معرفی و دانلود کتاب همکار

عکس جلد کتاب همکار
قیمت:
۶۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب همکار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب همکار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب همکار

چه می‌شود اگر روزی مجبور شوید تقاص گناهان کودکی‌تان را در بزرگسالی پس بدهید؟! چه می‌شود اگر کسانی کمر به نابودی‌تان ببندند آن هم وقتی روحتان از چیزی خبر ندارد؟! کتاب همکار نوشته‌ی فریدا مک‌فادن داستان ناتالی زن موفق و زیبایی است که ناخواسته به دل ماجرایی سیاه کشیده می‌شود. ماجرایی که ظاهراً به قتل همکارش ربط دارد اما در حقیقت چیزی فراتر از این‌هاست.

درباره‌ی کتاب همکار

گذشته‌ی ما هرگز رهایمان نمی‌کند، این واقعیت تغییرناپذیر هستی است! گاهی اتفاقات دردناک و وقایعی که از سر گذرانده‌ایم به مرور زمان التیام می‌یابند و گاه سایه‌وار رهایمان نمی‌کنند. بزرگ و بزرگ‌تر می‌شوند تا جایی که ما را ببلعند و در خود هضم کنند. این سایه‌های ترسناک غول‌پیکر در آثاری با ژانر تریلر روانشناختی شمایلی هول‌آورتر و کریه‌المنظرتر به خود می‌گیرد. شخصیت‌ها راه گریزی از رویارویی با آن ندارند و تا وقتی نیمه‌ی تاریک وجودشان را تمام و کمال نپذیرفته‌اند به زندگی عادی برنخواهند گشت. کتاب همکار (The Coworker) اثر فریدا مک‌فادن (Freida McFadden) قهرمانانی از همین دست دارد که در تندباد حوادث پنجه در پنجه‌ی سیاهی درون انداخته‌اند.

ژانر تریلر روانشناختی زیرژانری است که به نفوذ به ذهن شخصیت‌ها و بازتعریف واقعیت از دیدگاه آن‌ها شناخته می‌شود. در این نوع ادبی شخصیت‌ها معمولاً گذشته‌ای تاریک و مخدوش دارند که سرنوشت آن‌ها را بی‌آنکه خود بدانند دستخوش تغییرات بنیادی می‌کند. روایت‌های تریلر روانشناختی معمولاً به عمق روان شخصیت‌ها نفوذ می‌کند و احساسات و عواطف آن‌ها را می‌کاود. البته همواره وجود یک راوی نامعتبر که واقعیت را به شکلی دیگر بیان کند و با شخصیت‌های دیگر بازی موش و گربه راه بیندازد به جذابیت آثار این ژانر می‌افزاید. شما با خواندن کتاب‌هایی در این ژانر می‌توانید به‌راحتی به کشف نیمه‌ی تاریک روح انسان نائل آیید، جایی که شخصیت‌ها معمولاً هزاران دلیل عقلانی برای جنایات و خطاهایشان می‌آورند. با همه‌ی این اوصاف، نویسندگان ژانر تریلر روانشناختی نتیجه‌گیری اخلاقی را به خوانندگان خود واگذار می‌کنند، گویی انتظار دارند که خواننده با کشف نیمه‌ی تاریک وجودش ادب را از بی‌ادبان بیاموزد. کتاب همکار اثر فریدا مک‌فادن دقیقاً در دسته‌بندی این زیرژانر قرار می‌گیرد و از اصول آن پیروی می‌کند، با پیرنگی که هر ثانیه خواننده را به وجد می‌آورد.

معرفی و دانلود کتاب همکار

ناتالی دختر زیبا و جوانی است که در یک شرکت به‌عنوان یک فروشنده‌ی موفق و دوست‌داشتنی مشغول به کار است. زندگی برای ناتالی روال عادی‌اش را طی می‌کند تا آن هنگام که زن کمی عجیب و رازآلودی به‌عنوان حسابدار به جمع کارکنان می‌پیوندد. این شخصیت جدید که داون نام دارد رفته‌رفته به ناتالی نزدیک می‌شود اما غیبت ناگهانی او معادلات را به‌هم می‌ریزد. پلیس در ایمیل داون نامه‌های متعددی پیدا می‌کند که نشان می‌دهد داون مدت‌ها تحت شکنجه‌ی عاطفی و زورگویی ناتالی قرار داشته است. ناتالی که تاکنون به‌عنوان عضو شایسته‌ی گروه شناخته می‌شده، اکنون مظنون ردیف اول گم شدن داون است؛ اوست که باید پاسخگوی سوالاتی باشد که حتی خودش هم جوابش را نمی‌داند. در این میان رابطه‌ی مخفیانه‌ با ست، رییس شرکت، رابطه‌ی مغشوش و شکرآب با کیلب، شریک زندگی‌اش و فعالیت‌های غیرقانونی اقتصادی، همه و همه به پیچیدگی معمای گم شدن داون می‌افزاید. در اوج استیصالِ شخصیت اصلی، جنازه‌ای پیدا می‌شود و این سوال را به وجود می‌آورد: آیا ناتالی قاتل داون است؟!! برای دانستنش می‌توانید همین الان کتاب را شروع کنید.

