معرفی و دانلود کتاب صوتی چون رود جاری باش

عکس جلد کتاب صوتی چون رود جاری باش
قیمت:
۱۴۸۰۰۰ ۱۰۳,۶۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چون رود جاری باش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چون رود جاری باش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چون رود جاری باش

پائولو کوئیلو که بسیاری او را به «کیمیاگر کلمات» می‌شناسند، در کتاب صوتی چون رود جاری باش که از عناوین پرفروش بین‌المللی نیز بوده، تجربیات شگفت‌انگیز زندگی پرفرازونشیبش را در قالب مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه در اختیار مخاطب قرار داده که هریک، درسی در زمینه‌ی معنویت و خودشناسی ارائه می‌کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی چون رود جاری باش

پائولوکوئیلو (Paulo Coelho) یکی از شناخته‌شده‌ترین نویسندگان در میان کتاب‌دوستان در سراسر جهان، به ویژه در ایران است. غالباً او را با «کیمیاگر» می‌شناسند، اما او آثار معرفتی و خودشناسی دیگری نیز دارد که هم‌سنگ کیمیاگر هستند. کتاب صوتی چون رود جاری باش (Like the Flowing River: Thoughts and Reflections) یکی از همین آثار است که با مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه، شرحی از زندگانی و تجارب شخصی پائولوکوئیلو را در اختیار مخاطبان قرار داده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی چون رود جاری باش

پائولوکوئیلو از نویسندگان معاصر محسوب می‌شود، ولی چنان تجربه‌های عجیبی را در زندگی پشت سر گذاشته که با خود فکر می‌کنید شاید این تجربه‌ها مربوط به زندگی در قرون پیشین باشد. او در خانواده‌ای سنتی و مذهبی به دنیا آمد؛ جایی که قانون، قانون بود و سرکشی از آن می‌توانست عواقبی بسیار جدی‌تر از چیزی که فکر می‌کنید داشته باشد. پدر پائولو کوئیلو مهندس بود و مادرش خانه‌دار. آن‌ها، به گفته‌ی خود پائولو کوئیلو، انسان‌های بدی نبودند و تنها در تلاش بودند از فرزندشان محافظت کنند، اما سخت‌گیری‌های بی‌حدشان کاملاً مسیر زندگی پسرشان را تغییر داد و او را به جایی رساند که از شدت تشنگی و ولع برای شناخت دنیا، دست به هر کاری بزند.

نوجوان بود که فهمید به نویسندگی علاقه دارد و می‌خواهد در آینده نویسنده بشود. مادرش از همان ابتدا با او مخالف بود؛ او فکر می‌کرد فرزندش اصلاً چیزی از نویسندگی نمی‌داند و حتی یک نویسنده را هم از نزدیک ندیده، پس دنبال کردن رویای نویسندگی تنها او را به بیراهه می‌برد. مادر به پائولو کوئیلو پیشنهاد کرد تا مثل عمویش که پزشک بود و در اوقات فراغتش کتاب نیز می‌نوشت، به دنبال حرفه و تخصص جدی‌تری برود و در کنارش نویسندگی را هم ادامه بدهد. ولی او دلش با این کار نبود و همین سر پرسودا در ترکیب با ناسازگاری‌های دوره‌ی نوجوانی، او را به جایی رساند که از نظر پدرش یک بیمار روانی محسوب می‌شد و به همین خاطر او را در بیمارستان روانی بستری کردند.

این می‌توانست پایانی تکان‌دهنده و البته غم‌انگیز برای پائولو کوئیلو و رویای نویسنده شدنش باشد، اما او تسلیم نشد و به هر ترتیبی که بود، از بیمارستان روانی فرار کرد. او بعد از چشیدن طعم آزادی دیگر طالب بازگشتن به خانه نبود و برای همین، سبک زندگی «هیپی» را برای خودش انتخاب کرد و راهی سفر به نقاط مختلف دنیا شد. او در این مسیر طولانی، تجربیات زیادی کسب کرد و به درجه‌ی والایی از خودشناسی رسید که ردپایش در کتاب صوتی چون رود جاری باش نیز دیده می‌شود، اما این راه برایش خالی از آسیب هم نبود؛ چنانکه به اعتیاد به الکل و مواد مخدر گرفتار شد و دوباره سر از بیمارستان روانی درآورد.

