معرفی و دانلود کتاب جامع سلامت خانواده 6: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم): قلب و عروق، ریه‌ها و دستگاه تنفس و سلامت پستان

برای دانلود قانونی کتاب جامع سلامت خانواده 6: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جامع سلامت خانواده 6: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جامع سلامت خانواده 6: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم): قلب و عروق، ریه‌ها و دستگاه تنفس و سلامت پستان

کتاب جامع سلامت خانواده 6: قلب و عروق (ویراست پنجم) نوشته‌ی اسکات لیتین و ناندا سانجیو در باب بیماری‌های قلب و عروق، بیماری‌های ریوی و سرطان سینه به رشته‌ی تحریر درآمده. این کتاب که منبعی جامع و کامل برای مطالعه‌ی بیماری‌های درگیرکننده‌ی سیستم گردش خون و دستگاه تنفس است، به شکلی فصیح و مفصل علل و علائم و درمان‌های مورد نیاز برای این بیماری‌ها را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

درباره‌ی کتاب جامع سلامت خانواده 6: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم)

قلب و عروق که به سیستم گردش خون نیز معروف است، شبکه‌ای بزرگ و گسترده از اندام‌ها و رگ‌ها را شامل می‌شود که همگام با یکدیگر کار می‌کنند تا خون سرشار از اکسیژن را به سلول‌‌های بدن برسانند. قلب، پمپی عضلانی و خستگی‌ناپذیر است که خون را در رگ‌ها به حرکت درمی‌آورد و رگ‌ها که مانند بزرگراه در سرتاسر بدن کشیده شده‌اند، خون را در بدن حمل می‌کنند. خون مایعی حیات‌بخش است که اکسیژن و مواد مغذی و مواد زائد را در درون خود حفظ می‌کند و تضمین‌کننده‌ی عملکرد صحیح تمام بافت‌ها و اندام‌های بدن به شمار می‌آید.

دستگاه گردش خون به چند دلیل برای تداوم حیات انسان حائز اهمیت است. این دستگاه نه‌تنها در انتقال اکسیژن و مواد مغذی نقش دارد، بلکه وظیفه‌ی توزیع هورمون‌ها و دفاع ایمنی نیز را به عهده‌ دارد و در مبارزه با عوامل بیماری‌زا نقش به‌سزایی ایفا می‌کند. با وجود کارایی قابل توجه این دستگاه، به شدت مستعد بیماری‌های مختلفی نظیر بیماری‌های عروق کرونر، دریچه‌ی قلب، نقایص مادرزادی و فشار خون است که می‌توانند عملکرد طبیعی آن را مختل کنند و به‌طور ویژه‌ای بر سلامت و کیفیت زندگی فرد تاثیر بگذارند. این بیماری‌ها یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهانند و باعث محدودیت‌های جسمی شده، بار اقتصادی و هزینه‌های زیادی را بر فرد وارد می‌کنند. افزایش آگاهی درباره‌ی بیماری‌های قلبی و عروقی می‌تواند افراد را تشویق کند تا اقدامات پیشگیرانه انجام دهند و به دنبال مراقبت‌های پزشکی مناسب باشند تا از بروز عوارض جبران‌ناپذیر جلوگیری نمایند.

کتاب جامع سلامت خانواده 6: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) (Mayo Clinic Family Health Book, 5th Ed) نوشته‌ی اسکات لیتین (Scott litin) و ناندا سانجیو (Nanda Sanjeev)، در باب بیماری‌های قلبی و عروقی به رشته‌ی تحریر درآمده است. این کتاب متشکل از سه فصل است و در هر فصل به ترتیب بیماری‌های مرتبط با قلب و عروق، دستگاه تنفس و سلامت پستان‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. در هر فصل از کتاب نویسندگان ابتدا به بررسی عملکرد و آناتومی دستگاه مورد نظر پرداخته، سپس به سراغ بیماری‌های شایع آن رفته و در نهایت درمان‌های مناسب برای هر اختلال را مورد بحث قرار داده‌اند.

