معرفی و دانلود کتاب قمار مشکل‌ ساز: راهنمایی برای خانواده‌ها

برای دانلود قانونی کتاب قمار مشکل‌ ساز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قمار مشکل‌ ساز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قمار مشکل‌ ساز: راهنمایی برای خانواده‌ها

اگر اعتیاد به قمار، کانون گرم خانواده‌ی شما را به‌ خطر انداخته، می‌توانید روی کتاب قمار مشکل‌ ساز، به‌عنوان اولین قدم برون‌رفت از این وضعیت آسیب‌زا حساب باز کنید. این کتاب یک راهنمای پنج‌مرحله‌ای ویژه برای معرفی و راهکار‌های ترک وابستگی به قمار است و موضوعات مهمی ازجمله علائم و اثرات اعتیاد به قمار، مراحل تغییر و ترک عادت به قمار و نقش اطرافیان و مشاور در حل این معضل را در خود جای داده.

درباره‌‌ی کتاب قمار مشکل ساز

قمار‌بازی، در سال‌های اخیر در دسته‌ی اختلالات و رفتار‌های اعتیادگونه مطالعه می‌شود؛ عادتی که نه‌تنها خود فرد را به وابستگی مفرط و آسیب‌های گوناگون دچار می‌کند، بلکه در بیشتر موارد، اطرافیان و افراد خانواده‌ی فرد مبتلا را نیز با آثار منفی و مخرب خود روبه‌رو می‌سازد. کتاب قمار مشکل ساز (Problem Gambling A Guide for Families)، یک تحقیق و بررسی جامع در باب آسیب‌های خانوادگی قمار و راه‌های خارج شدن از دالان تاریک قمار‌بازی‌ست. گروه نویسندگان مرکز اعتیاد و خدمات سلامت روان، با بررسی رفتار‌های تکرارشوند در افراد مبتلا به قمار و همچنین مطالعه‌ی تأثیرات قمار بر روابط میان افراد، سعی می‌کنند تا به راهکار‌های مفیدی برای تغییر این عادت رفتاری دست پیدا کنند و همچنین منابع بیشتری برای مطالعه و پیگیری درمان این معضل، در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند. برای برداشتن اولین قدم، ابتدا لازم است تعریف درست و دقیقی از مفهوم قمار داشته باشیم.

نویسندگان کتاب قمار مشکل ساز در فصل‌های ابتدایی کتاب به معرفی قمار و به‌طور ویژه قمار مشکل‌ساز می‌پردازند و گستره‌ و سطوح آسیب‌های قمار را برمی‌شمارند. شاید برای شما نیز سوال شده باشد که چرا دسته‌‌ای از افراد ظرفیت و استعداد بیشتری در گرفتاری به دام قمار دارند. نگارندگان کتاب قمار مشکل ساز سعی می‌کنند برای این پرسش مهم نیز پاسخ مناسبی ارائه دهند. اگر همچنان با علائم و نشانه‌های قمار مشکل ساز آشنا نیستند و به سرنخ‌های بیشتری برای شناسایی این آسیب در اطرافیان خود نیاز دارید، بخش بعدی کتاب با معرفی دسته‌ای از علائم اعتیاد قمار، به کمک شما خواهد آمد. اما چرا قمار تا‌به‌این‌حد اعتیادزاست؟ به‌طوری که بسیاری از افراد به قصد تفریح، وارد این بازی دوسرباخت می‌شوند اما وقتی به خود می‌آیند، حسابی گرفتار آن شده‌اند. کتاب قمار مشکل ساز به این پرسش اساسی نیز پاسخ خواهد داد.

