معرفی و دانلود کتاب الفبای روانشناسی تاریک: دنیای دستکاری ذهن و کنترل ذهن

عکس جلد کتاب الفبای روانشناسی تاریک: دنیای دستکاری ذهن و کنترل ذهن
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب الفبای روانشناسی تاریک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الفبای روانشناسی تاریک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الفبای روانشناسی تاریک: دنیای دستکاری ذهن و کنترل ذهن

کتاب الفبای روانشناسی تاریک، اثری جامع و کاربردی برای شناخت ذهن، دنیای گسترده‌ی روان انسان‌ها و دستیابی به علم و تکنیک‌هایی‌ست که بر کنترل و ایجاد تغییر در ذهن، تمرکز دارد. بندیکت گلمن و دانیل رابینسون در اثر خود به این سوال پاسخ می‌دهند که چه چیزهایی سبب می‌شود ما در این لحظه این‌گونه بیندیشیم، عمل یا رفتار کنیم و آیا واقعا خودمختار و کاملا عقلانی هستیم؟

درباره‌ی کتاب الفبای روانشناسی تاریک

انسان‌ها بر یک‌دیگر اثر می‌گذارند. زندگی جمعی بشر و شکل‌گیری ارتباطات گوناگون میان آن‌ها سبب می‌شود تا آشنایی‌های گوناگونی با انسان‌هایی که ویژگی‌های رفتاری و تفکرات متفاوتی دارند، شکل بگیرد. اگرچه خیال می‌کنیم قدرت منحصربه‌فردی داریم که تحت کنترل عملی یا احساسی از جانب دیگری قرار نمی‌گیریم، اما حقیقت آن است که روش‌های تفکر ما انسان‌ها، چندان هم منحصربه‌فرد نیست و براساس علم و دانش روان‌شناسی، قابلیت پیش‌بینی شیوه‌های تفکر و رفتارهای احتمالی دیگران وجود دارد.

روان‌شناسی دنیای گسترده‌ای از نظریه‌ها، فرضیه‌ها و البته اصولی را دربرمی‌گیرد که در شناخت خود و دیگری به ما کمک می‌کند و تکنیک‌ها، استراتژی‌ها و قوانین ریز و درشتِ مخصوص به خودش را دارد. جنبه‌ی دیگری از این علم، با عنوان روانشناسی تاریک، اشاره به درک نحوه‌ی تفکر و رفتار انسان‌هایی دارد که ویژگی‌های کلیدی خودشیفتگی، جامعه‌ستیزی و ماکیاولیستی (سه‌گانه‌ی تاریک) را در خود دارند و وجهه‌ی غالب آنان حداقل یکی از این شاخص‌هاست.

معرفی و دانلود کتاب الفبای روانشناسی تاریک

شناخت انسان‌هایی با چنین ویژگی‌های فکری و رفتاری، دانستن تکنیک‌هایی که به‌کار می‌گیرند و علم به این‌که قدرت و توانایی دستکاری‌های ذهنی – روانی دیگران را نیز دارند، به ما کمک می‌کند تا از اثرگذاری آنان بر خود بکاهیم و سلامتی‌ روان‌مان را در برابرشان، حفظ کنیم.

در واقع می‌توان اذعان داشت روانشناسی تاریک اصطلاحی برای یک بخش ویژه، تکنیک‌محور و البته عمیق در مباحث روانشناختی و رفتاری انسان‌هاست. این علم توانایی کنترلِ قدرت‌هایی برای تحت‌تاثیر قراردادنِ دیگران یا جلوگیری از تحت‌تاثیر قرارگرفتن و به دام افتادن در تله‌های خطرناک را به ما اعطا می‌کند.

کتاب الفبای روانشناسی تاریک (The ABC dark psychology) نوشته‌ی بندیکت گلمن (Benedict Goleman) و دانیل رابینسون (Danielle Robinson) افراد را با دنیای پُرپیچ و خمِ روانِ انسان‌ها و همینطور وجهه‌ی منفی آن، به‌طور کامل آشنا می‌کند. نویسندگان در ابتدا مقدمه و شرح مختصری از آن‌چه روانشناسی نامیده می‌شود و پیشینه‌ی آن را ارائه می‌دهند و سپس شما را با اندیشه‌های روانشناسی بزرگان، فیلسوفان و دیگر اندیشمندان در سال‌های مختلف آشنا می‌کنند.

پس از این‌که نویسندگان توضیحات ابتدایی نسبتا مختصر، اما مفید و کاربردی خود را در خصوص شناختِ روانشناسی ارائه می‌کنند، وارد مباحثی می‌شوند که دیدگاه‌ها، نظریه‌ها و اصول روانشناسی و ارتباطات را شکل می‌دهد.

