معرفی و دانلود کتاب شادکامی ماندگار

عکس جلد کتاب شادکامی ماندگار
قیمت:
۷۴۰۰۰ ۳۷,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شادکامی ماندگار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شادکامی ماندگار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شادکامی ماندگار

تابه‌حال فکر کرده‌اید آخرین بار کی بود که برای ده ثانیه خوشی واقعی را احساس کردید؟ احتمالاً این لحظات به سرعت باد می‌گذرند و شما آن‌طور که باید، لمسشان نمی‌کنید. کتاب شادکامی ماندگار نوشته‌ی ریک هانسون که در گروه کتاب‌های روانشناسی خودیاری و عصب‌روانشناسی قرار می‌گیرد، به شما می‌آموزد که چگونه با تغییر ذهنتان، لحظه‌های مثبت زندگی را خلق و احساس کنید، به قدرت پنهان تجربه‌های مثبت روزمره دست یابید و و زندگی خود را تغییر دهید.

درباره‌ی کتاب شادکامی ماندگار

چرا نشخوار کردن افکار منفی و خاطرات دردناک آسان‌تر از غرق شدن در گرما و آرامش قدردانی است؟ زیرا مغز شما طوری تکامل یافته که به‌سرعت از تجربیات خوب و به‌آرامی از تجربیات بد می‌گذرد. اما شما می‌توانید با مطالعه‌ی کتاب شادکامی ماندگار (Hardwiring Happiness: The New Brain Science of Contentment, Calm, and Confidence) نوشته‌ی ریک هانسون (Rick Hanson) این روند را تغییر دهید.

در کتاب شادکامی ماندگار یاد می‌گیرید که زندگی ساده نیست و داشتن مغزی که در بدی‌ها غرق شود و خوبی‌ها را نادیده بگیرد، به‌جای آنکه به شما اعتمادبه‌نفس، امنیت و آرامش بدهد، شما را نگران، آزرده و مضطرب می‌کند. اما هر روز پر از فرصت‌هایی است برای ساخت قدرت درونی و دکتر ریک هانسون، روانشناس بالینی سرشناس، نشان می‌دهد که چه کاری می‌توانید انجام دهید تا بدبینی پیش‌فرض مغز را نادیده بگیرید.

در این مسیر، لازم است بدانید که مغز شما مهم‌ترین عضو بدنتان است و آنچه در آن رخ می‌دهد تعیین می‌کند که شما چگونه فکر کنید، چگونه احساس کنید، چه بگویید و چه کاری انجام دهید. ریک هانسون در 3 فصل اول بر کارکرد مغز تمرکز کرده و لایه‌های سه‌گانه‌ی مغز، مغز سبز و مغز قرمز را برای شما توضیح می‌دهد. سپس راه‌های مؤثری برای دریافت امور مثبت و کسب مهارت در این تمرین را نشان می‌دهد. داشتن تجربه‌ای مثبت، غنی‌سازی آن، دریافت و جذب تجربه‌ی مثبت و پیوند پدیده‌های مثبت با امور منفی ‌چهار قدمی هستند که کتاب شادکامی ماندگار در مسیر تغییر ذهن به شما پیشنهاد می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب شادکامی ماندگار

در مجموع، کتاب شادکامی ماندگار با ارائه‌ی روشی ساده از قدرت پنهان تجربیات روزانه استفاده می‌کند تا ساختارهای عصبی جدیدی سرشار از شادی، عشق، اعتماد به نفس و آرامش بسازد. از طریق این کتاب شما یاد می‌گیرید از بین دروغ‌هایی که مغزتان به شما می‌گوید، حقیقت را ببینید و در چهار گام، توانایی قدردانی و انعطاف‌پذیری خود را تقویت کنید. به این ترتیب، تنها با صرف دقایقی از روز، می‌توانید مغزتان را به پناهگاه و منبع آرامش و شادی تبدیل کنید. این کتاب را انتشارات روانشناسی و هنر با ترجمه‌ی سید پیمان رحیمی‌نژاد، ستاره سعیدی و مژده ملتی منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب شادکامی ماندگار

  • با چهار گامِ آموزش‌داده‌شده توسط نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز، دکتر ریک هانسون، شما می‌توانید تعصب منفی مغز خود را متعادل کنید و یاد بگیرید که تنها چند دقیقه در روز به شادکامی ماندگار برسید. (آمازون)
  • ریک هانسون، به عنوان استاد حرفه‌ای در زمینه‌ی نوروسایکولوژی، در این کتاب مسیری هوشمندانه را برای زندگی روزانه به ما نشان می دهد. برمبنای آخرین یافته های علم عصب شناسی، این کتاب نشان می دهد که اگر ما اندکی توجه‌آگاهی داشته باشیم، می توانیم از زندگی مان مراقبت کنیم و تفاوتی واقعی در بهزیستی خود ایجاد نماییم. این کتابی است  که باید درک و بدان عمل کرد و دوستش داشت. (دکتر مارک ویلیامز، پروفسور دانشگاه آکسفورد  و نویسنده‌ی کتاب توجه‌آگاهی)
  • توسعه و حفظ شادکامی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که فرد می‌تواند بیاموزد و مادام که یاد بگیریم این بذرهای خوش‌بینی را که هم‌اکنون در هشیاری‌مان وجود دارد استفاده کنیم، می‌فهمیم که اصلاً سخت نبوده است. این کتاب گام هایی عملی، ساده و در دسترس را برای لمس آرامش و لذت که حق طبیعی هر فردی است، ارائه می کند. (تیچ نات هان، نویسنده‌ی کتاب آرام باشیم و ذهن مان را درک کنیم)
  • کتاب جدید ریک هانسون همانند جادو عمل می کند. تنها در چند ثانیه، به شما می آموزد  چگونه با بهزیستی و آرامش، دوباره شادکامی شگرفی را در ذهن خود ایجاد کنید. این کتاب تا اندازه ای حائز اهمیت است که من آرزو دارم همه‌ی انسان‌ها بتوانند آن  را مطالعه کنند. امیدوارم به زودی همه‌ی ما در جلسات، هنگام صرف قهوه و در متروهای شلوغ به یکدیگر بگوییم؛ «زندگی خوب را درک کرده‌ای؟» (جنیفر لودن، نویسنده‌ی کتاب آسایش زن و سازمان زندگی)

