معرفی و دانلود بهترین کتاب‌های حوزه‌ی سلامت و بهداشت، تغذیه و زیبایی

چرا باید کتاب‌های سلامت و بهداشت بخوانیم؟

بر طبق تعریفی که سازمان جهانی بهداشت از مفهوم بهداشت و سلامتی ارائه داده است، سلامتی به سطح بالایی از وضعیت جسمی، ذهنی، روانی، اجتماعی و عاطفی فرد اشاره دارد. بنابراین صِرف اینکه یک انسان مبتلا به بیماری نباشد یا ناتوانی خاصی نداشته باشد، نمی‌توان با اطمینان گفت که این فرد در سطح بالایی از سلامت و بهداشت قرار دارد. سلامت جسمانی و بهداشت روانی، دو مقوله‌ی مهم در در حوزه‌ی سلامتی به‌شمار می‌آیند. بهزیستی جسمانی در پی پیروی از یک سبک زندگی سالم محقق می‌شود و سلامت روان هم تنها به معنای عدم وجود اضطراب یا اختلالات روانی نیست، بلکه عواملی از قبیل لذت بردن از زندگی، احساس آرامش، امنیت مالی و امکان بروز استعدادهای درونی نیز، در دست‌یابی فرد به روانی سالم دخیل‌اند.

پژوهش‌های مختلفی نشان می‌دهند که بین سلامت افراد و شرایطی که در آن زندگی می‌کنند، کار می‌کنند و عمر خود را می‌گذرانند، ارتباط معناداری وجود دارد. بنابراین عجیب نیست اگر بگوییم افزون بر تأثیرگذاری پارامترهایی مثل رژیم غذایی و عوامل بیولوژیکی، بهداشت و سلامت افراد تا حد زیادی تحت تأثیر شرایط اجتماعی، اقتصادی، محیطی، فرهنگی، وضعیت زندگی خانوادگی و کار، روابط فردی و اجتماعی، رسانه‌ها و... قرار دارد.

انواع کتاب‌های سلامت و بهداشت و اهمیت مطالعه‌ی آن‌ها

با توجه به اینکه عوامل فراوانی بر میزان سلامت افراد اثرگذارند، می‌توان گفت یکی از بهترین راه‌ها برای ارتقای بهداشت جسم و روان فرد و جامعه، رشد آگاهی در حوزه‌ی بهداشت و سلامت است. به‌همین سبب، اهمیت کتاب‌های این حوزه را نمی‌توان نادیده گرفت. ناگفته نماند که در کنار کتاب‌های آکادمیکی که به‌طور اختصاصی برای پزشکان و متولیان حوزه‌ی سلامت به انتشار می‌رسند، کتاب‌های عمومی کثیری به قلم متخصصان این عرصه، با هدف افزایش سطح آگاهی جامعه به نگارش درمی‌آیند. این کتاب‌ها با بیانی قابل درک و به‌دور از پیچیدگی‌های اصطلاحات و تعاریف آکادمیک، در باب شاخه‌های مختلف عرصه‌ی بهداشت و سلامت، اطلاعات مفیدی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند.

برای نمونه کتابی مثل «ضروریات تغذیه و رژیم درمانی ویلیامز - جلد اول: مقدمه‌ای بر تغذیه انسان» تألیف الیانور اسکلنکر و جویس گیلبرت، می‌تواند شما را نسبت به رژیم غذایی گروه‌های سنی و نژادی مختلف آگاه کند یا کتاب «بیماری‌های زنان» به قلم استیون کارول، اطلاعات مفیدی درباره‌ی انواع بیماری‌های مختص زنان در اختیار افراد می‌گذارد. آثاری مانند «سلامت و زیبایی پوست و مو» نوشته‌ی مهرداد ربانی و محسن سنایی نیز، برای تمام کسانی که به جوان‌سازی و زیبایی اهمیت می‌دهند کاربردی خواهد بود.

