معرفی و دانلود کتاب تفکر روشن: تبدیل ذهن عادی به ذهنی بی‌نظیر

عکس جلد کتاب تفکر روشن: تبدیل ذهن عادی به ذهنی بی‌نظیر
قیمت:
۳۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تفکر روشن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تفکر روشن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تفکر روشن: تبدیل ذهن عادی به ذهنی بی‌نظیر

کتاب تفکر روشن نوشته شین پریش، از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و آمازون است و راهنمایی کاربردی برای تقویت مهارت ذهنی تفکر روشن ارائه می‌دهد. این کتاب راز فکر کردن را در اختیار شما می‌گذارد و کمکتان می‌کند تفکر غریزی را کنار بگذارید، ذهنیت‌تان را ارتقا بدهید و در تصمیمات خرد و کلان زندگی بهتر عمل کنید.

درباره‌ی کتاب تفکر روشن

اکثر ما فکر می‌کنیم که فقط موقعیت‌های مهم و بزرگ نیاز به تفکر و تصمیم‌گیری دارند؛ فقط وقتی که قصد ازدواج داریم، باید فکر کنیم و اگر شخص مناسب را انتخاب کنیم، همه چیز عالی خواهد بود. یا اگر در انتخاب رشته دقت به خرج بدهیم، خوشبخت می‌شویم. اما این طرز فکر همیشه جواب نمی‌دهد. حتی اگر با بهترین آدم جهان هم ازدواج کنیم، اما او را مورد بی‌توجهی‌های روزمره و بی‌مهری‌های کوچک قرار بدهیم، رابطه‌مان از بین می‌رود. اگر بهترین رشته را انتخاب کنیم، اما به اندازه‌ی کافی تلاش نکنیم، موفق نمی‌شویم. بنابراین بهتر است به حیطه‌های روزمره‌ی زندگی نیز توجه کنیم و به این مسئله آگاه باشیم که تصمیمات کوچک نیز بخش مهمی از زندگی ما را می‌سازند و حوزه‌های ناخودآگاه شخصیت ما به همان اندازه‌ی حیطه‌های عقلانی تاثیرگذار هستند. اثری که پیش رو دارید، کتاب تفکر روشن (Clear Thinking: Turning Ordinary Moments into Extraordinary Results) به قلم شین پریش (Shane Parrish)، مالک وب سایت معروف فرنام استریت، به همین مسئله می‌پردازد و یک راهنمای عملی برای دستیابی و پرورش مهارت تفکر روشن در اختیار شما قرار می‌دهد تا در بحرانی‌ترین یا بی‌اهمیت‌ترین لحظات زندگی نیز افسار فکر کردن را از دست ندهید.

معرفی و دانلود کتاب تفکر روشن

ساختار کتاب تفکر روشن در پنج بخش طراحی شده است. از نظر نویسنده اکثر ما روش فکر کردن را بلد نیستیم. فکر کردن برای ما بیشتر شبیه به واکنش‌هایی است که به واسطه‌ی شرایط و غرایز در ذهنمان پدیدار می‌شوند. بنابراین نیمه‌ی اول کتاب به دشمنان فکر روشن اشاره می‌کند و به ساختن فضای مناسب برای تفکر اختصاص دارد. در این مرحله، باید پیش فرض‌های نادرست و موانع تفکر واضح را بشناسید و واکنش‌های غریزی‌تان را به عاداتی برای تفکر واضح تبدیل کنید. در مرحله‌ی بعد، در بخش‌های دوم و سوم روش‌های عملی و قابل اجرا برای مدیریت نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت را یاد می‌گیرید تا حتی در مواقع بحران نیز مهارت‌تان را از دست ندهید.

پس از مدیریت نقاط قوت و ضعف، در نیمه‌ی دوم کتاب تفکر روشن، روش‌های به کارگیری تفکر واضح را می‌آموزید و یاد می‌گیرید چطور تفکر واضح را به تصمیمات موثر ختم کنید. بخش چهارم ابزارهایی کاربردی برای تقویت مهارت تصمیم‌گیری را با شما به اشتراک می‌گذارد. پس از آن به پرسش‌هایی مهم می‌رسید: هدف شما چیست؟ چه نتیجه‌ای را برای تلاش‌هایتان مد نظر دارید؟ این بخش توصیه می‌کند افکارتان را یادداشت و ثبت کنید. بخش پنجم درس‌ها و تمرین‌های فکری برای تقویت مهارت تفکر روشن را در اختیارتان می‌گذارد و کمکتان می‌کند واکنش‌های بدون تفکر را کنار بگذارید.