فهم و درکِ ویژگی‌های متعدد و گاه پیچیده‌ی انسان‌ها به ما کمک می‌کند تا دیدگاه خود را نسبت‌به دیگران گسترش داده و شناختی عمیق و هوشمندانه از خود و دیگر انسان‌ها داشته باشیم. شناخت و درک دیگری ما را یاری می‌کند تا مسیر اثرگذاری بر او را هموار کرده و برای متقاعدکردنش نسبت‌به مسئله یا موضوعی به‌خصوص، هوشمندانه رفتار کنیم.

کتاب الفبای روانشناسی تاریک به ما می‌آموزد که چگونه کنترل رسانه‌ها و افراد دارای ویژگی‌های منفی و سوءاستفاده‌گر را بر خود کاهش دهیم یا تاثیرات آنان را خنثی کنیم. زیرا دستکاری روانی که به‌نوعی نفوذ اجتماعی به‌شمار می‌رود، می‌تواند هویت فرد را نیز تغییر دهد.

بندیکت گلمن و دانیل رابینسون در کتاب الفبای روانشناسی تاریک کمک می‌کنند تا انواع و اقسام شیوه‌های دستکاری و اقدامات دستکاری‌کننده را بشناسیم، در برابر آنان بایستیم و از حقوق اساسی خود دفاع کنیم. نویسندگان با تکیه بر دانش، مطالعات و بینش تخصصی خود، قدم‌به‌قدم فرایندِ نجات فرد از حربه‌های انسان‌های تاریک را تشریح می‌کنند و با معرفی تاکتیک‌های خطرناک این افراد، هم‌چون گسلایتینگ، خستگی، انتقاد و انزوا، می‌آموزند که در دام سواستفاده‌گران و ریاکارانی که حتی ممکن است از نزدیکان ما باشند، نیفتیم. کنترل ذهن نیز از طریق تکنیک‌های متعدد و معروفی که ممکن است نام آن‌ها را بارها در رسانه‌ها، فضای مجازی یا از طرق دیگر شنیده باشید، انجام می‌شود؛ هم‌چون روش ان‌ال‌پی (NLP) که مختصرشده‌ی برنامه‌ریزی عصبی – کلامی (Neure – Linguistic Programming) است. در این روش که بندیکت گلمن و دانیل رابینسون آن را کاملا توضیح داده‌اند، روش‌ها، فرایند و موارد استفاده از آن شرح داده شده‌اند.

در مقابل، آن‌ها این تکنیک‌‎ها را نیز به این جهت آموزش می‌دهند که با قواعد متقاعدسازی آشنا شویم و مهارت اقناع دیگران را بیاموزیم. از شیوه‌های دستکاری ذهن و کنترل جریان فکری و تصمیماتمان توسط دنیای بیرونی آگاهی پیدا کنیم و البته مزایای استفاده از تکنیک‌های مرتبط با هرکدام را نیز بشناسیم و بتوانیم در مواقع مناسب آن‌ها را به‌کار بگیریم.

در کتاب الفبای روانشناسی تاریک، همان‌طورکه از نامش پیداست، الفبای شکل‌دهنده‌ی روانشناسی و بخش تاریک آن را می‌شناسیم، درک می‌کنیم و سواد لازم برای شناسایی، استفاده در جهت مثبت و مقابله در برابر جهت منفی آن را به‌دست می‌آوریم. این اثر با ترجمه‌ی سید خشایار کیافر و به‌همت انتشارات کدیور در اختیار شما قرار گرفته است.

کتاب الفبای روانشناسی تاریک برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمامی علاقه‌مندان به مباحث روانشناسی و به‌کاربردن مفاهیم و تکنیک‌های آن در زندگی شخصی و اجتماعی خود، مناسب است. همچنین این اثر به افرادی که در حوزه‌های تبلیغات، مدیریت و رهبری، فروش و... فعالیت می‌کنند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب الفبای روانشناسی تاریک: دنیای دستکاری ذهن و کنترل ذهن می‌خوانیم

آیا به یاد می‌آورید که در کودکی، اغلب به شما گفته می‌شد کاری را فقط به این دلیل که دوستانتان آن را انجام می‌دهند، انجام ندهید؟ معلوم می‌شود که دلیل خوبی برای این توصیه وجود دارد - مردم بسیار بیشتر احتمال دارد که تصمیم بگیرند از دیگران پیروی کنند اگر ندانند چه انتظاری باید داشته باشند یا چه کاری باید انجام دهند.

