معرفی و دانلود کتاب صوتی تاریخ تمدن - جلد اول: دفتر اول: مشرق زمین، گاهواره تمدن

عکس جلد کتاب صوتی تاریخ تمدن - جلد اول: دفتر اول: مشرق زمین، گاهواره تمدن
قیمت:
۱۹۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاریخ تمدن - جلد اول: دفتر اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاریخ تمدن - جلد اول: دفتر اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تاریخ تمدن - جلد اول: دفتر اول: مشرق زمین، گاهواره تمدن

کتاب صوتی تاریخ تمدن - جلد اول: دفتر اول دریچه‌ی ورود شما به تاریخ عظیم تمدن است که ویل دورانت آن را با قلم جذاب خود به رشته‌ی تحریر درآورده. این کتاب از نقطه‌ی پیدایش تمدن آغاز می‌کند و پس از مرور تمدن‌های سومر، مصر، بابل و آشور تا تمدن پارسی پیش می‌رود و روایتی گیرا و شنیدنی از مسیرهای اولیه‌ی بشریت ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی تاریخ تمدن - جلد اول: دفتر اول

در پیچ‌وخم تاریخ، بسیاری آمده‌اند و رفته‌اند و مسیرها را برای همیشه عوض کرده‌اند، اما کسانی که جسارت نشان بدهند و تاریخ را بنویسند، انگشت‌شمارند. چه کسی می‌تواند به نوشتن تمام تاریخ فکر کند و نیمی از عمرش را به پای آن بگذارد؟ آن هم عظیم‌ترین کتاب تاریخ تمدن بشریت که ادبیات تاریخ‌نگاری را متحول کند؟ از ویل دورانت (Will Durant) حرف می‌زنیم و مجموعه کتاب تاریخ تمدن (Story of Civilization) که در آن از اولین بارقه‌های کشف ابزار و آتش، تا آخرین روزهای بودا، از ویرانی‌های چنگیز و اسکندر تا انقلاب‌های اروپا و عصر ناپلئون را همچون فیلمی پرجزئیات از مقابل چشمان شما می‌گذراند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی تاریخ تمدن - جلد اول: دفتر اول

ویل دورانت در کتاب تاریخ تمدن تلاش می‌کند به روح جاری تمدن بشری دست یابد. این کتاب تمامی ابداعات و اختراعات بشر را از نظر می‌گذراند، انواع مختلف حکومت‌ها، مذاهب و ساختارهای اقتصادی را به مطالعه می‌گذارد و سنت‌های اخلاقی بشر، علوم، هنرها و ادبیات را در گستره‌ی جغرافیایی تمام جهان مورد بررسی قرار می‌دهد. کتاب صوتی تاریخ تمدن - جلد اول: دفتر اول (Our Oriental Heritage) کتاب اولِ نخستین جلد این مجموعه را به‌صورت شنیداری در اختیار شما می‌گذارد. این کتاب نشان می‌دهد که انسان چگونه از توحش به مدنیت گرویده و گام‌های نخستین او برای ورود به این مسیر پرفراز و نشیب چه بوده است.

ساختار کلی کتاب صوتی تاریخ تمدن - جلد اول: دفتر اول به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش اول مقدمه است که شش فصل را در برمی‌گیرد و به بررسی ظهور تمدن و عوامل موثر بر آن می‌پردازد. ویل دورانت تمدن را نظمی اجتماعی می‌داند که خلاقیت فرهنگی را به جریان می‌اندازد. تمدن در تعریف او چهار رکن اساسی دارد: سازمان سیاسی، پیش‌بینی و احتیاط در امور اقتصادی، سنت‌های اخلاقی و همچنین بسط معرفت و هنر. لازمه‌ی تمدن از میان رفتن ترس است تا فرصت فکر کردن به ابداع و اختراع فراهم شود و علم و معرفت به شکوفایی برسد. او همچنین تمدن را تابع عوامل کلی می‌داند. نخستین عامل جغرافیا و زمین‌شناسی است، آنجا که ناگهان آتشفشانی می‌خروشد و کل یک شهر را به زیر خاکستر مرگ فرو می‌برد و یا آن لحظاتی که با یک زمین‌لرزه همه چیز ویران می‌شود، تمدن از مسیر خود باز می‌ماند. عوامل دیگر نیز عبارتند از اقتصادی، سیاسی و اخلاقی و روانی. ممکن است در یک کشور فراوانی ثروت و نعمت فراهم باشد، اما تمامی ذکاوت افراد جامعه از شکار کردن فراتر نرود. یا ممکن است سازمان سیاسی قدرتمندی وجود داشته باشد، اما هیچ‌کس به فکر ساختن سازه‌های امن و یا مدرسه نباشد و میراث فرهنگی از خود به جای نگذارد. بخش اول اثر حاضر، تمامی این عوامل را به طور مفصل مورد بررسی قرار می‌دهد و درنهایت به مرحله‌ی ماقبل تاریخ ختم می‌شود. در پایان این بخش، مردم عصر دیرینه‌سنگی را می‌شناسیم و با مرحله‌ی انتقال از ماقبل تاریخ به تاریخ آشنا می‌شویم.