نویسنده‌ی کتاب تفکر روشن مهارت‌های عملی که به صورت تجربی آموخته و طی سال‌ها بر افراد مختلفی از سازمان‌ها و فرهنگ‌های متفاوتی امتحان کرده است را در کتاب حاضر گردآوری نموده و سعی دارد علوم رفتاری و نتایج دنیای واقعی را با هم پیوند بدهد. این کتاب با ترجمه‌ی مهدیه راشدی فر و به همت انتشارات بله روانه‌ی بازار کتاب ایران شده است.

جوایز و افتخارات کتاب تفکر روشن

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های سیات آمازون در حوزه‌ی تصمیم‌گیری
  • پرفروش‌ترین کتاب گلوب اند میل

نکوداشت‌های کتاب تفکر روشن

  • این کتاب راهنمایی کاربردی برای یادگیری تفکر روشن است. (Financial Times)
  • اگر آرزو دارید به موفقیتی دائمی دست پیدا کنید، کتاب حاضر را بخوانید. شین پریش از فرایند تفکر روشن پرده برمی‌دارد و کمکتان می‌کند تصمیمات بهتری در زندگی شخصی و حرفه ای‌تان بگیرید. (آنی دوک، نویسنده‌ی کتاب پرفروش «رها کن!»)
  • سال‌هاست که کتاب‌های شین پریش را می‌خوانم. کتاب تفکر روشن شاهکار اوست که نقطه‌ی اوج پژوهش‌ها و تجربیات او را نشان می‌دهد و می‌تواند برای همه ارزشمند و مفید باشد. (رایان هالیدی، نویسنده‌ی کتاب «انضباط فردی»)
  • اثر حاضر دستورالعملی قابل فهم برای تصمیم‌گیری بهتر و غلبه بر خطاهای شناختی است که که کمکتان می‌کند از توانایی‌های ذهنی‌تان بهترین استفاده را ببرید. (آدام گرانت، نویسنده‌ی مشهور و پرفروش آمریکایی)

کتاب تفکر روشن برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به تمام کسانی که به کتاب‌های خودیاری و خودسازی علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب تفکر روشن: تبدیل ذهن عادی به ذهنی بی‌نظیر می‌خوانیم

سال‌ها پیش در یک کنفرانس، سخنرانی‌ای به‌شدت ناموفق و ناخوشایندی دیدم. وقتی تمام شد، دیگران شروع به کف زدن کردند. من در ابتدا تردید داشتم، اما در نهایت تسلیم شدم و به آن‌ها پیوستم. اگر می‌ایستادم و دست نمی‌زدم، احساس ناخوشایندی داشتم.

پیش‌فرض اجتماعی باعث می‌شود که ما به سادگی با ایده‌ها یا رفتارهایی همراه شویم، فقط به این دلیل که دیگران آن را انجام می‌دهند. این پیش‌فرض به ما فشار می‌آورد که جزئی از جمع باشیم، از ترس رد شدن، مسخره شدن یا ناامید کردن دیگران.

تمایل ما به پیروی از گروه ریشه در تاریخ ما دارد. در گذشته، برای بقا باید با گروه همراه می‌شدیم. بقا درون قبیله سخت بود، اما بقا خارج از آن تقریباً غیرممکن. به همین دلیل، نیازهای فردی در برابر نیازهای گروهی اهمیت کمتری داشتند. حالا، با وجود اینکه دنیای مدرن متفاوت است، ما همچنان به دنبال نشانه‌هایی از دیگران برای چگونگی رفتار خود هستیم.

پاداش‌های اجتماعی ناشی از همراهی با اکثریت معمولاً زودتر از فواید مخالفت با آن به دست می‌آید. یکی از ملاک‌های سنجش افراد، میزان تمایلشان به عمل درست در مقابله با باورهای رایج است. با این حال، نادیده گرفتن گرایش طبیعی ما به تطابق و بزرگ‌نمایی از تمایل به متمایز بودن از دیگران، کار آسانی است.

پیش‌فرض‌های اجتماعی ما را به این سمت سوق می‌دهند که افکار، باورها و تصمیماتمان را به دست دیگران بسپاریم. زمانی که همه در حال انجام کاری هستند، توجیه انجام آن کار توسط خودمان نیز ساده می‌شود. نیازی به متفاوت بودن، پاسخگویی به نتایج یا فکر کردن به صورت مستقل نیست. کافی است فقط ذهن خود را به حالت خودکار تنظیم کنید و استراحت کنید.

