معرفی و دانلود کتاب برای شمای تیزهوش‌تر: راهنمای کامل برای حافظه و مغز سالم

عکس جلد کتاب برای شمای تیزهوش‌تر: راهنمای کامل برای حافظه و مغز سالم
قیمت:
۲۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برای شمای تیزهوش‌تر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برای شمای تیزهوش‌تر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برای شمای تیزهوش‌تر: راهنمای کامل برای حافظه و مغز سالم

کتاب برای شمای تیزهوش‌تر به قلم سانجی گوپتا، جراح مغز و اعصاب نوشته شده و دستورالعملی کاربردی برای تقویت حافظه و حفظ سلامتی مغز ارائه می‌دهد. این کتاب که در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های سایت آمازون در حوزه‌ی تقویت حافظه قرار دارد، با کمک رژیم‌ها و مکمل‌های غذایی و تمرین‌های ذهنی عادات روزمره‌ی شما را تغییر می‌دهد و به بهبود عملکرد مغز و شکوفایی ذهنی کمک می‌کند.

درباره‌ی کتاب برای شمای تیزهوش‌تر

برخلاف تصور رایج، هوش صرفا یک نعمت ژنتیکی و انحصاری نیست. راه‌های بسیار زیادی برای تقویت آن وجود دارد. فرقی نمی‌کند که چند ساله باشید، همیشه می‌توان تغییرات موثری در عملکرد مغز ایجاد کرد و با تمرین‌ها و رژیم‌های غذایی به تقویت آن پرداخت. مغز می‌تواند بسیار فراتر از آن چیزی عمل کند که به نظر می‌رسد، مغز می‌تواند به طرز چشمگیری خودش را بازسازی کند و پیشرفت یابد، فقط کافی است عاداتتان را تغییر بدهید. سانجی گوپتا (Sanjay Gupta) پزشک متخصص مغز و اعصاب، در کتاب برای شمای تیزهوش‌تر (12Weeks to a Sharper You: A Guided Program) به همین موضوع می‌پردازد و با نثری ساده و خوشخوان نتایج آخرین تحقیقات علمی در حوزه‌ی ذهن و حافظه را در اختیار شما قرار می‌دهد و تمریناتی کاربردی معرفی می‌کند که با تغییر عادات روزمره، حافظه‌تان را تقویت و ذهنتان را شکوفا می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب برای شمای تیزهوش‌تر

کتاب برای شمای تیزهوش‌تر در دو بخش نوشته شده است. بخش اول شش اصل بنیادین برای محافظت از سلامت مغز را به شما ارائه می‌کند. نویسنده در این بخش می‌گوید برای برخورداری از یک ذهن سالم باید تغذیه‌ی مناسبی داشت. فعالیت بدنی و تقویت عضلات به قوی‌تر شدن مغز و پیشگیری از زوال عقل کمک می‌کند. اصل سوم و چهارم به استراحت در خواب و بیداری اختصاص دارد که به ترمیم دوباره‌ی مغز یاری می‌رساند. اصل پنجم نیز چالش و فعالیت‌های هدفمند است که به تحریک شناختی و در نتیجه تقویت مغز می‌انجامد. در نهایت، اصل ششم برقراری ارتباط با دیگران است. بنابر این اصل، معاشرت با دیگران، از طریق افزایش ذخیره‌ی شناختی خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد.

بخش دوم کتاب برای شمای تیزهوش‌تر یک راهنمای دوازده هفته‌ای گام به گام برای داشتن ذهنی پویا را شامل می‌شود. این برنامه همانند یک برنامه‌ی بدن‌سازی منظم برای عضلات، به تقویت مغز کمک می‌کند و به ساخت نورون و شبکه‌های عصبی تازه می‌انجامد. برنامه‌ی مذکور به گونه‌ای طراحی شده است که می‌توانید آن را بر طبق نیازهای خودتان شخصی‌سازی کنید. همچنین ناگفته نماند که قابل تکرار نیز هست و می‌شود هر بار با ایجاد تغییرات کوچک آن را چندباره اجرا کرد.

کتاب برای شمای تیزهوش‌تر به قلم مهدیه راشدی فر به فارسی برگردانده و با تلاش‌های انتشارات بله روانه‌ی بازار کتاب ایران شده است.