یکی از نکات مثبت این کتابْ مطالب طبقه‌بندی‌شده و تصاویر رنگی آن است که درک و به خاطر سپردن مطالب را برای دانشجویان و داوطلبین آزمون‌ها آسان‌تر می‌سازد. کتاب جامع سلامت خانواده 6: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) به همت سید علیرضا طلایی زواره و مژگان محمدی‌فر به فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات تیمورزاده به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب جامع سلامت خانواده

کتاب جامع سلامت خانواده که توسط اسکات لیتین و ناندا سانجیو به رشته‌ی تحریر درآمده، راهنمایی جامع و کاربردی‌ست که با تکیه بر تحقیقات و دانش بیش از چهارهزاروپانصد پزشک برجسته، به علل، علائم و گزینه‌های درمانی برای صدها بیماری می‌پردازد. این مجموعه کتاب که در طی هزاروچهارصد صفحه نگاشته شده در ایران توسط انتشارات تیمورزاده و به شکل مجموعه‌ی یازده‌جلدی به چاپ رسیده است. از عناوین کتاب‌های این مجموعه می‌توان به بارداری و سلامت کودکان، سلامت بزرگ‌سالان، بیماری‌ها و اختلالات دستگاه غدد درون‌ریز خون و سیستم لنفاوی، پوست، مو، ناخن و... اشاره کرد.

کتاب جامع سلامت خانواده 6: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان پزشکی و در جهت مطالعه درباره‌ی دستگاه گردش خون و قلب کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب جامع سلامت خانواده 6: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم): قلب و عروق، ریه‌ها و دستگاه تنفس و سلامت پستان می‌خوانیم

آنژیوپلاستی عروق کرونری که PCI نیز نامیده می‌شود، روش پزشکی برای باز کردن شریان‌های بسته‌شده‌ی قلبی است. آنژیوپلاستی عروق کرونری باعث بهبود علائم همراه با انسداد شریان‌هایی مثل درد قفسه‌ی سینه و تنگی نفس شده و می‌تواند حین حمله‌ی قلبی به‌منظور باز کردن انسداد شریانی استفاده شود تا صدمه به قلب را به حداقل برساند. در آنژیوپلاستی یک بادکنک نازک را در محل انسداد وارد کرده و آن را باد می‌کنند تا شریان تنگ‌شده باز شود. آنژیوپلاستی معمولا همراه با عمل جای‌گذاری یک فنر فلزی به نام استنت در شریان مسدود‌شده همراه است تا محل باز بماند و احتمال تنگی مجدد آن کاهش یابد. آنژیوپلاستی عروق کرونری به‌صورت یک روش شایع درمانی درآمده، به نحوی که بیش از یک میلیون مورد از این عمل سالانه در ایالات متحده انجام می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 22: قلب و عروق
قلب
عروق خونی
عوامل خطرزا
فشارخون بالا
علل
بیماری سرخرگ کرونر
نارسایی قلبی
اختلالات ریتم و سرعت قلب
اختلالات دریچه‌ای قلب
بیماری‌های عضله و پوشش قلب
مشکلات گردش خون
فصل 23: ریه‌ها و دستگاه تنفس
ریه‌های شما چگونه کار می‌کنند؟
عفونت‌های تنفسی
بیماری‌های قارچی ریه
اختلالات مزمن ریه
سرطان ریه
بیماری‌های شغلی ریه‌
ریه‌ها و دستگاه قلبی عروقی
فصل 24: سلامت پستان
اختلالات پستان
سرطان پستان
راهنمای بصری: کالبدشناسی و اختلالات شایع
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جامع سلامت خانواده 6: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم): قلب و عروق، ریه‌ها و دستگاه تنفس و سلامت پستان
نویسنده،
مترجمسید علیرضا طلایی زواره، مژگان محمدی فر
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات161
زبانفارسی
شابک978-622-348-072-0
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جامع سلامت خانواده 6: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم)

برای دریافت کتاب جامع سلامت خانواده 6: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.