معرفی و دانلود کتاب روان درمانی مثبت نگر: شادکامی، درمان و ارتقا

برای دانلود قانونی کتاب روان درمانی مثبت نگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روان درمانی مثبت نگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روان درمانی مثبت نگر: شادکامی، درمان و ارتقا

جورج دابلیو بورنز، روانشناس، نویسنده و استاد به‌نام استرالیایی، در کتاب روان درمانی مثبت نگر با استفاده از پژوهش‌های علمی روانشناختی، نمونه‌های عملی درمانی، و اصول روان‌شناختی مثبت‌گرا، راهنمای عملی جامع و کاملی برای مقابله با انواع بیماری‌های روان در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. این کتاب با سبک و روشی علمی گزارش شده و از این نظر با دیگر کتاب‌های خودیاری کاملاً تفاوت دارد. برنز در این کتاب از جنبه و دیدگاهی علمی به سراغ اختلالات و تجربه‌های آزار روانی رفته و گزارش گسترده و دقیقی از روند تشخیص و درمان این مشکلات به کمک اصول روانشناسی مثبت‌گرا فراهم آورده است.

درباره‌ی کتاب روان‌درمانی مثبت‌نگر

اگرچه روانشناسی مثبت‌گرا اصطلاح علمی نسبتاً جدیدی است اما هدف و اصول آن قدمتی به درازای تاریخ تمدن دارد. درواقع انسان قرن‌هاست در جستجوی پاسخ سوالاتی است که اکنون به‌عنوان مسائل اساسی مطرح شده در روانشناسی مثبت‌گرا شناخته می‌شود. سوالاتی از این دست که چگونه می‌توان معنا و هدف زندگی را پیدا و آن را دنبال کرد؟ چه چیزی یک انسان را به فردی خوشبخت، خوش‌شانس و موفق تبدیل می‌کند؟ چگونه می‌توان روابط عمیق و موثری با دیگر انسان‌ها برقرار کرد؟ چگونه می‌توان کیفیت زندگی را بالا برد و از تجربیات ناخوشایندی مانند اضطراب و افسردگی پیشگیری کرد؟

در سال‌های اخیر دانشمندان و پژوهشگران حوزه‌ی روانشناسی بیش از پیش در پی پاسخ به این سوالات بوده‌اند و همین الهام‌بخش ابداع و گسترش اصول روانشناسی مثبت‌گرا بوده است. روانشناسی مثبت‌گرا از اواخر قرن بیستم به رسمیت شناخته شده و از اوایل قرن بیست‌ویکم محبوبیت پیدا کرده است. جورج دابلیو بورنز (George W Burns) یکی از دکترهایی است که فعالیت حرفه‌ای خود را وقف پژوهش در این حوزه کرده و حاصل مطالعات و تجربیاتش را در کتاب روان‌درمانی مثبت‌نگر (Happiness, Healing, Enhancement) گرد آورده است.

بسیاری از مخاطبان و خوانندگان، هدف و فعالیت اساسی روانکاوی را در تشخیص و شناخت علائم و دلایل بیماری‌های روانی و درنهایت معرفی درمان آن‌ها می‌دانند. این باور صحیح است اما درواقع یکی از اهداف آغازین و ابتدایی روانشناسی را نادیده می‌گیرد: تشخیص و معرفی راه بهتر زندگی کردن. بسیاری از مراجعانی که به روانکاو مراجعه می‌کنند از بیماری و اختلالات روانی شدید رنج نمی‌برند بلکه با مشکلاتی مانند بی‌انگیزگی، تنهایی، ناامیدی و عدم اعتمادبه‌نفس دست و پنجه نرم می‌کنند؛ مشکلاتی که لزوماً در زمره‌ی بیماری‌های روان قرار نمی‌گیرند اما مانع تجربه‌ی سعادت و خوشبختی در زندگی می‌شوند. جورج دابلیو بورنز در کتاب روان‌درمانی مثبت‌نگر تلاش می‌کند راهکارهای عملی مقابله با این مسائل را به مخاطب آموزش بدهد.

