معرفی و دانلود کتاب درسنامه طلایی روماتولوژی

عکس جلد کتاب درسنامه طلایی روماتولوژی
قیمت:
۳۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه طلایی روماتولوژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه طلایی روماتولوژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درسنامه طلایی روماتولوژی

کتاب درسنامه طلایی روماتولوژی، منبعی سودمند برای دانشجویان پزشکی، پزشکانِ عمومی و متخصصان روماتولوژی به‌حساب می‌آید. لیلا باقری و سید مجتبی نکوقدم، مفاهیم پیچیده‌ی روماتولوژی را با زبانی خوش‌فهم و ساده برای خواننده توضیح داده‌اند. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، درک جامعی از بیماری‌های روماتیسمی، روش‌های تشخیص و درمان آن‌ها به‌دست می‌آورید و برای آزمون‌ دستیاری پزشکی آماده می‌شوید.

درباره‌ی کتاب درسنامه طلایی روماتولوژی

کتاب درسنامه طلایی روماتولوژی، اثری جامع درباره‌ی انواع بیماری‌های روماتیسمی است. لیلا باقری و سید مجتبی نکوقدم در این اثر در کنار آشنا کردن خواننده با بیماری‌های روماتیسمی، روش‌های تشخیص و درمان این عارضه‌‌ها را مطرح کرده‌اند. این کتاب بر اساس آخرین رِفرِنس اعلام‌شده‌‌ی وزارت بهداشت برای شرکت در آزمون‌های دستیاری و پیش‌کارورزی تدوین شده‌ است. کتاب پیش رو، چیزی حدود 95 درصد از پرسش‌های آزمون دستیاری را پوشش می‌دهد. با مطالعه‌ی این کتاب، می‌توانید در کمترین زمان ممکن، برای شرکت در این آزمون آماده شوید.

مطالب کتاب حاضر با توضیحاتی درباره‌ی نحوه‌ی برخورد با بیماران روماتولوژیک، آغاز می‌شود. منظور از بیماران روماتولوژیک، افرادی هستند که از عارضه‌های روماتیسمی رنج می‌برند. مفاصل، استخوان‌ها، عضلات، تاندون‌ها، رباط‌ها و سایر بافت‌های همبند در بیماری‌های روماتیسمی، دچار مشکلاتی مانند درد، تورم، سفتی و کاهش تحرک می‌شود. بیماری‌های روماتیسمی انواع مختلفی دارند و علائم و شدت آن‌ها در افراد مختلف متفاوت است. برخی از بیماری‌های روماتیسمی مزمن هستند و ممکن است سال‌ها طول بکشد و برخی دیگر حاد و کوتاه‌مدت هستند. نویسنده‌های کتاب حاضر، مراحل تشخیص انواع بیماری‌های روماتیسمی را توضیح داده‌اند. این مراحل به 3 دسته‌ی شرح حال، معاینه‌ی فیزیکی و بررسی‌های آزمایشگاهی تقسیم می‌شود. روش‌های اخذ شرح‌حال از بیمار، معاینه‌ی فیزیکی و بررسی‌های آزمایشگاهی در این کتاب، کاملاً توضیح داده‌ شده‌اند. این توضیحات در کنار متن، با تصویرهایی واضح و جدول‌هایی با جزئیات کامل، مطرح‌ گردیده‌اند تا درک مفاهیم آموزشیِ این اثر، برای خواننده راحت‌تر شود.

با مطالعه‌ی کتاب درسنامه طلایی روماتولوژی، در جریان طیف گسترده‌ای از انواع بیماری‌های روماتیسمی قرار می‌گیرید. در این زمینه می‌توان به بیماری‌های اطراف مفاصل، آرتریت روماتوئید آر.‌اِی، عفونت‌های آرتریت، اسپوندیلو آرتریت، لوپوس سیستمیک اریتماتوز، سندروم شوگرن، اسکلروز سیستمیک و واسکولیت اشاره کرد. لیلا باقری و سید مجتبی نکوقدم، در ادامه‌ی کتاب به توضیح روش‌های تشخیص و درمان بیماری‌های رماتیسمی دیگری مانند کریستال آرتروپاتی،‌ عارضه‌های متابولیک استخوان، استئوپروز، استئوآرتریت و کمردرد و گردن‌درد، پرداخته‌اند.

کمردرد، یکی از شایع‌ترین علائم بیماری‌های روماتیسمی است. این درد می‌تواند ناشی از التهاب مفاصل ستون فقرات، دیسک‌های بین مهره‌ای یا عضلات اطراف ستون فقرات باشد. گردن‌درد، یکی دیگر از بیماری‌های رایجِ روماتیسمی است که نویسنده‌های کتاب درسنامه طلایی روماتولوژی درباره‌ی آن سخن رانده‌اند. این درد از التهاب مفاصل گردن، عضلات گردن یا رباط‌های گردن ناشی می‌شود. شدت کمردرد و گردن‌درد در افراد مختلف متفاوت است. در برخی افراد، این درد خفیف و قابل تحمل است. اما در برخی دیگر، درد شدید و ناتوان‌کننده‌ می‌نماید. تمامی مراحل تشخیص و درمان عارضه‌های کمردرد و گردن‌دردِ روماتسیمی در این کتاب با توضیحات کامل بیان شده تا خواننده از شیوه‌های نوین درمان این عارضه‌‌ها باخبر شود.

