معرفی و دانلود کتاب صوتی زمانی که زندگی ضربه می‌زند

عکس جلد کتاب صوتی زمانی که زندگی ضربه می‌زند
قیمت:
۸۵۰۰۰ ۴۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زمانی که زندگی ضربه می‌زند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زمانی که زندگی ضربه می‌زند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زمانی که زندگی ضربه می‌زند

راه‌های کنار آمدن با بحران‌ها، هجوم غم‌ها و پشت سر گذاشتن مراحل سوگ را در کتاب صوتی زمانی که زندگی ضربه می‌زند بشنوید. این کتاب را راس هریس، روان‌درمانگر انگلیسی، به رشته‌ی تحریر درآورده است و با تکیه بر مطالعات علمی و تجربیات بالینی خود، تمرین‌ها و تکنیک‌های مفید و کاربردی به شما ارائه می‌دهد که در مراحل دشوار زندگی همراهتان خواهد بود.

درباره‌ی کتاب صوتی زمانی که زندگی ضربه می‌زند

هیچ‌کس ما را برای مواجه شدن با فقدان‌ها و بحران‌ها آماده نمی‌کند. اغلب ما این مهارت را یاد نمی‌گیریم و به جای روبه‌رو شدن و عبور از غم‌ها، از آن‌ها فرار می‌کنیم. با این کار مسائل حل‌نشده، باقی می‌مانند و روان ما به اصطلاح مه‌آلود می‌شود. این فرار از مسائل غم‌انگیز زندگی، دیر یا زود خودش را در جایی دیگر و به شکلی دیگر نشان خواهد داد. احساساتی مثل خشم، اضطراب و نفرت که به‌نظر بی‌دلیل می‌آیند، ریشه در سوگ‌های رهاشده دارند و هرچه سوگ بزرگ‌تر باشد، این احساسات نیز شدیدتر خواهند بود. اما این را هم باید دانست که هر رنجی می‌تواند گذرا باشد و با توجه و اهمیت دادن و تلاش برای کنار آمدن، می‌توان از پس آن برآمد و ساز مخالف زندگی را موافق کرد.

اثری که پیش رو دارید، کتاب صوتی زمانی که زندگی ضربه می‌زند (When Life Hits Hard: How to Transcend Grief, Crisis, and Loss with Acceptance and Commitment Therapy) به قلم راس هریس (Russ Harris) روانشناس و روان‌درمانگر انگلیسی با رویکردی درمانی نوشته شده است و روش‌های علمی عبور از سوگ و بحران روحی را پیش پای شما می‌گذارد. اگر به دنبال کسب مهارت‌های پذیرش رنج و فقدان در زندگی هستید، این کتاب را از دست ندهید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی زمانی که زندگی ضربه می‌زند

ساختار کتاب صوتی زمانی که زندگی ضربه می‌زند در بیست و یک فصل تهیه و تدوین شده و نویسنده ضمائمی هم به آن اضافه کرده است. راس هریس پنج مرحله برای سوگ در نظر گرفته است. این پنج مرحله عبارتند از: انکار، خشم، چانه‌زنی، افسردگی و در نهایت پذیرش. این مراحل در فصل‌های اولیه‌ی کتاب شرح داده می‌شوند. سپس با طرز کار ذهن در مواجهه با فقدان آشنا می‌شوید. پس از آن می‌آموزید که چطور باید احساساتتان را نام‌گذاری کنید تا برایتان مرئی شوند و به شکل یک مسئله‌ی مشخص خودشان را نشان بدهند. در ادامه نویسنده به شما یادآوری می‌کند که زندگی را باید همان‌طورکه هست پذیرفت و یاد گرفت که چطور از پس آن برآمد. کنار آمدن با خاطرات آزاردهنده و گذشته‌ی دردناک نیز از جمله موارد مهم عبور از سوگ در اثر حاضر است.

