معرفی و دانلود کتاب خط قرمزهای ارتباطات

عکس جلد کتاب خط قرمزهای ارتباطات
قیمت:
۲۰,۱۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خط قرمزهای ارتباطات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خط قرمزهای ارتباطات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خط قرمزهای ارتباطات

جلد هفتم از مجموعه‌ی مهارت‌های ارتباطی به زبان ساده، یعنی کتاب خط قرمزهای ارتباطات نوشته‌ی فرشید نادری نژاد به تعیین مرزهای واضح در روابط می‌پردازد. با خواندن این کتاب مخاطب این آگاهی را به دست می‌آورد که چگونه در روابط خود در عین صمیمیت از شفافیت نیز لذت ببرد.

درباره‌ی کتاب خط قرمزهای ارتباطات

مهربانی شما و مردم‌داری‌تان روزی بلای جانتان خواهد بود اگر نتوانید در روابط مرز درستی با دیگران ایجاد کنید. برای یک رابطه‌ی سالم نیاز دارید حد و مرزتان را با طرف مقابل مشخص کنید و اجازه ندهید رفتار طرف مقابلتان از خط قرمز‌های شما عبور کند. با این کار قادر خواهید بود که به فضای شخصی خود و طرف مقابلتان احترام بگذارید و حریم شخصی هر دو طرف را ایمن نگه دارید. ایجاد خط قرمز در ارتباطات انسانی فواید بی‌شماری دارد. هنگامی که شما برای خود و روابطتان حد و مرز تعیین می‌کنید درواقع به دیگران فهمانده‌اید که برای خودتان ارزش قائلید و اگرچه آن‌ها را عزیز می‌دارید اما به آن‌ها اجازه نمی‌دهید به حریم شخصی‌تان وارد شوند. همچنین دیگران با دانستن خط قرمزهای شما قادر خواهند بود بدون نزدیک شدن به آن‌ها با شما تعامل کنند. این موضوع به هر دو طرف امکان ایجاد یک رابطه‌ی پویا را می‌دهد. برای دانستن همه‌ی تکنیک‌های یک ارتباط موفق با تعیین حد و مرزهای اصولی خواندن کتاب خط قرمزهای ارتباطات از فرشید نادری نژاد واجب می‌نماید.

معرفی و دانلود کتاب خط قرمزهای ارتباطات

تعیین حد و مرز همچنین به شما کمک می‌کند تا در روابط خود صداقت بیشتری به خرج دهید. به بیانی دیگر، اگر به دیگران محدودیت‌های خود را گوشزد کرده باشید هرگز خود را در موقعیتی قرار نمی‌دهید که مجبور به دروغ گفتن شوید. در نتیجه، واضح است که تعیین حدود باعث می‌شود قوی‌تر و شجاع‌تر جلوه کنید و شفافیت روابطتان بیشتر و بیشتر شود. شفافیت بیشتر همچنین باعث می‌شود تا از نظر ذهنی و روانی سالم‌تر باشید و در روابط خود، چه رابطه‌ی عاطفی با شریک زندگی و چه رابطه با دوستان و همکاران، کمتر ضربه بخورید.

فرشید نادری نژاد در کتاب خط قرمزهای ارتباطات به تکنیک‌های موثر و مفیدی اشاره می‌کند. او تحت عناوینی همچون «چگونه از اینکه به نظر برسد فرد دیگری برای زندگی شما قانون‌گذاری می‌کند اجتناب کنید»، «چگونه از اینکه افراد در سفر در مقابلتان قرار بگیرند اجتناب کنید» و «چگونه بدانید که چه زمانی دوستانه نباشید» به ریزه‌کاری‌های روابط می‌پردازد. به‌طور اجمالی باید در نظر داشته باشید که برای موفقیت در تعیین حد و مرز در روابط نیاز دارید شفاف، صریح و قاطع باشید. با مهربانی اما قاطعیت مرزهایتان را به دیگران یادآوری کنید و همیشه و همواره از ضمیر اول شخص «من» استفاده کنید تا همه مطلع شوند که این مرزها مختص «شما»ست. این کار مستلزم این است که به خودآگاهی بالایی رسیده باشید تا لزوم مرز کشیدن در وهله‌ی اول برای خودتان واضح باشد. با خواندن کتاب خط قرمزهای ارتباطات به‌خوبی از پس این کار برخواهید آمد.

