معرفی و دانلود کتاب خودانضباطی با شناخت کارکرد مغز

عکس جلد کتاب خودانضباطی با شناخت کارکرد مغز
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خودانضباطی با شناخت کارکرد مغز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خودانضباطی با شناخت کارکرد مغز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خودانضباطی با شناخت کارکرد مغز

توانایی ما برای تصمیم‌گیری و انتخاب بهترین راه در گرو چگونگی عملکرد مغز ماست. کتاب خودانضباطی با شناخت کارکرد مغز نوشته‌ی پیتر هالینز تصویری از ساختار مغز انسان را ارائه می‌کند که برای شناخت بیشتر این دستگاه پیچیده و رفتار انسان مفید است.

درباره‌ی کتاب خودانضباطی با شناخت کارکرد مغز

تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که در هنگام انتخاب کارها یا راه‌های گوناگونی که پیش روی شما خودنمایی می‌کنند، چه عناصری در ذهن شما مشغول به کار هستند؟ ما برای انجام امور روزانه همواره در معرض انتخاب هستیم و اگر لحظه‌ای ساختار مغزمان دچار اختلال شود برخی از انتخاب‌های ما ناممکن می‌شوند. کتاب خودانضباطی با شناخت کارکرد مغز (Neuro-Discipline) نوشته‌ی پیتر هالینز (Peter Hollins) درباره‌ی عملکرد مغز انسان هنگام تصمیم‌گیری و انتخاب صحبت می‌کند. پیتر هالینز در این کتاب تحلیل دقیقی از کارکرد مغز انسان ارائه داده و به مخاطب این امکان را می‌دهد که با تماشای این تصویر به موفقیت‌های چشم‌گیر برسد.

معرفی و دانلود کتاب خودانضباطی با شناخت کارکرد مغز

یکی از دلایلی که اکثر انسان‌ها زندگی تکراری و کسل‌کننده‌ای را تجربه می‌کنند، عدم آشنایی با توانمندی‌هایی است که به تدریج و با تمرین‌های کنترل‌شده به دست می‌آید. ما در زندگی روزمره از هر گونه ناآرامی دوری می‌کنیم و بیش از هر چیز در مناسبات خودساخته روزگار می‌گذرانیم. این مناسبات از آنجایی که درگیری ما را با وقایع ناشناخته کم می‌کنند، مورد پسندمان هستند و به‌همین‌دلیل کمتر کسی حاضر به کسب تجربه‌های ناشناخته و پرخطر است. پیتر هالینز در کتاب خودانضباطی با شناخت کارکرد مغز تفاوت میان دو بخش مغز انسان را بررسی می‌کند که شناخت این تفاوت باعث کسب مهارت‌های مختلفی می‌شود. پیتر هالینز تصمیم‌گیری انسان را برای انجام کارها، حاصل فعالیت دو قسمت از مغز می‌داند و در این کتاب به شرح مفصلی از کار عناصر سازنده‌ی این دو بخش می‌پردازد.

پیتر هالینز ساختار مغز را نه به شکلی پیچیده بلکه با تصویری بسیار ساده ارزیابی می‌کند تا از این طریق مخاطب بتواند عملکرد مهم‌ترین عضو از بدن خود را در زمان‌های مختلف شناسایی کند. نویسنده‌ی کتاب خودانضباطی با شناخت کارکرد مغز، برنامه‌ریزی ما برای گذراندن ساعات و لحظه‌های مختلف را با شرح مثالی مورد بررسی قرار می‌دهد. او بخش میانی مغز را به گربه‌ای تنبل تشبیه می‌کند که تمایل به استراحت مداوم دارد و بخش پیشانی مغز را به دانشمندی که به‌راحتی درگیر احساسات نمی‌شود. او معتقد است که هدف‌گذاری ما برای انتخاب هر کاری وابسته به این دو بخش از مغز است.

کتاب خودانضباطی با شناخت کارکرد مغز، در جهت تحلیل درست مشکلات به روشی ساده به مخاطبان کمک می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد که بیش از آنکه به احساسات خود وابسته باشند از توانایی تفکر و سنجش امور استفاده کنند. البته پیتر هالینز با درنظرگرفتن خلق‌وخوی ذاتی انسان که به احساسات گرایش بیشتری نشان می‌هد، تلاش می‌کند با ارائه‌ی راهکارهای عملی مخاطب را در پذیرش تمرین‌های پیشنهادی‌اش آماده سازد.

کتاب خودانضباطی با شناخت کارکرد مغز شامل بخش‌های متنوعی است که در هر بخش مثال‌های داستانی جذابی ارائه شده است. این مثال‌ها با طراحی شخصیت‌های داستانی ذهن مخاطب را درگیر حل معماهای ساده و ارزیابی موضوعات مطرح‌شده توسط نویسنده‌ی کتاب می‌کند. از این طریق تجربه‌ی مخاطب در بررسی موقعیت‌های داستانی به تدریج افزایش می‌یابد و با مطالعه‌ی هر بخش از کتاب، گویی مرحله‌ای از آزمون خودشناسی را طی می‌کند.