مطالب کتاب حاضر با توضیحاتی درباره‌ی تظاهرات روماتولوژیک بیماری‌های سیستمیک و بیماری بیوپاتی خاتمه پیدا می‌کند. بر اساس این توضیحات، میوپاتی به گروهی از بیماری‌ها گفته می‌شود که در آن‌ها ماهیچه‌های بدن به درستی کار نمی‌کنند. این عارضه، ضعف عضلانی، خستگی و درد را به‌دنبال دارد. مشکلات متابولیکی، وراثت، بیماری‌های التهابی و عوارض جانبی برخی از داروها، در این کتاب به‌عنوان مهم‌ترین دلیل‌های ایجاد میوپاتی ذکر شده‌اند.

کتاب درسنامه طلایی روماتولوژی را انتشارات نوآوران دانش ماهان، چاپ و روانه‌ی بازار کرده‌ است.

درباره‌ی مجموعه‌ی درسنامه‌ی طلایی انتشارات نوآوران دانش ماهان

مجموعه‌ی درسنامه‌ی طلایی انتشارات نوآوران دانش ماهان، برای داوطلبین آزمون دستیاری یا تخصص پزشکی طراحی شده است. این کتاب‌ها همه‌ی دروس موجود در آزمون دستیاری را پوشش می‌دهد و ویدئوهایی نیز دارد که در آن مؤلف کتاب به توضیح و تشریح مباحثی می‌پردازد که به‌صورت خلاصه در کتاب به آن‌ها اشاره شده. این کتاب‌ها همگی به جامع، کامل و در عین حال خلاصه بودن معروفند و برای یادگیری در زمان محدود و دوره‌ی دروس بسیار کاربردی محسوب می‌شوند. مؤلفین این کتاب‌ها که همگی از متخصصان و اساتید برتر رشته‌ی پزشکی هستند، کتاب‌ها را بر اساس منبع اصلی آزمون که توسط وزارت بهداشت معرفی شده است، گردآوری کرده‌اند. عناوین درسنامه‌ی طلایی اطفال، درسنامه‌ی طلایی گوش و حلق و بینی، درسنامه‌ی طلایی جراحی و... تعدادی از کتاب‌های این مجموعه است.

کتاب درسنامه طلایی روماتولوژی برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی افرادی که قصد شرکت در آزمون‌های دستیاری و پیش‌کارورزیِ رشته‌های روماتولوژی را دارند، مخاطب‌های اصلی این کتاب به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی کتاب درسنامه طلایی روماتولوژی برای افرادی که در حوزه‌های پزشکی روماتیسم، مشغول به‌ کار هستند و دنبال منبعی برای یادآوریِ اطلاعات آموخته‌ی خود می‌‌گردند نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب درسنامه طلایی روماتولوژی می‌خوانیم

شروع اختلالاتی مانند آرتریت سپتیک یا نقرس معمولا ناگهانی است، در حالی که RA ،OA و فیبرومیالژیا ممکن است تظاهرات ضعیف‌تری داشته باشند. شکایات بیماران ممکن است متفاوت باشد و به عنوان مزمن (OA)‌، متناوب (آرتریت کریستالی یا لایم)، مهاجرتی (تب روماتیسمی، آرتریت گنوکوکی یا ویروسی)، یا افزایشی (RA، آرتریت پسوریاتیک) طبقه‌بندی شود.

اختلالات اسکلتی عضلانی معمولا بر اساس طول مدت علائم، که به ترتیب کمتر از 6 هفته یا بیش از 6 هفته است، به عنوان حاد یا مزمن طبقه‌بندی می‌شوند. آرتروپاتی‌های حاد معمولا عفونی، ناشی از کریستالوپاتی یا ری‌اکتیو هستند. شرایط مزمن شامل آرتریت‌های غیر‌التهابی یا ایمونولوژیک (مانند RA ،OA) و اختلالات غیرمفصلی (مانند فیبرومیالژیا) است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: نحوه برخورد با بیماران روماتولوژیک
فصل 2: اپروچ به بیماری‌های مفصلی و موسکولواسکلتال
فصل 3: بیماری‌های اطراف مفاصل
فصل 4: آرتریت روماتوئید RA
فصل 5: Infectious arthritis
فصل 6: اسپوندیلو آرتریت
فصل 7: لوپوس سیستمیک اریتماتوز (SLE)
فصل 8: سندروم شوگرن
فصل 9: اسکلروز سیستمیک (SSc)
فصل 10: واسکولیت
فصل 11: کریستال آرتروپاتی‌ها
فصل 12: بیماری‌های متابولیک استخوان
فصل 13: استئوپروز
فصل 14: استئوآرتریت
فصل 15: کمردرد و گردن‌درد
فصل 16: تظاهرات روماتولوژیک بیماری‌های سیستمیک
فصل 17: بیماری میوپاتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درسنامه طلایی روماتولوژی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات نوآوران دانش ماهان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات217
زبانفارسی
شابک978-622-7698-92-3
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درسنامه طلایی روماتولوژی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب درسنامه طلایی روماتولوژی

برای دریافت کتاب درسنامه طلایی روماتولوژی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.