معرفی و دانلود کتاب صوتی مقدمات روانشناسی اریکسون

عکس جلد کتاب صوتی مقدمات روانشناسی اریکسون
قیمت:
۸۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مقدمات روانشناسی اریکسون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مقدمات روانشناسی اریکسون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مقدمات روانشناسی اریکسون

سه نوشتار از اریک اریکسون، روانشناس مشهور آلمانی، در کتاب صوتی مقدمات روانشناسی اریکسون گردآوری شده است که عبارتند از: ایگو و تغییرات تاریخی آن، رشد و بحران‌های شخصیت سالم و مشکلات هویتی ایگو. گفتنی است که نظریه‌ی مشهور هشت مرحله‌ی رشد روانی - اجتماعی اریکسون در این کتاب به تفصیل بیان می‌شود.

درباره‌ی کتاب صوتی مقدمات روانشناسی اریکسون

اثری که پیش رو دارید، کتاب صوتی مقدمات روانشناسی اریکسون (Identity and the life cycle) به قلم اریک اریکسون (Erik H. Erikson) نوشته شده است و جلد اول رساله‌ی اول در مجموعه‌ی مباحث روانشناختی او را در برمی‌گیرد که نخستین بار در سال 1959 منتشر شد. این کتاب تکالیف روانی و اجتماعی کودکی و تکوین هویت ایگو را مورد بررسی قرار می‌دهد و سه گام پیوسته را در تفکر بالینی مطرح می‌کند.

شاید اصطلاح «بحران هویت» را شنیده باشید، اما ندانید که از کجا آمده است. نخستین بار این اصطلاح را اریک اریکسون روانشناس پرآوازه‌ی آلمانی- آمریکایی به کار برد. اریکسون در تمام زندگی به‌خصوص دوران کودکی و نوجوانی با مسئله‌ی هویت درگیر بود و این اصطلاح را از تجربیات زیسته‌ی خود برگرفت. او در ابتدا می‌خواست هنرمند شود، اما از این کار دست کشید و روان‌تحلیل‌گری را از آنا فروید آموزش دید. بعدها نظریات پسافرویدی خود را مطرح کرد و برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر شد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مقدمات روانشناسی اریکسون

نظریات اریک اریکسون به مراحل رشد مطرح‌شده توسط فروید دنباله‌ای اضافه کرد و آن را از کودکی به نوجوانی و بزرگ‌سالی نیز بسط داد. از نظر اریکسون تلاش برای ساخت هویت از کودکی آغاز می‌شود و در نوجوانی به‌صورت بحران هویت درمی‌آید. بحران هویتی که زندگی و شخصیت فرد را شکل می‌بخشد و باید آن را جدی گرفت. تفاوت نظریه‌ی او با فروید در عاملیتی است که فرد در زندگی خود اتخاذ می‌کند. نوشته‌های اریکسون در کتاب صوتی مقدمات روانشناسی اریکسون، ترکیبی از مشاهدات و برداشت‌های درمانی است و نگاهی جدید به روانشناسی بالینی می‌اندازد. این کتاب سه نوشته‌ی اریکسون را شامل می‌شود که برخی این نوشتارها را مقدمه‌ای بر نظریه‌ی او می‌دانند. اولین نوشته که عبارت است از رشد ایگو و تغییرات تاریخی، از رشد ایگو و آسیب شناسی آن آغاز می‌کند و اطلاعاتی را ارائه می‌دهد که اریکسون بعدها برای تالیف اثر مهم خود با نام کودکی و جامعه به کار برده است.

یادداشت دوم رشد و بحران‌های شخصیت سالم است که به بحران‌های شخصیت می‌پردازد و مراحل سرنوشت‌ساز زندگی آدمی را برمی‌شمارد. در همین بخش هشت مرحله‌ی رشد روانی و اجتماعی از دیدگاه اریکسون مطرح می‌شود. در آخرین نوشتار نیز او مشکل هویت ایگو را مورد بررسی قرار می‌دهد و برای این منظور از دیدگاه‌های بالینی و اجتماعی بهره می‌برد.