بخش بعدی کتاب قمار مشکل ساز، یک راهنمای ویژه برای آشنایی با آسیب‌های روانی ناشی از قمار است. اثرات سوء قمار گاهی احتمال ابتلا به اختلالات بیشتری مثل افسردگی و اضطراب یا میل آسیب به خود را در افراد مبتلا شدید‌تر می‌کند. نویسندگان اثر در این بخش راهکار‌های لازم در برخورد با اثرات روانی قمار را بررسی می‌کنند و به شما می‌آموزند تا درک بهتری از وضعیت درونی افراد دچار به اعتیاد قمار پیدا کنید. اما بخش طلایی کتاب قمار مشکل ساز، با عنوان «پیش به سوی تغییر» فرصتی استثنائی برای شروعی دوباره است. این قسمت یک نقشه‌ی راه اساسی برای آغاز فرایند بهبود را مقابل افراد مبتلا به دام قمار، ترسیم می‌کند. همچنین افرادی که شخصی از اطرافیانشان به اعتیاد قمار دچار شده، می‌توانند این بخش را با هدف کمک بهتر به بهبود فرد مبتلا مطالعه کنند.

همان‌طورکه می‌دانیم، تصمیم و ارائه‌ی شخصی و حمایت اطرافیان دو گام مهم و اصلی در ترک قمار است اما گاهی برای رسیدن به هدف نیاز به کمک و یاری بیشتری وجود دارد. در این‌جاست که مشاورین و متخصصین روان‌شناسی برای راحت‌ طی کردن مراحل ترک وابستگی به کمک افراد می‌آیند. نویسندگان در بخش پایانی کتاب قمار مشکل ساز، به سوالات پرتکرار درباره‌ی فرایند مشاوره پاسخ می‌دهند و شما را در مسیر راهنمایی گرفتن از روان‌شناسان خبره همراهی می‌کنند. همچنین در این بخش لیست کاملی از وب‌سایت‌های مفید در حوزه‌ی ترک اعتیاد به قمار و فهرستی برای مطالعه‌ی بیشتر در اختیار خواننده قرار گرفته است. کتاب قمار مشکل ساز را در یک کلام می‌توان یک راهنمای کامل و پرفایده برای کمک به خانواده‌های درگیر با معضل قمار دانست؛ اثری که به شما ثابت می‌کند قمار نیز مانند دیگر اختلالات و رفتار‌های اعتیاد‌آور، قابل درمان است.

این اثر پرفایده با همکاری مرکز اعتیاد و خدمات سلامت روان نوشته شده و با تلاش انتشارات آزمون یار پویا به چاپ رسیده است.

کتاب قمار مشکل ساز برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که خود یا اطرافیانشان از معضل قمار رنج می‌برند و با آسیب‌های مالی و روانی آن دست‌وپنجه نرم‌ می‌کنند می‌توانند از مطالعه‌ی این اثر کاربردی استفاده‌ی فراوانی ببرند.

در بخشی از کتاب قمار مشکل‌ ساز: راهنمایی برای خانواده‌ها می‌خوانیم

به‌خاطر داشته باشید که مشکل قمار ممکن است قبل از بهتر شدن، بدتر شود. برخی از افراد درگیر با مشکلات قمار، تحت کنترل گرفتن یا توقف قمار را خیلی سخت می‌دانند. اگر شخص درحالی‌که در تلاش برای تغییر است یک برد بزرگ داشته باشد، رسیدگی به مشکل کمتر ضروری به نظر می‌رسد. برای کسانی که با موفقیت بر روی تغییرات کار کرده‌اند، متداول است که یک برانگیزاننده غیرمنتظره یا افزایش استرس منجر به برگشت شود. ایجاد تغییرات به‌طور پیوسته و بدون حتی یک اشتباه دشوار است. برگشت‌ها برای همه خیلی سخت است و تا حد امکان باید از آن اجتناب کرد. اما اگر اتفاق افتاد، نباید منجر به یک فاجعه شود.