کتاب صوتی زمانی که زندگی ضربه می‌زند تمرین‌ها و تکنیک‌هایی را هم برای شما در نظر گرفته است که با کمک آن‌ها به حمایت از خودتان می‌پردازید و روحیه‌ی آسیب‌دیده‌تان را بازسازی می‌کنید. ترک کردن عادت‌های بد از جمله مطالب مفیدی است که یاد می‌گیرید. بعد از گذراندن تمامی مراحل سوگ، باید زندگی تازه‌ای را آغاز کنید و این کار هم نیازمند مهارت‌های مهمی است. بخش سوم کتاب به همین مسئله اختصاص دارد و هنر قدردانی و پذیرش همزمان شادی و اندوه را مطرح می‌کند تا به تجربه‌ی کاملی برسید.

کتاب صوتی زمانی که زندگی ضربه می‌زند را ثمین اکباتانی به فارسی ترجمه کرده و نشر گویا روانه بازار کتاب ایران نموده است. نشر صوتی موج کتاب نیز آن را با صدای سعید مقدم منش در اختیار شما قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب زمانی که زندگی ضربه می‌زند

  • کتاب حاضر همراهی لازم برای تمام آن‌هایی است که فقدان را تجربه کرده‌اند و روش‌های عملی عبور از دشواری‌های زندگی را در اختیارشان قرار می‌دهد. راس هریس با قلبی مملو از عطوفت و خرد، جدیدترین فرایندهای کلیدی در علم رفتارشناسی را با زبانی ساده بازگو می‌کند. با گوش سپردن به این کتاب یاد می‌گیرید که چطور شجاعانه با غم‌هایتان کنار بیاید و با موفقیت از دشواری‌های زندگی عبور کنید. این کتاب را به همه توصیه می‌کنم، به هر کس که بتوانم، مراجعین، اقوام و دوستانم. (مایکل سینکلِر، مدیر کلینیک گروه روانشناسی شهر و نویسنده‌ی کتاب‌های حوزه‌ی روان درمانی)
  • این کتاب یک جواهر است. این اثر خوش‌خوان، عمیقا شخصی، واقع‌نگر و سرشار از مهربانی با توصیه‌هایی عملی و کاربردی درباره‌ی مدیریت بحران و اندوه را بخوانید. در اوقات سخت زندگی لازمتان می‌شود. (ریکه کلگارد، روانشناس و نویسنده)
  • کتاب صوتی زمانی که زندگی ضربه می‌زند کتابی دلپذیر برای پزشکان و مراجعین است. لحن نوشته‌های هریس حامل همدلی و صبر بسیاری برای رنج و درد بشری است و ابزار و راهنمایی‌های کاربردی به مخاطب ارائه می‌دهد تا در سفر دشوار زندگی همراه او باشد. (سوزان مک کوری، روانشناس و نویسنده)

کتاب صوتی زمانی که زندگی ضربه می‌زند برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به تازگی عزیزی را از دست داده‌اید یا با یک بحران روحی مواجه شده‌اید و می‌خواهید آسیب‌های روانی حاصل از آن را برطرف کنید و سلامت روان خود را به دست بیاورید، به کتاب صوتی زمانی که زندگی ضربه می‌زند گوش بسپارید.

در بخشی از کتاب صوتی زمانی که زندگی ضربه می‌زند می‌شنویم

در بین توده‌ای از سایه‌ها، دست تغییر شکل یافته ظاهر می‌شود. سر دو تا از انگشتان قطع شده است. دو بند انگشت شصت و دو انگشت دیگر نیز قطع شده و فقط تکه‌ای از آن‌ها به صورت برآمدگی روی دست دیده می‌شود سیگاری بین دو انگشت بزرگ‌تر دیده می‌شود سپس چهره‌ی ترسناک فرد سیگاری -با پوستی متورم پوشیده از توده‌ها و زخم‌ها- از تاریکی بیرون می‌آید. او می‌پرسد: «سیگار دوست داری؟»

