معرفی و دانلود کتاب صوتی وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها

عکس جلد کتاب صوتی وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها

افکار پراکنده و وراجی‌های ذهنی که مغز ما را نابود می‌کند و اضطرابی غیرواقعی در دل ما می‌اندازد، موضوع اصلی کتاب صوتی وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها است. این کتاب توسط اتان کراس، روانشناس و متخصص علوم اعصاب به رشته‌ی تحریر درآمده است و ضمن تحلیل وراجی ذهنی، به ارائه‌ی روش‌های کنترل و مهار آن می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب صوتی وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها

یک روز آرام آفتابی، در یک خیابان زیبا قدم می‌زنید که ناگهان احساس می‌کنید دلتان هری می‌ریزد پایین، آن هم چرا؟ چون فکر ناخوشایندی مثل صاعقه از ذهنتان عبور کرده است. فکر تصادف یکی از عزیزان، تصویر خیانت همسرتان و افکار بی‌سروتهی از این قماش. افکاری که هیچ ربطی به رخدادهای واقعی زندگی‌تان ندارد و صرفا چون به قوه‌ی تخیلتان افسار نزده‌اید، به هر کجا که بشود سرک می‌کشد و قلب شما را در اضطرابی بی‌پایه گرفتار می‌کند. چاره‌اش چیست؟ ‌ آیا می‌شود تسلیم افکار بی‌اساس نشد و جلوی پرش‌های ذهنی را گرفت؟ کتاب صوتی وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها (Chatter: The Voice in Our Head, Why It Matters, and How to Harness It) به قلم اتان کراس (Ethan Kross) به همین منظور نوشته شده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها

زمانی اتان کراس، روانشناس، متخصص علوم اعصاب و استاد دانشگاه میشیگان، غرق در افکار تلخ و وحشتناک درباره‌ی همسر و دختر نوزادش می‌شد. او دائما مضطرب بود و خطراتی که ممکن بود آن‌ها را تهدید کند، در ذهنش متصور می‌شد؛ خطراتی که البته احتمال داشت برای هر کسی پیش بیاید. این مسئله برای او به مشکلی بزرگ تبدیل شد و حتی کار به آبروریزی کشید. اما او تصمیم گرفت در مقابل این افکار بی‌سروته بایستد. بنابراین تمام عمر حرفه‌ای‌اش را صرف بررسی مکالمات بی‌صدای آدم‌ها با خودشان کرد. او در این راستا دست به آزمایش‌ها و پژوهش‌های بسیاری زد و نتیجه‌ی سال‌ها تجربه را در کتاب صوتی وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها گردآوری نمود.

همه‌ی ما با خودمان مکالمات درونی داریم. این مکالمات درونی که بی‌صدا در درون ما جریان دارند، به شدت بر شیوه‌ی زندگی‌مان تاثیر می‌گذارد. این مکالمات چه هستند؟ چه لزومی دارند و چطور می‌توان مهارشان کرد؟ پرسش‌های اتان کراس از این هم جزئی‌تر می‌شود. او در کتاب صوتی وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها می‌پرسد چرا برخی افراد با تمرکز بر درونشان احساسات خود را تحلیل می‌کنند اما نتیجه‌ی این کار برای برخی دیگر فروپاشی درونی است؟ او تلاش دارد در این کتاب به پرسش‌هایی از این دست پاسخ بدهد و در عین حال روش‌هایی برای شناسایی و بهبود گفتگوهای درونی ما ارائه کند تا جلوی وراجی‌های ذهنی را بگیریم.

وراجی به افکار و هیجانات منفی می‌گویند که بدون توقف در ذهن ما جریان دارند. وقتی دچار وراجی ذهنی هستیم، قابلیت درون‌نگری و تجزیه و تحلیل، بلای جان ما می‌شود. درحالی‌که اگر بتوانیم آن را کنترل کنیم و افکارمان را تحت اختیار خود بگیریم، رجوع به درون موهبت بزرگی خواهد بود که عملکردمان را بهبود می‌بخشد، شادی و آرامش به ارمغان می‌آورد و سبب ایجاد روابط سالمی با دیگران می‌شود. راه حل این مشکل البته توقف حرف زدن درونی نیست، بلکه باید آن را به شیوه‌ی موثری انجام بدهیم.

