید شما را به مطالعه‌ی کتاب فلسفه اخلاق کانت دعوت می‌کنیم.

کتاب فلسفه اخلاق کانت توسط مهدی اخوان ترجمه شده و به همت انتشارات ققنوس در اختیار مخاطبان فارسی زبان قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه‌ی دانشنامه‌ی فلسفه استنفورد

دانشنامه‌ی فلسفه‌ی استنفورد برای اولین بار در سال 1995، تحت نظارت جان پری و به هدف تقویت نقش آنلاین و دسترس‌پذیری بهتر دپارتمان فلسفه‌ی استنفورد شروع به فعالیت کرد و امروز با وجود نزدیک به دو هزار مقاله و مدخل معتبری که در حوزه‌ها و زمینه‌های مختلف فلسفه ارائه داده، به‌عنوان یکی از معتبرترین مراجع علمی و فلسفی سطح اینترنت شناخته می‌شود. دانشنامه‌ی فلسفه‌ی استنفورد از متخصصان و پژوهشگران بی‌شماری در سرتاسر جهان کمک می‌گیرد و تیم سردبیرانی که به‌عنوان بهترین متخصصان حوزه‌های خود شناخته می‌شوند تمام مطالب ارائه شده را مورد بررسی، تصحیح و به‌روزرسانی دقیق قرار داده و آن را به‌صورت رایگان در اختیار همگان قرار می‌دهند.

اگرچه تمام مطالب دانشنامه‌ی استنفورد به‌صورت رایگان در اختیار تمام علاقه‌مندان از سرتاسر جهان قرار دارد، اما به دلیل اینکه مطالب آن همه به زبان انگلیسی نوشته و منتشر شده ممکن است برای کسانی که به این زبان تسلط ندارند کاربردی نباشد. به همین دلیل انتشارات ققنوس با همکاری مترجمان و فلسفه‌پژوهان جوان ایرانی شروع به ترجمه و انتشار مدخل‌های متنوع این دانشنامه در قالب جلدهای کوچک و مختصری به زبان فارسی کردند. امروزه بیش از صد جلد از کتاب‌های این مجموعه منتشر شده و در اختیار دانشجویان و علاقه‌مندان فلسفه در ایران قرار گرفته است.

کتاب فلسفه اخلاق کانت برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب فلسفه اخلاق کانت را به تمام دانشجویان و دانش‌آموزان علاقه‌مند به فلسفه و کانت‌پژوهان تازه‌کار، به‌عنوان یکی از معتبرترین مدخل‌های جامع و مختصر در این زمینه توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب فلسفه اخلاق کانت می‌خوانیم

تحلیل کانت از تصورات عرفى با این انگاره آغاز مى‌شود که تنها چیزى که [در جهان] بدون قید و شرط خیر است «اراده خیر» است. با این‌که تعابیرى همچون «او خوش‌قلب است»، «او خوش‌طینت است»، و «او حسن نیت دارد» متداول است، «اراده خیر» در اندیشه کانت به معناى هیچ‌یک از این مفاهیم متعارف نیست. انگاره «اراده خیر» به انگاره «شخص خوب» یا، به تعبیرى کهن‌تر، «شخص خیرخواه [یا داراى اراده خیر]» نزدیک‌تر است. این استعمال مقدم اصطلاح «اراده» در تحلیل اندیشه اخلاقى متعارف در واقع پیشاپیش از بحث‌هاى تخصصى‌ترِ ناظر به سرشت عاملیت عقلانى خبر مى‌دهد. با این حال این اراده خیر معیار عرفى مهمى است که کانت در سراسر آثارش به آن رجوع مى‌کند. انگاره اصلى آن است که آنچه شخص را خوب مى‌کند این است که او واجد اراده‌اى است که به نحوى خاص به دست قانون اخلاقى «متعین مى‌شود» یا تصمیم‌هایش بر مبناى قانون اخلاقى است. انگاره اراده خیر انگاره کسى فرض مى‌شود که فقط تصمیماتى مى‌گیرد که به عقیده او ارزش اخلاقى دارند، و نفس ملاحظات اخلاقى را به عنوان ادله‌اى قاطع براى هدایت رفتار خویش در نظر مى‌گیرد. این نوع گرایش یا منش چیزى است که نزد همه ما ارزش بسیار دارد. به عقیده کانت، چنین چیزى نزد ما ارزش نامحدود یا بى‌قید و شرط دارد. به نظر من، مقصود او اولاً و بالذات دو چیز است.

نخست این‌که برخلاف هر چیز دیگرى، هیچ شرایط قابل تصورى وجود ندارد که در آن تصور کنیم، ارزش دارد که خیر بودنِ [یا نیکى] اخلاقى خودمان را صرفا براى حصول امر مطلوبى فدا کنیم. بالعکس، ارزش تمام کیفیات مطلوب دیگر، همچون شجاعت یا هوشمندى، ممکن است از بین رود، کمرنگ شود یا تحت شرایط معینى قربانى شود: شجاعت، وقتى مستلزم بى‌عدالتى است، ممکن است مطرود شود، و در صورتى که بذله‌گویى و خوش‌مشربى موجب ایذا[ى کسى] شود، بهتر است از آن صرف‌نظر کنیم. هیچ‌گونه قید و شرط ضمنى وجود ندارد دایر بر این‌که تنها تحت فلان شرایط، عزم کردن بر این‌که براى ملاحظات اخلاقى اهمیتى تعیین‌کننده در نظر بگیریم درخور احترام است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار دبیر مجموعه
درآمد
1: اهداف و روش‌هاى فلسفه اخلاق
2: اراده خیر، ارزش اخلاقى و وظیفه
3: وظیفه و احترام به قانون اخلاقى
4: امر مطلق و امر مشروط
5: فرمول قانون کلى طبیعت
6: فرمول انسانیت
7: فرمول خودآیینى
8: فرمول ملکوت غایات
9: وحدت فرمول‌ها [ى امر مطلق]
10: خودآیینى
11: فضیلت و رذیلت
12: غایت‌نگرى یا وظیفه‌نگرى؟
کتابنامه
واژه‌نامه انگلیسى به فارسى
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فلسفه اخلاق کانت
نویسنده
مترجممهدی اخوان
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-600-278-271-7
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه، کتاب‌های بزرگان فلسفه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فلسفه اخلاق کانت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فلسفه اخلاق کانت

برای دریافت کتاب فلسفه اخلاق کانت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.