ممکن است این صحنه را از فیلم قدیمی پاپیلون به یاد بیاورید در این لحظه‌ی پرتنش قهرمان در گودالی تاریک می‌افتد و خود را رودررو با یک جذامی می‌بیند. در کودکی این صحنه واقعاً من را می‌ترساند. نمی‌دانستم جذام چیست، اما می‌دانستم که وحشتناک است و می‌ترسیدم آن را بگیرم. سال‌ها بعد در دانشکده‌ی پزشکی یاد گرفتم که جذام چگونه باعث ایجاد چنین دگرگونی‌های وحشتناکی می‌شود. یک نوع عفونت باکتریایی با اثرات نامطلوب زیادی بر بدن است - یکی از بدترین آن‌ها آسیب عصبی شدید به بازوها و پاها است. اعصاب آسیب‌دیده توانایی خود را برای احساس درد از دست می‌دهند. به طور معمول هنگامی که دست خود را روی یک صفحه فلزی داغ قرار می‌دهید، درد فوراً باعث می‌شود دست خود را دور کنید. تصور کنید اگر نمی‌توانستید درد را احساس کنید چقدر صدمه می‌دیدید و چقدر بدتر می‌شد. از آنجایی که جذامی‌ها نمی‌توانند درد را احساس کنند، آسیب‌های وحشتناکی به دست‌ها، پاها، انگشتان دست و پاهایشان وارد می‌شود- و این موضوع اصلی این فصل را برای ما به ارمغان می‌آورد: درد هدفی را دنبال می‌کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
35 دقیقه
معرفی کتاب و درباره‌ی نویسنده
27 دقیقه
اولویت‌بندی کارهای مهم
20 دقیقه
کلمات محبت‌آمیز- قسمت اول
17 دقیقه
کلمات محبت‌آمیز- قسمت دوم
23 دقیقه
دست از مبارزه بردارید
19 دقیقه
زمانی که طوفان‌ها شروع به وزیدن می‌کنند- قسمت اول
16 دقیقه
زمانی که طوفان‌ها شروع به وزیدن می‌کنند- قسمت دوم
17 دقیقه
روان مه‌آلود- قسمت اول
23 دقیقه
روان مه‌آلود- قسمت دوم
22 دقیقه
توجه و نام‌گذاری
14 دقیقه
زندگی کن و بگذر
12 دقیقه
همراهان درونی ما- قسمت اول
13 دقیقه
همراهان درونی ما- قسمت دوم
18 دقیقه
نگاه کنجکاو- قسمت اول
19 دقیقه
نگاه کنجکاو- قسمت دوم
18 دقیقه
دستی مهربان- قسمت اول
18 دقیقه
دستی مهربان- قسمت دوم
15 دقیقه
وقتی خاطرات دردناک می‌شوند- قسمت اول
14 دقیقه
وقتی خاطرات دردناک می‌شوند- قسمت دوم
30 دقیقه
بازسازی:‌ معنادار کردن زندگی- قسمت اول
18 دقیقه
بازسازی:‌معنادار کردن زندگی- قسمت دوم
22 دقیقه
یک قدم کوچک
24 دقیقه
فرمول چالش
13 دقیقه
زندانی از کینه
13 دقیقه
هیچ‌وقت دیر نیست
33 دقیقه
ترک عادت‌های بد
27 دقیقه
احیا کردن
18 دقیقه
تجربه‌ی کامل
17 دقیقه
شادی و غم
26 دقیقه
ضمائم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زمانی که زندگی ضربه می‌زند
نویسنده
مترجمثمین اکباتانی
راویسعید مقدم منش
ناشر چاپینشر گویا
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های روان درمانی
قیمت نسخه صوتی
۸۵۰۰۰ ۴۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زمانی که زندگی ضربه می‌زند

برای دریافت کتاب صوتی زمانی که زندگی ضربه می‌زند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.