کتاب صوتی وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها در هفت فصل نوشته شده است. نویسنده در این کتاب از تعریف و چرایی وراجی شروع می‌کند. سپس تاثیرات و نتایج منفی آن را بر جسم و روانمان بررسی می‌نماید. در ادامه از آزمایش‌هایش می‌گوید، داستان‌های الهام‌بخشی از آدم‌ها تعریف می‌کند و تکنیک‌های علمی برای کاهش وراجی پیشنهاد می‌دهد. او در این کتاب با زبانی ساده و گیرا از تجربیات و نتایج پژوهش‌های می‌گوید و خواننده را تا به آخر با خود همراه می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها

ترجمه‌ی کتاب صوتی وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها را نسیم حسینی بر عهده داشته و انتشارات ترجمان علوم انسانی آن را روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است. نشر صوتی آوانامه نیز نسخه‌ی صوتی این کتاب را با صدای آرمان خدادادی در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

جوایز و افتخارات کتاب وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها

  • نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین کتاب غیرداستانی سایت گودریدز در سال 2021؛
  • کتاب برگزیده‌ی سایت آمازون به انتخاب سردبیر؛
  • نامزد دریافت جایزه‌ی کتاب Porchlight؛
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا؛
  • بهترین کتاب سال در حوزه‌ی روان‌شناسی از نگاه نشریات واشنگتن پست، پابلیشرز ویکلی، یو ‌ای ‌اِی تودی، بی‌بی‌سی و...

نکوداشت‌های کتاب وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها

  • این کتاب مهم‌ترین مکالمات زندگی شما را متحول می‌کند؛ همان مکالماتی که با خودتان دارید! (آدام گرانت، نویسنده‌ی پرفروش کتاب‌های حوزه‌ی روانشناسی و موفقیت)
  • کتابی که ذهنیت شما را زیر و رو می‌کند. (نقد کتاب کرکوس)
  • بعد از مطالعه‌ی این کتاب در کمال تعجب فهمیدم که یک ندای درونی سالم چقدر در رفع نیازهای عاطفی آدم‌ها موثر است. (کتی والدمن، منتقد و نویسنده)
  • دکتر اتان کراس در اثر حاضر حاصل سال‌ها پژوهش خود را در اختیار ما قرار داده است تا با کمک تاکتیک‌های کاربردی از صدای درونی‌مان به بهترین نحو بهره ببریم. (وال استریت ژورنال)
  • صدای درونی ما مرموز و شگفت‌انگیز است. ابزاریست که با استفاده از آن می‌فهمیم که هستیم و طرز فکرمان چیست. کتاب وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها ایده‌هایی عملی برای مدیریت و کنترل این صدا در اختیار شما می‌گذارد. (نشریه‌ی نیویورکر)
  • تکنیک‌های درستی برای برقراری ارتباط درونی با خودمان وجود دارد؟ اگر بله، به درد کسانی که صدای درونی‌شان کمی بلندتر از حد معمول است، می‌خورند؟ اتان کراس پاسخ بعضی از این سوال‌ها را پیدا کرده است. (نشریه گاردین)

کتاب صوتی وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در طول روز زیاد با فکرهای پراکنده درگیر هستید و به عبارتی نشخوار فکری دارید، این کتاب به شما نشان می‌دهد که چطور فکرتان را از این شاخه به آن شاخه پریدن باز دارید و آن را در جهت اهدافتان معطوف کنید.

