معرفی و دانلود کتاب آفریده‌های یک روز

عکس جلد کتاب آفریده‌های یک روز
قیمت:
۱۰۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آفریده‌های یک روز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آفریده‌های یک روز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آفریده‌های یک روز

«خیلی‌ها از زندگی وام نمی‌گیرند که به مرگ بدهکار نباشند.» این جمله‌ی معروف اروین یالوم در عمق خود نشان‌دهنده‌ی نگاه وی به زندگی و رویکرد او در روانشناسی اگزیستانسیال است که در کتاب آفریده‌های یک روز نیز خود را نشان می‌دهد. این کتاب مجموعه داستانی روانشناختی است که در آن با هدایت یالوم ابزاری خواهیم یافت که نه‌تنها می‌توانیم روز خود را قابل تحمل کنیم، بلکه خواهیم توانست آن را به شکلی معنادار و شاداب بسازیم.

درباره‌ی کتاب آفریده‌های یک روز

ممکن است برای بسیاری از ما اهمیت یافتن معنا در زندگی چندان روشن نباشد؛ اما وقتی چیزی یا کسی را از دست می‌دهیم، بی‌ارزشی و بی‌معنایی دنیا بیشتر در چشممان نمود پیدا می‌کند. در چنین شرایطی است که اهمیت کتاب‌هایی چون کتاب آفریده‌های یک روز (Creatures of a day: and other tales of psychotherapy) نوشته‌ی اروین یالوم (Irvin Yalom) که بر یافتن معنا در زندگی تمرکز دارند، بیشتر برایمان آشکار می‌شود. این کتاب که مجموعه داستانی روانشناختی است، درباره‌ی افرادی‌ست که در زندگی با بحران مواجه شده‌اند و نیازمند کمک هستند تا معنای زندگی خود را بیابند.

در داستان‌های خیره‌کننده‌ی کتاب آفریده‌های یک روز، روان‌پزشک مشهور، اروین یالوم درگیری‌های بیماران خود را که در اصل دغدغه‌های خود او نیز هست، شرح می‌دهد تا با دو چالش بزرگ هستی کنار بیاید: چگونه یک زندگی معنادار داشته باشیم؛ در عین آنکه پایان اجتناب‌ناپذیر آن را در نظر می‌گیریم. برای نمونه در داستان‌ها با پرستاری آشنا می‌شویم که باید درد از دست دادن پسرش را تسکین دهد تا بتواند درد بیمارانش را درمان کند یا روانشناس تازه‌واردی که مطالعاتش، به خاطرات ارزشمند او از یک دوست گم‌شده آسیب می‌زند و مردی که امتناع او از پذیرش کاوش‌های روانشناختی، حتی خود یالوم را به بحران اعتمادبه‌نفس گرفتار می‌کند. در کل، داستان‌های این کتاب به سه موضوع اساسی زندگی انسان، یعنی تنهایی، عشق و مرگ، می‌پردازند.

معرفی و دانلود کتاب آفریده‌های یک روز

کتاب آفریده‌های یک روز بیانی کاملاً صادقانه درمورد دشواری‌های زندگی بشر و درعین‌حال گرامی‌داشتی از موهبت‌هایی چون عشق، خانواده و دوستی است. نام این کتاب از تأملات مارکوس ارلیوس، پادشاه - فیلسوف رومی گرفته شده است و نشان می‌دهد که انسان‌ها با وجود تفاوت‌ها، چه‌بسا که بسیار به هم شبیه هستند و در جهان و زندگی نیازهای مشترکی چون فهم معنای هستی و زندگی دارند. تا کنون ترجمه‌های مختلفی از این کتاب منتشر شده است. انتشارات روانشناسی و هنر نسخه‌ی دیگری از این کتاب را با ترجمه‌‌ی سید پیمان رحیمی‌نژاد منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب آفریده‌های یک روز

  • این گزارش‌های فردی از چالش‌ها و راه‌حل‌های احساسی نور درخشانی را به معنای انسان بودن و نیاز به کمک می‌تاباند. (دنیل مناکر، نویسنده‌ی کتاب درمان و اشتباه من: خاطرات)
  • انتشار آفریده‌های یک روز دلیلی برای جشن گرفتن است. (استیون پینکر، روانشناس آمریکایی)
  • اروین یالوم کتابی چنان نافذ و عمیق تولید کرده که ورود به آن دگرگون‌کننده است. بیش از آنکه احساس کنید در حال خواندن آفریده‌های یک روز هستید، احساس می‌کنید که این کتاب شما را می‌خواند. (ربکا نیوبرگر گلدشتاین، نویسنده‌ی کتاب خیانت به اسپینوزا)
  • دکتر یالوم کتابی جادویی نوشته است. هر کس که تابه‌حال به پیری و مرگ خود فکر کرده است، این کتاب را دوست خواهد داشت. (جورج وایلانت، استاد روان‌پزشکی دانشگاه هاروارد)
  • یالوم روان‌درمانگر را یک شاعر، روان‌درمانی را چونان هنر و مراجعانش را همانند شاعران همکار خود می‌بیند که در کنار او و با او کار می‌کنند. (پاتریک تی. ریردون، روزنامه‌ی شیکاگو تریبون)

