معرفی و دانلود کتاب صوتی بازسازی لانه خالی: زندگی پس از رفتن فرزندان

عکس جلد کتاب صوتی بازسازی لانه خالی: زندگی پس از رفتن فرزندان
قیمت:
۴۵۰۰۰ ۲۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بازسازی لانه خالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بازسازی لانه خالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بازسازی لانه خالی: زندگی پس از رفتن فرزندان

کتاب صوتی بازسازی لانه خالی نوشته‌ی وندی آرونسون، اثری در حوزه‌ی روان‌شناسی خانواده است که به والدین کمک می‌کند با تغییرات پس از جدا شدن، مستقل شدن و رفتن فرزندان از خانه بهتر کنار بیایند و یاد بگیرند چگونه پس از مدت‌ها، دوباره به صورت یک خانواده‌ی دونفره زندگی کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی بازسازی لانه‌ی خالی

زندگی زناشویی و خانوادگی، یکی از پیچیده‌ترین اشکال روابط انسانی است. مسئولیت‌ها، حقوق و احساسات فراوانی در این شکل از روابط دخیل هستند که جریان یافتن آن و تضمین سلامتش را به کاری سخت و البته نیازمند دانش تبدیل می‌کند. ساده‌ترین شکلِ خانواده که از ازدواج یک مرد و زن به‌وجود می‌آید، با گذر زمان دچار تغییر و تحول فراوانی می‌شود که تنها داشتن انعطاف و البته دانش نسبت به این تغییرات، می‌تواند به‌سلامت گذشتن خانواده از این برهه را تضمین کند. وارد شدن به فضای زناشویی و زندگی کردن با جنس مخالفی که بعد از این «همسر» محسوب می‌شود، کار پرچالشی است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی بازسازی لانه خالی

درک تفاوت‌ها و شناخت نیازها، مسیر زندگی پرنشاط‌تر و البته مسالمت‌آمیزتری را پیش پای زوجین می‌گذارد. بعد از آن برای گروهی که تصمیم می‌گیرند خانواده‌شان را بزرگ‌تر کنند و صاحب فرزند شوند، این چالش‌ها گسترده‌تر شده و رنگ‌وبوی تازه‌ای به خود می‌گیرند. حالا زن و مرد باید در قالب نقش‌های جدید خود یعنی مادر و پدر ظاهر شوند و با تمام توان بکوشند که روتین زندگیشان را در جهت مراقبت و پرورش فرزندانشان تغییر دهند.

مواجهه با این تغییر و هم‌سوشدن با آن نیز، نیازمند آمادگی و البته داشتن اطلاعات کافی است تا زن و شوهر بتوانند به‌خوبی از پس این مرحله هم بربیایند. اکثر کتاب‌های روان‌شناسی خانواده،‌ بیشتر بر همین مقطع از زندگی و مشکلات آن تمرکز می‌کنند؛ اما وندی آرونسون در کتاب صوتی بازسازی لانه‌ی خالی، به سراغ چالش دیگری رفته که کمتر در رابطه با آن صحبت می‌شود.

پرورش یک انسان به عنوان فرزندتان، در مقاطع مختلف زندگی‌اش، از کودکی تا نوجوانی گرفته و بزرگسالی، چالش‌های فراوانی دارد. شما به عنوان والد و راهنما، باید پاسخ سوالات زیادی را بدانید و برای طی کردن مسیر زندگی‌اش به فرزندتان کمک کنید. این مسیر تا جایی ادامه پیدا می‌کند که شما باید مقدمات مستقل شدن فرزندتان را نیز فراهم کنید و با هموار کردن راه،‌ این امکان را به او بدهید که روی پای خودش بایستد. این به معنای رفتن از خانه و شروع زندگی به‌صورت تنها و مستقل است که برای هر خانواده‌ای، یکی از سخت‌ترین مراحل در طول زندگی محسوب می‌شود.