معرفی و دانلود کتاب صوتی تاریخ تمدن - جلد اول: دفتر اول

بعد از تمامی این تفاسیر به بخش دوم، یا همان کتاب اول می‌رسیم. ویل دورانت در این بخش از کتاب صوتی تاریخ تمدن - جلد اول: دفتر اول، به سراغ خاور نزدیک می‌رود، به قسمت‌های جذاب تمدن می‌رسد و عملا به شروع تاریخ قدم می‌گذارد؛ سومری‌ها! او در این بخش به سهم خاور نزدیک در شکل‌گیری تمدن جهان می‌پردازد. به گفته‌ی نویسنده، این بخش از جهان، تا آنجا که بر تاریخ‌نگاران روشن شده، مرکز تمدن بشر بوده است. مقصود از خاور نزدیک نیز تمام جنوب باختری آسیاست. تمدن‌های سومر، عیلام، مصر، آشور، بابل و ایران در این کتاب اول به تفصیل تشریح می‌شوند.

گفتنی است که ویل دورانت در تمام زندگی‌اش جسور بود. او در سال 1885 در ایالت ماساچوست آمریکا متولد شد و در کنار راهبان مدارس کاتولیک تحصیل کرد. علاقه‌ی او به مذهب در کودکی آن‌قدر زیاد بود که والدینش با تمایل بسیار، کشیش شدنش را انتظار می‌کشیدند. اما او پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، گام‌های متفاوتی برداشت. خلاصه آنکه، به نیویورک مهاجرت کرد، روزنامه‌نگار شد و در مدرسه‌ای به تدریس پرداخت. در همین دوران بود که با همسرش، آریل دورانت، آشنا شد و مسیر زندگی‌اش برای همیشه تغییر کرد. بعد از این ازدواج دوباره به عرصه‌ی تحصیل بازگشت و این بار در کنار فلسفه، به تاریخ گرایش یافت. او و همسرش به سفر در سراسر جهان پرداختند و تمامی عمرشان را صرف نوشتن تاریخ کردند که ثمره‌ی این تلاش را در کتاب تاریخ تمدن می‌بینیم.

نسخه‌ی متنی کتاب صوتی تاریخ تمدن - جلد اول: دفتر اول را احمد آرام با همکاری ع. پاشایی و امیرحسین آریان‌پور به فارسی برگردانده و انتشارات علمی و فرهنگی روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است. نسخه‌ی صوتی آن را نیز نشر صوتی آوانامه با صدای گرم صداپیشگان محبوب، سلمان ظاهری و آرمان سلطان زاده با همراهی جمعی از گویندگان تقدیم شما نموده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی تاریخ تمدن - جلد اول: دفتر اول

درباره‌ی مجموعه‌ی تاریخ تمدن

مجموعه‌ی تاریخ تمدن در زمره‌ی پرآوازه‌ترین کتاب‌های جهان قرار دارد که یازده جلد آن در قالب سیزده جلد به انتشار رسیده است. ویل دورانت با همکاری یار و یاور همیشگی اش، آریل دورانت، در این اثر ظهور و فرود تمدن‌های مختلف بشری را در گستره‌ی تمام جهان نشان می‌دهند، تأثیر متقابل فرهنگ‌ها را بررسی می‌کنند و سیر تکامل اندیشه‌ها و دستاوردهای بشری را در طول قرون از نظر می‌گذرانند. این زوج از سال 1935 تا 1975 گستره‌ی وسیعی از منابع مختلف را به مطالعه گذاشتند و فراتر از آن، به اقصی نقاط جهان سفر کردند تا این اثر عظیم را با دقت بسیار به رشته‌ی تحریر درآورند. ویل دورانت شش جلد اول را به‌تنهایی نوشت و آریل فقط به‌عنوان ویراستار در کنار او حضور یافت. از جلد هفتم با عنوان «آغاز عصر خرد» نام آریل دورانت نیز با نام همسرش همراه شد. در ایران، نخستین بار انتشارات فرانکلین در سال 1335 این اثر را با همکاری ماهرترین مترجمان به زبان فارسی برگرداند. امیرحسین آریان‌پور، ع. پاشایی، احمد آرام، فتح‌الله مجتبایی، فریدون بدره‌ای و ابوالقاسم پاینده فقط چند تن از مترجمان مجموعه‌ی تاریخ تمدن هستند. محمود مصاحب و گروهی از ویراستاران وظیفه‌ی ویرایش 13 جلد این مجموعه را بر عهده گرفتند. پس از انحلال انتشارات فرانکلین، انتشارات علمی و فرهنگی به بازنشر این اثر همت گمارد. جلدهای مجموعه‌ی تاریخ تمدن عبارتند از:

  • جلد اول: مشرق زمین، ‌گاهواره‌ی تمدن؛
  • جلد دوم: یونان باستان؛
  • جلد سوم: قیصر و مسیح؛
  • جلد چهارم: عصر ایمان – بخش اول؛
  • جلد چهارم -2: عصر ایمان – بخش دوم؛
  • جلد پنجم: رنسانس؛
  • جلد ششم: اصلاح دینی؛
  • جلد هفتم: آغاز عصر خرد؛
  • جلد هشتم: عصر لویی چهاردهم؛
  • جلد نهم: عصر ولتر؛
  • جلد دهم: روسو و انقلاب – بخش اول؛
  • جلد دهم -2: روسو و انقلاب – بخش دوم؛
  • جلد یازدهم: عصر ناپلئون.

جوایز و افتخارات مجموعه‌ی تاریخ تمدن

  • برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر در بخش ناداستان عمومی در سال 1968 (تنها جلد دهم کتاب با نام «روسو و انقلاب» به دریافت این جایزه نائل گشت.)؛
  • کتاب ماه باشگاه کتابخوانی؛
  • یکی از آثار پرفروش تاریخ با فروش بیش از دو میلیون نسخه؛
  • ترجمه به چندین زبان دنیا؛
  • کتاب تحسین‌شده‌ی نیویورک تایمز.

در نکوداشت‌ کتاب تاریخ تمدن - جلد اول

نشریه‌ی نیویورک تایمز در ستایش جلد اول تاریخ تمدن (که کتاب صوتی تاریخ تمدن - جلد اول: دفتر اول بخشی از آن است) می‌گوید:

  • جلد اول تاریخ تمدن یک شاهکار تمام عیار است! ویل دورانت استاد غربال کردن دانش و شرح جذاب تاریخ برای خوانندگان عام است. (نیویورک تایمز)

کتاب صوتی تاریخ تمدن - جلد اول: دفتر اول برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به تاریخ علاقه دارید، درمورد اوج و فرود تمدن‌های مختلف بشری کنجکاو هستید و یا می‌خواهید از تجربه‌های انسانی درس بگیرید، کتاب صوتی تاریخ تمدن - جلد اول: دفتر اول بهترین گزینه برای شماست. همچنین اگر به دنبال روایتی یکپارچه از تاریخ هستید که ابعاد فلسفی، سیاسی و جامعه شناسی بشریت را در اختیار شما بگذارد، به این کتاب گوش فرا بدهید.

در بخشی از کتاب صوتی تاریخ تمدن - جلد اول: دفتر اول: مشرق زمین، گاهواره تمدن می‌شنویم

