معرفی و دانلود کتاب راهنمای عملی روانشناسی مثبت در سالمندی

عکس جلد کتاب راهنمای عملی روانشناسی مثبت در سالمندی
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای عملی روانشناسی مثبت در سالمندی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای عملی روانشناسی مثبت در سالمندی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای عملی روانشناسی مثبت در سالمندی

ازآنجاکه مسئله‌ی سالمندی و تأثیرات روان‌شناختی پیرامونش از اهمیت فراوانی برخوردار است، پریسا قهرمانی و مریم فرنوش در اثر مشترک خود، کتاب راهنمای عملی روانشناسی مثبت در سالمندی، سعی کرده‌اند که تأثیر روانشناسی مثبت در سالمندی و کاربرد عملی‌اش را به‌شکلی شیوا به ما نشان دهند.

درباره‌ی کتاب راهنمای عملی روانشناسی مثبت در سالمندی

روانشناسی مثبت‌گرا به شاخه‌ای از روانشناسی گفته می‌شود که به نقاط قوت افراد و ویژگی‌های شخصیتی آنان می‌پردازد و سعی می‌کند برای زندگی انسان‌ها معنایی بسازد و آن‌ها را به سمت زندگی هدفمند سوق دهد تا در حین شاد زیستن، بتوانند استعدادهای خود را شکوفا سازند. روانشناسی مثبت با شناسایی عناصر یک زندگی سالم و شاد، راهکارهایی را برای ایجاد رضایت در زندگی و امیدواری و آرامش ارائه می‌دهد. بسیاری از دیگر شاخه‌های روانشناسی اصرار دارند که افکار و رفتارهای غیرعادی و بعد منفی وجود افراد را بررسی کنند، اما روانشناسی مثبت قصد دارد تا نقاط قوت افراد را پررنگ کند و رضایت عمیق‌تر از زندگی را در ایشان شکل دهد؛ شادی و رضایتی که زودگذر نباشد.

پریسا قهرمانی و مریم فرنوش باور دارند که احساساتی مانند امیدواری و شادی، کیفیت زندگی تمام افراد و به‌خصوص سالمندان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. می‌دانیم که ﺭﻭﺍنشناسی مثبت‌گرا همیشه بسیاری از استراتژی‌های گوناگون را برای افزایش شاد بودن و امیدواری و دیگر احساسات مثبت در زندگی پیشنهاد می‌دهد. به همین دلیل ضرورت وجود روانشناسی مثبت در سالمندی بیش از پیش بر ما آشکا می‌شود. کتاب راهنمای عملی روانشناسی مثبت در سالمندی به ما توضیح می‌دهد که مسئله‌ی روانشناختی سالمندان مفهومی‌ست که مسائل گوناگون اجتماعی و روانشناسی را در بر می‌گیرد، یعنی مسائلی مانند پذیرش خود، داشتن روابط مثبت با دیگر افراد، توانایی خودمختار بودن، تسلط داشتن بر محیط، داشتن یک زندگی هدفمند و رشد شخصیتی. روانشناسی مثبت برای سالمندان آن شاخه‌ای از روانشناسی است که دغدغه‌اش بهزیستی سالمندان است.

کتاب راهنمای عملی روانشناسی مثبت در سالمندی در پی این ادعا برمی‌آید که قدرت تغییر دیدگاه چه تأثیر کلانی در زندگی سالمندی دارد. پریسا قهرمانی و مریم فرنوش با تمرکز بر بسیاری از تکنیک‌ها و تمرین‌های مبتنی بر روان‌شناسی مثبت، تلاش می‌کنند که نشان دهند تغییرات کوچکِ مثبت در دیدگاه فرد، رابطه‌ی مستقیمی با تغییراتِ چشمگیر در شادی و کیفیت زندگی او دارد. این کتاب راهنما به ما می‌آموزد که ایجاد خوش‌بینی و دیگر عناصر روانشناسی مثبت در زندگی سالمندان، می‌تواند تأثیر زیادی بر امیدواری و رفع افسردگی و احساس تنهایی ناشی از کهولت سن داشته باشد.

کتاب راهنمای عملی روانشناسی مثبت در سالمندی همچنین می‌آموزد که معیارهایی که برای معنای زندگی در نظر می‌گیریم، با دیگر پیامدهای مثبت زندگی‌مان ارتباط مستقیمی دارد. پریسا قهرمانی و مریم فرنوش توضیح می‌دهند که افراد مسنی که زندگی خودشان را ارزشمند و مهم تلقی می‌کنند، از سلامتی جسمی و روحی‌ روانی بهتری برخوردار هستند. آن‌ها قصد دارند ما را با یک راهنمای عملی برای بهبود زندگی سالمندی آشنا کنند.

کتاب راهنمای عملی روانشناسی مثبت در سالمندی اثر مشترک پریسا قهرمانی و مریم فرنوش توسط انتشارات دانشگاهی فرهمند چاپ شده است.

کتاب راهنمای عملی روانشناسی مثبت در سالمندی مناسب چه کسانی است؟

کسانی که به کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان علاقه‌مند هستند از این کتاب نیز لذت می‌برند. همچنین مربی‌های سالمندان و علاقه‌مندان به مباحث سلامتی و بهداشت از محتوای کتاب بهره‌مند خواهند شد.

در بخشی از کتاب راهنمای عملی روانشناسی مثبت در سالمندی می‌خوانیم

بالارفتن سن بیمارى نیست، بلکه یک پدیده‌ی حیاتى است که همگان را شامل مى‌شود. در حقیقت یک مسیر طبیعى است که در آن تغییرات فیزیولوژیکى و روانى در بدن رخ مى‌دهند. از نظر پزشکی، سالمندى نتیجه‌ی یک سیر و روند کند بیولوژیک است، که علائم ظاهرى آن شامل، سپیدشدن مو، چین و چروک در پوست، پیرچشمى، کاهش شنوایى، کندى در تحرک، خمیدگى، کم‌شدن قدرت عضلانى، مشکلات تنفسى و... است.

گرچه پیرى یک بیمارى نیست، ولى کیفیت کامل فعالیت جسمى و ذهنى را محدود کرده و بر فعالیت جسمى، روانى، فرهنگى، اجتماعى و اقتصادى فرد تأثیر می‌گذارد. درباره‌ مکانیسم پیرى، تئورى‌هاى متفاوتى وجود دارد که گاه با هم متناقض‌اند. اما برخلاف مبهم‌بودن نحوه تغییرات بیولوژیک، دگرگونى‌هاى
فیزیولوژیکى مشخص‌تر است.

فهرست مطالب کتاب

سخنی با خوانندگان
فصل 1: کلیات و تعاریف
فصل 2: امید به زندگی در سالمندی
فصل 3: تاب‌آوری در دوران سالمندی
فصل 4: مثبت‌گرایی و بهزیستی روانشناختی سالمندان
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای عملی روانشناسی مثبت در سالمندی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات دانشگاهی فرهمند
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات150
زبانفارسی
شابک978-622-731508-0
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های سلامتی و بهداشت
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای عملی روانشناسی مثبت در سالمندی

برای دریافت کتاب راهنمای عملی روانشناسی مثبت در سالمندی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.