معرفی و دانلود کتاب صوتی گورهای گاوچران

عکس جلد کتاب صوتی گورهای گاوچران
قیمت:
۱۱۷۰۰۰ ۵۸,۵۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گورهای گاوچران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گورهای گاوچران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گورهای گاوچران

روبرتو بولانیو، از پیشگامان ادبیات موج نوی آمریکای لاتین، در کتاب صوتی گورهای گاوچران کودتای خونین شیلی را شرح می‌دهد، زندگی پرفراز و نشیب یک شاعر جوان را به تصویر می‌کشد و یک دعوت‌نامه از گروه سورئالیست‌های جوان پاریس برای یک شاعر شیلیایی می‌فرستد. ناگفته نماند که این کتاب سه نوولا یا رمان کوتاه را شامل می‌شود و با جذابیت معمول دیگر آثار نویسنده همراه است.

درباره‌ی کتاب صوتی گورهای گاوچران

اثری که پیش رو دارید، کتاب صوتی گورهای گاوچران (Cowboy Graves: Three Novellas) به قلم گیرای روبرتو بولانیو (Roberto Bolano) از نویسندگان برجسته‌ی کشور شیلی نوشته شده که پس از مرگ او به انتشار رسیده است. این کتاب سه نوولا را در بر می‌گیرد که با شوخ طبعی معمول بولانیو نوشته شده و داستان زندگی یک شاعر جوان را در پس‌زمینه‌ای تاریخی و اجتماعی روایت می‌کند.

همان‌طورکه شرح داده شد، ساختار کتاب صوتی گورهای گاوچران سه بخش را در بر می‌گیرد. دو نوولای گورهای گاوچران و سرزمین پدری در دهه‌ی 1990 و کمدی وحشت فرانسوی طی سال‌های 2002 تا 2003 به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند. گورهای گاوچران سرنوشت شاعر جوانی به نام آرتورو بلانو را به تصویر می‌کشد که در مسیر کشف جهان از شیلی به مکزیک می‌رود. او کودکی‌اش را در مکزیک می‌گذراند اما بعدها به همراه مادرش به شیلی بازمی‌گردد و در نهایت نیز زندگی در مکزیک را انتخاب می‌کند. زندگی او از همان ابتدا در میان استان‌ها و شهرهای مختلف کشورهای شیلی و مکزیک می‌گذرد و همین زندگی روحی سرکش برای او بر جای می‌گذارد. در مکزیک، دور از خانواده و آشنایانش به پرسه‌گردی در کتابفروشی‌ها و پریدن از این رابطه به آن رابطه‌ی عاشقانه با دخترها روزگار می‌گذراند. در همین پرسه‌زنی‌ها با افراد مختلفی آشنا می‌شود. داستان زندگی او داستان پرفراز و نشیبی است که شخصیت‌ها و وقایع مختلفی را شامل می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی گورهای گاوچران

بخش دوم، کمدی وحشت فرانسوی، با کسوف آغاز می‌شود. چند جوان که دوستان راجر بولامبا، از شخصیت‌های ادبی مشهور، هستند، در یک آب‌میوه‌فروشی جمع شده‌اند و انتظار کسوف را می‌کشند. شخصیت اصلی داستان که عضوی از این جمع است، پس از دیدن کسوف در خیابان‌ها پرسه می‌زند که ناگهان صدای زنگ یک تلفن عمومی مرموز توجه او را به خود جلب می‌کند. او تلفن را جواب می‌دهد و درمی‌یابد که از سوی آندره برتون به پاریس احضار شده است تا به گروه سورئالیست‌های جوان بپیوندد و در فعالیت‌های انقلابی آن‌ها شرکت کند.

داستان سوم، سرزمین پدری نام دارد و به زعم برخی بهترین داستان این کتاب است. در این بخش آرتورو بلانو درست پیش از کودتای پینوشه به شیلی بازمی‌گردد و شاهد دوران خونینی می‌شود که به کشتار سوسیالیست‌ها به دست نظامیان پینوشه در شیلی می‌انجامد. روشنفکران و هنرمندان یک گروه مقاومت تشکیل می‌دهند و شاعر جوان نیز به آن‌ها می‌پیوندد. در همین گیرودار با زنی به نام پاتریشیا آشنا می‌شود؛ زنی که بعدها به‌طرز مرموزی ناپدید می‌شود. این بخش زیرعنوان‌های متعددی دارد که فرم آن را منحصر به فرد کرده است.