هر دو جنس مرد و زن علاقه به زر و زیور داشتند و گردن و سینه و بازو و مچ دست و مچ پا را با جواهرات می‌آراستند. در آن هنگام که آسایش و رفاه و فراوانی در مملکت زیاد شد و باج و خراج املاک آسیایی، و بازرگانی در مدیترانه، اسباب توانگری مردم را فراهم آورد، خودآرایی با جواهرات چیزی بود که هر مصری در پی آن برمی‌خاست و دیگر از اختصاصات طبقات ثروتمند به شمار نمی‌رفت. هر منشی یا تاجری خاتمی از سیم یا زر داشت، و هر مرد حلقه‌ا‌ی در انگشت می‌کرد، و هر زن با گردنبندی خود را می‌آراست. این گردنبندها انواع بیشمار داشت. این مطلب از آنچه امروز در موزه‌ها برجای مانده بخوبی آشکار است؛ طول بعضی از آنها از پنج - شش سانتیمتر تجاوز نمی‌کند و درازی بعضی دیگر تا یک متر و نیم می‌رسد؛ بعضی سنگین و ستبر است و در پاره‌ای دیگر، ظرافت به اندازه‌ای است که با «بهترین ملیله‌کاری‌های شهر ونیز، از لحاظ سبکی و نرمی» رقابت می‌کند. در سلسله‌ی هجدهم، همراه داشتن گوشواره امر رایجی بود و همه، از پسر و دختر و مرد و زن، گوش‌های سوراخ شده داشتند و گوشواره به کار می‌بردند. مردان، مانند زنان، خود را با انگشتری و بازوبند و گلوبندهایی که با مروارید و سنگ‌های گرانبها آراسته شده بود، زینت می‌دادند. به طور خلاصه باید گفت که اگر زنان قدیم مصر اکنون دوباره به دنیا می‌آمدند، از لحاظ رنگ کردن و روغن زدن سر و صورت و خود را با جواهرات آراستن، محتاج آن نبودند که چیزی از زنان معاصر ما بیاموزند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی اول
نمونه‌ی دوم
نمونه‌ی سوم
14 دقیقه
معرفی کتاب و پیشگفتار
18 دقیقه
مقدمه: پیدایش تمدن، فصل اول: عوامل کلی تمدن
30 دقیقه
فصل دوم: عوامل اقتصادی تمدن- بخش اول
23 دقیقه
فصل دوم- بخش دوم
19 دقیقه
فصل دوم- بخش سوم
40 دقیقه
فصل سوم: عوامل سیاسی تمدن- بخش اول
27 دقیقه
فصل سوم- بخش دوم
35 دقیقه
فصل چهارم: عوامل اخلاقی تمدن- بخش اول
29 دقیقه
فصل چهارم- بخش دوم
21 دقیقه
فصل چهارم- بخش سوم
32 دقیقه
فصل چهارم- بخش چهارم
30 دقیقه
فصل چهارم- بخش پنجم
28 دقیقه
فصل پنجم: عوامل عقلی و روحی تمدن- بخش اول
15 دقیقه
فصل پنجم- بخش دوم
34 دقیقه
فصل پنجم- بخش سوم
34 دقیقه
فصل ششم: ماقبل تاریخ و آغاز مدنیت- بخش اول
21 دقیقه
فصل ششم- بخش دوم
29 دقیقه
فصل ششم- بخش سوم
32 دقیقه
کتاب اول: خاور نزدیک، فصل هفتم: سومر- بخش اول
27 دقیقه
فصل هفتم- بخش دوم
27 دقیقه
فصل هفتم- بخش سوم
31 دقیقه
فصل هشتم: مصر- بخش اول
27 دقیقه
فصل هشتم- بخش دوم
19 دقیقه
فصل هشتم- بخش سوم
32 دقیقه
فصل هشتم- بخش چهارم
26 دقیقه
فصل هشتم- بخش پنجم
37 دقیقه
فصل هشتم- بخش ششم
20 دقیقه
فصل هشتم- بخش هفتم
38 دقیقه
فصل هشتم- بخش هشتم
46 دقیقه
فصل هشتم- بخش نهم
40 دقیقه
فصل هشتم- بخش دهم
29 دقیقه
فصل نهم: بابل- بخش اول
29 دقیقه
فصل نهم- بخش دوم
45 دقیقه
فصل نهم- بخش سوم
38 دقیقه
فصل نهم- بخش چهارم
41 دقیقه
فصل نهم- بخش پنجم
37 دقیقه
فصل دهم: آشور- بخش اول
42 دقیقه
فصل دهم- بخش دوم
19 دقیقه
فصل یازدهم: اختلاط نژادها- بخش اول
33 دقیقه
فصل یازدهم- بخش دوم
36 دقیقه
فصل دوازدهم: قوم یهود- بخش اول
24 دقیقه
فصل دوازدهم- بخش دوم
22 دقیقه
فصل دوازدهم- بخش سوم
29 دقیقه
فصل دوازدهم- بخش چهارم
46 دقیقه
فصل دوازدهم- بخش پنجم
37 دقیقه
فصل دوازدهم- بخش ششم
25 دقیقه
فصل سیزدهم: پارس- بخش اول
53 دقیقه
فصل سیزدهم- بخش دوم
36 دقیقه
فصل سیزدهم- بخش سوم
37 دقیقه
فصل سیزدهم- بخش چهارم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تاریخ تمدن - جلد اول: دفتر اول: مشرق زمین، گاهواره تمدن
نویسنده
مترجماحمد آرام، امیرحسین آریان پور، ع پاشایی
راویآرمان سلطان زاده، سلمان ظاهری، گروه گویندگان
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۲۵ ساعت و ۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های باستان شناسی، کتاب‌های تاریخ مصر
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تاریخ تمدن - جلد اول: دفتر اول

برای دریافت کتاب صوتی تاریخ تمدن - جلد اول: دفتر اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.