در بخشی از کتاب صوتی وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها می‌شنویم

ما دریافته‌ایم که انجام برخی کارهای خاص و گفتن برخی حرف‌های خاص می‌تواند باعث بهترشدن گفت‌وگوهای درونی‌مان شود. ما کلید راه‌های فرار «جادویی» مغز را یافته‌ایم؛ دریافته‌ایم که چطور برخی استفاده‌های خاص از دارونماها، طلسم‌های شانس و آیین‌ها می‌توانند از ما آدم‌های منعطف‌تری بسازند. دریافته‌ایم برای التیام زخم‌های عاطفی‌مان چه عکس‌هایی روی میز کارمان بگذاریم (راهنمایی: عکس‌های «مادر طبیعت» می‌تواند درست به‌اندازه‌ی عکس مادر خودمان آرامش‌بخش باشد)، و همچنین دریافته‌ایم که چرا درآغوش‌فشردن حیواناتِ نرمِ عروسکی می‌تواند به رفع نومیدیِ وجودی کمک کند، صحبت‌کردن با شریک زندگی‌مان پس از یک روز سخت چه باید و نبایدهایی دارد، اشتباهات احتمالی‌مان در شبکه‌های اجتماعی چیست، و وقتی می‌خواهیم، برای کنارآمدن با مشکلاتِ پیش رویمان، قدم بزنیم کجا باید برویم.

خیلی قبل‌تر از آنکه حرفه‌ی علمی را در پیش بگیرم، به گفت‌وگوهایی که با خودمان داریم و تأثیری که این گفت‌وگوها بر هیجانات ما دارند علاقه‌مند شدم. این علاقه قبل از آنکه اصلاً معنی احساسات را بدانم شروع شده بود. شیفتگی من نسبت به دنیای غنی، شکننده و همواره متغیری که در سرمان با خود این‌طرف و آن‌طرف می‌بریم برمی‌گردد به اولین آزمایشگاه روان‌شناسی‌ای که به آن پا گذاشتم، و آن آزمایشگاه جایی نیست جز خانواده‌ای که در آن بزرگ شدم.

من در محله‌ی کارگری کانارسیِ بروکلین بزرگ شدم. از همان بچگی، پدرم اهمیت خوداندیشی را به من یاد داد، از سن کمی که برای یادگیری این چیزها عجیب بود. درحالی‌که شک دارم والدینِ اکثر بچه‌های سه‌ساله حتی مرتب ‌مسواک‌زدن و خوش‌رفتاری با اطرافیان را به آن‌ها بیاموزند، پدر من اولویت‌های دیگری داشت. او که سبک و سیاق مخصوص به خودش را داشت، بیشتر از هر چیز دیگری، به انتخاب‌های درونی من اهمیت می‌داد و هروقت مشکلی داشتم تشویقم می‌کرد و می‌گفت «به درونت رجوع کن».

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
معرفی کتاب و مقدمه- قسمت اول
15 دقیقه
مقدمه- قسمت دوم
18 دقیقه
بخش اول: چرا با خودمان حرف می‌زنیم؟- قسمت اول
32 دقیقه
بخش اول- قسمت دوم
25 دقیقه
بخش دوم: وقتی با خود حرف‌زدن اوضاع را بدتر می‌کند- قسمت اول
23 دقیقه
بخش دوم- قسمت دوم
19 دقیقه
بخش دوم- قسمت سوم
31 دقیقه
بخش سوم: کمی دورتر بایستید- قسمت اول
29 دقیقه
بخش سوم- قسمت دوم
29 دقیقه
بخش چهارم: وقتی «من» می‌شود «تو»- قسمت اول
26 دقیقه
بخش چهارم- قسمت دوم
27 دقیقه
بخش پنجم: اطرافیان؛ گاهی دوای درد، گاهی بلای جان- قسمت اول
29 دقیقه
بخش پنجم- قسمت دوم
26 دقیقه
بخش ششم: از بیرون به درون- قسمت اول
30 دقیقه
بخش ششم- قسمت دوم
21 دقیقه
بخش هفتم: جادوی ذهن- قسمت اول
17 دقیقه
بخش هفتم- قسمت دوم
21 دقیقه
بخش هفتم- قسمت سوم
24 دقیقه
نتیجه‌گیری
24 دقیقه
ابزارها

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها
نویسنده
مترجمنسیم حسینی
راویآرمان خدادادی
ناشر چاپیانتشارات ترجمان علوم انسانی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۱۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت ذهن، کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها

برای دریافت کتاب صوتی وراجی: صداهایی که در سرمان می‌پیچند و راه‌ و روش مهار آن‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.