کتاب شادکامی ماندگار برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمام کسانی که به دنبال یافتن آرامش و تغییر ذهن منفی‌باف خود هستند، مناسب است.

در بخشی از کتاب شادکامی ماندگار می‌خوانیم

تغییر در مرحله چهارم است که به صورت خودخواسته و انتخابی یک تجربه مثبت بسیار قوی رخ می‌دهد و در آن موقعیت با افرادی که ارتباط با آن‌ها برای شما دشوار بوده است، رابطه مثبت و دلگرم‌کننده برقرار می‌کنید. با گذشت زمان عنصر مثبتی که مکرراً آن را درونی کرده‌اید، در این موقعیت‌های چالش‌برانگیز به صورت توانمندی درونی فعال می‌شود. در اینجا مثالی از آرمیدگی و آسودگی در موقعیتی سخت بیان خواهم کرد.

با ساده‌ترین موقعیت‌ها شروع کنید و کار خود را به سمتی که پیشرفت داشته باشید، ادامه دهید. این کار را با مقیاس سختی از 1 تا 10 انجام دهید. مثلاً در صف یک ساندویچی سرپایی برای گرفتن سفارش خود منتظر ایستاده‌اید. و درباره اینکه به موقع سرکار خود برخواهید گشت یا خیر کمی احساس نگرانی می‌کنید. فرض کنید این در درجه 1 از مقیاس چالش شماست، بنابراین شما از روش‌های آرام‌سازی خود برای ماندن در آن صف استفاده می کنید (مثلا نفس عمیق کشیدن، یاد آوردن ساعات شادی که داشته‌اید) و به‌آرامی بیشتر و بیشتر احساس آسودگی می‌کنید. حالا یک چالش کمی سخت‌تر را انتخاب کنید. مقیاس 2، 3 یا 4. مثلاً امروز یک قرار ملاقات مهم دارید و بیش‌ازحد برای انتخاب اینکه چه پیراهن یا کراواتی بردارید نگران شده‌اید و عذاب می‌کشید. تا زمانی که بیشتر به خود مسلط می‌شوید، سعی کنید خود را آرام نگه دارید. مانع را از خود دورتر کنید. مقیاس 6 می‌تواند در موقعیتی باشد که شما درحال بحث و مخالفت با یک همکار باشید، درحالی که 8 می تواند مخالفت با رئیس‌تان باشد (قطعاً کارهایی را که برای شما خوب نیست نباید انجام دهید). حتی در چنین موقعیت‌هایی هم سعی کنید بدن خود را در حالت آرام نگه دارید؛ حتی اگر در مقیاس 6 هستید، نیازی نیست کامل و بی‌نقص باشید؛ چه برسد به اینکه در مقیاس 8 یا 10 باشید. در همه حال طبیعی است که مقداری نگرانی و اضطراب و به هم‌ریختگی وجود داشته باشد. وقتی آماده شدید می‌توانید از آنچه از مقیاس 10 تجربه کردید، برای فردی مهم در زندگی‌تان توضیح دهید و بگویید درباره آنچه در مقابلش بسیار حساس بوده‌اید و برای شما اهمیت داشته چه حسی داشته‌اید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
درباره‌ی نویسنده
تمجید از شادکامی ماندگار
سپاسگزاری
مقدمه
بخش اول: چرا دریافت امور مثبت و خوبی یک اصل کلیدی است؟
فصل 1: رشد خوبی
فصل 2: مغز سبز، مغز قرمز
بخش دوم: چگونه دریافت امور مثبت و خوبی در زندگی ما اثر می گذارد؟
فصل 3: چگونه خود را درمان کنید
فصل 4: توجه کنید
فصل 5: خلق تجربیات مثبت
فصل 6: ساختار مغز
فصل 7: گل ها علف هرز می چینند
فصل 8: استفاده از خوبی و امور مثبت در زندگی
فصل 9: 21 گوهر برای داشتن یک زندگی مثبت و واقعی
پس‌گفتار
یادداشت مرجع‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شادکامی ماندگار
نویسنده
مترجمسید پیمان رحیمی نژاد، ستاره سعیدی، مژده ملتی
ناشر چاپیانتشارات روانشناسی و هنر
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات263
زبانفارسی
شابک978-600-7063-52-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
۷۴۰۰۰ ۳۷,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شادکامی ماندگار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شادکامی ماندگار

برای دریافت کتاب شادکامی ماندگار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.