این پیش‌فرض‌ها به «سیگنال دهی فضیلت» منجر می‌شوند - به دست آوردن پذیرش یا تحسین دیگران برای ادعاهای اخلاقی بدون پرداخت هزینه‌ای برای آن‌ها.

فهرست مطالب کتاب

پیش گفتار
مقدمه
بخش اول: دشمنان فکر واضح
فصل 1.1: فکر کردن بد یا اصلاً فکر نکردن؟
فصل 1.2: پیش فرض احساسی
فصل 1.3: پیش فرض خودانگاره
فصل 1.4: پیش فرض اجتماعی
فصل 1.5: پیش فرض تنبلی
فصل 1.6: پیش فرض وضوح
بخش دوم: تقویت قدرت
فصل 2.1: مسئولیت پذیری
فصل 2.2: خودشناسی
فصل 2.3: خویشتن‌داری
فصل 2.4: خودباوری
فصل 2.5: قدرت در عمل
فصل 2.6: تنظیم استانداردها
فصل 2.7: الگوها و تمرین
بخش سوم: مدیریت نقاط ضعف
فصل 3.1: آگاهی از ضعف‌هایتان
فصل 3.2: محافظت از خود با استفاده از مکانیزم‌های ایمنی
فصل 3.3: چگونه با اشتباهات کنار بیاییم
بخش چهارم: تصمیم‌گیری: تفکر روشن در عمل
فصل 4.1: مسئله را تعریف کنید
فصل 4.2: راه‌حل‌های ممکن را بررسی کنید
فصل 4.3: گزینه‌های خود را ارزیابی کنید
فصل 4.4: عمل کنید!
فصل 4.5: حاشیه امنیت
فصل 4.6: از تصمیم‌های خود درس بگیرید
بخش پنجم: آنچه مهم است
فصل 5.1: درس پنهان دیکنز
فصل 5.2: کارشناسان شادکامی
فصل 5.3: یادآوری مرگ
فصل 5.4: درس‌های زندگی از مرگ
نتیجه‌گیری
سپاس‌گزاری‌ها
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تفکر روشن: تبدیل ذهن عادی به ذهنی بی‌نظیر
نویسنده
مترجممهدیه راشدی فر
ناشر چاپیانتشارات بله
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات255
زبانفارسی
شابک978-622-91133-5-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تفکر روشن

سجاد
۱۴۰۳/۶/۱
کتاب رویکردی عملی و کاربردی داره و تمرین‌ها و راهکارهای عملی اون به خوانندگان کمک می‌کند تا مهارت‌های تفکر روشن را در زندگی روزمره به کار بگیرند.
ساختار منظم: کتاب به پنج بخش اصلی تقسیم شده است که هر بخش به طور جامع به یک جنبه از تفکر روشن می‌پردازد.
منصور فتویی
۱۴۰۳/۶/۱
ممکن است این مطالب را در جایی دیگر هم خوانده و یا شنیده باشید، البته شک دارم با این وضوح و ترتیب بندی که نویسنده در این کتاب ذکر کرده، در هر حال اگر به دنبال سروسامان دادن به ذهن و افکار خود ورشد آن هستید، یقینا بهره خوبی از خواندن آن خواهید برد.
اردشیر کریمی
۱۴۰۳/۶/۱۰
واقعا کتاب فوق العاده ایه و مفاهیم کلیشه‌ای نداره ترجمه خیلی خوبی داره وبسیار کاربردی استخواندن آن را شدیدا به تمامی دوستان عزیز پیشنهاد میکنم با احترام اردشیر کریمی وکیل، روانشناس۱۴۰۳/۶/۱۰
Hamed Gheydar
۱۴۰۳/۵/۱۳
واقعا کتابیه که به رشد شخصی کمک می‌کنه نویسنده واقعا دیدگاه بروز و جالبی داره توصیه میکنم حتما این کتاب و دو بار بخونید تا ملکه دهنتون بشه
علی غریبی اصل
۱۴۰۳/۴/۲۸
کتاب ارزشمندی است. حتما ارزش خواندن دارد.
سجاد مرندی آذر
۱۴۰۳/۶/۱
واقعا جالب بود دوستش داشتم
mohammed Ahmadi
۱۴۰۳/۵/۲۵
کتابی ارزشمندی است حتما بخونید
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب تفکر روشن

برای دریافت کتاب تفکر روشن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.