اگر برگشت اتفاق بیفتد، هدف فرد باید این باشد که هر چه زودتر قمار را ترک کند، بفهمد که چه چیزی باعث برگشت شده و برنامه‌ریزی کند که چگونه می‌تواند با برانگیزاننده‌ای که باعث لغزشش شده است مقابله کند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن برگشت به‌عنوان یک اتفاق مهم به فرد کمک کنید اما آن را دلیلی برای ناامیدی قرار ندهید. آن را به‌عنوان فرصتی برای یادگیری در نظر بگیرید که در صورت امکان بهتر است در قالب گروهی روی آن کار شود. با وجود این اگر برگشت‌ها همواره اتفاق بیفتند و یا فرد آن‌ها را جدی نگیرد، بدانید که فرد دیگر در مرحله اقدام نیست. آن‌ها به مراحل 1 یا 2 نزول کرده‌اند. عملکرد شما باید با مرحله تغییر آن‌ها مطابقت داشته باشد.

برخی افراد قمار را ترک می‌کنند، اما آن را با نوشیدن یا مصرف داروهای دیگر، یا استفاده بیش‌ازحد از اینترنت، خرید یا سایر رفتارهای مسئله‌ساز جایگزین می‌کنند. در مورد چنین رفتارهایی بایستی با درمانگر صحبت شود تا مطمئن شویم که فرد صرفاً یک مشکل را با مشکل دیگر جایگزین نمی‌کند. بعضی اوقات ممکن است این رفتار حل‌وفصل شود، زیرا فرد یاد می‌گیرد بدون قمار از زندگی لذت ببرد و گاهی هم فرد کمک و حمایت بیشتری نیاز دارد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: قمار چیست؟
فصل 2: قمار مشکل‌ساز چیست؟
سطوح مشکلات قمار
چرا بعضی از افراد مشکلات قمار دارند؟
عوامل خطر
علائم حاکی از مشکل‌ساز بودن قمار
سرنخ‌های پولی
سرنخ‌های احساسی
سرنخ‌های زمانی
تغییرات در رفتار
فصل 3: اثرات قمار
چرا قماربازها نمی‌توانند آن را کنار بگذارند؟
تأثیر بر خانواده‌ها
چطور خانواده‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرند؟
تأثیر بر روی کودکان
سوءاستفاده احساسی و فیزیکی
اضطراب و افسردگی
خطر خودکشی
اگر احساس خودکشی دارید چه کاری باید انجام دهید؟
اگر یکی از اعضای خانواده متمایل به خودکشی باشد، چه باید کرد؟
اگر این اتفاق بیفتد شما باید
فصل 4: پیش به سوی تغییر
چطور می‌توانم شخص را مجبور کنم که قمار را ترک کند؟
خانواده چطور می‌تواند به تغییر فرد کمک کند؟
مراحل تغییر
گام پنجم: مرحله نگهداری: فرد کنترل خود را حفظ می‌کند.
شما می‌توانید
برخورد با برگشت‌های فرد به قمار
ارتباطات شفاف
نکاتی برای ارتباط خانواده‌ها
کمک به فرد برای پذیرفتن مسئولیت رفتار و تصمیم‌هایش
نکاتی برای محافظت از پول‌تان
زندگی خود را به تعادل برگردانید
بازیابی عادت‌های سالم
با دریافت حمایت می‌توانید احساس خوبی به خود داشته باشید
بهبود روابط خانوادگی
فصل 5: کمک گرفتن
مشاوره چیست؟
چگونه مشاوره می‌تواند به من کمک کند؟
چگونه مشاوره میتواند به فردی که قمار می‌کند کمک کند؟
قمار کم خطر
فصل 6: از کجا می‌توان کمک گرفت؟
پیشنهادهایی برای مطالعه
وبسایت‌های مفید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قمار مشکل‌ ساز: راهنمایی برای خانواده‌ها
نویسنده
مترجمشبنم طلوعی، مهرناز سادات کهنگی، میترا خاطری
ناشر چاپیانتشارات آزمون یار پویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات58
زبانفارسی
شابک978-622-6833-56-1
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قمار مشکل‌ ساز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قمار مشکل‌ ساز

برای دریافت کتاب قمار مشکل‌ ساز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.