معرفی و دانلود کتاب صوتی داستان‌های جشن تولد

عکس جلد کتاب صوتی داستان‌های جشن تولد
قیمت:
۸۵۰۰۰ ۵۹,۵۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داستان‌های جشن تولد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داستان‌های جشن تولد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی داستان‌های جشن تولد

کتاب صوتی داستان‌های جشن تولد مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه از نویسندگان آمریکایی است که با تلاش هاروکی موراکامی گردآوری و تألیف شده است. در این مجموعه که به سبک رئالیسم جادویی نوشته شده، داستان‌هایی کوتاه را از روز تولد افراد مختلف می‌شنویم.

درباره‌ی کتاب صوتی داستان‌های جشن تولد

روزهای تولد، روزهای عجیبی هستند. احساسات متناقضی که از غم و شادی به قلبمان هجوم می‌آورند،‌ این روز را از دیگر روزها متمایز می‌کند. لذت اینکه برای یک روز کامل، مورد توجه دیگران باشیم و از سمت کسانی که دوستشان داریم، عشق و محبت بسیار ببینیم، در کنار غمی که از گذر زمان و پیرتر شدن به قلبمان راه پیدا می‌کند، خاطره‌ی روزهای تولد را می‌سازد. این باعث می‌شود تا هرکس راجع به روزهای تولدی که در زندگی‌اش گذرانده، حرفی برای گفتن داشته باشد.

هاروکی موراکامی (Haruki Murakami) که از نویسندگان سرشناس ژاپنی است، تمرکزش را بر مضمون خاطرات روز تولد گذاشته و با گردآوری داستان‌هایی از نویسندگان معاصر آمریکایی که حول محور روز تولد بوده‌اند، کتاب صوتی داستان‌های جشن تولد (Birthday Stories) را نگاشته است. او که شیفته‌ی نگاه تراژیک داستان‌نویسان مختلف به این موضوع شده بود،‌ خود نیز داستانی برای این مجموعه نوشت و به آن اضافه کرد تا به غنای آن بیفزاید.

کتاب صوتی داستان‌های جشن تولد متعلق به قلمرو نویسندگانی است که همیشه ورای هر موضوعی را می‌بینند. شاید شنیدن کلمه‌ی جشن تولد برای مردم عادی یادآور کیک و شمع و تزئینات زیبایی باشد که شوق و اشتیاق جشن و خواندن آواز «تولدت مبارک» را در دل زنده می‌کند. اما نویسندگان و داستان‌نویسان از بابت علاقه‌ای که به برانگیختن احساسات مختلف در مخاطب دارند، تلاش می‌کنند تا چیزی پیش‌بینی‌نشده را پیش پای آن‌ها بگذارند و ترجیحاً از تولدی «نامبارک» سخن بگویند. از این توضیح می‌توان این‌طور نتیجه گرفت که اغلب داستان‌های کتاب صوتی داستان‌های جشن تولد نیز مضمونی غم‌انگیز، شوکه‌کننده و یا گیج‌کننده دارند و با این هدف نوشته شده‌اند که مخاطب را به فکر وادارند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی داستان‌های جشن تولد

مثلاً در یکی از داستان‌های کتاب راجع به پیرزن سالخورده‌ای می‌شنویم که طبق عادت، هر هفته برای خرید کیک شکلاتی خاصی به قنادی می‌رود تا یاد عزیز از دست‌رفته‌اش را که عاشق آن کیک‌ها بود، زنده نگه دارد. او یک روز با زن جوانی روبه‌رو می‌شود که برای خرید کیک تولد دختر کوچکش به قنادی آمده و متوجه می‌شود که تنها یک کیک در قنادی باقی مانده. زن از پیرزن می‌خواهد تا کیک را به او بدهد تا جشن تولد دخترش خراب نشود، اما پیرزن راضی به این کار نمی‌شود. زن به هر ترفندی متوسل می‌شود، اما پیرزن لجوجانه با او مخالفت می‌کند. گریه و التماس و پیشنهاد پول بیشتر هم دل پیرزن را نرم نمی‌کند و او در انتها در مقابل چشمان خشمگین و گریان زن با بسته‌ی کیک در دست از قنادی خارج می‌شود تا به خانه برود. سرسختی و لجبازی پیرزن در برابر فکر رنجی که او از بابت از دست دادن عزیزش متحمل شده،‌ احساسات دوگانه‌ای را در مخاطب برمی‌انگیزد که در نوع خود جالب توجه است.