معرفی و دانلود کتاب روان درمانی مثبت نگر

کتاب روان‌درمانی مثبت‌نگر در بیست‌وهفت فصل مجزا نگاشته و هر فصل آن به روایت تجربه‌ی مراجع و دکتران متفاوتی اختصاص داده شده است. کتاب درواقع از تجربیات عملی و واقعی پزشکان مختلفی تشکیل شده و تجربه‌ی موفق درمان مراجعان به‌کمک اصول روانشناسی مثبت‌گرا را گزارش می‌کند. بورنز با این کار قصد داشته مطالب و سرفصل‌های کتاب را به شکلی آماده کند که جستجو برای مشکلات و مسائل مختلف و آشنایی با آن‌ها برای مخاطب سهل و آسان باشد. او در این کتاب روند درمان و حل مشکلات مربوط به مسائل متنوعی مانند طلاق، آزار جنسی، اختلالات طیف اوتیسم و معلولیت جسمی را به نمایش می‌گذارد و در این میان در حین معرفی اصول و کارکرد روانشناسی مثبت‌گرا، مخاطب را با جنبه‌ی علمی و پژوهشی کار خود آشنا می‌کند.

کتاب روان‌درمانی مثبت‌نگر توسط سید پیمان رحیمی‌نژاد، معصومه محمدی و آرش رمضانی ترجمه شده و به همت نشر روانشناسی و هنر در اختیار مخاطبان فارسی زبان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب روان‌درمانی مثبت‌نگر

  • این کتاب سرشار از استراتژی‌های بی‌نظیر بر اساس پژوهش‌های علمی، نمونه‌های عملی متعدد، و مهم‌تر از همه، توصیه‌های کاربردی است و برای تمام افرادی که به دنبال معنای زندگی خوب هستند لازم است. کتاب روان‌درمانی مثبت‌نگر نه‌تنها غذای روح است، بلکه رفتار و اعمال شما را هم متحول خواهد کرد. (Christopher Peterson، University of Michigan)
  • اگر درمانگر و مربی هستید، (یا می‌خواهید به خود و اطرافیانتان کمک کنید که شکوفا شوند)، مطالعه‌ی کتاب روان‌درمانی مثبت‌نگر را از دست ندهید. این کتاب خدمت نظری و عملی بسیار ارزشمندی در زمینه‌ی روانشناسی مثبت‌گرا انجام داده است. (Tal Ben-Shahar، author)

کتاب روان‌درمانی مثبت‌نگر برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به تمام دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه‌ی روانشناسی پیشنهاد می‌کنیم. مطالعه‌ی این کتاب برای تمام مخاطبانی که قصد آشنایی عمیق‌تر با حوزه‌ی روانشناسی و شناخت بیماری‌های روانی و روند درمان آن‌ها را دارند نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب روان درمانی مثبت نگر: شادکامی، درمان و ارتقا می‌خوانیم

در جلسه دوم اِما مسئله‌ای را که موجب شرمندگی و فشار روانی اش شده بود، فاش کرد. او با ناکامی تلاش کرده بود آن را از همسرش مخفی کند و راجع‌به‌ آن با هیچ کس دیگری صحبت نکرده بود. به سختی می توان فهمید که در میان همه اتفاقاتی که طی جلسات درمانی رخ می دهند، دقیقا کدام عوامل می تواند باعث شود که فرد یک موضوع دشوار را فاش و درباره آن صحبت کند یا نکند. نظر ما این است که اتخاذ رویکرد مثبت و کاشف نقاط قوت در مشاوره‌ی اولیه، هم باعث اعتماد اِما شد و این امید را به او داد که می تواند به موضوع نزدیک شود. اِما اشک ریزان فاش کرد که گاهی از دست دخترش سامانتا عصبانی می شود. رفتار دختر با همه‌ی اصول اِما ناسازگار بوده و با تصویری که او به عنوان یک مادر از خودش داشت، در تعارض بوده است. بحثِ همراه با جزئیات درباره‌ی این موضوع بسیار دشوار بود و از این رو، او همه‌ چیز را در قالب یک نامه نوشت و به من داد.