توجه به بهداشت جنسی نیز از مسائل مهم و اثرگذار بر تعیین میزان سلامتی افراد است و در این زمینه، کتابی مثل «رابطه‌ی جنسی، عشق و بیماری روانی: راهنمای زوجین برای در کنار هم ماندن و داشتن رابطه‌ی صمیمی» نوشته‌ی استفانی بوهلر، اثری یاری‌گر محسوب می‌شود. افرادی هم که با تکیه بر طب سنتی و اموری چون انرژی‌درمانی یا مراقبه، راه سلامت روان و جسم خود را می‌جویند، می‌توانند به سراغ کتاب‌هایی مثل «راهنمای کامل طب سنتی» به قلم شری اچ کی باکهرو و «مدیتیشن عملی: راهنمای جامع و گام به گام» نوشته‌ی جووانی دینستمن، بروند که اطلاعات و راهکارهای بسیاری را در اختیارشان خواهند گذاشت.

دسته‌بندی کتاب‌های سلامت و بهداشت در کتابراه

با توجه به اینکه عرصه‌ی سلامت و بهداشت، آثار مکتوب پرشماری را در بر می‌گیرد، در وب‌سایت و اپلیکیشن کتابراه، کتاب‌های الکترونیک و PDF بسیاری در دسته‌های «هوش و حافظه»، «طب سنتی»، «مادر و بارداری»، «انرژی درمانی»، «زیبایی»، «تغذیه، رژیم و تناسب اندام»، «مسائل جنسی و زناشویی»، «ترک اعتیاد» و «لثه و دندان» جای داده شده‌اند تا مخاطبان با خرید و دانلود عناوین موردنیازشان، به‌سادگی به پاسخ سؤالات خود دست یابند. از آن‌جا که این آثار به همت ناشران سرشناسی مانند متخصصان، مرسل، راه طلایی و... به انشار رسیده‌اند، می‌توانید با خاطری آسوده به مطالعه‌ی محتوای مفید و معتبرشان مشغول شوید.

خواندن کتاب‌های سلامت و بهداشت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

چنانچه در فکر تناسب اندام هستید و در پی رژیم غذایی مناسبی می‌گردید؛ اگر در حوزه‌ی مسائل زناشویی و بهداشت جنسی به مشکل برخورده‌اید؛ و یا اگر می‌خواهید به اطلاعاتی درباره‌ی طب سنتی و انرژی‌درمانی دست پیدا کنید؛ و یا حتی به تقویت و بهبود حافظه‌‌ی خود فکر می‌کنید، با خرید و دانلود بهترین کتاب‌های الکترونیک و PDF سلامت و بهداشت از کتابراه، می‌توانید پاسخ پرسش‌هایتان را دریافت کنید.

پرطرف‌دارترین کتاب‌های سلامت و بهداشت در کتابراه

در میان کتاب‌های فراوانی که در قالب نسخه‌های الکترونیک، PDF و صوتی در حوزه‌ی بهداشت و سلامت در وب‌سایت و اپلیکیشن کتابراه قرار گرفته‌اند، برخی عناوین به سبب بیان دانسته‌های مفید و کاربردی، جای خود را در میان مخاطبان بسیاری تثبیت کرده‌اند و کاربران با خرید و دانلودشان و پیشنهاد آن‌ها به سایرین، کیفیت مطالب این عناوین را تأیید کرده‌اند. تعدادی از این آثار پرفروش و پرمخاطبِ حوزه‌ی بهداشت و سلامت در کتابراه عبارت‌اند از: کتاب «هوش هیجانی» اثر دانیل گلمن، کتاب «قانون چاقی: چطور قفل کاهش وزنمان را باز کنیم» به قلم جیسون فانگ و کتاب «تیزذهن بمانید» نوشته‌ی سانجی گوپتا.