در یک محیط ناآشنا یا وقتی تحت تنش هستند، افراد بیشتر احتمال دارد از افرادی که به‌نوعی با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند پیروی کنند. این بدان معناست که اگر می‌خواهید کسی را برای انجام کاری قانع یا متقاعد کنید، باید مطمئن شوید که همسالان آن‌ها برای نشان دادن نحوه انجام کار به‌طور مؤثر در دسترس هستند.

به گردهمایی‌های تعطیلاتی که در کودکی شرکت کردید فکر کنید: آیا معمولاً از کارهای بچه‌های کمی بزرگ‌تر تقلید می‌کردید؟ آیا رفتارهای آن‌ها را یاد می‌گرفتید؟ مردم از طریق مواجهه یاد می‌گیرند و همین موضوع آن را بسیار قدرتمند می‌کند. به کودکان نوپایی فکر کنید که کلمات رکیک والدین خود را تقلید می‌کنند، یا نوجوانانی که سیگار کشیدن را فقط به این دلیل که همسالانشان این کار را می‌کنند، شروع می‌کنند، حتی اگر به‌طور خاص علاقه‌ای به انجام آن نداشته باشند. این ضعف نیست که ما را به انجام این کارها وا‌می‌دارد؛ بلکه تمایل طبیعی مردم به یادگیری از اطرافیانشان است.

تصور کنید که هنوز در زمینه فروش خودرو فعالیت می‌کنید. متوجه می‌شوید که افراد بسیار بیشتر احتمال دارد با چیزی موافقت کنند اگر به آن‌ها بگویید که همسالانشان نیز اغلب به دلایلی خاص با خرید آن خودرو خاص موافقت می‌کنند. اگر با یک خانواده جوان روبه‌رو هستید، ممکن است به آن‌ها اشاره کنید که بسیاری از افراد دارای فرزند کوچک، ویژگی‌هایی مانند امکان باز کردن صندوق‌عقب با چرخاندن پاهای خود در زیر پلاک خودرو یا قابلیت استارت زدن خودرو از راه دور در هنگام آماده‌سازی نهایی قبل از خروج را بسیار دوست دارند، زیرا این ویژگی‌ها زندگی را بسیار راحت‌تر می‌کنند، مخصوصاً زمانی که چندین کودک خردسال دارید که ذاتاً همه‌چیز را در مورد سفر دشوارتر می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: معرفی روانشناسی انسان
فصل اول: مروری مختصر بر گذشته روانشناسی
فصل دوم: تعریف روانشناسی
فصل سوم: تأثیر روانشناسی بر اعمال ما
فصل چهارم: جنبه منفی روانشناسی
فصل پنجم: اصول روانشناسی و ارتباطات شما
فصل ششم: کاربرد روانشناسی در مبارزه با اهمال‌کاری
بخش دوم: معرفی رازهای روانشناسی تاریک
فصل اول: روانشناسی تاریک
فصل دوم: جنبه منفی شخصیت
فصل سوم: دست‌کاری
فصل چهارم: دست‌کاری احساسات
فصل پنجم: تکنیک‌های دست‌کاری برای کنترل ذهن
فصل ششم: قدرت متقاعدسازی
فصل هفتم: شست‌وشوی مغزی
فصل هشتم: فریب
فصل نهم: کنترل ذهن با NLP
فصل دهم: هیپنوتیزم
فصل یازدهم: مزایای روانشناسی تاریک
بخش سوم: دست‌کاری ذهنی و حوزه روانشناسی تاریک
فصل اول: دست‌کاری چیست؟
فصل دوم: وقوع دست‌کاری و هدف آن
فصل سوم: نقاط ضعف و قربانیان
فصل چهارم: تأثیر متقاعدسازی
فصل پنجم: تکنیک‌های کنترل ذهن از طریق متقاعدسازی
فصل ششم: تأثیرگذاری بر دیگران با استفاده از علم روانشناسی متقاعدکننده
فصل هفتم: NLP چیست؟
فصل هشتم: اصول اساسی NLP برای بهبود زندگی
فصل نهم: کنترل ذهن از طریق NLP
فصل دهم: تقویت مهارت‌های ارتباطی
فصل یازدهم: بهبود زندگی خود از طریق NLP

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الفبای روانشناسی تاریک: دنیای دستکاری ذهن و کنترل ذهن
نویسنده،
مترجمسید خشایار کیافر
ناشر چاپیانتشارات کدیور
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات294
زبانفارسی
شابک978-622-377-066-1
موضوع کتابکتاب‌های ان ال پی، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب الفبای روانشناسی تاریک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب الفبای روانشناسی تاریک

برای دریافت کتاب الفبای روانشناسی تاریک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.