ارجاعات تاریخی بسیاری در کتاب صوتی گورهای گاوچران به چشم می‌خورد. کودتای نظامی ژنرال پینوشه که به مرگ رئیس‌جمهور سالوادور آلنده انجامید و سرنوشت شیلی را برای همیشه عوض کرد در کتاب حاضر محوریت دارد و خشونت برخاسته از آن در جای جای کتاب به چشم می‌خورد. به این ترتیب پای رابطه‌ی میان هنر و سیاست به میان می‌آید. گفتنی است که به عقیده‌ی برخی از منتقدین خطوطی از زندگی شخصی خود نویسنده نیز در این داستان‌ها دیده می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی گورهای گاوچران

کتاب صوتی گورهای گاوچران توسط محمد جوادی به فارسی برگردانده شده و به همت نشر چشمه ذیل مجموعه‌ی جهان نو روانه‌ی بازار کتاب ایران شده است. نشر صوتی رادیو گوشه نیز نسخه‌ی صوتی آن را با صدای تایماز رضوانی در اختیار شما قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب گورهای گاوچران

  • آثار روبرتو بولانیو برای نویسندگان جوان، ادبیات و زندگی ادبی پر از فراز و نشیب را بدل به دارویی اعتیادآور می‌کند. با مطالعه‌ی آثار او، بدون نیاز به تجربه‌ی واقعی، درمی‌یابید که زندگی برای شما چه در چنته دارد. بولانیو ماجراهای کوچک و بزرگ قریب الوقوع، سرخوردگی‌های اجتناب‌ناپذیر، روابط انسانی ازهم‌پاشیده و آرزوهای بی‌سرانجام را به تصویر می‌کشد و در عین حال از طبیعت گذرای امور نمی‌ترسد. نوشته‌های او جهان‌شمول، پرمایه، خلاقانه، اعتیادآور، پرطراوت و برآمده از احساس است. (Los Angeles Review of Books)
  • کتاب گورهای گاوچران شامل نوشته‌های بولانیو در یک دوره‌ی ده ساله است و بسیاری از ویژگی‌های برجسته‌ی آثار او را دربرمی‌گیرد: برای مثال روایت نیمه اتوبیوگرافیک، سبک پراکنده و آغشته به طنز و هیجانی که ذهنتان را درگیر می‌کند و شما را بدون هیچ پاسخ مشخصی به حال خود وامی‌گذارد. (Chicago Review of Books)
  • عجیب و غریب، شوخ‌طبع و گیرا... این کتاب در میان هزارتوی داستان‌های بولانیو، مثل یک اتاق کوچک است، ‌ اما اتاق کوچکی که هزاران در دارد. (گاردین)
  • اثر حاضر سه رمان کوتاه مجزا و مرتبط است. سبک درخشان بولانیو و بینش تحسین‌برانگیزش برای هر دوی طرفداران و خوانندگان جدید گیرایی خواهد داشت. (Booklist)

کتاب صوتی گورهای گاوچران برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به ادبیات آمریکای لاتین علاقه دارید، یا از خوانندگان رمان‌های کوتاه و آثاری با درونمایه‌های اجتماعی و سیاسی هستید، به کتاب صوتی گورهای گاوچران گوش فرا دهید.

