معرفی و دانلود کتاب صوتی تمدن آزتک

عکس جلد کتاب صوتی تمدن آزتک
قیمت:
۸۷۰۰۰ ۶۰,۹۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تمدن آزتک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تمدن آزتک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تمدن آزتک

کتاب صوتی تمدن آزتک درباره‌ی تمدنی است که از دل جنگل‌های آمریکای مرکزی سربرآورد و بعد از هجوم اسپانیایی‌ها، از بین رفت و تا حدودی در فرهنگ مردم مکزیک حل شد. لوئیس واربرتون در این اثر از پیشینه‌ی این قوم و تمدن می‌گوید، درباره‌ی سنت‌های آن مفصل توضیح می‌دهد و تأثیر اسپانیا را بر این تمدن روشن می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی تمدن آزتک

وقتی اسپانیایی‌ها به سرزمینی جدید پا گذاشتند، هیچ‌وقت فکر نمی‌کردند با تمدنی کهن و پیشرفته روبه‌رو شوند. متجاوزان به قاره‌ی آمریکا، مانند هر تمدن دیگری، تمدن آزتک را هم نابود کردند؛ اما اثری که در آیین‌های مردم مکزیک و اسپانیا داشت، انکارنشدنی است. برای مثال سنت «روز مردگان» که در حال حاضر گروه زیادی از مردم با آن آشنایی دارند، یکی از همان آیین‌هایی است که از تمدن آزتک راه یافته است. مردم آزتک اعتقاد داشتند که ارواح مردگان به دنیایی دیگر به نام میکتلان می‌رود. خدای مرگ و همسرش بر این جهان حکومت داشتند. آزتک‌ها برای احترام به ایزدبانوی میکتلان و بزرگداشت ارواح مردگان، جشنی در ماه اوت برگزار می‌کردند. در این جشن معمولاً قربانی‌هایی انجام می‌شد و مردم با انواع خوراکی‌ها، بر سر مزار عزیزان درگذشته‌شان می‌رفتند. هنوز هم‌چنین باوری در میان رایج است. در کتاب صوتی تمدن آزتک (Aztec Civilization)، به این تمدن کهن و ارزشمند و اثرهایی که از آن در دنیای امروز باقی مانده، صحبت می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی تمدن آزتک

تمدنی قدرتمند و مرموز در اعماق جنگل‌های آمریکای مرکزی تشکیل شد. آن‌ها براساس افسانه‌هایی که سینه به سینه نقل شده‌اند، از جزیره‌ی ازتلان به سرزمین تنوچتیتلان (جایی در مکزیک امروز) نقل‌مکان کردند. خدای خورشید رهبر آن‌ها بود و با کمک او، شهری روی دریاچه‌ی شناور ساخته شد. این شهر بعدها به پایتخت و قلب تپنده‌ی تمدن آزتک بدل شد. آزتک‌ها برای اینکه قدرت خود را حفظ کنند، با همسایگان دائم در حال نزاع بودند. هر کدام از قبیله‌ها، پس از تمام شدن جنگ، تمام اسیران را برای تقدیم به خدایان قربانی می‌کردند. این‌چنین از قحطی نجات می‌یافتند و باران رستگاری و سعادت بر آنان نازل می‌گشت. لوئیس واربرتون (Lois Warburton) در فصل‌های اول تا سوم کتاب تمدن آزتک، درباره‌ی این موضوعات با جزئیات بیشتری سخن می‌گوید.

آزتک‌ها تقویمی پیچیده و قدیمی ابداع کرده بودند که چرخش ستارگان و حتی سیارات پایه و اساس آن بود. باور به نیروهای طبیعت و خدایان متعدد، از دیگر ویژگی‌های تمدن آزتک است که در فصل چهارم کتاب تمدن آزتک به آن پرداخته می‌شود. همانطور که گفتیم، اسپانیایی‌ها با حیله‌گری فراوان، امپراتوری آزتک را شکست دادند و تمدن آزتک را در طی سال‌های بعد نابود کردند: آن‌ها گنجینه‌های این قوم را غارت کردند و به اروپا بردند، تمام دست‌نوشته‌های تمدن را از میان بردند و آسیب‌های سخت و جبران‌ناپذیری به این تمدن کهن آزتک وارد کردند. با وجود همه‌ی این موارد، آزتک‌ها که زمانی از دل مهاجرتی تمدنشان را تشکیل داده بودند و با دشواری هرچه تمام‌تر امپراتوری خود را بنیان نهادند، از دل فرهنگ کشور مکزیک سر برآوردند.

