معرفی و دانلود کتاب صوتی چرا من به قدر کافی حالم خوب نیست؟

عکس جلد کتاب صوتی چرا من به قدر کافی حالم خوب نیست؟
قیمت:
۱۲۷۰۰۰ ۶۳,۵۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چرا من به قدر کافی حالم خوب نیست؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چرا من به قدر کافی حالم خوب نیست؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چرا من به قدر کافی حالم خوب نیست؟

هلن دنت در کتاب صوتی چرا من به قدر کافی حالم خوب نیست؟ با بهره‌گیری از نظریه‌ی الگوی وابستگی جان بالبی، ریشه‌ی بسیاری از احساسات و افکار منفی و همچین مشکلاتی را که در برقراری ارتباط با دیگران به وجود می‌آیند، توضیح می‌دهد و مخاطب را برای برطرف کردن آن‌ها، راهنمایی می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی چرا من به قدر کافی حالم خوب نیست؟

گاهی پیش می‌آید که بعد از مدت‌ها زندگی آرام و بی‌دغدغه، بی‌آنکه اتفاق خاصی بیفتد که باعث تشویش و پریشانی ذهنمان شود، احساس ناخوشایندی پیدا می‌کنیم. حس می‌کنیم چیزی اشتباه است، کسی که نمی‌شناسیم در حقمان بدی کرده یا خودمان اشتباهی مرتکب شده‌ایم که دقیقاً از ماهیتش خبر نداریم. هر چه که هست، حالمان خوب نیست و راه خروج از این وضعیت را هم پیدا نمی‌کنیم. هلن دنت (Helen Dent) در کتاب صوتی چرا من به قدر کافی حالم خوب نیست (Why Don’t I Feel Good Enough) علت این احوالات را برای شما توضیح می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی چرا من به قدر کافی حالم خوب نیست؟

هلن دنت در این کتاب، دست شما را می‌گیرید و دعوتتان می‌کند تا به عمق لایه‌های درونی ذهنتان بروید؛ به جایی که شاید حتی از وجودش خبر نداشته باشید. بعد از گذر از لایه‌های مختلف، به جایی می‌رسید که کودک درونتان در آنجا نشسته؛ بچه‌ی کوچکی که هسته‌ی اصلی شخصیت شما را شکل داده است. اگر در احوالات این بچه و آنچه که بر او گذشته دقیق شوید، ریشه‌ی بسیاری از مشکلات خود و علت رفتارهای مختلفتان را کشف می‌کنید.

جان بالبی در نظریه‌ی دلبستگی خود، به سراغ همین بچه می‌رود و توضیح می‌دهد که نحوه‌ی ادراک جهان از نظر کودک درون، بر رفتارهای بزرگسالی که در آینده به آن تبدیل می‌شود، تأثیر می‌گذارد. مراقبان اولیه‌ی ما که اغلب پدر و مادرمان هستند، اولین کسانی‌اند که معنی محبت و امنیت را به این بچه یاد می‌دهند. کودک درون به مرور زمان مستقل می‌شود و یاد می‌گیرد خود را به‌عنوان موجودی جدا از والدین تصور کند، اما تا قبل از آن، چنان به وجود و توجه پدر و مادر وابسته است که با دور شدن آن‌ها دچار حس اضطراب و استرس می‌شود. این رابطه‌ی والد و فرزندی الگوهای وابستگی ما را شکل می‌دهد و اگر کوچک‌ترین خللی در آن ایجاد شود، تأثیرش به اشکال مختلف در زندگی بروز می‌کند. حس طردشدگی، کمبود عزت‌نفس، نگرانی مداوم بابت ازدست‌دادن اطرافیان و... از جمله مشکلاتی هستند که در صورت وجود آسیب در این ارتباط، در سنین بزرگسالی بروز می‌کنند.

هلن دنت در کتاب صوتی چرا من به قدر کافی حالم خوب نیست به مخاطب کمک می‌کند تا با دقیق شدن در مشکلات ریشه‌ای و الگوهای وابستگی خود، علت احوال بد خودش را پیدا کند و در پی حل مشکل برآید. گرچه حل کردن این نوع مشکلاتِ ریشه‌ای کار آسانی نیست که یک‌شبه اتفاق بیفتند یا به تنهایی و بدون کمک روان‌شناس قابل حل باشند، شنیدن این کتاب باعث بالاتر رفتن آگاهی‌تان نسبت به الگوهای موجود و تسریع روند درمان می‌شود.

کتاب صوتی چرا من به قدر کافی حالم خوب نیست کاری از نشر صوتی راوشید است. این کتاب را با ترجمه‌ی گلناز محمدی و روایت عسل جعفری می‌شنوید.

کتاب صوتی چرا من به قدر کافی حالم خوب نیست برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در برقراری ارتباط با دیگران دچار مشکل هستید، این کتاب می‌تواند شما را در یافتن ریشه‌ی اصلی مشکل و برطرف کردن آن یاری دهد.

در بخشی از کتاب صوتی چرا من به قدر کافی حالم خوب نیست؟ می‌شنویم

ترجیح مغز به یادگیری در خلال رابطه به این معناست که هر یک از ما با مجموعه‌ای از مهارت‌های ویژه‌ی بقا رشد کرده‌ایم، زیرا همه‌ی روابط انسانی با یکدیگر تفاوت دارند. با این حال جان بالبی و مری اینسورث طی مشاهدات گسترده، سه الگوی رایج دلبستگی را شناسایی کرده‌اند که می‌توانند به یک سبک ایمن و دو سبک ناایمن دلبستگی تحت عناوین «اضطرابی» و «اجتنابی» تقسیم شوند. بعدها محققان نوع چهارمی از سبک‌های دلبستگی را مشاهده کردند و آن را «آشفته» نامیدند، زیرا نوزادان دارای این سبک دلبستگی قادر به سازمان‌دهی یک راهبرد جهت حفظ امنیت خود نبودند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
7 دقیقه
پیشگفتار
27 دقیقه
بخش اول _ یک: چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟
32 دقیقه
دو: داشتن احساس خوب
39 دقیقه
سه: زنده ماندن و پیشرفت کردن؛ نظریه‌ی دلبستگی
41 دقیقه
چهار: چگونگی شکل‌گیری سبک‌های دلبستگی
38 دقیقه
پنج: سبک‌های دلبستگی در بزرگسالی
22 دقیقه
بخش دوم ـ شش: تاریخچه‌ی خانوادگی و شجره‌نامه
40 دقیقه
هفت: گره‌گشایی از سبک دلبستگی
49 دقیقه
هشت: ادغام تمامی مطالب ذکرشده
46 دقیقه
بخش سوم ـ نه: روابط عاشقانه
39 دقیقه
ده: خانواده و دوستان
29 دقیقه
یازده: همکاران
38 دقیقه
دوازده: روابط دیگر
17 دقیقه
بخش چهارم ـ سیزده: مراقبت از خود
41 دقیقه
چهارده: مدیریت عواطف
40 دقیقه
پانزده: مدیریت رفتارها
37 دقیقه
شانزده: از کجا می‌توانم کمک بیشتری دریافت کنم؟
28 دقیقه
بخش پنجم ـ هفده: نقاط قوت و محدودیت‌های مستندات تحقیقاتی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چرا من به قدر کافی حالم خوب نیست؟
نویسنده
مترجمگلناز محمدی
راویعسل جعفری
ناشر صوتیانتشارات راوشید
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
۱۲۷۰۰۰ ۶۳,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چرا من به قدر کافی حالم خوب نیست؟

برای دریافت کتاب صوتی چرا من به قدر کافی حالم خوب نیست؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.