در بخشی از کتاب صوتی گورهای گاوچران می‌شنویم

تأثیر کودتا بر خانواده‌ام این بود: مادرم، که معلم ریاضی دبیرستانِ لیسِئوِ در کُنسپسیون بود، شغلش را از دست داد. پدر و مادرم دوباره با هم آشتی کردند و با هم حرف می‌زدند. برادرم دیوید را دستگیر کردند و کتک زدند؛ پدر و مادرم پانزده روز در کلانتری‌ها و بیمارستان‌ها دنبالش گشتند. یک ماه بعد به خانه برگشت و تا سی روزِ بعد حتی یک کلمه هم حرف نزد. مادرم گریه می‌کرد و فریاد می‌زد و می‌پرسید با پسرش چه کرده‌اند. پدرم نگاهش می‌کرد، لمسش می‌کرد، خیره می‌شد به صورتش و می‌گفت هر چه هست او را نمی‌کشد. خواهرم اِلیسندا همیشه عصبانی بود. غذا کم بود، اما دست‌کم همه با هم غذا می‌خوردیم. پدرم از آن‌ طرف خیابان می‌آمد و همه با هم در خانه‌ی مادرم غذا می‌خوردیم یا من و خواهر و برادرم با مادرم سه‌نفری از خیابان رد می‌شدیم و همه با هم در خانه‌ی پدرم غذا می‌خوردیم. خواهرم اِلیسندا دیگر زیاد تلویزیون تماشا نمی‌کرد. برادرم دیوید شروع کرد هر روز صبح در حیاط ورزش کردن. داشت دوره‌ی مکاتبه‌ایِ هنرهای رزمی را می‌گذراند: کاراته، کونگ فو و جودو. پدرم وقتی می‌آمد خانه‌ی مادرم، از پنجره‌ی آشپزخانه جاسوسی برادرم را می‌کرد و لبخند می‌زد. برادرم دیوید جلوِ مادرم، خواهرم و من می‌گفت می‌تواند با یک فن کاراته پدرم را نقش زمین کند. مشخص بود همه در خانواده عصبی‌اند. مادرم بیش‌تر از همیشه می‌پرسید چرا هنوز در این کشور زندگی می‌کنیم. پدرم، که عادت داشت از سیاست‌های ورزشی‌ دولت آلنده انتقاد کند، مدتی بود دیگر راجع‌به ورزش صحبت نمی‌کرد. برادرم دیوید طرف‌دار تروتسکی شده بود. خواهرم اِلیسندا کتاب‌های دوران کودکی‌اش را سوزاند و بعد های‌های گریه کرد. پدرم پنج شش‌بار سعی کرد با مادرم رابطه داشته باشد و اگر بخواهم از روی قیافه‌شان قضاوت کنم، باید بگویم ظاهراً نتیجه رضایت‌بخش نبوده. مادرم کتاب ترانه‌هایش را بیرون آورد و شروع کرد به گیتار نواختن. پدرم آب‌میوه‌فروشی را بست و بلافاصله آن را به گروهبان بازنشسته‌ی نیروی دریایی فروخت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی کتاب
27 دقیقه
یک: فرودگاه- قسمت اول
31 دقیقه
یک: فرودگاه- قسمت دوم
30 دقیقه
دو: کرم حشره
20 دقیقه
سه: سفر- قسمت اول
20 دقیقه
سه: سفر- قسمت دوم
14 دقیقه
چهار: کودتا
31 دقیقه
کمدی وحشت فرانسوی- قسمت اول
36 دقیقه
کمدی وحشت فرانسوی- قسمت دوم
4 دقیقه
سرزمین پدری
6 دقیقه
احمق خانواده
8 دقیقه
سمت راست
4 دقیقه
پاتریسیا آرانسیبیا آن روز صبح به کدام سمت می‌راند؟
3 دقیقه
از طرف الیسئو آرانسیبیا برای ریگوبرتو بلانو- قسمت اول
11 دقیقه
از طرف الیسئو آرانسیبیا برای ریگوبرتو بلانو- قسمت دوم
1 دقیقه
بزرگترین و زیباترین رودخانه‌ی مرزی در منتهی‌الیه زمین
8 دقیقه
مسرشمیت
6 دقیقه
تاج پادشاهی لوفت‌وافه
6 دقیقه
توطئه‌ی خانوادگی
3 دقیقه
رویا
8 دقیقه
نوشیدنی در جاده
4 دقیقه
رویا- قسمت دوم
10 دقیقه
پاروزن سرنوشت
8 دقیقه
چرنیاکوفسکی دو تصویر از هند در کارگاه شعر دانشگاه کنسپسیون ارائه می‌کند
6 دقیقه
سخنرانی بیبیانو ماکادوک در باشگاه کورتاپالوس کنسپسیون- قسمت اول
9 دقیقه
سخنرانی بیبیانو ماکادوک در باشگاه کورتاپالوس کنسپسیون- قسمت دوم
4 دقیقه
در باب وقایع ایستگاه قطار پرپینیان در ساعات اولیه‌ی صبح 13 دسامبر 1988- قسمت اول
8 دقیقه
در باب وقایع ایستگاه قطار پرپینیان در ساعات اولیه‌ی صبح 13 دسامبر 1988- قسمت دوم
5 دقیقه
از طرف لولا فونتفردا به ریگوبرتو بلانو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گورهای گاوچران
نویسنده
مترجممحمد جوادی
راویتایماز رضوانی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۱۷۰۰۰ ۵۸,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گورهای گاوچران

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گورهای گاوچران

برای دریافت کتاب صوتی گورهای گاوچران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.