کتاب خودانضباطی با شناخت کارکرد مغز نوشته‌ی پیتر هالینز با ترجمه‌ی میترا هراتیان به‌کوشش نشر کتابسرای همراز منتشر شده است.

کتاب خودانضباطی با شناخت کارکرد مغز برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به موضوعات خودباوری و کتاب‌های موفقیت مناسب است.

در بخشی از کتاب خودانضباطی با شناخت کارکرد مغز می‌خوانیم

برای نمونه حتماً شما هم در شرایطی قرار گرفته‌اید که باید تصمیم بگیرید و در همان لحظه سیستم لیمبیک جلوی تفکر منطقی و عقلانیِ شما را می‌پوشاند: «یا بمون و بجنگ یا فرار کن». هرگاه مغز شما با موقعیتی ترسناک مواجه می‌شود، باید تصمیم بگیرید که بمانید و با مشکل روبه‌رو شوید یا به‌سرعت از آنجا فرار کنید و به جای امن بروید. پاسخ خود را در مثال‌های بعدی بررسی کنید: یک ماشین با سرعت از روبه‌رو می‌آید (فرار می‌کنید)، اجاق آشپزخانه آتش گرفته است (می‌مانید، یا دست‌کم امیدوارم این کار بکنید!)، حمله‌ی یک سگ هار (تصمیم با شماست)، پدرزنی که برای گرفتن انتقام تفنگ‌به‌دست به در خانه‌تان می‌کوبد (به خودتان بستگی دارد).

این حالت حتی می‌تواند مواقعی که به طرز غیرمنطقی عصبانی می‌شوید هم پیش بیاید. مثلاً وقتی کسی که با شما قرار دارد دیر بیاید یا شما را با لقبی که دوست ندارید صدا بزنند. اگر براثر اتفاقی ناگهان مضطرب شوید بدن شما هورمون‌هایی ترشح می‌کند که با پیام خود به سیستم عصبی، باعث تحریک تولید آدرنالین یا نورآدرنالین می‌شود. در این مواقع بدن نشانه‌های فیزیکیِ ظاهری از خود نشان می‌دهد (بالارفتن فشار خون، ضربان قلب و میزان تنفس). حدود 20 تا 60 دقیقه زمان می‌برد تا بعد از این رویداد بدن به حالت عادی خود برگردد. پاسخ جنگ‌وگریز یکی از موقعیت‌هایی است که سیستم لیمبیک وارد عمل می‌شود. ورود او خوب است؛ چون برای دفع خطر به غریزه‌های او نیاز داریم، امّا ضعف‌هایی هم دارد، مثلاً: نمی‌تواند بین خطرهای واقعی و غیرواقعی (بالقوه) تفاوت قائل شود.

سیستم لیمبیک حتی به اتفاق‌هایی که قرار نیست رخ دهند هم واکنش نشان می‌دهد، مانند بازگشت دوباره‌ی یک بیماری که درمان شده است، حمله‌ی گروه زنبورهای قاتل، زامبی‌های آخرالزمانی یا افتادن پیانویی از طبقه‌ی آخر یک ساختمان. این‌ها اتفاقاتی است که احتمال رخ‌دادن آن‌ها خیلی کم است؛ دست‌کم حمله‌ی زامبی‌ها. امّا این بی‌دقتی سیستم لیمبیک در اتفاق‌های بالقوه، باعث ایجاد هراس شدید می‌شود که به دنبال آن قشر پیش‌پیشانی مغز نیز تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب

خود انضباطی از دیدگاه علم اعصاب
داستان دو مغز
زود باش نیازم را برآورده کن
نقش سرعتِ عمل در خودانضباطی
مفهوم فداکاری
فریب مغز
همه‌ی من‌هایِ من
زنجیره‌ی رفتار
لذتِ حال، لذت آینده
کوچکتر، سریعتر، نزدیکتر
فریب مغز
واکاوی انگیزه و لذت
کمک محیطی
تمرکزتان را تغییر دهید
تغییر ذهن
به من چه می‌گویید؟
سبک خود را بشناسید
بهانه‌ها، بهانه‌ها
ایجاد فضا و آرامش
درنگ، درنگ، درنگ
متمرکز باش
استاد سختی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خودانضباطی با شناخت کارکرد مغز
نویسنده
مترجممیترا هراتیان
ناشر چاپیانتشارات کتابسرای همراز
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات130
زبانفارسی
شابک978-622-90584-7-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خودانضباطی با شناخت کارکرد مغز

محمد تقی زاده
۱۴۰۳/۶/۱۹
کتابی بسیار خوبی هست و شما رو با واقعیت‌های مسیر موفقیت کاملاً آشنا میکنه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب خودانضباطی با شناخت کارکرد مغز

برای دریافت کتاب خودانضباطی با شناخت کارکرد مغز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.