معرفی و دانلود کتاب جامع سلامت خانواده 7: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم): دستگاه گوارش، کلیه و مجاری ادراری، استخوان‌ها، مفاصل و عضلات

برای دانلود قانونی کتاب جامع سلامت خانواده 7: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جامع سلامت خانواده 7: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جامع سلامت خانواده 7: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم): دستگاه گوارش، کلیه و مجاری ادراری، استخوان‌ها، مفاصل و عضلات

اسکات لیتین و ناندا سانجیو در کتاب جامع سلامت خانواده 7: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) به بیماری‌های درگیرکننده‌ی دستگاه گوارش، مجاری ادراری و سیستم حرکتی می‌پردازند، از علل و علائم آن‌ها سخن می‌گویند و برای هرکدام از این بیماری‌ها درمان‌هایی مطابق با جدیدترین متدهای روز دنیا ارائه می‌نمایند. این کتاب به سبب مطالب طبقه‌بندی شده و کامل خود، می‌تواند منبعی جامع و کاربردی برای دانشجویان پزشکی باشد.

درباره‌ی کتاب جامع سلامت خانواده 7: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم)

دستگاه گوارش و مجاری ادراری دو سیستم حیاتی در بدن انسان هستند که هرکدام نقش اساسی در حفظ سلامت و تندرستی فرد ایفا می‌کنند. با این حال هر دو سیستم مستعد بیماری‌های مختلفی هستند که می‌توانند به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی انسان تاثیر بگذارند. درک این بیماری‌ها و اثرات آن‌ها برای اقدامات پیشگیرانه و جستجوی درمانِ به‌موقعْ ضروری است.

دستگاه گوارش که به سیستم هضم نیز معروف است مسئول تجزیه و جذب مواد مغذی از غذاست. این دستگاه از چندین اندام مختلف از جمله دهان، معده، روده کوچک و راست روده تشکیل شده است. در صورت عملکرد صحیح، دستگاه گوارشْ بدن را قادر می‌سازد تا مواد مغذی ضروری را برای انرژی، رشد و ترمیم استخراج کند. با این حال بیماری‌های مختلفی مانند سندروم روده‌ی تحریک پذیر، بیماری التهابی روده، سلیاک، ریفلاکس معده و زخم معده ممکن است عملکرد طبیعی آن را مختل نماید. این بیماری‌ها می‌توانند به‌طور غیرقابل انکاری بر زندگی روزمره‌ی فرد تاثیر بگذارند و توانایی او برای کار، حضور در اجتماع و انجام فعالیت‌های بدنی را تحت الشعاع قرار دهند.

مجاری ادراری نیز مسئول تولید و دفع ادرار است. این سیستم از کلیه‌ها، حالب‌ها و مثانه و مجاری ادراری تشکیل شده است. بیماری‌های مجاری ادراری می‌توانند باعث ناراحتی و اختلال در زندگی روزمره‌ی فرد شوند و در موارد شدید ممکن است تهدیدکننده‌ی زندگی وی باشند. آگاهی از بیماری‌های این دو سیستم مهم از آن جهت مهم است که نه‌تنها می‌تواند باعث پیشگیری و درمان به‌موقع شود بلکه کیفیت زندگی فرد بیمار را نیز بالا برده، مانع از ایجاد عوارض جبران‌ناپذیر می‌شوند.

کتاب جامع سلامت خانواده 7: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) (Mayo Clinic Family Health Book, 5th Ed) نوشته‌ی اسکات لیتین (Scott litin) و ناندا سانجیو (Nanda Sanjeev)، به بیماری‌های این دو دستگاه مهم بدن به‌علاوه‌ی بیماری‌های استخوانی و مفصلی می‌پردازد و از علائم، علل و درمان آن‌ها سخن می‌گوید. این کتاب شامل سه فصل است. در فصل اول کتاب، نویسندگان درباره‌ی بیماری‌ها و اختلالات دستگاه گوارش صحبت می‌نمایند. آن‌ها توضیح می‌دهند که عملکرد دستگاه گوارش به چه صورت است و چه بیماری‌هایی هرکدام از اندام‌های این دستگاه را تهدید می‌کنند. فصل بعدی در خصوص اختلالات سیستم مجاری ادراری نگاشته شده است و درباره‌ی بیماری‌هایی همچون نارسایی کلیه، تنگی پیشاب، عفونت‌های مجاری ادراری و... توضیح می‌دهد. فصل آخر نیز به بیماری‌های اسکلت و استخوان‌ها و مفاصل اختصاص یافته است. در این فصل نیز نویسندگان ابتدا توضیح کوتاهی در باب عملکرد دستگاه حرکتی در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند و سپس به سراغ بیماری‌های شایع این سیستم می‌روند.