کتاب صوتی تمدن آزتک مانند دیگر کتاب‌های مجموعه‌ی تاریخ جهان انتشارات ققنوس، توسط آوانامه تهیه شده است. این کتاب را با صدای امیررضا علی‌زاده و ترجمه‌ی سیما مولایی می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه تاریخ جهان

مجموعه‌ی تاریخ جهان نام مجموعه‌ای 87 جلدی از انتشارات ققنوس است که هر جلد آن ترجمه‌ای از مجموعه‌‌ی World History به حساب می‌آید. دان ناردو، مایکل وی. آزکان، جیمز آ. کوریک و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران حوزه‌ی تاریخ، نویسندگان هر جلد از این مجموعه هستند. هر جلد از مجموعه‌ی تاریخ جهان یک دوره‌ی مهم تاریخی را از نظر سیاسی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی با زبانی ساده به خوانندگان می‌شناساند. بعضی از کتاب‌های این مجموعه عبارتند از: «جنگ کره»، «آمریکا و روسیه»، «اسطوره‌های یونان و روم»، «پیدایش مسیحیت»، «جنگ کریمه»، «امپراتوری مغول» و... . مخاطبان اصلی این کتاب‌ها نوجوانانی هستند که می‌خواهند دانش عمومی خود را پایه‌ریزی کنند اما بزرگسالان و علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز می‌توانند از مطالب کتاب‌های این مجموعه بهره‌ی بسیار ببرند.

کتاب صوتی تمدن آزتک برای چه کسانی مناسب است؟

اگر درباره‌ی تمدن‌های باستان کنجکاو هستید، کتاب تمدن آزتک را بخوانید.

در بخشی از کتاب صوتی تمدن آزتک می‌شنویم

درباره‌ی این‌که چگونه نیروی کوچکی از اسپانیایی‌ها توانسته بودند سپاهیان بی‌شمار امپراتوری آزتک‌ها را شکست دهند نوشته‌های زیادی در دست است. دلیل‌های گوناگونی ارائه شده که همه‌ی آن‌ها کم و بیش معتبر است. رایج‌ترین دلیل این است که مونتزوما ابتدا فکر می‌کرد کورتز خداست و نیز آزتک‌ها که برای اولین بار اسب و توپ‌ می‌دیدند وحشت‌زده شده بودند. به هر روی آزتک‌ها خیلی پیش‌تر از جنگ بر سر تنوچتیتلان دریافته بودند که اسپانیایی‌ها هم انسان‌های فانی‌اند و ترسشان از آن‌ها ریخته بود.

توضیح رایج دیگر کمک‌های خراجگزاران ناراضی آزتک‌ها به اسپانیایی‌هاست. اما در واقع بسیاری از آن‌ها به آزتک‌ها وفادار مانده بودند و در کنار آن‌ها با اسپانیایی‌ها جنگیدند. توجیهی که واقعی‌تر به نظر می‌رسد این است که اسپانیایی‌ها سلاح‌های برتر در اختیار داشتند. اگرچه باروت‌های نم‌کشیده و فن ابتدایی پر کردن تفنگ‌ها از باروت از اثربخشی تفنگ‌های فتیله‌ای کاسته بود، توپ‌ها و تیر و کمان‌های فولادی و شمشیرهای فولادی بسیار کارآمدتر از سلاح‌های ساخته‌شده از سنگ‌های آتشفشانی بود. به هر روی, دیگر کارشناسان معتقدند که برتری سلاح‌ها به‌تنهایی نمی‌توانست تفاوت بسیار زیاد بین شمار جنگجویان دو طرف را بی‌اثر کند.

دلیل اصلی شکست آزتک‌ها بنا به نظریه‌ی نایجل دیویس و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران به طور خلاصه این‌ است: تفاوت‌های فرهنگی بین آزتک‌ها و اسپانیایی‌ها. هر دو طرف دلیرانه و سرسختانه جنگیدند, اما اسپانیایی‌ها به شکل گروهی سازمان‌یافته و منظم سرسختانه تا پای جان جنگیدند. آن‌ها بهترین سربازان زمانشان بودند، بسیار آموزش‌دیده و با دیسیپلین بودند و فرماندهانی کارکشته داشتند. از سوی دیگر آزتک‌ها فردی، بی‌دیسیپلین و بدون هماهنگی می‌جنگیدند. وقتی رهبری کشته یا اسیر می‌شد, نیروهایش اغلب دلسرد می‌شدند و میدان جنگ را ترک می‌کردند. گاهی جنگجویان دست از نبرد می‌کشیدند تا کشته‌ها یا زخمی‌هایشان را از کارزار دور کنند, و بیش از هر چیز دیگر سنت زنده گرفتن دشمن برای قربانی کردن سبب مهار آزتک‌ها و کاملاً دست و پاگیر بود. آزتک‌ها هرگز مفهوم اسپانیایی جنگ تا پای جان را درک نکرده بودند که سبب شده بود شمار کوچکی کُنکیستادور بتواند لشکری بزرگ و جنگجو را تقریباً به‌آسانی نابود کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی 1
9 دقیقه
پیشگفتار
43 دقیقه
فصل اول
34 دقیقه
فصل دوم
42 دقیقه
فصل سوم
40 دقیقه
فصل چهارم
42 دقیقه
فصل پنجم
43 دقیقه
فصل ششم
44 دقیقه
فصل هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تمدن آزتک
نویسنده
مترجمسیما مولایی
راویامیررضا علی زاده
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۵۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه صوتی
۸۷۰۰۰ ۶۰,۹۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تمدن آزتک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تمدن آزتک

برای دریافت کتاب صوتی تمدن آزتک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.