کتاب برای شمای تیزهوش‌تر برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به کسانی که به دنبال راه‌های تقویت حافظه و پیشگیری از بیماری آلزایمر و زوال عقل هستند، توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب برای شمای تیزهوش‌تر: راهنمای کامل برای حافظه و مغز سالم می‌خوانیم

تصور کنید زندگی بدون اینکه کسی در اطراف شما باشد، چگونه خواهد بود. می‌دانم که به صراحت گفته‌ام که باید خود را در اولویت این برنامه قرار دهید، اما این مطلب همچنین به معنای برقراری ارتباط با دیگران و تقویت پیوندهایی است که با افراد مهم زندگی‌تان دارید و همچنین افرادی که احتمالاً در آینده وارد زندگی‌تان خواهند شد. اگر در حال حاضر دایره دوستان قوی و متنوعی ندارید، فضایی برای گسترش آن ایجاد کنید. بسیاری از افراد در طول سال‌ها ارتباط خود را از دست می‌دهند و تا زمانی که به سن میانسالی و بعد از آن می‌رسند، فاقد روابط اجتماعی قوی هستند. این امر به ویژه زمانی صادق است که بچه‌ها بزرگ شوند و فرد به تنهایی زندگی کند و یا افرادی که قبلاً بخشی از زندگی شما بودند فوت شده باشند.

ما عادت داریم که ارزش ارتباط معمولی با افراد در حلقه‌های اجتماعی خود را دست کم بگیریم. یک «سلام» و پرسیدن حال و احوال ساده از عزیزانمان از طریق تماس تلفنی، ایمیل یا پیامک می‌تواند بسیارارزشمند باشد. در سال 2022، تیمی از محققین در دانشگاه پیتسبورگ این موضوع را با اجرای مجموعه‌ای از آزمایش‌ها نشان دادند ما قدردانی و خوشحالی دوستانمان از اینکه با آن‌ها تماس می‌گیریم و صحبت می‌کنیم را کوچک می‌شماریم. تأثیر گذار ترین و با ارزش‌ترین مکالمات، تماس‌هایی بودند که طرف مقابل انتظار نداشت که با او تماس گرفته شود؛ زیرا آنها مدت‌ها با یکدیگر در تماس نبودند. در این آزمایشات، که نزدیک به 6000 شرکت‌کننده حضور داشتند، شرکت کنندگانی که که تماس را آغاز می‌کردند، افرادی بودند که تأثیر مثبتی را که می‌توانستند با تماس بر روی دوستان خود بگذارند را دست کم می‌گرفتند.

این مطالعه شامل تماس بین افرادی بود که دوستی خود را ضعیف می‌دانستند. لحظات کوچک اارتباط مهم هستند، حتی اگر زمان بر یا ناخوشایند باشند. تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که تعاملات اجتماعی مثبت با احساس هدفمندی در افراد مسن‌تر مرتبط است. این یافته‌ها نیاز به ارتباط روزانه با دیگران را برای عملکرد خوب و تجربه احساس بهتر در وجودمان را بیشتر نشان می‌دهند. دوستی و معاشرت، درست مانند خوردن و خوابیدن، بخش‌های کلیدی سلامت شخصی هستند. در زمانی که انزوا و تنهایی در جامعه زیاد شده است، هر یک از ما باید سهم خود را برای حفظ ارتباط انجام دهیم و به دیگران کمک کنیم تا همین کار را انجام دهند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: شش اصل اساسی برای حفظ سلامت و تیزهوشی مغز
بخش دوم: راهنمای گام به گام برای حفظ ذهنی پویا و هوشیار در طول ۱۲ هفته
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برای شمای تیزهوش‌تر: راهنمای کامل برای حافظه و مغز سالم
نویسنده
مترجممهدیه راشدی فر
ناشر چاپیانتشارات بله
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات166
زبانفارسی
شابک978-622-90225-5-9
موضوع کتابکتاب‌های هوش و حافظه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برای شمای تیزهوش‌تر

Nahid salimzadeh
۱۴۰۳/۶/۱۲
مطالب علمی و کاربردی بود به شخصه بسیار برام سودمند بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب برای شمای تیزهوش‌تر

برای دریافت کتاب برای شمای تیزهوش‌تر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.