او نوشته بود: «زندگی لعنتی! همه چیز به عصبانیت برمی گردد. این خشم باید از بین برود، از آن متنفرم. من قابل کنترل نیستم و فرزندانم دارند این وضع را تحمل می کنند. انرژی و احساسی را که باید داشته باشم ندارم (اگر چه تلاش زیادی می کنم). از این وضع متنفرم من سر سامانتا داد می زنم، جیغ می کشم، هلش می دهم، پرتابش می کنم، بهش سقلمه می زنم. خدای من! مطمئنا او نمی داند وقتی از دستش عصبانی می شوم چطور‌ خودش را کنترل کند. آخرش کار خانواده ما به کجا می کشد؟ در حال حاضر هیچ حس خوبی ندارم، من یا باید تغییر کنم یا باید به خاطر بچه ها طلاق بگیرم. سامانتا فضای خودش را می خواهد و هرچه او بزرگ تر می شود اوضاع بدتر می شود. من تحمل این همه مشکل را ندارم، سامانتای عزیز بیچاره ما. لطفا به این وضع پایان دهید!»

فهرست مطالب کتاب

روان درمانی مثبت نگر، گمشده‌ی درمان‌های روان شناختی
پیش درآمدی بر ترجمه‌ی کتاب روان درمانی مثبت‌نگر
معرفی کتاب روان درمانی مثبت‌نگر (شادمانی، درمان، ارتقا)
فصل 1: کشف نقاط قوت
فصل 2: دوباره می‌خندیم
فصل 3: حُسن او در چیست؟
فصل 4: چرایی، نه چیستی
فصل 5: از جایی که هستید تا جایی که می خواهید باشید
فصل 6: شما از من می خواهید آن را درست کنم؟
فصل ۷: سرپوش گذاشتن بر هیولای طلاق
فصل 8: رشد از طریق معلولیت
فصل 9: از آسیب پذیری تا مهارت
فصل 10: شما جنگل را می بینید یا درخت را؟
فصل 11: من حالا می توانم زندگی کنم
فصل 12: توانمندسازی لیزا
فصل 13: آیا کمک کردن به دیگران می تواند به خوشبختی کمک کند؟
فصل 14: عدم انجام کار اما تغییر عمیق
فصل 15: آرایشی از اضطراب
فصل 16: بازی در لحظه
فصل 17: می توانی با درد خوشحال باشی؟
فصل 18: ترسیم راهی به سوی شروع جدید
فصل 19: یک حمله‌ی غافلگیرکننده، یک نتیجه‌ی غافلگیرکننده
فصل 20: غروب آفتاب و ساحل دریا
فصل 21: رویای یائسگی خلاق
فصل 22: آیا ما می توانیم بازی کنیم؟
فصل 23: تغییر الهام بخش
فصل 24: راه مثبت برای توجه کردن به نکات منفی
فصل 25: در توالت مگس وجود دارد
فصل 26: بلندپروازی در افق های جدید
فصل 27: آیا زمانی وجود دارد که از درمان مثبت‌نگر استفاده نکنیم؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روان درمانی مثبت نگر: شادکامی، درمان و ارتقا
نویسنده
مترجمآرش رمضانی، سید پیمان رحیمی نژاد، معصومه محمدی
ناشر چاپیانتشارات روانشناسی و هنر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات470
زبانفارسی
شابک978-600-7063-51-4
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
۱۶۷۰۰۰ ۸۳,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روان درمانی مثبت نگر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب روان درمانی مثبت نگر

برای دریافت کتاب روان درمانی مثبت نگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.