کتاب صوتی داستان‌های جشن تولد با تلاش اسدالله امرایی به فارسی ترجمه شده و گویندگی آن نیز به عهده‌ی علی عبدل‌پور، محمود لواسانی، مریم اسماعیلی، پریسا ملک‌زاده، راضیه هاشمی و رضا عمرانی بوده است. این کتاب اثر مشترکی از نشر صوتی ماه آوا و نشر گویاست.

نکوداشت‌های کتاب داستان‌های جشن تولد

  • هدیه‌ای عالی برای تمام سال. (Time Out)
  • درخشان... موراکامی همه‌ی این داستان‌ها را با متانت معرفی می‌کند. (Sunday Herald)
  • مجموعه‌ای خاطره‌انگیز... لحن و موقعیت‌ها به اندازه‌ی تعداد نویسندگان متنوع است، اما همه‌ی آن‌ها به موضوع گذر زمان و زندگی توجه دارند. (Observer)
  • کیفیت داستان‌سرایی مثال‌زدنی است... این داستان‌ها هم افراد بدبین را راضی می‌کنند و هم افراد خوش‌بین را. (Word)

کتاب صوتی داستان‌های جشن تولد برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه ژاپنی و آمریکایی در سبک رئالیسم جادویی، از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی داستان‌های جشن تولد می‌شنویم

زوجی حدود سی‌وهفت ساله بودند که جای شک نداشت زن و شوهر هستند، در رستورانی کوچک و جمع‌وجور بر نیمکت کنار دیوار، درست روبه‌روی ما نشسته بودند و شام می‌خوردند. مرد صورتی گرد و جاافتاده داشت و عینکی زده بود. زن هم ته‌رنگی از زیبایی جوانی‌اش را داشت و کلاه بزرگی بر سر گذاشته بود. هیچ چیز مشکوکی نبود که توجه دیگران را جلب کند، مگر وقتی غذا را تمام کردند ناگهان معلوم شد مناسبتی هست. در واقع سالروز تولد شوهر بود و زن برنامه ریخته بود که او را کمی غافل‌گیر کند. یک کیک تولد کوچک اما خوش‌آب‌ورنگ با شمع صورتی‌رنگ روشنی رسید. سرپیشخدمت آن را آورد و مقابل شوهر گذاشت و ارکستر ویولن و پیانو، آهنگ تولدت مبارک را نواخت. زن با غرور و شرم از غافل‌گیری کوچکش شاد بود. چند نفری که توی رستوران بودند سعی کردند با کف زدن رونقی به جشن بدهند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
22 دقیقه
قسمت یک
3 دقیقه
قسمت دو
19 دقیقه
قسمت سه
9 دقیقه
قسمت چهار
18 دقیقه
قسمت پنج
14 دقیقه
قسمت شش
14 دقیقه
قسمت هفت
10 دقیقه
قسمت هشت
24 دقیقه
قسمت نه
33 دقیقه
قسمت ده
12 دقیقه
قسمت یازده
5 دقیقه
قسمت دوازده
44 دقیقه
قسمت سیزده
39 دقیقه
قسمت چهارده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی داستان‌های جشن تولد
نویسنده
مترجماسدالله امرایی
راویعلی عبدل پور اصل، محمود لواسانی، مریم اسماعیلی، پریسا ملک زاده، راضیه هاشمی، رضا عمرانی
ناشر چاپینشر گویا
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۸۵۰۰۰ ۵۹,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی داستان‌های جشن تولد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی داستان‌های جشن تولد

برای دریافت کتاب صوتی داستان‌های جشن تولد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.