معرفی و دانلود کتاب صوتی بازگشت

عکس جلد کتاب صوتی بازگشت
قیمت:
۱۰۵۰۰۰ ۶۳,۰۰۰ تومان ۴۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بازگشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بازگشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بازگشت

آندری نیکولایدیس در کتاب صوتی بازگشت، سورئالیسم را به ژانر تاریخی و جنایی و پلیسی گره می‌زند تا از دل آن، داستانی آخرالزمانی را روایت کند! کارآگاهی که شغلش فدا کردن حقیقت در عوضِ گفتنِ قصه‌هایی است که مشتریانش دوست دارند بشنوند، به ناگاه خود را در میانه‌ی پرونده‌ای می‌بیند که می‌رود تا شهر را به کل به نابودی بکشاند...

درباره‌ی کتاب صوتی بازگشت

قصه‌ای که آندری نیکولایدس (Andrej Nikolaidis) در کتاب صوتی بازگشت (The Coming) روایت می‌کند،‌ از زبان کارآگاهی گفته می‌شود که اسمش را نمی‌دانیم. ولی او در ابتدای داستان،‌ به تفصیل از طرز فکر، اخلاقیات، ارزش‌ها و حتی حال‌واحوالش در زندگی برایمان حرف می‌زند. او کارآگاهی خصوصی است که خودش را «قصه‌گو» نامیده. گرچه همه‌ی ما به نوعی در زندگی با قصه و قصه‌گویی سروکار داریم، ولی کارآگاه این داستان، نوعی بیخیالی مخصوص به خودش را چاشنی کارش کرده که از دل آن،‌ قصه و قصه‌گویی به‌وجود آمده. او به‌تازگی دفتری در شهر اولسنج برای خودش باز کرده؛ دفتری که سرتاسر پر از لوازم آنتیک است و خبری از کامپیوتر در آن نیست تا کارآگاه نشان دهد روش‌هایش از دل تاریخ سر برآورده‌اند. او حتی چند پوستر از فیلم‌های سینمایی کلاسیک را هم به دیوار وصل کرده تا مخاطب، ناگاه او را در کنار قهرمان داستان تصور کند. یک قصه‌گوی بی‌نظیر که می‌داند چطور از عناصر بصری و محیطی فضای کارش کمک بگیرد تا خود را ممتاز و فناناپذیر جلوه دهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی بازگشت

اما اصل قصه‌گویی زمانی آغاز می‌شود که یک مشتری پایش را به این دفتر، یا بهتر است بگوییم صحنه‌ی خوش‌آب‌ورنگ نمایش، بگذارد. کارگاه توضیح می‌دهد که اغلب مشتری‌هایش، زنان و مردانی هستند که از سمت شریک زندگیشان بی‌وفایی دیده‌اند و حالا نیاز دارند یک کارگاه خصوصی استخدام کنند و این خیانت را به اثبات برسانند. سروکله زدن با این مشتری‌ها سخت نیست؛ تعقیب سوژه‌ی مورد نظر تا دم هتل،‌ گرفتن چند عکس در حال خیانت و بعد هم تمام.

مشتریِ دلشکسته پول را به حساب کارآگاه واریز می‌کند. مشتریان دیگرش آن‌هایی هستند که به‌دنبال اتفاق‌افتادن قتلی به سراغش می‌آیند،‌ که آن‌ها هم دو دسته‌اند؛ آن‌هایی که می‌خواهند بدانند قاتل چه کسی است و آن‌هایی که می‌خواهند بدانند قاتل چرا مرتکب قتل شده. سروکله‌زدن با دسته‌ی دوم هم سخت نیست، کافی است تا برای ارائه‌ی اطلاعات پرونده به باری دعوتشان کنی، دو سه پیک هم نوشیدنی مهمانشان کنی تا شل بشوند و از فکر چیستی و چرایی در بیایند. اما دسته‌ی اول؛ دسته‌ی اول سرسخت و کله‌شق‌اند. می‌خواهند قاتل را پیدا کنند تا از او انتقام بگیرند و در این شرایط دیگر قصه‌گو نمی‌تواند انگشتش را روی اولین کسی که دیده بگذارد و او را به‌عنوان قاتل معرفی کند. این شدنی نیست. حالا هم که سروکار کارآگاه، به همین دسته‌ی اول افتاده.

در کتاب صوتی بازگشت می‌شنویم که در شهر اولسنج، خبرهای عجیبی پیچیده که کسی نمی‌تواند علتشان را بفهمد. اول از همه خانواده‌ای چهارنفره به قتل می‌رسند که پای کارآگاه نیز،‌ از همین‌جا به جریان باز می‌شود. قتلی مرموز و خشن؛ نبودن نشانه‌ای از ورود با زور به خانه‌ی مقتولان نشان می‌دهد که قاتل آشنا بوده. آلت قتل: تبر؛ تبری که با شدت و به‌دفعات به سر و شانه‌ی اعضای خانواده، حتی دو دختر کوچکشان فرود آمده. و سرنخ‌ها؟ هیچ! با اینکه به‌نظر می‌رسد قاتل با پدر و مادر درگیر شده و حتی یکی از آن‌ها تلاش کرده او را با گلوله بزند، هیچگونه DNAای از قاتل در صحنه‌ی جرم دیده نمی‌شود. قاتل اول پدر و مادر را کشته، بعد به سراغ دو دختر کوچکشان رفته، و بعد از کشتن آن‌ها با آرامش روی کاناپه،‌ کنار جنازه‌ی یکی از مقتولان نشسته و کانال حیات وحش را تماشا کرده. قتلی وحشیانه،‌ که چون هیچ ردپایی از قاتل در آن دیده نمی‌شود فعلاً مختومه اعلام شده.