این کتاب را که مجلد هفتم از مجموعه‌ی مهارت‌های ارتباطی به زبان ساده است نشر ایماد به چاپ رسانده است.

کتاب خط قرمزهای ارتباطات برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب برای علاقه‌مندان به بهبود روابط اجتماعی و آنانی که در تعیین حد و مرز خود در ارتباطات انسانی دچار مشکل هستند از واجبات است.

در بخشی از کتاب خط قرمزهای ارتباطات می‌خوانیم

چند سال پیش، مجمع، سخنرانِ معروفی را که به علت نوشتن تعدادی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها شناخته می‌شود را به‌عنوان سخنران کلیدی دعوت کرد. لحظه‌ای که درها باز شدند، صدها سخنران وارد شدند و منتظر بودند تا حرف‌های این فرد معروف را بشنوند.

همانطور که انتظار می‌رفت، آن سخنران تمام حضّار را حیرت زده کرد. انرژی و شور و شوق او بی‌همتا بود. حرکاتش هیجان انگیز بودند. او در همه چیز کاملا حرفه‌ای بود. بعد از گذشت حدود 15 دقیقه از سخنرانی‌اش، گفت: "می‌خوام براتون یک داستان واقعی رو تعریف کنم." ما خیلی مشتاق بودیم که آن داستان را بشنویم.

آن سخنران معروف، یک حرکت پر تب و تاب انجام داد و آغاز کرد:

یک کشتی جنگی قدرتمند در یک شب تاریک در حال حرکت بود. کاپیتان از درون مه شدید نگاه کرد و نور دیگری را در فاصله دید.

بعضی از سخنرانان گیج شده بودند، چون این شباهت‌هایی به داستانی داشت که همه‌ی ما قبلا آن را شنیده بودیم.

آن کاپیتان یک پیام فوری برای اخطار به آن کشتی ارسال کرد! "برخورد غیر قابل اجتناب هست! مسیر خودتان را 10 درجه به شمال تغییر دهید."

در این لحظه، همه حضّار با صدای بسیار آرام از یکدیگر سوال می‌پرسیدند: "این همون داستان قدیمی نیست که همه‌مون شنیدیم؟"

ما انتظار داشتیم که آن سخنران در حال گفتن جوک باشد و سریعا نکته‌ی جالبی بگوید.

اما تمام امید‌هایمان زمانی که اینگونه به حرف‌هایش ادامه داد بر باد رفت:

آن نور که در فاصله بود پاسخ داد و گفت: "برخورد غیر قابل اجتناب است، شما مسیرتان را تغییر دهید."

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
خودتان را به لذت پیوند دهید، نه درد
چگونه از اینکه افراد فکر کنند هیچ جایگاهی در شغلتان ندارید اجتناب کنید
چگونه از اینکه به نظر برسد فرد دیگری برای زندگی شما قانون‌گذاری می‌کند اجتناب کنید
چگونه از اینکه دیگران بگویند" به زندگی‌ت برس" اجتناب کنید
چگونه بدانید که چه زمانی دوستانه نباشید
چگونه از متقلب و ناصادق به نظر رسیدن، اجتناب کنید
چگونه از بی‌تجربه و نابالغ به نظر رسیدن، اجتناب کنید
چگونه از اینکه گربه‌های بزرگ، شما را معمولی در نظر بگیرند اجتناب کنید
چگونه از عبارات احمقانه‌ای که مردم همیشه از آنها استفاده می‌کنند، اجتناب کنید
چگونه از اینکه افراد در سفر در مقابلتان قرار بگیرند اجتناب کنید
چگونه از سنت رایج تعطیلات که باعث می‌شود در برابر گربه‌های بزرگ، یک گربه کوچک به نظر برسید اجتناب کنید
از زبان نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خط قرمزهای ارتباطات
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ایماد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات66
زبانفارسی
شابک978-622-7977-46-2
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خط قرمزهای ارتباطات

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خط قرمزهای ارتباطات

برای دریافت کتاب خط قرمزهای ارتباطات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.