معرفی و دانلود کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های ریه

عکس جلد کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های ریه
قیمت:
۳۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های ریه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های ریه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های ریه

کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های ریه، اثری پرفایده و کاربردی برای دانشجویان پزشکی و متقاضیان شرکت در آزمون‌های دستیاری پزشکی است. محسن صادقی و سید مجتبی نکوقدم، گردآورنده‌های کتاب، مفاهیمِ تخصصیِ بیماری‌های ریه را با کلامی ساده و خو‌ش‌فهم در این اثر مطرح کرده‌اند. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، درک جامعی از انواع بیماری‌های ریوی، علل، علائم و روش‌های تشخیص و درمان آن‌ها پیدا خواهید کرد.

درباره‌ی کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های ریه

کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های ریه، منبعی کامل برای کسب اطلاعات درباره‌ی تشخیص و درمان عارضه‌‌های ریوی است. محسن صادقی و سید مجتبی نکوقدم، گردآورنده‌های کتاب، این اثر را بر اساس آخرین رِفرِنس اعلام شده‌ی وزارت بهداشت برای شرکت در آزمون‌های دستیاری و پیش‌کاروزی نگاشته‌اند.

مطالب این کتاب، چیزی حدود 95 درصد از پرسش‌های آزمون دستیاری را پوشش می‌دهد. شیوه‌ی طرحِ مطالب و مفاهیم آموزشی در این اثر، به‌گونه‌ای است تا در کمترین زمانِ ممکن، مفاهیم آموزشیِ بیشتری به ذهن خواننده منتقل شود. مطالب کتاب حاضر با تعریفی از ریه در سلامت و بیماری آغاز می شود. بر اساس این تعریف، ریه‌ها، اصلی‌ترین عضو دستگاه تنفس به‌حساب می‌آیند. وظیفه‌ی تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن بین خون و هوای محیط، بر عهده‌ی ریه است. این اندام‌های اسفنجی در قفسه‌ی سینه قرار دارند و با انبساط و انقباض، امکان تنفس و تأمین اکسیژن مورد نیاز بدن را فراهم می‌کنند. در ادامه‌ی این مطالب، رویکرد عمومی پزشک به بیماران مبتلا به اختلال‌های تنفسی را مطالعه می‌کنید. ارزیابی عملکرد و ساختار ریه، سرفه و هموپتزی، مفاهیمی دیگری است که در کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های ریه قرار دارد.

بخش مهمی از این کتاب به روش‌های تشخیص و درمان آسم اختصاص یافته‌ است. آسم یک بیماری مزمن راه‌های هوایی است که باعث التهاب و تنگ شدن مجاری تنفسی می‌شود. در این کتاب علائمی مانند خس‌خس سینه، تنگی نفس، سرفه و احساس فشار در قفسه‌ی سینه به‌عنوان نشانه‌های آسم برشمرده‌ شده‌اند. این نشانه‌‌ها، عموماً با تحریکاتی مانند آلرژن‌ها، ورزش یا عفونت‌های تنفسی تشدید می‌شود. گردآورنده‌های این اثر، پس از توضیح کامل نشانه‌های آسم، داروهایی را برای کنترل و تسکین این عارضه معرفی کرده‌اند.

ترومبوز ورید عمقی و ترومبو آمبولی ریه، بیماری‌های بینابینی ریه، بیماری عروق ریوی، بیماری‌های پلور، مدیاستن و دیواره‌ی قفسه‌ی سینه، عارضه‌هایی هستند که در بخش‌های بعدی کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های ریه به آن‌ها پرداخته شده‌است. محسن صادقی و سید مجتبی نکوقدم، بخش دیگری از این اثر را به توضیحاتی کامل درباره‌ی نارسایی تنفسی اختصاص داده‌اند. نارسایی تنفسی به وضعیتی گفته می‌شود که در آن ریه‌ها نمی‌توانند به اندازه‌ی کافی اکسیژن را به خون برسانند یا دی‌اکسید کربن را از آن خارج کنند. دلیل‌های مختلفی برای نارسایی تنفسی در این کتاب برشمرده شده‌است. پس از بررسی نشانه‌های این عارضه،‌ روش‌هایی را برای درمان و التیام نارسایی تنفسی در این اثر مطالعه می‌کنید. مطالب کتاب حاضر با توضیحاتی درباره‌ی شوک کاردیوژنیک و ادم ریه خاتمه پیدا می‌کند. تمامی مطالب آموزشیِ کتاب با تصویرها و نمودارهایی توضیح داده شده‌اند تا درک این مطالب برای خواننده‌، راحت‌تر باشد.

کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های ریه را انتشارات نوآوران دانش ماهان، چاپ و روانه‌ی بازار کرده‌است.

کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های ریه برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی داوطلبان شرکت در آزمون‌های دستیاری و پیش‌کارورزی، مخاطب‌های اصلی کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های ریه به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این کتاب برای فعالان حوزه‌ی بهداشت با گرایش بیماری‌های ریه که نیاز به یادآوری آموخته‌های پیشین دارند نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های ریه می‌خوانیم

بیماری‌های مزمن تنفسی تحتانی، آنفولانزا یا پنومونی و سرطان (از جمله سرطان ریه) جزو 10 علت اصلی مرگ‌و‌میر هستند. COPD عامل اصلی مرگ‌و‌میر و ناتوانی در ایالات متحده است. زمانی که میزان مرگ‌و‌میر تعدیل شده با سن برای سایر اختلالات رایج، مانند بیماری عروق کرونر و سکته مغزی در حال کاهش است، میزان مرگ‌و‌میر ناشی از COPD همچنان در حال افزایش است.

افزایش سیگارکشیدن شایع‌ترین علت افزایش خیره‌کننده COPD می‌باشد. سایر بیماری‌های ریوی نیز شایع هستند؛ آسم 8 درصد از بزرگسالان و 9.5 درصد از کودکان را در ایالات متحده تحت تاثیر قرار می‌دهد. شیوع و میزان بستری‌شدن در بیمارستان و میزان مرگ‌و میر مرتبط با آسم، همچنان در حال افزایش است. اختلال تنفسی در خواب حدود 7 تا 18 میلیون نفر در ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می‌دهد و 1.8 تا 4 میلیون نفر از آن‌ها آپنه خواب شدید دارند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: ریه در سلامت و بیماری (بر اساس فصل 13 سیسیل 2021)
فصل 2: رویکرد عمومی به بیماران مبتلا به اختلالات تنفسی (بر اساس فصل 14 سیسیل 2021)
فصل 3: ارزیابی عملکرد و ساختار ریه (بر اساس فصل 15 سیسیل 2021)
فصل 4: سرفه (بر اساس فصل 38 هاریسون 2022)
فصل 5: هموپتزی (بر اساس فصل 39 هاریسون 2022)
فصل 6: آسم (بر اساس فصل 287 هاریسون 2022)
فصل 7: COPD (بر اساس فصل 292 هاریسون 2022)
فصل 8: ترومبوز ورید عمقی و ترومبوآمبولی ریه (بر اساس فصل 279 هاریسون 2022)
فصل 9: پنومونی (بر اساس فصل 126 هاریسون 2022)
فصل 10: بیماری بینابینی ریه (بر اساس فصل 17 سیسیل 2021)
فصل 11: بیماری عروق ریوی (بر اساس فصل 18 سیسیل 2021)
فصل 12: بیماری‌های پلور، مدیاستن و دیواره قفسه سینه (بر اساس فصل 19 سیسیل 2021)
فصل 13: نارسایی تنفسی (بر اساس فصل 20 سیسیل 2021)
فصل 14: شوک کاردیوژنیک و ادم ریه (بر اساس فصل 305 هاریسون 2022)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درسنامه طلایی بیماری‌های ریه
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات نوآوران دانش ماهان
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات211
زبانفارسی
شابک978-622-7698-97-8
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های ریه

برای دریافت کتاب درسنامه طلایی بیماری‌های ریه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.