معرفی و دانلود کتاب صوتی بازگشت

دومین خبر عجیب،‌ خودش را در میان گرمای کلافه‌کننده‌ی نیمه‌ی تابستان نشان می‌دهد. کارآگاه قصه به همراه دیگر مردم در ترافیک مانده، شرشر عرق می‌ریزد، و به ابلهی که برای سفارش پیتزا راه را بند آورده بدوبیراه می‌گوید که ناگهان... دانه‌ی درشت و ستاره‌ای‌شکلی از برف،‌ روی شیشه‌ی جلوی ماشینش می‌نشیند! او همان‌طور که در جا خشکش زده،‌ به مردمی نگاه می‌کند که تک‌تک از ماشین‌هایشان پیاده می‌شوند، با دهنی باز به آسمان نگاه می‌کنند و سرشان را میان دست‌هایشان می‌گیرند. آسمان اولسنج در میانه‌ی تابستان ناگهان چنان برفی می‌شود که حس‌وحال کریسمس را زنده می‌کند.

و سومین خبر،‌ ماجرای آتش گرفتن کتابخانه‌ی بزرگ شهر است که محل نگهداری تعدادی نسخه‌ی باستانی از کتاب‌های مذهبی نیز هست. کسی نمی‌داند چه کسی کتابخانه را آتش زده و قصدش چه بوده، فقط همه می‌دانند که برف زمستانی، مثل پارچه‌ی سفیدی که روی جنازه بکشند،‌ روی ساختمان سوخته و مخروبه‌ی کتابخانه نشسته و آن را اسرارآمیزتر از همیشه نشان می‌دهد.

آیا این سه اتفاق، می‌توانند ارتباطی با هم داشته باشند؟ با ورود پسر کارآگاه به پرونده،‌ همه‌چیز عجیب‌تر هم می‌شود. مرد جوان که در رشته‌ی تاریخ و الهیات تحصیل کرده،‌ به‌دنبال نسخه‌ی خطی و قدیمی کتاب «بازگشت» به اولسنج آمده که پیش از این در کتابخانه‌ی مرکزی شهر نگهداری می‌شد. کتابی که داستان برگشت مسیح را به زمین روایت می‌کند و حالا در میان شعله‌های آتش از بین رفته. کتابی که برای فرقه‌ی انحرافی «کابالا»، از ارزش زیادی برخوردار بوده...کم‌کم پیشروی این قصه،‌ کارآگاه قصه‌گو را وادار می‌کند تا دست از بیخیالی ذاتی‌اش بردارد و به‌دنبال حقیقت مرموز پشت این اتفاقات بگردد...

کتاب صوتی بازگشت کاری از نشر صوتی رادیو گوشه و انتشارات چشمه است. تایماز رضوانی و خاطره کردکریمی،‌ به‌ترتیب گوینده و مترجم این اثر هستند. اثر پیشِ رو، دومین مجلد از سه‌گانه‌ی اولسینیوم (The Olcinium Trilogy) به‌شمار می‌رود.

نکوداشت‌های کتاب صوتی بازگشت

  • این کتاب مانند تمام داستان‌های خوب اروپای مرکزی، بسیار بیشتر از آن چیزی است که در ظاهر به نظر می‌رسد. زیرا در ظاهر می‌توان آن را به‌عنوان یک رمان جنایی تلقی کرد، اما در واقع بدبینانه و کمیک، با اندکی اشارات تاریخی و البته سبک نامه‌نگاری است. من این کتاب را یک گنج واقعی یافتم. (استو الن)
  • بازگشت، ترکیبی انفجاری در سه جنبه است: تحقیقاتی سخت و پویا، داستان یک فاجعه‌ی آخرالزمانی قریب‌الوقوع، و شرح زندگی روزمره در یک شهر کوچک بالکان. (اسلاوی ژیژک)

کتاب صوتی بازگشت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های جنایی و پلیسی علاقه دارید،‌ شنیدن این رمان پرپیچ‌وتاب و مرموز می‌تواند تجربه‌ی لذت‌بخشی برایتان باشد.

در بخشی از کتاب صوتی بازگشت می‌شنویم

سه قدم کافی بود تا به در ورودی برسم. در را بی‌صدا پشت سرم می‌بستم. بعد پایین رفتن از پلکان پهن مرمرین در انتظارم بود. پله‌ها را طوری ساخته بودند که آدم‌ را خسته نمی‌کرد. بابا همیشه روی آنچه «‌آدم‌‍دوست بودن پله‌های وینی» می‌نامید تاکید خاصی داشت. گمان نکنم هیچ دفعه‌ای بوده باشد که با هم تا آپارتمانمان بالا رفته باشیم و او نگفته باشد این پله‌ها هر آنچه لازم است درباره‌ی معماری وینی بدانی بهت می‌آموزند. هرچند معماری وینی انعکاسی بود از خودشیفتگی سنت و قدرت امپراتوری سابق، ورای این‌ها، انعکاسی بود از این تفکر که «هدف ساختمون‌ها، حتی مجلل‌ترینشون، خدمت به مردمه».

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
35 دقیقه
یک
32 دقیقه
دو
34 دقیقه
سه
38 دقیقه
چهار
27 دقیقه
پنج
23 دقیقه
شش
47 دقیقه
هفت
26 دقیقه
هشت
9 دقیقه
نه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بازگشت
نویسنده
مترجمخاطره کردکریمی
راویتایماز رضوانی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان تاریخی خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۰۵۰۰۰ ۶۳,۰۰۰ ت ۴۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بازگشت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بازگشت

برای دریافت کتاب صوتی بازگشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.