کتاب صوتی مقدمات روانشناسی اریکسون را سهیلا خداوردیان و سعید حسن زاده به فارسی برگردانده و نشر پندار تابان روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است. انتشارات جیحون نیز نسخه‌ی صوتی آن را با صدای دادبه دادمهر در اختیار شما قرار داده است.

کتاب صوتی مقدمات روانشناسی اریکسون برای چه کسانی مناسب است؟

روان‌درمانگران، روانشناسان، دانشجویان روانشناسی و تمامی کسانی که به این حوزه علاقه دارند، می‌توانند از این کتاب بهره ببرند.

در بخشی از کتاب صوتی مقدمات روانشناسی اریکسون می‌شنویم

پس از یافتن راه‌های قطعی و قابل اطمینان برای مشکل خودگردانی، کودک 4-5 ساله حال با گام بعدی و بحران بعدی روبه‌رو می‌شود. کودک که به اطمینان قاطعی درمورد شخص بودن خویش رسیده، حال باید دریابد که چگونه شخصی خواهد شد. او در اینجا ارابه‌ی خویش را تنها به ستاره‌ها متصل می‌کند. او می‌خواهد مانند والدینش باشد که در نظرش بسیار قدرتمند و بسیار زیبا هستند؛ اگرچه به شیوه‌ای نامعقول خطرناک می‌نماید. کودک با والدینش همانندسازی می‌کند و با این اندیشه که مانند آنان بودن چگونه است، بازی می‌کند. سه مرحله‌ی رشدی اصلی به این مرحله کمک می‌کنند. اگرچه موجب می‌شوند کودک به بحران خویش نزدیک‌تر شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی کتاب
3 دقیقه
متن پشت جلد
8 دقیقه
پیشگفتارها
13 دقیقه
پیشگفتار دوم
25 دقیقه
رشد ایگو و تغییر تاریخی
20 دقیقه
آسیب‌شناسی ایگو و تغییر تاریخی- قسمت اول
21 دقیقه
آسیب‌شناسی ایگو و تغییر تاریخی- قسمت دوم
21 دقیقه
نیرومندی ایگو و آسیب‌شناسی اجتماعی- قسمت اول
18 دقیقه
نیرومندی ایگو و آسیب‌شناسی اجتماعی- قسمت دوم
16 دقیقه
رشد و بحران‌های شخصیت سالم
18 دقیقه
اعتماد بنیادین در مقابل بی‌اعتمادی بنیادین- قسمت اول
15 دقیقه
اعتماد بنیادین در مقابل بی‌اعتمادی بنیادین- قسمت دوم
19 دقیقه
خودگردانی در مقابل شرم و تردید- قسمت اول
14 دقیقه
خودگردانی در مقابل شرم و تردید- قسمت دوم
20 دقیقه
ابتکار در برابر احساس گناه- قسمت اول
10 دقیقه
ابتکار در برابر احساس گناه- قسمت دوم
24 دقیقه
کارایی در مقابل احساس حقارت
21 دقیقه
کسب هویت در مقابل ابهام هویت
20 دقیقه
سه مرحله‌ی بزرگسالی
21 دقیقه
شکل هویت ایگو- قسمت اول
12 دقیقه
شکل هویت ایگو- قسمت دوم
22 دقیقه
همانندسازی تکوینی و هویت- قسمت اول
20 دقیقه
همانندسازی تکوینی و هویت- قسمت دوم
21 دقیقه
آسیب‌نگاری، تصویر بالینی، سردرگمی هویت
18 دقیقه
پراکندگی کارایی
21 دقیقه
انتقال و مقاومت
28 دقیقه
بار دیگر نمودار
22 دقیقه
اجتماع، ایگو و محیط- قسمت اول
20 دقیقه
اجتماع، ایگو و محیط- قسمت دوم
12 دقیقه
اجتماع، ایگو و محیط- قسمت سوم
7 دقیقه
خلاصه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مقدمات روانشناسی اریکسون
نویسنده
مترجمسهیلا خداوردیان، سعید حسن زاده
راویدادبه دادمهر
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۵۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مقدمات روانشناسی اریکسون

برای دریافت کتاب صوتی مقدمات روانشناسی اریکسون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.