پیشنهاد برای دانلود کتاب‌های رایگان سلامت و بهداشت در کتابراه

به سبب ضرورت ارتقای آگاهی در میان آحاد جامعه‌ در زمینه‌ی مسائل بهداشتی و در حوزه‌ی سلامتی، در وب‌سایت و اپلیکیشن کتابراه عناوین متعددی مانند «مراقبت از پوست و مو» اثر سمیه صائمی، «انقلاب غذایی» تألیف جان رابینز و «خوردن حیوانات» به قلم جاناتان سفران فوئر، به‌صورت کاملاً رایگان و در قالب نسخه‌های الکترونیک و PDF در اختیار مخاطبان قرار داده شده‌اند تا جویندگان اطلاعات معتبر، بدون نیاز به پرداخت هزینه‌ برای خرید کتاب، بهترین کتاب‌های سلامت و بهداشت را دانلود کنند و از خواندن دانستنی‌های مفید، لذت بیشتری ببرند.

1001 درمان خانگی؛
كتابی مناسب برای
تمام اعضای خانواده

مشاهده کتاب‌ها

آناتومی روح: هفت مرحله قدرت و شفا

آناتومی روح: هفت مرحله قدرت و شفا
هدف شما در زندگی چیست؟ اگر دوست دارید پاسخ این سوال را دریابید و به قهرمان زندگی خود تبدیل شوید، این کتاب را از دست ندهید. نویسنده در این اثر با شناساندن هفت میدان انرژی در بدن، شیوه‌ای جدید برای شناخت هدف در زندگی به شما یاد می‌دهد. با خواندن کتاب آناتومی روح می‌توانید قدرت‌های نهانی خود را بیدار کنید و همزیستی مسالمت‌آمیزی میان ذهن و روحتان ایجاد نمایید.
۷۰۰۰۰ تومان
دریافت کتاب

قدرت انعطاف‌پذیری مغز: چگونه افکار سبب بازسازی مغز و تغییر زندگی می‌شوند

قدرت انعطاف‌پذیری مغز: چگونه افکار سبب بازسازی مغز و تغییر زندگی می‌شوند
علم درباره‌ی توانایی‌های مغز انسان چه می‌گوید؟ شاد هلمستتر در کتاب «قدرت انعطاف‌پذیری مغز»، بر پایه‌ی دستاوردهای علوم اعصاب، از قابلیت تغییر و تحول مغز ما می‌گوید و با ارائه‌ی نکاتی کاربردی، عملکرد مغزمان را بهبود می‌بخشد.
۴۵۰۰۰ تومان
دریافت کتاب

تغذیه ورزشی - جلد اول

تغذیه ورزشی - جلد اول
از نقش تغذیه در زندگی ورزشی خود غافل نشوید. کتاب «تغذیه ورزشی ـ جلد اول» نوشته‌ی آسکر جاکندروپ و مایکل گلیسون حاوی نکاتی ارزشمند برای ورزشکاران است و از رژیم غذایی مناسب برای هر رشته‌ی ورزشی سخن به میان می‌آورد.
۸۵۰۰۰ ۴۲۵۰۰ تومان
دریافت کتاب

تکنیک رهایی ذهن: چگونه به وسیله‌ی تکنیک EFT به آرامش و سلامتى دست یابیم

تکنیک رهایی ذهن: چگونه به وسیله‌ی تکنیک EFT به آرامش و سلامتى دست یابیم
روان انسان با جسم او ارتباطی تنگاتنگ دارد و با نیروی عشق می‌توان از دردهای جسمانی رهایی یافت! یاسمن گلچین در کتاب «تکنیک رهایی ذهن» از انرژی‌درمانی می‌گوید و از راهکارهایی که می‌توان به آن طریق میان جسم و روان تعادل ایجاد کرد.
۲۶۰۰۰ تومان
دریافت کتاب

مغزی که خود را تغییر می‌دهد

مغزی که خود را تغییر می‌دهد
مثبت‌اندیشیْ اعتبار علمی می‌یابد! نورمن دویج، روان‌پزشک برجسته، در کتاب «مغزی که خود را تغییر می‌دهد»، با بهره‌گیری از یافته‌های علم عصب‌شناسی، از انعطاف‌پذیری مغز انسان می‌گوید و پیامدهای آن را در زندگی انسان‌ها بررسی می‌کند.
۹۵۰۰۰ تومان
دریافت کتاب