پائولو کوئیلو واقعاً بیمار نبود؛ او تنها در تلاطم تجربه‌های مختلف جوانی گرفتار شده بود و نمی‌دانست چطور باید خودش را نجات بدهد. مدتی بعد پزشک بیمارستان او را به عنوان فرد سالم مرخص کرد، اما کوئیلو تصمیم گرفت تا با نوشتن داستانی تأثیرگذار در رابطه با این موضوع، توجه‌ها را به بستری کردن افرادی که صرفاً با بقیه متفاوت‌اند در بیمارستان روانی معطوف کند و از قِبل همین تلاش نیز، قانون منع پذیرش بی‌قاعده و قانون افراد در آسایشگاه‌های روانی به تصویب رسید.

پائولو کوئیلو در کتاب صوتی چون رود جاری باش، شما را با خود به سفرهایی در نقطه‌نقطه‌ی جهان همراه می‌کند تا آنچه از جهان‌بینی و خودشناسی را که از زندگی و سفر آموخته، به شما نیز یاد بدهد. این کتاب اثری از نشر صوتی نوین کتاب گویا و انتشارات مکتوب است و شما آن را با ترجمه‌ی ایلیا حریری و گویندگی مهدی خلیلی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب چون رود جاری باش

  • یک نویسنده‌ی استثنایی. (یواس‌ای تودی)
  • یکی از معدود کسانی که شایسته‌ی اصطلاح «پدیده» است. (Independent on Sunday)
  • نوشته‌های کوئیلو زیبا و شاعرانه است اما پیام اوست که اهمیت دارد... او به من امید می‌دهد و لبخند بر لبانم می‌نشاند. (دیلی اکسپرس)

کتاب صوتی چون رود جاری باش برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما نیز از طرفداران داستان‌های معنوی و فلسفی هستید، شنیدن این کتاب می‌تواند برایتان جذاب باشد.

در بخشی از کتاب صوتی چون رود جاری باش می‌شنویم

مانویل باید مدام سرش را شلوغ نگه دارد، اگرنه فکر می‌کند زندگی‌اش معنا ندارد. فکر می‌کند دارد وقتش را تلف می‌کند. جامعه به او احتیاج ندارد، کسی دوستش ندارد، کسی او را نمی‌خواهد. پس همین‌که بیدار می‌شود، یک سلسله وظایف را انجام می‌دهد. اخبار تلویزیون را گوش می‌کند مبادا دیشب اتفاقی افتاده باشد. روزنامه را می‌خواند، شاید دیروز اتفاقی افتاده باشد. از زنش می‌خواهد نگذارد بچه‌ها دیر به مدرسه برسند. سوار ماشین، تاکسی، اتوبوس، مترو می‌شود، اما همیشه فکرش متمرکز است. به فضای خالی نگاه می‌کند، به ساعتش، و اگر بشود با تلفن همراهش به چندنفر زنگ می‌زند و سوال‌هایی می‌کند تا همه ببینند او آدم مهمی است و برای دنیا مفید است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
معرفی / مقدمه
18 دقیقه
قسمت اول
25 دقیقه
قسمت دوم
30 دقیقه
قسمت سوم
24 دقیقه
قسمت چهارم
28 دقیقه
قسمت پنجم
29 دقیقه
قسمت ششم
36 دقیقه
قسمت هفتم
29 دقیقه
قسمت هشتم
34 دقیقه
قسمت نهم
35 دقیقه
قسمت دهم
29 دقیقه
قسمت یازدهم
30 دقیقه
قسمت دوازدهم
28 دقیقه
قسمت سیزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چون رود جاری باش
نویسنده
مترجمایلیا حریری
راویمهدی خلیلی
ناشر چاپی مکتوب
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۲۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۴۸۰۰۰ ۱۰۳,۶۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چون رود جاری باش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چون رود جاری باش

برای دریافت کتاب صوتی چون رود جاری باش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.