کتاب آفریده‌های یک روز برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمام کسانی که به داستان‌های واقعی و روانشناختی علاقه‌مند هستند یا دغدغه‌ی یافتن معنا در زندگی دارند، مناسب است. همچنین دانشجویان، استادان و پژوهشگرانی که در حوزه‌ی رواشناسی اگزیستانسیال و شناخت اندیشه‌های اروین یالوم مطالعه می‌کنند، می‌توانند از این کتاب بهره‌‌ی کافی ببرند.

در بخشی از کتاب آفریده‌های یک روز می‌خوانیم

شکی نیست که پل اندروز با ایمیلش می خواست نظر مرا جلب کند و موفق هم شد. من به هیچ عنوان یک همکار نویسنده را رد نمی کردم و مشتاق بودم که به او کمک کنم تا با مشکلش مقابله کند. ده روز بعد پل طبق قرار ملاقاتش آمد و من از ظاهر او مات ومبهوت شدم. به دلایلی در انتظار نویسنده ای شاد و در عین حال رنجدیده و میانسال بودم؛ ولی کسی که وارد دفترم شد، یک مرد چروکیده و پیر بود و چنان کمرش خمیده بود که به نظر می رسید درحال بررسی کف زمین و مکاشفه است. زمانی که به آرامی از در وارد می شد با خود فکر کردم چگونه خود را به دفتر من، در بالای تپه های راشن هیل رسانده است. درحالی که صدای غژغژ مفاصلش را می شنیدم، کیف سنگین را از بازویش گرفتم و او را به سمت صندلی راهنمایی کردم. «متشکرم، متشکرم مرد جوان، شما چند سال تان است؟»

من پاسخ دادم: «هشتاد سال دارم و شما؟»

«هشتادوچهار، بله درست است، هشتادوچهار! می دانم که تعجب کردید. بیشتر مردم فکر می کنند من سی ساله هستم» با دقت به او نگاه کردم و برای لحظه ای نگاه هایمان به هم گره خورد. شیفته چشمان مثل جن و پری اش و لبخند روی لبش شدم، همان طور که برای مدتی ساکت نشسته و به یکدیگر نگاه می کردیم، تصور کردم که در یک شب سرد و مه آلود مسافران یک کشتی هستیم و درحال گفتگو بر روی عرشه ایم و سرانجام متوجه می شویم که بزرگ شده یک محله ایم. بلافاصله همدیگر را به یاد آوردیم، پدر و مادر ما از قحطی رنج برده بودند و ما شاهد آن دوئل افسانه ای بین دیماگیو و تد ویلیامز بودیم و کارت های سهمیه بندی کره و گازوییل را به یاد می آوردیم و همین طور روز جشن پیروزی اروپا، رمان «خوشه های خشم» از اشتاین بک و رمان «استاد زلانیگان» از فارل. نیازی به صحبت کردن راجع به آنها نبود: ما همه آن‌ها را به اشتراک گذاشتیم و به نظر رابطه مان امن بود، حال زمان برگشت به کار بود.
با تکان سر گفتم: «خوب پل، البته اگر بتوانیم همدیگر را با اسم کوچک صدا کنیم؟»

«البته!»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه اول
مقدمه دوم
فصل اول: درمان پیچیده
فصل دوم: واقعی بودن
فصل سوم: رقص باله (آرابسک)
فصل چهارم: ممنونم مالی!
فصل پنجم: مرا زندانی نکنید!
فصل ششم: به فرزندانت شجاعت را نشان بده
فصل هفتم: شما باید آرزوی داشتن گذشته بهتر را به فراموشی بسپارید
فصل هشتم: بیماری ات را مهار کن: اتمام حجت با اِلی
فصل نهم: سه بار گریه
فصل دهم: آفریده‌های یک روز
پس گفتار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آفریده‌های یک روز
نویسنده
مترجمسید پیمان رحیمی نژاد
ناشر چاپیانتشارات روانشناسی و هنر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات213
زبانفارسی
شابک978-600-7063-56-9
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آفریده‌های یک روز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آفریده‌های یک روز

برای دریافت کتاب آفریده‌های یک روز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.