فرزندان تنها کسانی نیستند که در این مرحله سختی فراوانی را به جان می‌خرند و زندگیشان دچار تغییر شدیدی می‌شود؛ والدین نیز پس از سال‌ها تجربه‌ی مراقبت از فرزند و زندگی در قالب خانواده‌ای چندنفره، دوباره باید به زندگی زوجی خود بازگردند. شاید در ظاهر و ابتدای مسیر این تغییر چندان سخت و چالش‌برانگیز به نظر نرسد،‌ اما بسیاری از زوجین در این مرحله، با افسردگی، رکود و تنش‌های فراوانی در زندگی زناشویی خود مواجه می‌شوند که اهمیت توجه به سلامت روان والدین را در این برهه دوچندان می‌کند.

زن و شوهری که پس از سال‌ها،‌ عادت کرده بودند تمام اهداف و برنامه‌ریزی‌هایشان را در جهت مراقبت و رفاه فرزندشان سامان دهند، با رفتن او از خانه دچار یک حس پوچی می‌شوند که در هر کس، به اشکال مختلف بروز می‌کند. افسردگی، پرخاشگری، هجوم حس تنهایی، بی‌هدفی و حس بی‌هویت شدن، از جمله مشکلاتی است که پس از رفتن فرزندان از خانه به وجود می‌آیند. پدر و مادر اغلب در چنین شرایطی تمام تلاششان را می‌کنند تا با بیان مشکلات خود، کفه‌ی ترازوی مشکلات فرزندتازه‌مستقل‌شده‌شان را سنگین‌تر نکنند، و این پنهان و سرکوب کردن مشکل خود باعث تشدید و جدی‌تر شدن آن می‌شود.

وندی آرونسون در کتاب صوتی بازسازی لانه‌ی خالی، همین چالش را موضوع بحث قرار داده و با ارائه‌ی راهکارها و مشاوره‌های کاربردی، به زوج‌ها کمک کرده تا پس از رفتن فرزندان از خانه، دوباره زندگی دونفره‌ی خود را بازیابی کنند و در جهت پیدا کردن اهداف و علاقه‌مندی‌های جدید در زندگی، تلاش کنند.

کتاب صوتی بازسازی لانه‌ی خالی کاری از نشر صوتی رمانو و انتشارات بله است. این کتاب را با ترجمه‌ی نیلوفر قدم یاری و گویندگی تارا تیمورزاده می‌شنوید.

کتاب صوتی بازسازی لانه‌ی خالی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به تمام زوج‌هایی که فرزاندانشان به هر دلیل مستقل شده و جدا از آن‌ها زندگی می‌کنند،‌ پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی بازسازی لانه خالی: زندگی پس از رفتن فرزندان می‌شنویم

هنگامی که مادران درباره‌ی افسردگی لانه‌ی خالی صحبت می‌کنند، آن‌ها برای دوران گذشته که حوله‌های خیس روی زمین می‌افتاد، موسیقی‌های بلندی که دندان‌ها را بی‌حس می‌کرد، یا شامپوهای بدون درپوشی که از دوش سرازیر می‌شد عزاداری نمی‌کنند. آن‌ها از اینکه دیگر نقش ناظر زندگی کودکان خود را ندارند و به تماشاگر تبدیل شده‌اند احساس ناراحتی می‌کنند. این حالت مانند داشتن نقش معاون رییس جمهور ایالات متحده است. (ارما بامبک، نویسنده و طنزپرداز)

مامان!

هر بار که سوزی صدای گریه، فریاد،‌ یا فریاد با نشاط «مامان» را از زبان کودکی می‌شنید، خاطراتش زنده می‌شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
معرفی
10 دقیقه
مقدمه
47 دقیقه
بخش اول ـ یک
56 دقیقه
دو
56 دقیقه
بخش دوم ـ سه
44 دقیقه
چهار
43 دقیقه
پنج
51 دقیقه
شش
54 دقیقه
هفت
45 دقیقه
هشت
18 دقیقه
نتیجه‌گیری
7 دقیقه
واژه‌نامه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بازسازی لانه خالی: زندگی پس از رفتن فرزندان
نویسنده
مترجمنیلوفر قدم یاری
راویتارا تیمورزاده
ناشر چاپیانتشارات بله
ناشر صوتیانتشارات رمانو
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه صوتی
۴۵۰۰۰ ۲۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بازسازی لانه خالی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بازسازی لانه خالی

برای دریافت کتاب صوتی بازسازی لانه خالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.