کتاب جامع سلامت خانواده 7: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) به همت سید علیرضا طلایی زواره، مژگان محمدی‌فر به فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات تیمورزاده به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب جامع سلامت خانواده

کتاب جامع سلامت خانواده که توسط اسکات لیتین و ناندا سانجیو به رشته‌ی تحریر درآمده، راهنمایی جامع و کاربردی‌ست که با تکیه بر تحقیقات و دانش بیش از چهارهزاروپانصد پزشک برجسته، به علل، علائم و گزینه‌های درمانی برای صدها بیماری می‌پردازد. این مجموعه کتاب که در طی هزاروچهارصد صفحه نگاشته شده در ایران توسط انتشارات تیمورزاده و به شکل مجموعه‌ی یازده‌جلدی به چاپ رسیده است. از عناوین کتاب‌های این مجموعه می‌توان به بارداری و سلامت کودکان، سلامت بزرگ‌سالان، بیماری‌ها و اختلالات دستگاه غدد درون‌ریز خون و سیستم لنفاوی، پوست، مو، ناخن و... اشاره کرد.

کتاب جامع سلامت خانواده 7: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان پزشکی مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب جامع سلامت خانواده 7: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم): دستگاه گوارش، کلیه و مجاری ادراری، استخوان‌ها، مفاصل و عضلات می‌خوانیم

غذاهای پرفیبر - اغلب به آن‌ها مواد حجم‌زا یا زبر می‌گویند - عبارتند از: غلات کامل، میوه‌ها، سبزی‌ها و حبوباتی از قبیل لوبیا و عدس. احتمالاً این‌ها در مقایسه با مکمل‌های فیبری، منابع بهتری از فیبر هستند. برخلاف اکثر ترکیبات غذایی، فیبرها تحت تأثیر آنزیم‌های گوارشی قرار نمی‌گیرند. در حقیقت فیبر بدون تغییر از خلال معده و روده کوچک عبور کرده و به روده بزرگ می‌رسد. در این محل، بعضی از انواع فیبر به‌وسیله باکتری‌ها تخمیر می‌شوند، اما بقیه در برابر تخمیر مقاومت کرده و بدون تغییر از طریق مدفوع دفع می‌شوند. آن‌ها باعث افزایش وزن و حجم مدفوع شده و همچنین آن را نرم می‌کنند. مدفوع حجیم راحت‌تر عبور کرده و احتمال یبوست را کاهش می‌دهد. حتی اگر شما مدفوع آبکی و شل داشته باشید، فیبر به سفت شدن آن کمک می‌کند، زیرا آب را جذب کرده و به حجم مدفوع می‌افزاید. در عین حال فیبرها معایبی نیز دارند. به‌طور شایع باعث تولید گاز زیاد می‌شوند. در افراد مبتلا به بیماری التهابی، فیبر می‌تواند اسهال، درد و تولید گاز را تشدید کند. علاوه‌بر این، بعضی منابع فیبر - به عنوان مثال سبوس جو و فیبر گندم - مواد معدنی مانند کلسیم، آهن و روی را از بدن شما برمی‌دارند. اگر یک رژیم متعادل داشته و مقادیر قابل قبولی شیر همراه با سبوس جو یا غلات پرفیبر مصرف می‌کنید، معمولاً مشکلی ایجاد نمی‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 25: دستگاه گوارش
عملکرد دستگاه گوارش
اختلالات مری
اختلالات معده
اختلالات روده
اختلالات راست روده - مقعد
فتق‌ها
اختلالات کیسه صفرا و مجرای صفراوی
اختلالات لوزالمعده
اختلالات کبد
فصل 26: کلیه و مجاری ادراری
اختلالات مادرزادی کلیه
اختلالات ارثی کلیه
مشکلات عروق خونی
نارسایی کلیه
سنگ‌ها،کیست‌ها و تومورها
آسیب و التهاب
عفونت‌های مجاری ادراری
سایر اختلالات ادراری
تنگی پیشاب‌راه
فصل 27: استخوان‌ها، مفاصل و عضلات
عضلات، مفاصل و استخوان‌های شما چگونه کار می‌کنند؟
آسیب‌های شایع
مشکلات پاها
درد پشت (ستون فقرات)
ورزش‌های کششی پشت
بیماری‌های استخوان
اختلالات عضله، تاندون و بافت نرم
آرتریت (التهاب مفصل) و سایر اختلالات مفصلی
بیماری‌های روماتیسمی ایمونولوژیک (مربوط به سیستم ایمنی)
راهنمای بصری: کالبدشناسی و اختلالات شایع
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جامع سلامت خانواده 7: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم): دستگاه گوارش، کلیه و مجاری ادراری، استخوان‌ها، مفاصل و عضلات
نویسنده،
مترجمسید علیرضا طلایی زواره، مژگان محمدی فر
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات219
زبانفارسی
شابک978-600-238-339-6
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جامع سلامت خانواده 7: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم)

برای دریافت کتاب جامع سلامت خانواده 7: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.