اکنون یازده سال از چاپ اولین کتاب فریدا مک‌فادن می‌گذرد. او جنایی‌نویس کارکشته‌ای است که معمولا با پیرنگ‌های پرفرازونشیب و پیچیدگی‌های روایی کتاب‌هایش شناخته می‌شوند. او به ساخت فضایی جنایی و سرشار از تعلیق معروف است. مخاطبان و طرفداران کتاب‌های مک‌فادن در هر کتاب از او انتظار دارند آن‌ها را شگفت‌زده کند. این نویسنده تقریبا در همه‌ی کتاب‌هایش، خصوصا کتاب‌های خدمتکار به این مهم جامه‌ی عمل پوشانیده است. در کتاب همکار نیز او تلاش کرده تا مشتش را تا پایان کتاب بسته نگه دارد تا ترکیبی از هیجان و ترس با خواندن آخرین سطور اثر در جان مخاطبانش سرریز شود. پایان تاریک و به‌ فکر فروبرنده‌ی کتاب حاکی از این است که عملکرد نویسنده در این امر موفقیت‌آمیز بوده است. اگرچه در این کتاب برخی از گره‌ها و پیچ‌وخم‌های داستانی قابل حدسند اما تعداد آن‌ها به اندازه‌ای نیست که از جذابیت اثر بکاهد یا شما را از خواندن منصرف کند. همچنین، نفوذ به روح دو زن و درک پیچیدگی‌های روانی آنان حال و هوای ویژه‌ای به این اثر داده است. شما در حین خواندن این اثر با انواع احساسات دست و پنجه نرم می‌کنید و همزمان غمگین، ترسان، منزجر و امیدوار خواهید شد. فریدا مک فادن مخاطبانش را به‌خوبی می‌شناسد و در هر اثر تلاش می‌کند سطح انتظار آنان را بالاتر ببرد. فارغ از فضای کتاب‌ها، نکته‌ی جالب درباره‌ی شخصیت فریدا مک‌فادن نوع ارتباط او با هوادارانش است. او در عین اینکه تلاش می‌کند تا حدی با آن‌ها صمیمی باشد، جنبه‌هایی از زندگی و کارش را رازآلود نگه می‌دارد، دقیقا همان کاری که یک نویسنده‌ی جنایی باید انجامش دهد!

ترجمه‌ی فارسی کتاب همکار را مریم علیزاده میلانلو به همت نشر کوله‌پشتی به چاپ رسانده است.

جوایز و افتخارات کتاب همکار

  • کتاب پرفروش نیویورک تایمز، وال‌استریت ژورنال، یواس‌ای تودی و آمازون؛
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز.

نکوداشت‌‌های کتاب همکار

  • کتاب فریدا مک فادن را شب دیرهنگام شروع نکنید چون نمی‌توانید دیگر زمینش بگذارید. (ناتالی بارلی، نویسنده‌ی کتاب پرفروش نابخشودنی)
  • هزار امتیاز برای این کتاب! من رمان مک‌فادن را در کمتر از ده ساعت بلعیدم. (آمازون)
  • فریدا دوباره یک کار فوق‌العاده انجام داده است! این رمان محبوب من از میان کتاب‌های این نویسنده تاکنون است. (آمازون)
  • فریدا مک‌فادن بازهم یک کار فوق‌العاده انجام داده است... نمی‌توانستم کتاب را زمین بگذارم. (آمازون)

کتاب همکار برای چه کسانی مناسب است؟

دوستداران ژانر تریلر روانشناختی و داستان‌های جنایی از این کتاب لذت خواهند برد. خواندن این کتاب همچنین بر آنانی واجب است که آثار دیگر فادن مانند خدمتکار را پیش‌تر مطالعه کرده و حظ برده‌اند.

در بخشی از کتاب همکار می‌خوانیم

ست با دیدنم می‌گوید: «سلام، نات. چی شده؟ همه‌چی مرتبه؟»

«نه دقیقاً...» جلوی میز ست این‌پا و آن‌پا می‌کنم و می‌خواهم نگرانی‌هایم را با او در میان بگذارم؛ اما نمی‌خواهم طوری به نظر برسد که انگار زیادی شلوغش کرده‌ام. «داون امروز تماس نگرفته که بگه مریضه؟»

ابروهای تیره‌اش بالا می‌رود. «نه. نگرفته. چرا؟ نیومده؟»

ست هم مثل من می‌داند که رفتارهای داون طوری است که انگار یک ساعت اصلی کنترلش می‌کند. «ندیدمش.»

می‌گوید: «عجب!»

لعنتی. امیدوار بودم به ست زنگ زده و گفته باشد که مثلاً مادربزرگش مریض شده است و امروز نمی‌تواند بیاید. «باهاش تماس گرفتم؛ اما جواب تلفنش رو نداد و یه چیز دیگه اینکه...»

