معرفی و دانلود کتاب روانشناسی تاریک و دستکاری ذهن

عکس جلد کتاب روانشناسی تاریک و دستکاری ذهن
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی تاریک و دستکاری ذهن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی تاریک و دستکاری ذهن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روانشناسی تاریک و دستکاری ذهن

کتاب روانشناسی تاریک و دستکاری ذهن به قلم تیموتی جان یک کتاب در حوزه‌ی روانشناسی و شناخت رفتارهایی با ویژگی منفی است که می‌تواند شما را از افتادن در دام افراد سودجو محافظت کند. این کتاب در مورد کنترل و تاثیرگذاری بر احساسات و رفتارهای دیگران صحبت می‌کند.

درباره کتاب روانشناسی تاریک و دستکاری ذهن

در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که عصر ارتباطات نام‌گذاری شده و شکل ارتباط انسان‌ها با یکدیگر به یک دهکده‌ی جهانی شباهت پیدا کرده است. در کنار مزایایی که این پیشرفت در تکنولوژی و فناوری به‌همراه داشته، معایب فراوانی نیز وجود دارد که هدف اصلی آن دست‌کاری روانی و شخصیتی هر فرد است. شبکه‌های اجتماعی و افرادی که در راس قدرت هستند، انسان را تبدیل به موجودی منفعل و پذیرا کرده‌اند. برای جلوگیری و درمان این دستکاری‌های روانی لازم است هر فرد بر یک‌سری از تاکتیک‌های رفتاری مسلط باشد تا در مقابل جنگ‌های روانی نشات‌گرفته از عصر ارتباطات مصون بماند.

معرفی و دانلود کتاب روانشناسی تاریک و دستکاری ذهن

تیموتی جان (Timothy John) نویسنده‌ی کتاب روانشناسی تاریک و دستکاری ذهن (Dark Psychology and Manipulation Defense) با ارائه‌ی مسائل متعدد و راهبردهای آن در این کتاب، منبع موثقی برای مواجهه با دستکاری‌های ذهنی و شخصیتی ارائه داده است.

دستکاری عاطفی و روانی تکنیکی است که افرادی برای دسترسی به قدرت بیشتر در محیط‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند. در دستکاری روانی، احساسات و رفتار آدم‌ها هدف کسانی قرار می‌گیردکه اغلب آن‌ها از نظر شخصیتی با نفوذ و تاثیرگذار هستند.

در کتاب روانشناسی تاریک و دستکاری ذهن روش‌های متعددی درباره‌ی دست‌کاری عاطفی عنوان شده است. برخی از این روش‌ها، گسلایتینگ یا همان ایجاد شک و تردید در ذهن مخاطب، بازی با احساسات، ایجاد حس گناه و به بازی گرفتن ترس‌های فرد مقابل است که شناخت و آشنایی با هر کدام از این تکنیک‌ها باعث می‌شود علاوه‌بر مراقبت از خود، بتوانید از افرادی که این تکنیک‌ها را در روابط خود به کار می‌گیرند، دوری کنید.

کتاب پیشِ رو با ترجمه‌ی ساسان جعفرنیا و بهاره قاسمی در انتشارات زمان تغییر به چاپ رسیده است.

کتاب روانشناسی تاریک و دستکاری ذهن برای چه‌کسانی مناسب است

این کتاب برای افرادی که به حوزه‌های روانشناسی به‌خصوص روانشناسی تاریک و شناخت شخصیت افراد علاقه‌مند هستند، مناسب است.

در بخشی از کتاب روانشناسی تاریک و دستکاری ذهن می‌خوانیم

انگیزه‌های نهفته در استفاده از روانشناسی تاریک به اندازه خود رفتار انسان، متنوع و پیچیده است. در اساسی‌ترین سطح، استفاده از تاکتیک‌های دستکاری اغلب ناشی از میل به قدرت، کنترل یا منفعت شخصی است. با این حال، برای درک واقعی این انگیزه‌ها، باید روان انسان‌ها را عمیق‌تر کاوش کنیم. یکی از محرک‌های رایج، ناامنی است. افرادی که نسبت به موقعیت، توانایی‌ها یا روابط خود احساس ناامنی می‌کنند، ممکن است به دستکاری به عنوان راهی برای اعمال کنترل و کاهش ناامنی خود روی آورند. آن‌ها با کنترل دیگران، احساس امنیت و برتری کاذب ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال، مدیری که احساس می‌کند توسط یکی از زیردستان لایقش تهدید می‌شود، ممکن است از تاکتیک‌های تضعیف‌کننده برای حفظ برتری درک شده خود در محل کار استفاده کند.

یکی دیگر از محرک‌ها، میل به نفع شخصی یا پیشرفت است. در محیط‌های رقابتی، چه در کسب‌وکار، چه در سیاست و چه در محیط‌های اجتماعی، افراد ممکن است از روانشناسی تاریک به عنوان ابزاری برای پیشی گرفتن از رقبا و دستیابی به اهداف خود استفاده کنند. این می‌تواند به اشکال مختلف ظاهر شود، از دستکاری ظریف گرفته تا فریب و اجبار آشکار. برخی افراد برای حفظ بقاء خود از روانشناسی تاریک استفاده می‌کنند. در موقعیت‌هایی که احساس می‌کنند آسیب‌پذیر یا در معرض خطر هستند، دستکاری می‌تواند به مکانیسمی دفاعی تبدیل شود. این اغلب در روابط سمی‌دیده می‌شود، جایی که یکی از شرکا از تاکتیک‌های دستکاری به عنوان وسیله‌ای برای حفظ رابطه یا محافظت از خود در برابر آسیب احساسی درک شده استفاده می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: دنیای روانشناسی تاریک
فصل 2: هنر دستکاری
فصل 3: با شخصیت‌ها آشنا شوید
فصل 4: ذهن یک خودشیفته
فصل 5: نشانه‌های آشکار
فصل 6: پیشی گرفتن
فصل 7: وقت شکوفا شدن است
فصل 8: ارزش خودتان را بدانید
جمع‌بندی
اصطلاحات تخصصی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روانشناسی تاریک و دستکاری ذهن
نویسنده
مترجمساسان جعفرنیا، بهاره قاسمی
ناشر چاپیانتشارات زمان تغییر
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات188
زبانفارسی
شابک978-622-5872-82-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب روانشناسی تاریک و دستکاری ذهن

برای دریافت کتاب روانشناسی تاریک و دستکاری ذهن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.