اخم می‌کند. «چی؟»

«گوشی تلفنش زنگ خورد و من برداشتم. یکی اون‌طرف خط بود که گفت: "کمکم کن."»

ست سرش را تکان می‌دهد. «باشه، خب، چه کمکی ازمون می‌خواست؟ به اطلاعات یکی از محصولاتمون نیاز داشت؟ یکی از اون مشتری‌های شاکی‌ بود؟»

«نه، متوجه نیستی. صدای اون آدم طوری به نظر می‌رسید که انگار توی دردسر افتاده و کمک لازم داره. من... فکر می‌کنم که داون بود.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب همکار
نویسنده
مترجممریم علیزاده میلانلو
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات336
زبانفارسی
شابک978-600-461-653-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب همکار

Soha Shahrasebi
۱۴۰۳/۳/۳۰
خانوم مک فادن و قلم شیواش باعث میشن آخر کور شم. چون یکروزه کتاب هایی که نوشتن رو تمام کردم اکثرا جوانب داستان رو همیشه از چند جهت در نظر میگیره و سنجیده بیان میکنه جوری که به فلش بک ها برگردیم تمام اتفاقات رو مثل کد های مخفی از اول کتاب هاش بهمون میده. یعنی دقیقا واقعیت جلوی رومونه اما روند تعریف و داستان جوریه که نمیبینیم این حقیقت هارو. با این که سبک های رمان هاش همه مثل هم هستن اما هیچوقت نتونستم پایان ها رو حدس بزنم. تازه خوره داستان فیلم های معمایی هم هستم. این لذت رو با نخوندنش از خودتون نگیرید دوستان معمایی دوست از یک کتابخوان نیمچه قهار به شما نصیحت.
•نسرین‌طلا•
۱۴۰۳/۳/۳۱
با توجه به این که کتاب های این نویسنده ی فوق العاده رو خوندم و تقریبا قلمش برام رو شده، تونستم حدس بزنم قراره چی بشه. اگه با قلم و قانون های مک فادن آشنا نباشین خیلی خیلی داستان براتون جذاب و خوندنی می شه. شوکه کننده است، از جایی که انتظارش رو ندارین ضربه می خورین و نویسنده کاملا ذهنیات شما رو بهم می ریزه. پلات توییست های نویسنده واقعا پر شوره. ترجمه روان و خوب بود.
مریم
۱۴۰۳/۴/۱
کتاب جذابیه، مخصوصا اگه اولین کتاب این نویسنده باشه که میخونین حسابی غافلگیر میشین، ولی اگه قبلا کتابهای دیگرشون رو خونده باشین میدونین که از اول داستان همه چیزهای به ظاهر بی اهمیت مهم هستن به خصوص اگه چند بار تکرار بشن و حتی اگه تا حدودی درست حدس بزنین باز هم داستان براتون غافلگیری داره
FS
۱۴۰۳/۴/۵
این کتاب هشتمین کتابی بود که از مک فادن خوندم و بلاخره تقریبا تونستم آخر داستان را حدس بزنم هر چند هنوزم یه جاهایی غافلگیر شدم اما برای من کتاب بخش دی از همه دلهره آور تر بود و ذهنم تا مدت ها درگیر داستان مونده بود
کریمی
۱۴۰۳/۴/۱
خیلی کتاب عالی بود. کتاب‌های مک فادن رو همیشه دنبال میکنم و این کتاب فوق العاده بود اون قدر ژانر ترسناک نداشت و بیشتر معمایی و عاشقانه بود. کاش بقیه کتاب‌های مک فادن هم در اپلیکیشن کتابراه گذاشته شوند.
Aki Ramezani
۱۴۰۳/۳/۲۸
عالی بود. بهترین کتاب پلیسی بود که توی این مدت خوندم. در یک روز تمام کردم. به هیچ وجه نمی تونستم رهاش کنم. داستانش غیر قابل پیشبینی هست. توصیه میکنم بخونید.
نسرین مالکی
۱۴۰۳/۴/۵
من خیلی خوشم اومد، به نظرم یکی از بهترین کارهای فریدا مک فادن بود هر چند سبک ننوشتن کتاب مثل بقیه کتابهای فریداست.
Tayebe Ahmadi
۱۴۰۳/۴/۱
مثل همیشه عالی بود و غیر قابل پیش بینی از کتابهای معمایی جنایی خوشم میاد ترجمه هم بسیار خوب بود با تشکر از کتابراه
یاسمین زارع دزفولی
۱۴۰۳/۴/۴
سلام. داستانی غیر واقعی با شخصیت‌هایی سراسر سیاهی و تباهی. آخرشم کاملا مثل فیلمای هندی تمام شد.
لیلا فرضی
۱۴۰۳/۳/۳۱
خیلی قشنگ بود واقعا شخصیت ناتالی جالب بودشخصیتی خاکستری مایل به سیاه ... ولی داستان قشنگی بود
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب همکار

برای دریافت کتاب همکار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.